شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پرفروش ترین فیلم های سال 2023

7 ماه پیش ( 1402/7/4 )
نویسنده : کریس تیلی   مترجم : امیر آل علی  

بدون شک یکی از سودآورترین صنعت ها در طول تاریخ، سینما می باشد که در کنار تمامی رقم های باورنکردنی این حوزه، کافی است تا به تعداد اشتغال زایی آن نیز توجه داشته باشید تا ارزشمندبودن این حوزه از کسب و کار، ثابت شود. در این رابطه به طور میانگین به ازای هر فیلم، 200 نفر درگیر کار می شوند که خود عددی قابل توجه می باشد. در این زمینه بررسی آمارهای این حوزه، همواره از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. بدون شک مهمترین این آمارها، میزان فروش است که در این باره، پرفروش ترین ها با بالاترین میزان توجه همراه هستند. با توجه به این امر که تا سال جدید فاصله زیادی نمانده، اکنون بهترین زمان برای معرفی پرفروش ترین فیلم های سال 2023 می باشد که در ادامه 10 مورد برتر، معرفی خواهد شد. 

1-Barbie

Barbie

میزان فروش: 1.38 میلیارد دلار

کارگردان: گرتا گرویک

این فیلم روایتگر داستان عروسک باربی است که به واسطه افکار جدید خود، دچار مشکلاتی در زندگی روزمره می شود که در نهایت زمینه ای برای سفر او از دنیای باربی ها به جهان واقعی می شود. این سفر کمک می کند تا عقاید وی تغییر پیدا کند و در نهایت بخواهد که به عنوان یک انسان عادی با تمامی جنبه های مثبت و منفی زندگی واقعی، زندگی خود را ادامه دهد. 

مطلب مرتبط: 6 فیلم روحیه بخش برای کارآفرینان

فیلم باربی با یک کمپین تبلیغاتی فوق العاده از همان روز اول موفق شد تا فروش بسیار خوبی را تجربه کند که درون مایه فانتزی آن در کنار حضور ستارگانی نظیر مارگو رابی و رایان گازلینگ، کمک کرد تا عنوان پرفروش ترین فیلم سال را به دست آورد. این فیلم روایتی متفاوت از داستان محبوب ترین اسباب بازی دختران است و تلاش کرده تا دنیای حال حاضر را مورد نقد جدی خود قرار دهد. درواقع در این فیلم موارد جدیدی نظیر دور شدن از کمالگرایی و تلاش برای پیدا کردن خود حقیقی به دور از منافع اقتصادی برندها مطرح شده است که در نوع خود، کاملا نوآورانه می باشد. اگرچه این فیلم از نظر منتقدان یک اثر برجسته محسوب نمی شود، با این حال فضای موزیکال و تم شاد آن، باعث شده است تا مخاطبانی از تمامی رده های سنی داشته باشد. با توجه به این امر که هنوز اکران این فیلم تمام نشده است، حتی می توان انتظار داشت که فروش بهتری را نیز تجربه کند. در حال حاضر باربی موفق شده تا رتبه 15 پرفروش ترین فیلم تاریخ را به دست آورد. 

نکات اقتصادی این فیلم: 

نکته مهم این فیلم خصوصا برای مدیران این است که باید برای رفع تبعیض میان زن و مرد در شرکت خود، اقدامات جدی تری را انجام دهند. همچنین این موضوع یک واقعیت است که حتی ساده ترین کارمندها نیز ممکن است ایده هایی داشته باشند که می تواند صنعت شما را متحول نماید. 

2-The Super Mario Bros. Movie

The Super Mario Bros. Movie

میزن فروش: 1.3 میلیارد دلار

کارگردان: آرون هورث و مایکل ژلینک

این انیمیشن داستان بازی سوپر ماریو را در جهان امروز روایت می کند که در آن دو برادر که کسب و کار آنها اصلا خوب پیش نمی رود، در اثر یک حادثه وارد جهانی می شوند که در آن یک ضد قهرمان به نام باوزر وجود دارد که می خواهد تمامی قلمروهای دیگر را نابود نماید. 

این شخصیت به کمک پرنسس پیچ، در نهایت موفق می شوند تا از این اتفاق جلوگیری کرده و این دو برادر که تا قبل از این اتفاق حتی توسط خانواده خودشان، مورد تمسخر قرار می گرفتند، به عنوان قهرمان شناخته شوند. 

درواقع کمتر کسی تصور می کرد که رتبه دوم پرفروش ترین های سال 2023، متعلق به یک انیمیشن باشد. درواقع میزان محبوبیت سوپرماریو که یکی از 3 بازی پرفروش در طول تاریخ نیز محسوب می شود به حدی زیاد است که هر فردی بخواهد شاهد روایتی متفاوت از این داستان هرچند تکراری، باشد. این انیمیشن با تلفیق نوستالژی با فضای طنز خود، فروشی تاریخی را به دست آورده است. نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید این است که زمان اکران این انیمیشن، تمام شده و رقم فروش آن افزایش پیدا نخواهد کرد. این انیمیشن رتبه 20 پرفروش ترین های تاریخ را نیز در اختیار دارد.

نکات اقتصادی این فیلم: 

نکته ای که این فیلم به خوبی آن را نشان می دهد این است که یک کسب و کار برای موفقیت نیاز به دیده شدن دارد. درواقع اقداماتی نظیر تبلیغات، دیگر نمی تواند موفقیت خاصی را به همراه داشته باشد. درواقع برند شخصی قدرتمند، امری مهم بوده که موفقیت کسب و کار را تضمین می کند. همچنین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حس نوستالژی و طنز، قوی ترین موارد محسوب می شود که لازم است تا در اقدامات بازاریابی خود، آنها را مورد توجه جدی قرار دهید. همچنین از دل یک اتفاق می توان حوزه های پولساز دیگری را نیز به وجود آورد. درواقع فروش فیگور اکشن، پوسترها و... این انیمیشن پس از اکران چند برابر شد. این موضوع برای فیلم باربی نیز صادق بوده و باعث شد تا در حوزه پوشاک، تقاضای موارد صورتی با افزایش چشمگیر همراه شود. 

3- Guardians of the Galaxy Vol. 3

Guardians of the Galaxy Vol. 3

میزان فروش:845 میلیون دلار

کارگردان: جیمز گان 

قسمت سوم نگهبانان کهکشان که از آن تحت عنوان آخرین مجموعه نیز نام برده می شود، موفق شد تا به واسطه عملکرد خوب خود در دو قسمت قبل، فروش خوبی را تجربه کند. با این حال داستان آن تقریبا مشابه قسمت های قبل با حضور یک شرور جدید می باشد. زمان اکران این فیلم نیز به پایان رسیده و رقم فروش آن، افزایش پیدا نخواهد کرد. 

نکات اقتصادی این فیلم: 

در این فیلم به خوبی نشان داده می شود که تا چه اندازه وجود تیمی متشکل از افراد مختلف با قابلیت های گوناگون، مهم بوده و کمک می کند تا هر مشکلی را بتوانید برطرف نمایید. همچنین فراموش نکنید که برای این فیلم مواردی نظیر بازی رسمی نیز معرفی شده است. درواقع شما می توانید از یک اقدام سودآور خود، منابع درآمدی به مراتب بیشتری را نیز ایجاد نمایید. 

4- Oppenheimer

Oppenheimer

میزان فروش: 853 میلیون دلار

کارگردان: کریستوفر نولان

این امر یک واقعیت است که مهمترین کارگردان حال حاضر، کریستوفر نولان می باشد که تمامی ساخته های وی تا به امروز، داستانی متفاوت و جذاب را روایت می کند. درواقع وی از معدود کارگردان های صاحب سبک حال حاضر می باشد. جدیدترین ساخته وی نیز به داستان شکلگیری بمب اتم و روایت بخشی از داستان زندگی جی رابرت اوپنهایمر می باشد. از وی به عنوان پدر بمب اتم نام برده می شود که در نهایت اختراع او فاجعه هیروشیما و ناکازاکی را به همراه داشت. درواقع سوال اصلی این فیلم، درست بودن یا نبودن تصمیمات بشر می باشد. 

مطلب مرتبط: کارآفرینی بهتر با فیلم های انگیزشی

در این زمینه اگرچه از بمب اتم به عنوان عامل پایان دادن به جنگ جهانی دوم نام برده می شود با این حال در این مسیر انسان های زیادی را به کام مرگ کشانده است. نکته مهم دیگر در رابطه با این فیلم، وجود تعداد زیادی از ستارگان سینما می باشد که آن را پرستاره ترین فیلم سال کرده است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مدت زمان نمایش این فیلم حتی از باربی نیز بیشتر خواهد بود و به نظر می رسد که تا پایان سال حتی بتواند رتبه دوم را هم به دست آورد. 

نکات اقتصادی این فیلم: 

اگرچه پیشرفت در هر صنعتی یک الزامی محسوب می شود با این حال لازم است تا به پیامدهای آن توجه ویژه داشته باشید تا از خلق فاجعه جلوگیری شود. همچنین این نکته را فراموش نکنید که برای به موفقیت رسیدن یک پروژه، همراهی عوامل مهم، یک الزام محسوب می شود. 

سایر موارد این فهرست به واسطه عدم نکات قابل توجه و فروش مورد انتظار، از بررسی این فهرست خارج شده و تنها به ذکر مقدار فروش آنها بسنده شده است. 

سایر موارد این فهرست به صورت زیر است: 

5- Fast X
مقدار فروش: 704 میلیون دلار

Fast X

6- Spider-Man: Across the Spider-Verse
مقدار فروش: 684 میلیون دلار

Spider-Man: Across the Spider-Verse

7- The Little Mermaid
مقدار فروش: 566 میلیون دلار

The Little Mermaid

8- Mission: Impossible – Dead Reckoning Part 1
مقدار فروش: 522 میلیون دلار

 Mission: Impossible – Dead Reckoning Part 1

9- Ant-Man and the Wasp: Quantumania
مقدار فروش: 476 میلیون دلار

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

مطلب مرتبط: 14 فیلم درباره شبکه های اجتماعی

10- Elementals
مقدار فروش: 443 میلیون دلار.

Elementals

منبع : dexerto
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wzHNq917
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه