پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فاکتور فروش، ابزاری برای بازاریابی

9 سال پیش ( 1393/12/18 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

فاکتور یک سند تجاری است که توسط فروشنده برای خریدار صادر شده و محصولات، مقادیر و قیمت‌های توافق‌شده برای محصولات و خدمات را که توسط فروشنده برای خریدار فراهم شده ثابت می‌کند‌. از دید فروشنده این فاکتور یک فاکتور فروش و از دید خریدار این فاکتور یک فاکتور خرید است‌. همه شرکت‌ها روزانه فاکتورهایی را صادر می‌کنند که به جاهای مختلف ارسال می‌شود‌. فاکتورها معمولا بارها دست‌به‌دست می‌شوند تا به دست پرداخت‌کننده آن می‌رسند‌. این موضوع فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا از آن به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده کرده و به چندین نفر معرفی شوید‌.

در واقع فاکتور تنها یک برگه حاوی اطلاعات حسابداری است که استفاده از آن به‌عنوان ابزاری برای تبلیغ مستلزم هزینه خاصی نیست و شما تنها با معرفی محصولات جانبی یا خدمات دیگر خود می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید‌. البته شاید این افراد با کسب‌و‌کار شما آشنا باشند ولی به تمامی توانایی‌ها و امکاناتی که ارائه می‌کنید واقف نباشند‌. پس با فاکتور حتی می‌توانید خدمات و محصولات جدید را معرفی کنید‌. حتی می‌توانید اخبار کسب‌و‌کار خود را در فاکتور منعکس کنید‌. مثلا اگر قیمت‌ها تغییری کرده است یا گاهی فروش فوق‌العاده برگزار می‌کنید این موارد را در فاکتور منعکس کنید‌. اگر دوره‌های آموزشی خاصی در شرکت‌تان برگزار می‌کنید که دوست دارید دیگران نیز از آن مطلع باشند می‌توانید آن را در فاکتور فروش‌تان بیاورید.

وقتی مشتری محصولی را می‌خرد، احتمالا محصولات وابسته‌ای وجود دارند که می‌توان در فاکتور معرفی کرد‌. مثلا فرض کنید فردی از شما یک دستگاه کامپیوتر شخصی می‌خرد‌. چنین فردی احتمالا به نرم‌افزارهای مختلف، لوازم جانبی مانند موس و اسپیکر و خدمات تعمیر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیاز‌مند است‌. همین‌طور موبایل‌فروشی‌ها نیز می‌توانند در فاکتور فروش‌شان از خدمات وابسته مانند تعمیر انواع گوشی در صورت انجام این خدمت و محصولات وابسته مانند هندزفری، قاب‌های مختلف گوشی و نصب اپلیکیشن‌های مختلف را معرفی کنند‌. پس محصولات وابسته به محصول خریداری شده را در فاکتور معرفی کنید‌. نرم‌افزارهای پیشرفته حسابداری این امکان را دارند که محصولات موردنظر را با توجه به خرید مشتری در زیر فاکتور اضافه کنند‌.

ابتکاری که یکی از شرکت‌های کامپیوتری انجام داد این بود که با هر فاکتور، یکی از اعضای شرکت را معرفی می‌کرد و حتی عکس او را در پایین فاکتور چاپ می‌کرد‌. این کار در مشتری احساس خوبی ایجاد می‌کند و در مراجعات بعدی مشتری احساس نزدیکی بیشتری با کارکنان می‌کند‌. حتی می‌توانید کاری کنید که دریافت فاکتور برای مشتری به تجربه‌ای لذت‌‌بخش تبدیل شود‌. مثلا همراه فاکتور مطالب خواندنی و آموزشی کوتاهی بفرستید تا مشتری از آنها استفاده کند‌. همچنین می‌توانید عکس محصول یا خدمت‌تان را در زیر فاکتور به‌صورت حاشیه‌ای قرار دهید‌.

اگر امکانات بیشتری در اختیار دارید از فاکتورهای رنگی استفاده کنید تا تاثیر بهتری از شما به‌جای بگذارد‌. بسیاری از خریداران هیچ‌گاه به محل کارمان مراجعه نمی‌کنند و تنها چیزهایی که از کسب‌و‌کارمان می‌بینند محصولات و فاکتورها هستند‌. بنابراین سعی کنید از این فرصت در جهت بهتر دیده شدن و بازاریابی بهینه استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u0XgPOp5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه