در دنیای امروز دیگر دیوارهای یک دفتر یا شهر محل سکونت نیروی کار نمی تواند چارچوبی برای ساخت تیم های کاری باشند. بسیاری از شرکت ها از استارت آپ های جوان گرفته تا برندهای بزرگ جهانی، حالا در حال تجربه دوران تازه ای از همکاری اند؛ دورانی که در آن اعضای یک تیم ممکن است در چهار نقطه متفاوت جهان ساکن باشند و با اختلاف زمانی...
آرزوی جهانی شدن کسب و کار درست مثل فتح قله اورست است؛ هیجان انگیز، پرچالش و البته وسوسه برانگیز. تقریبا هر کارآفرینی در دل خود رویای داشتن برندی جهانی را دارد؛ برندی که نامش در ذهن مشتریان در قاره های مختلف طنین انداز شود و محصولاتش در قفسه فروشگاه ها از توکیو گرفته تا نیویورک جا خوش کنند، اما رسیدن به این رویا صرفا با...
شرکتی را تصور کنید که در آن فضای کاری تبدیل به صحنه ای دلخراش از تنش و نزاع شده؛ هر روز اعضای تیم درگیر دعواهایی می شوند که مثل آتش سوزی بی مهار فضای اداری را به جهنمی از خشم بدل کرده است. در این محیط صدای فریادها، شکایت های بی پایان و برخوردهای تند جای فضای خلاقیت و نوآوری را گرفته و باعث فروپاشی روحیه و انگیزه کارکنا...
برگزاری یک رویداد تجاری بزرگ، از یک همایش بین المللی گرفته تا مراسم معرفی محصول یا نمایشگاه تخصصی، شبیه رهبری یک ارکستر بزرگ و پیچیده است. ده ها یا صدها نوازنده باید در هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کنند تا نوایی دلنشین و اثرگذار خلق شود. کوچک ترین ناهماهنگی یا خطای اجرایی می تواند کل اجرا را به مخاطره اندازد و به جای خلق...
آیا تا حالا به دردسرهای ریزش مشتریان فکر کرده اید؟ خیلی از مدیران به جای اینکه دنبال حفظ مشتریان باشند، در تکاپوی بی پایان برای جذب مشتری تازه به سر می برند. این امر موجب می شود تا خیلی از کارآفرینان به طور کامل از گردونه رقابت در بازار حذف شوند؛ چراکه به دست آوردن مشتری تازه نه تنها امری هزینه بر است، بلکه کیفیت مشتری...
کافی است لحظه ای چشم ها را ببندیم و به سال ۲۰۲۰ برگردیم؛ سالی که ماسک ها روی صورت همه بود، خیابان ها در سکوت فرو رفتند و واژه هایی مثل «قرنطینه» و «دورکاری» وارد فرهنگ روزمره مان شدند. همه گیری کرونا مانند موجی سهمگین نه تنها نظام های بهداشتی که ساختارهای اقتصادی و مدل های کسب و کار را نیز به لر...
در جهان کسب و کار استارت آپ ها بیشتر شبیه به پرنده های کوچکی هستند که تازه از لانه بیرون زده اند. پر از انگیزه، آرزو و چشم اندازهایی که گاهی حتی بزرگ تر از توان شان به نظر می رسد، اما واقعیت این است که مسیر پرواز برای شان همیشه صاف و آفتابی نیست. بیشتر استارت آپ ها حتی با ایده هایی درخشان و تیم هایی پرانرژی خیلی زود با...
در سال های اخیر هزینه های برندها مانند در بازار بالا حسابی بالا رفته است. از افزایش قیمت مواد اولیه گرفته تا دستمزدها و اجاره ها، هر روز فشار بیشتری بر دوش شرکت ها می افتد. این رشد هزینه ها کسب و کارها را وادار کرده تا به دنبال راه هایی برای سبک کردن بار مالی خود باشند، وگرنه خطر غرق شدن در این دریای پرتلاطم تجارت جهان...
آیا تا حالا برای تان پیش آمده بعد از خرید یک لپ تاپ با کلی ایراد فنی رو به رو شوید؟ به طوری که بعد از چند ساعت به بخش پشتیبانی شرکت سازنده زنگ بزنید تا بلکه از این جهنم نجات پیدا کنید. شاید فکر کنید این بدترین سناریو ممکن است، اما ماجرا وقتی بحرانی تر می شود که متوجه شوید کسی آن طرف خط جوابگوی شما نیست. این یعنی یک خدم...
خرید از برندی که هیچ برنامه ای برای تعامل شخصی سازی شده با مشتریانش ندارد، دست کمی از تماشای یک فیلم خسته کننده دارد. در چنین شرایطی هیچ مشتری عاقلی به برند مورد نظر توجه نخواهد کرد. خب ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از برندهای پویاست که تمام تلاش شان برای اثرگذاری بر روی مشتریان را انجام می دهند. شاید فکر کنید برنده...
جنگ تجاری میان آمریکا و چین در طول روزهای اخیر بدل به تیتر اصلی خبرگزاری های بزرگ دنیا شده است. اتفاقی که احتمالا نه تنها مسیر اقتصاد و سرمایه گذاری جهانی، بلکه زندگی روزمره مردم دنیا را نیز دستخوش تحولی تازه خواهد کرد. بر اساس گزارش رویترز، تیم ترامپ با افزایش تعرفه واردات از چین به 145 درصد عزم اش برای تغییر روابط تج...
تصور کنید که دو کارآفرین در یک بازار رقابتی در حال فعالیت هستند؛ یکی از آنها روزانه 16 ساعت کار می کند، دست از تلاش برنمی دارد و تمام وقت خود را درگیر وظایف مختلف کسب و کارش کرده است. در مقابل، کارآفرین دیگر تنها 6 ساعت در روز به کار می پردازد، اما به طور هدفمند، برنامه ریزی شده و با تمرکز بالا. حالا اگر به نتایج این د...
توسعه کسب و کار از آن دست فرآیندهایی است که فقط با خون دل به دست می آید. به همین خاطر کارآفرینان معمولا حساسیت بسیار زیادی روی برندشان دارند. برای آنها برند دقیقا مثل فرزندی است که از کودکی بزرگ کرده و حالا همه امید و دلخوشی شان به آن است. بنابراین طبیعی است که روی میزان رشد و توسعه آن هم حسابی حساس باشند، مگر نه؟
در...
احتمالا شما هم تا حالا چندباری اصطلاح «موقعیت یابی برند» به گوش تان خورده است. راستش را بخواهید آنقدر در طول روز گرفتاری سر آدم ریخته که دیگر فرصتی برای توجه به این عبارت های تازه پیدا نخواهد کرد. با این حال اگر دردسرهای زیادی برای تعامل با مشتریان دارید، این یکبار باید کمی حوصله اضافه قرض بگیرید؛ چراکه این...