وقتی به رشد و پایداری یک کسب و کار نگاه می کنیم، چیزی که از پشت صحنه موفقیت برندها نمایان می شود، نه تنها تعداد فروش های روزانه بلکه کیفیت و وفاداری مشتریان است. در دنیای امروز مشتریان وفادار همان سنگ های محکمی هستند که بنای امنیت مالی برند را استوار نگه می دارند. آنها مانند سپری در برابر نوسانات اقتصادی و تحولات بازار...
در دنیای پرسرعت کسب و کار مشتریان جدید مانند خون تازه در رگ های برند شما هستند. هر مشتری جدید نمادی از رشد و گسترش است؛ فرصتی که نه تنها به معنای افزایش فروش، بلکه به معنای ایجاد پیوندی عمیق تر میان برند و بازار است. یافتن مشتری جدید برای هر کسب کاری مانند یافتن یک کلید طلایی است که قفل های جدیدی از فرصت ها را باز می ک...
مشتری مداری عبارتی است که در طول روز بارها و بارها به گوش آدم می خورد، اما کمتر کسی به طور دقیق از کم و کیف آن اطلاع دارد. خب اصلا این استراتژی چیست که همه کارآفرینان ادعای رعایتش را دارند؟ اگر واقعا همه برندها آن را مو به مو رعایت می کنند، پس چرا این همه مشتری در بازار از دست کسب و کارها کلافه هستند؟ بی شک هیچ کارآفری...
فعالیت بدون هدف در بازار شاید اعتماد به نفس خوبی در کارآفرینان ایجاد کند، اما هیچ دستاوردی به همراه نخواهد داشت. خب در دنیایی که تمام برندها برنامه ریزی دقیقی برای تامین سرمایه و تولید محصولات درجه یک دارند، شما بدون یک برنامه دقیق هیچ شانسی برای بقا نخواهید داشت. درست به همین خاطر طراحی برنامه ای جامع برای کسب و...
ارائه خدمات گوناگون از سوی برندها به مشتریان امری نیست که تازه یا حتی غیرمنتظره باشد . اگر پای صحبت کارآفرینان بنشینید، زمین و زمان را به هم می بافند تا نشان دهند خدمات جانبی برای مشتریان چقدر مهم است و چطور برندشان بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهد. نکته کلیدی در این میان فهم دقیق چرایی ارائه خدمات موردنظر و تلاش برای...
آیا تا حالا برای تان پیش آمده با پیشنهاد یک برند برای خرید همراه با تخفیف ویژه رو به رو شوید، اما محدودیت زمانی آن نیازمند تصمیم گیری فوری شما باشد؟ اینطور وقت ها آدم باید شرایط خرید محصول مورد نظر را با دقت کم نظیری ارزیابی کرده و در نهایت دست به تصمیم گیری بزند. این مسئله ای است که می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری سری...
آیا تا حالا برای تان پیش آمده بعد از هفته ها سعی و تلاش بالاخره به یک مشتری خوب دسترسی پیدا کنید و درست وقتی همه چیز عالی پیش می رود، یکهو سر و کله رقیبی گردن کلفت پیدا شود؟ خیلی وقت ها فرآیند فروش در دقیقه 90 به خاطر حضور بی موقع یک رقیب با شکست رو به رو می شود. این مسئله ای است که بیشتر از همه کسب و کارهای کوچک را آز...
در دنیای رقابتی امروز، جذب مشتری جدید کار آسانی نیست. با این حال ماجرا می تواند از این هم سخت تر شود؛ چراکه حفظ مشتریان فعلی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار کار بسیار دشوارتری است. اگرچه جذب مشتریان وفادار چالش های زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد، با این حال، وفاداری مشتری فواید زیادی برای کسب و کار شما دارد. مشتری...
فروش خدمات آنلاین اغلب اوقات چالش برانگیز است. خب مردم در حالت عادی محصولات مختلف را نیز به طور آنلاین کمتر می خرند؛ چراکه همیشه شک و تردیدهایی درباره برندهای این حوزه و همچنین بحران اعتماد به آنها وجود دارد. احتمالا شما هم بارها و بارها عبارت هایی مثل «نکند فروشگاه پولم را بخورد؟» پش خودتان مرور کرده اید....
بازاریاب ها همیشه دوست دارند با کسانی در ارتباط باشند که شانسی برای فروش محصول داشته باشند. مثلا اگر در شبکه های اجتماعی قصد تولید محتوا داشته باشند، نیم نگاهی هم به فروش محصولات خواهند داشت. خب هر برندی در این دنیا با فروش محصولات زنده می ماند. پس اگر دور این نکته کلیدی را خط بکشید، به مرور زمان دیگر شانسی برای تعامل...
فعالیت کسب و کارها در دنیای دیجیتالی امروز دیگر شباهتی به گذشته ندارد. به طوری که اگر کسی را با یک ماشین زمان جادویی از دهه 80 یا 90 میلادی به امروز بیاوریم، هیچ درکی از فرآیندهای تجاری نخواهد داشت. این مسئله در گوشه و کنار دنیای کسب و کار به خوبی قابل مشاهده است. شاید یکی از نمودهای عینی این مسئله درباره نقش شبکه های...
روابط میان برندها و مشتریان همیشه دستخوش تغییر است. اگر فکر کرده اید در بازار مشتریان برای همیشه در کنار شما خواهند ماند، کمی در اشتباه هستید. البته مگر اینکه کیفیت خدمات و تعامل برندتان با آنها بی نهایت بالا باشد. قبول دارم این شرط خیلی سخت محقق می شود، اما کم نیستند برندهایی که از دهه ها قبل ماجراجویی در زمینه ایجاد...
این روزها وارد هر حوزه کاری که شوید، کلی رقیب بزرگ کنار خودتان خواهید دید؛ برندهایی که از سال ها قبل وارد بازار شده و کلی مشتری وفادار دور خودشان جمع کرده اند. این یک تهدید بزرگ برای شما محسوب خواهد شد؛ چراکه جلب نظر مشتریان و کسب سهمی مناسب از بازار را بدل به امری بی نهایت سخت برای شما خواهد کرد. این در حالی است که اگ...
هر کارآفرینی در دنیا دوست دارد کلی مشتری وفادار دم دستش باشد که هر روز اقدام به خرید از برندش کرده و آن را با هیچ رقیب دیگری عوض نکنند. اگرچه این رویای شیرین اغلب اوقات بعید به نظر می رسد، اما اصلا غیرممکن نیست. خب برندهایی مثل گوگل یا آمازون براساس همین الگو موفق به کسب سودهای کلان در بازار شده اند. پس چرا شما نتوانید...
در دنیای پررقابت امروز، وفاداری مشتری به مثابه گنجی ارزشمند برای هر کسب و کار محسوب می شود. مشتریان وفادار نه تنها به طور مداوم از شما خرید می کنند، بلکه حکم سفیران برندتان را نیز ایفا کرده و دیگران را به استفاده از محصولات یا خدمات شما تشویق می کنند. کافی است نگاهی به دور و برتان داشته باشید تا کلی برند با چ...