پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از نمایندگان، مصطفی طاهری درباره تصویب آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت، گفت: در قانون ساماندهی صنعت خودرو مجوز واردات خودروهای نو و کارکرده به دولت داده شد باوجود تاکید و اصرار مجلس و کمیسیون صنایع و معادن مجلس این قانون اجرایی نشد و نسبت به این ظرفیت بی توجهی شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با واردت خودروهای کارکرده با عمر کمتر از 5 سال قیمت خودرو در بازار متعادل می شود چراکه قیمت خودرو آبشاری است و با محدودیت واردات خودروهای خارجی -که مصرف کننده خاصی دارد- قیمت برخی از آن ها تا 10 برابر نسبت به کشورهای همسایه افزایش پیدا کرد و از آنجاکه بهای خودرو به صورت آبشاری است، 10 برابر قیمت این خودروها بر قیمت تمام خودروها حتی خودروهای داخلی نیز اثر گذاشت.

با واردت خودرو، قیمت خودرو در بازار متعادل می شود

وی با بیان اینکه در صورتی که بتوان قیمت خودروهای خارجی را کاهش داد، این موضوع بر قیمت خودروهای داخلی نیز اثر می گذارد، اضافه کرد: با واردات خودروهای کارکرده در فاصله کوتاهی می توان بازار را تا حدودی سامان داد زیرا واردات خودروهای کارکرده به ثبت سفارش و... نیاز ندارد و در صورت وجود اراده می توان بستر واردات سریع آن را فراهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه دولت باید بر ارزبری و تنظیم قیمت خودرو نظارت داشته باشد و این موضوع را رها نکند، تصریح کرد: در ابتدا ممکن است تقاضا برای خودروهای کارکرده خارجی زیاد باشد اما به تدریج این موضوع تنظیم می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: تعرفه در واردات خودرو باید به گونه ای تعیین شود که خودرو با قیمت مناسب به دست مردم برسد، مهم ترین ابزار دولت در تنظیم گری واردات خودرو تعیین تعرفه است و در این زمینه باید به سه پارامتر شرایط ارزی، تولید داخل، رقابت پذیر کردن توجه کرد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vlvhmre6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه