تصور کنید یک برند کوچک و گمنام تنها با 10 نفر نیروی کار حرفه ای موفق به رقابت با غول های چند میلیارد دلاری می شود. این سناریو شاید شبیه داستان های علمی-تخیلی به نظر برسد، اما در دنیای واقعی چنین اتفاقاتی رخ داده است. برندهایی مانند زوم که با تیم های کوچک اما متخصص شروع به کار کردند، اکنون در فهرست رهبران صنعت خود قرار...
تصور کنید یک ساعت مکانیکی پیچیده روی دیوار اتاق تان تیک تاک می کند. هر چرخ دنده، کوچک یا بزرگ، وظیفه ای حیاتی دارد و با هماهنگی بی نقص زمان را برای تان نشان می دهد. حالا فقط کافی است یکی از این چرخ دنده ها بشکند یا از مسیر خودش خارج شود. ساعت دیگر دقیق نیست و حتی ممکن است کاملا از کار بیفتد. تیم های کاری هم دقیقا شبیه...
دنیای کسب و کار مثل مسابقات فرمول یک دائما در حال تغییر است. هر سال راننده ها و تیم ها تلاش می کنند با تاکتیک های جدید رکوردهای قبلی را بشکنند. در این میان رقابت همیشگی است و همه به دنبال نتایج بهتر هستند. به همین خاطر هیچ چیز ثابت نیست. هر تغییری می تواند منجر به یک پیروزی بزرگ شود. کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنا...
در سال های اخیر بازار املاک تجاری شاهد جولان افسارگسیخته قیمت ها بوده است. اجاره یا خرید دفتر کار همچون غولی خفته با هر نفسی که می کشد، بخش عمده ای از بودجه شرکت ها، به ویژه استارت آپ های نوپا، را می بلعد. این هزینه های کمرشکن دیگر رمقی برای جوانه های نوظهور کسب و کارها باقی نمی گذارد و آنها را از همان ابتدای مسیر با ک...
تصور کنید یک فروشگاه سنتی دارید که محصولات باکیفیتی عرضه می کند و فروشنده های خوش برخورد و حرفه ای اش همیشه آماده اند تا با مشتریان به بهترین شکل ممکن تعامل کنند. احتمالا در این شرایط مشتریان شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند و به این ترتیب کسب و کارتان رونق می گیرد. البته این روزها سناریو کمی متفاوت تر رقم...
برنامه وفاداری؛ همین عبارت ساده می تواند رویای هر کسب و کاری باشد. مشتریانی را تصور کنید که هر بار بی هیچ تردیدی شما را انتخاب می کنند و برای دریافت امتیاز، تخفیف یا خدمات ویژه باز هم پیش شما برمی گردند. این همان جادویی است که برندهای بزرگ از استارباکس گرفته تا نایکی با آن بازی می کنند، اما واقعیت تلخ این است که همیشه...
تصور کنید در سال 2050 زندگی می کنید و همه چیز آنلاین است؛ از خرید لباس و غذای روزانه گرفته تا حتی ملاقات پزشک و جلسات کاری. حالا اگر کسب و کاری نتواند در این دنیای پرسرعت و آنلاین خودش را نشان بدهد، انگار در یک خیابان شلوغ مغازه ای باز کرده که حتی تابلوی «باز است» را ندارد. اینجا جایی است که ضرورت حضور آنلا...
بحران در محل کار یکی از سوژه های بی نهایت ترسناک برای مدیران محسوب می شود. انگار که به محض بروز کوچک ترین بحرانی دیگر کمترین امیدی به آینده آن برند نیست. شاید در بازی فوتبال یک گل نابهنگام کل تیم و طرفدارانش را ناامید کند، اما همه می دانیم که کامبک هیچ وقت غیرممکن نیست. همانطور که هیچ خانه ای از گزند باد و باران مصون ن...
اگر فوتبال را مثل دنیای کسب و کار تصور کنیم، رئال مادرید و منچستر سیتی همان شرکت های بزرگ و موفقی هستند که سال هاست در اوج قرار دارند. راز موفقیت شان چیست؟ بازیکنان با استعداد یا همان سوپراستارها. همین ابرستاره ها هستند که با گل های حساس و پاس های بی نقص جام ها را به ویترین این تیم ها اضافه می کنند. حالا بیایید این مثا...
در دنیای پرتلاطم کسب و کار، جایی که رقابت همچون امواج سهمگین بر ساحل کسب و کارها می کوبد، بودجه بندی نقش قطب نما را ایفا می کند. بودجه بندی هنر تخصیص منابع محدود برای دستیابی به اهداف نامحدود است (تعریف ماندخیلی اقتصادی شد، نه؟). همچون معمار ماهری که با آجرهای اندک بنایی باشکوه می سازد، مدیران مالی نیز با بودجه ای محدو...
اغلب کارآفرینان دیر یا زود یکی از روزهای ظاهرا عادی که از خواب بیدار می شوند، در حالی که در دفتر کارشان سراغ کارهای روزمره می روند، ناگهان به این فکر می افتند که توسعه کسب و کارشان چه مسیر سخت و پیچیده ای داشته است. احتمالا در این میان خاطرات زیادی هم مرور خواهد شد. شاید برای تامین اولین سرمایه زیر بار وام رفته اید یا...
در دنیای پرتلاطم کسب و کار، جایی که برندها هر روز با چالش های جدیدی روبه رو هستند، ری برندینگ(Rebranding) یا تجدید هویت برند، همچون دمیدن روحی تازه در کالبد یک کسب و کار کهنه است. این فرآیند فراتر از تغییر لوگو یا شعار، یک بازنگری اساسی در هویت، ارزش ها و جایگاه برند در ذهن مخاطب است. بازآفرینی برند تقریبا مثل یک جراحی...