فرض رایج در دنیای کسب و کار این است که درونگراها نمی توانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. انگار که همیشه یک نفر باید دنبال کار آنها باشد تا یک وقت اتفاقی برای آنها روی ندهد. بی شک همه ما دوستانی داریم که درونگرا هستند یا شاید خودمان هم در این گروه جای بگیریم. نکته جالب اینکه در دنیا کلی مدیر درونگرا به چشم می خورد...
حضور در دنیای کسب و کار به معنای پذیرش حجم بالای رقابت و اتفاقات ناشی از آن است. خب اگر شما در یک بازار به تنهایی مشغول تعامل با مخاطب هدف تانبودید، آن وقت اوضاع حسابی به سود شما جریان داشت. با این حال در دنیای امروز رقابت میان برندها موجب شده تا کفه ترازو به سود مشتریان سنگینی کند. شما را نمی دانم، ولی من که اگر یک بر...
سئو محتوا کاری نیست که یک بار برای همیشه انجام شود. در عوض کارآفرینان باید همیشه حواس شان به این بخش باشد تا در حوزه بازاریابی همیشه جزو برندهای برتر قرار گیرند. شاید فکر کنید در این مسیر همه چیز مطابق میل شما پیش خواهد رفت. خب در این صورت آشنایی چندانی با اوضاع بازار کسب و کار ندارید؛ چراکه کسی در اینجا برای شما فرش ق...
دنیای کسب و کار در طول سال های اخیر تغییرات بسیار زیادی را داشته و دیگر شباهتی حتی به یک دهه قبل ندارد. زمانی نه چندان دور تنها گزینه کارآفرینی در دنیا راه اندازی یک شرکت و اجاره دفتر کار بود. آن وقت امکان استخدام برخی کارکنان و پیشروی در بازار فراهم می شد. از آن زمان تا حالا معادلات بسیار زیادی در دنیای کسب و کار عوض...
هوش مصنوعی (AI) در سال های اخیر به سرعت در حال پیشرفت است و تاثیر قابل توجهی بر بسیاری از حوزه ها، از جمله سئو، داشته است. در حالی که هنوز بسیاری از بازاریاب ها و کارآفرینان توجه زیادی به هوش مصنوعی ندارند، دنیای کسب و کار به سرعت در حال تغییر براساس این فناوری تازه است. مثلا همین عرصه سئو را در نظر بگیرید؛ تا همین چند...
بازار کار معادلات خاص خودش را دارد، مخصوصا اگر پای پرداخت حقوق نیروی کار در میان باشد. آن وقت سختگیری ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و مدیران مو را از ماست بیرون می کشند. اغلب اوقات کارمندان به استخدام یک شرکت درآمده و حقوق ثابتی دارند. البته یک الگوی دیگر نیز برای پرداخت وجود دارد و آن دستمزد ساعتی است. بر این...
همه مردم دنیا دوست دارند در محیطی آرام و دلپذیر فعالیت کاری شان را دنبال کنند. منظور ما محیطی است که نه تنها به سلیقه و مهارت های هر فرد بخورد، بلکه آرامش مورد نیاز برای کار بی دغدغه را نیز داشته باشد. البته در دنیای واقعی کمتر دفتر کاری این ویژگی را دارد. درست به همین خاطر کارآفرینان به طور مداوم درگیر استرس های مختلف...
در دنیای رقابتی امروز به روزرسانی محصول یک ضرورت برای هر کسب و کار محسوب می شود. اگر به برندهای بزرگ دنیا نگاه کنید، اغلب آنها هر ساله محصولات تازه ای را روانه بازار می کنند. مثلا برند اپل را در نظر بگیرید؛ این برند هر سال یک مدل جدید از آیفون روانه بازار می کند. این در حالی است که از نظر فنی شاید هیچ کاربری نیاز به خر...
کسب و کارهای بزرگی مثل آدیداس یا کوکاکولا فقط به لطف کیفیت نیروی کارشان در بازار موقعیت ممتازی ندارند. روی دیگر سکه شانس چنین برندهایی مربوط به مشتریانی است که همیشه پای کار بوده و از آنها خرید می کنند. البته مشتریان عاشق چشم و ابروی برندها نیستند. در عوض این محصولات باکیفیت و خدمات مناسب است که یک مشتری را سال های سال...
برند چهره ای است که کسب و کارها به لطف آن خود را به مشتریان نشان داده و ویژگی های خود را بیان می کنند. خیلی وقت ها کسب و کارها به تنهایی اصلا جذابینی برای مشتریان ندارند. درست به همین خاطر قبل از اینکه کارشان به ماجراجویی های بزرگ بکشد، از عرصه کسب و کار کنار گذاشته می شوند. این در حالی است که برخی از کارآفرینان در طول...
معلم ها بیشتر وقت شان را با دانش آموزان می گذرانند. به طوری که بعد از ساعت کاری دیگر حس و حالی برای فعالیت های دیگر ندارند. در این میان اگر معلم خوبی باشید، احتمالا حسابی بین دانش آموزان محبوب خواهید بود. این امر باعث می شود فرآیند کاری تان کمی ساده تر شده و خستگی کمتری روی دوش تان حس کنید. حالا اگر در این شرایط یک معل...
توسعه فناوری اینترنت و گره خوردن بخش های مختلف زندگی مردم به آن هر مزیتی که به همراه داشته باشد، دلهره ای بی پایان مبنی بر احتمال سرقت اطلاعات را نیز به همراه آورده است. تجربه شبکه های اجتماعی و امنیت داده های کاربران نشان داده هیچ کس از دست هکرها در امان نیست. وقتی هم ماجرا ابعاد وسیع پیدا می کند، همه چیز ترسناک تر خو...
کارآفرینی به طور معمول یک حوزه کاری رویایی همراه با آزادی عمل محض به نظر می رسد. اغلب مردم دنیا فکر می کنند با ورود به عرصه کارآفرینی از شر تمام سختی های دنیا خلاص خواهند شد. اگر این ایده را در دنیای سینما دنبال کنیم، معمولا کارآفرینان به مثابه آدم های باهوشی روی پرده سینما قرار می گیرند که بعد از مدت کوتاهی تلاش به مو...
همکاری با اینفلوئنسرها همیشه یکی از گزینه های جذاب برای بازاریاب ها محسوب می شود. درست در زمانی که دیگر هیچ ایده تازه ای برای تولید محتوا یا تعامل با مخاطب وجود ندارد، اینفلوئنسرها با کوله باری از تجربه و صدالبته اعتبار در میان کاربران از راه می رسند. انگار که آنها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به حرفه ای ترین شکل ممک...
اینترنت اشیاء کلیدواژه ای است که این روزها در بسیاری از مکالمه ها نقش محوری را ایفا می کند. شاید خیلی از ما تجهیز خانه ها یا لباس ها به اینترنت را فقط در سناریوی فیلم های علمی- تخیلی دیده باشیم. با این حال روند توسعه فناوری در دنیا طوری جلو رفته که همین سناریوهای دور از دسترس نیز کم کم بدل به واقعیت می شوند. البته در ا...