در دنیای پررقابت کسب و کار مشتریان همان گنجینه هایی هستند که ارزش شان از هر دارایی مالی بیشتر است. برندهایی که این حقیقت را درک کرده اند به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. برای مثال، شرکت اپل نه تنها به دلیل طراحی منحصر به فرد محصولاتش مشهور است، بلکه به خاطر خدمات پس از فروش بی نظیرش در قلب مشتریان جای گرفته است. ای...
در دنیای پیچیده تجارت مذاکره با خریداران مهارتی است که هر فروشنده ای برای دستیابی به موفقیت های بزرگ به آن نیاز دارد. حالا اگر پای حوزه B2B وسط باشد، اوضاع کمی سخت تر هم می شود؛ چراکه شما قرار است با فردی وارد گفت وگو شوید که نماینده یک سازمان و شرکت بزرگ است و نمی توانید با او مانند یک مشتری ساده برخورد کرده یا توقع ن...
شبکه های اجتماعی دیگر تنها جایی برای اشتراک گذاری عکس های سفر یا گپ و گفت های دوستانه نیستند. این پلتفرم ها در چند سال اخیر به میدانی پرهیاهو برای رقابت برندها تبدیل شده اند؛ جایی که کوچک ترین اشتباه یا بهترین ایده می تواند سرنوشت یک کسب و کار را تغییر دهد. برندها حالا در این فضا نه تنها به دنبال فروش محصولات خود هستند...
دنیای کسب و کار شبیه یک سالن سینماست؛ مملو از صندلی هایی که باید پر شوند و تماشاگرانی که اگر نباشند، فیلم روی پرده باقی نمی ماند. همانطور که هنرمندی مثل استیون اسپیلبرگ برای فروش میلیاردی فیلم هایش دست به هر ابتکاری می زند، کسب و کارها نیز باید برای نگه داشتن مشتریان خود تلاش کنند. مشتری ها همان تماشاگران وفاداری هستند...
در دنیای پرهیاهوی بازارهای مدرن مشتری ها انواع و اقسام بی نهایت متنوعی دارند. بعضی ها مثل مهاجم فوتبالی که دنبال فرصت ها هستند تا گل پیروزی را بزنند، به سرعت جذب برندها می شوند. آنها به محض دیدن تبلیغی جذاب یا محصولی جدید کارت بانکی شان را از جیب بیرون می آورند و خرید می کنند. اینها مشتریان فعالند؛ همان هایی که د...
تصور کنید وارد یک فروشگاه بزرگ شده اید. در هر راهرو محصولات رنگارنگ با بسته بندی های جذاب به چشم می خورند، اما چیزی که ناگهان شما را متوقف می کند، یک بنر بزرگ با تصویر هیجان انگیز و تخفیف فوق العاده است. این لحظه همان چیزی است که برندها برای آن هزینه های کلانی می کنند: جلب توجه مشتری. دنیای امروز پر از اطلاعات است و رق...
تصور کنید وارد فروشگاهی می شوید و در میان قفسه های شلوغ به دنبال یک کفش ورزشی خوب هستید. برندی مثل آدیداس را می بینید و بلافاصله به سمتش کشیده می شوید؛ چرا؟ چون آدیداس برای شما نماد اصالت، کیفیت و اعتماد است. حالا تصور کنید که همان لحظه یک برند ناشناخته پیشنهاد تخفیف وسوسه کننده ای می دهد. احتمالا در چنین شرایطی از خود...
چگونه محتوای متنی می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان و بهبود تجربه آنها در کسب و کار ما عمل کند؟ در دنیای امروز، کسب و کارها با چالش های فراوانی روبه رو هستند که از جمله آنها می توان به کسب اعتماد مشتریان اشاره کرد. اعتماد مشتریان به کسب و کار یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در بازار است. ای...
فرض کنید در دو سوی میدان، دو برند متفاوت ایستاده اند. برند اول یک گروه از مشتریان وفادار دارد؛ کسانی که به محض معرفی محصول جدید بدون کوچک ترین تردید برای خرید صف می کشند و حتی برای برند موردنظر تبلیغ هم خواهند کرد. در سوی دیگر برند دوم ایستاده که هر مشتری برایش مثل یک برگ پاییزی است: به همان سرعت که می آیند، می روند. ه...
تصور کنید وارد یک فروشگاه آنلاین می شوید و یک پیام خشک و کلیشه ای با شما خوش آمد می گوید «به فروشگاه ما خوش آمدید. بهترین کیفیت، بهترین قیمت». بله، این همان پیامی است که بارها و بارها از برندهای مختلف شنیده ایم. تجربه ای که نه تنها جذاب نیست، بلکه گاهی حوصله سربر هم می شود. برندها در تلاش برای جلب مشتریان گ...
فرض کنید یک روز به خانه برمی گردید، در حالی که از شلوغی شهر و هزار و یک دغدغه روزمره خسته شده اید. ناگهان جلوی چشم تان یک آگهی تلویزیونی ظاهر می شود؛ یک فنجان قهوه داغ در یک فضای آرام، با موسیقی ملایمی که نوستالژی شیرینی را تداعی می کند. شاید فکر کنید این فقط یک تبلیغ ساده است، اما پشت این صحنه ساده، علم پیچیده ای به ن...
همه ما در طول روز به شکلی با تبلیغات احاطه شده ایم و راه فراری هم از آن نیست. در این میان برندها دیگر نمی توانند با نمایش ساده محصولات شان در قالب محتوا نظر مخاطب را جلب کنند. تکرار تبلیغات یک طرفه که صرفا اطلاعاتی را به مخاطب منتقل می کند، مانند آب در هاون کوبیدن است. اینجاست که تبلیغات تعاملی وارد میدان می شود و با ا...
تورم، این پدیده اقتصادی پیچیده و گاهی غیر قابل پیش بینی، به گونه ای عمیق در اقتصاد ریشه دوانده و تمامی ارکان آن، از کسب وکارهای بزرگ گرفته تا خریدهای روزمره مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که قیمت ها به سرعت افزایش می یابند، قدرت خرید مردم کاهش یافته و آنان به طور طبیعی در جست وجوی راه هایی برای مدیریت محدودیت ها...
در دنیای پر رقابت امروز حفظ مشتریان وفادار به یکی از مهمترین چالش های کسب و کارها تبدیل شده است. وفاداری مشتری به یک برند فراتر از یک انتخاب ساده است و ریشه در روانشناسی افراد دارد. این پدیده پیچیده تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله احساسات، تجربیات گذشته، باورهای شخصی و کیفیت محصولات و خدمات قرار دارد. در واقع مشتریان وف...
دهه های اخیر به خوبی نشان داده که هر نسل با ویژگی های منحصر به فرد خود، رنگ تازه ای به دنیای کسب و کار و بازاریابی می دهد. حالا، نسل زد (Gen Z) یا همان متولدین اواخر دهه 90 تا اوایل دهه ۲۰۱۰ با روحیه ای جسورانه و نگاهی متفاوت به دنیای اطراف به میدان آمده اند و در حال تغییر معادلات بازار هستند. اگر تا همین چند سال پیش ب...