اینفلوئنسر مارکتینگ در طول یک دهه اخیر شاهد رشد سریعی بوده است. به طوری که خیلی از کارشناس ها روند رشد این الگو را غیرقابل باور توصیف کرده اند. خب چه کسی فکر می کرد زمانی سلبریتی ها قدرت تبلیغاتی شان را به کسانی که از دل دنیای تکنولوژی ظهور کرده اند، ببازند؟
شاید پیش خودتان فکر کنید بازاریابی براساس مدل اینفلوئنسری به خودی خود مهمترین تغییر عرصه مارکتینگ محسوب می شود. با این حال حتی این شیوه خلاقانه نیز تغییرات گوناگونی را تجربه کرده است. تازه ترین تغییر در این میان همسو با ظهور هوش مصنوعی روی داده است.
باور کنید یا نه، هوش مصنوعی زندگی همه ما را تغییر داده است. اگر دقت کرده باشید، هر گوشه ای از زندگی مدرن مجهز به هوش مصنوعی شده است. شما هر نظری درباره تاثیر این گسترش چشمگیر بر روی زندگی مدرن داشته باشید، احتمالا چاره ای به غیر از همراهی با این جریان نخواهید داشت؛ چراکه این فناوری زندگی انسان ها را بی نهایت ساده و در عین حال سریع تر کرده است.
سوال اصلی در اینجا تاثیرات هوش مصنوعی بر روی عرصه اینفلوئنسر مارکتینگ است. به زبان ساده، این استراتژی بازاریابی در مواجهه با هوش مصنوعی چه تغییراتی کرده است. از آنجایی که ما همیشه نیم نگاهی به بازاریابی ساده تر داریم، این فرآیند را در قالب توصیه های کلیدی برای بازاریاب ها به منظور استفاده بی دردسر از هوش مصنوعی در عرصه اینفلوئنسر مارکتینگ دنبال خواهیم کرد.
اگر شما هم دوست دارید با قدرت وارد عرصه بازاریابی شده و اوضاع تان را تغییر دهید، این مقاله نکات آموزشی زیادی برای تان خواهد داشت. خب اجازه دهید به جای تعریف و تمجید الکی یک راست برویم سراغ اصل ماجرا.
ما در روزنامه فرصت امروز ترکیب میان هوش مصنوعی و اینفلوئنسر مارکتینگ را تحت عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ هوشمند بررسی می کنیم. این اصطلاح در واقع به فرآیند شناسایی تعامل و ارزیابی نهایی همکاری میان برندها و ایفلوئنسرها کمک می کند.
مطلب مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ به روایت آمار و ارقام
احتمالا شما هم در عرصه بازاریابی بارها با مشکل یافتن یک اینفلوئنسر مطمئن رو به رو شده اید.
اجازه دهید یک مثال ساده در این میان بزنیم. فرض کنید شما دنبال همکاری با یک سلبریتی شناخته شده برای تبلیغ لوازم خانگی تازهای هستید که برندتان روانه بازار کرده است. خب اولین سوالی که در این میان مطرح می شود، چگونگی انتخاب یک فرد مناسب است. هرچه باشد، امروزه کلی سلبریتی مختلف در دنیا وجود دارد، بنابراین انتخاب یکی از میان انبوه سلبریتی ها عملا یک چالش بزرگ محسوب می شود.
نقش هوش مصنوعی در سناریوی بالا کمک به بازاریاب ها برای درک بهتر وضعیت دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ در کنار مقایسه ساده تر آنهاست؛ چراکه هوش مصنوعی با سرعت بی نهایت بالا اطلاعات مربوط به هر فرد را گردآوری کرده و حتی به طور خودکار معیارهایی را نیز در این میان انتخاب می کند. بنابراین شما در نهایت گزارش های شسته و رفته ای درباره بهترین گزینه ممکن دم دست خواهید داشت.
بی شک مثال بالا برای بسیاری از بازاریاب ها جذابیت زیادی دارد. با این حال معمولا کمتر کسی به طور جدی روند اجرای این آرزوی شیرین را بررسی می کند. به علاوه، شما باید ابزارهای مشخصی نیز دم دست داشته باشید؛ چراکه هوش مصنوعی به تنهایی یک ابزار نیست. در عوض مثل این است که کسی بگوید برای بردن یک مسابقه فوتبال باید به سمت دروازه شوت زد، آن هم بدون اینکه به تاکتیک حمله یا حتی پاس کاری میان بازیکنان اشاره کند!
همانطور که می بینید، هوش مصنوعی به بازاریاب ها برای یافتن بهترین اینفلوئنسرها کمک می کند. البته این تنها مزیت قابل ملاحظه این فناوری نیست. ما در بخش بعد سعی می کنیم برخی از مهمترین مزایای این فناوری را به اتفاق شما مرور کنیم.
حالا که ماهیت کلی تاثیر هوش مصنوعی بر روی حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ را درک کردیم، باید شیوه اجرای آن را نیز بررسی کنیم. سوال اصلی این بخش شیوه استفاده از هوش مصنوعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است. پس با ما همراه باشید تا جزییات بیشتر این حوزه را بررسی کنیم.
یافتن اینفلوئنسرهای مناسب
اولین تغییری که هوش مصنوعی در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد می کند، کمک به یافتن اینفلوئنسرهای مناسب است. نکته مهم اینکه معمولا بازاریاب ها بر روی نکاتی مثل تعداد فالوور یا حتی میزان لایک های دریافتی تمرکز دارند. با این حال یک نگاه هوشمندانه پا را از این فراتر می گذارد. چه بسا اینفلوئنسری که فالوورهای زیادی هم دارد، عملا به شما برای تعامل با مخاطب تان کمکی نکند. این در حالی است که شما شاید با هزینه ای کمتر به هدف تان دست پیدا کنید.
اجازه دهید کمی درباره شیوه کمک هوش مصنوعی در این میان به بازاریاب ها بپردازیم. خب اصل ماجرا این است که هوش مصنوعی مثل یک دستیار حرفه ای به بازاریاب ها کمک می کند تا پشت پرده فعالیت هر اینفلوئنسر را بررسی کنند. خب همین که یک نفر کلی فالوور در پلتفرم های اجتماعی دارد، دلیل کافی برای همکاری شما با وی محسوب نمی شود. در عوض شما باید معیارهای کیفی نیز داشته باشید.
اگر نظر ما را بخواهید، خیلی وقت ها اینفلوئنسرهایی که فالوورهای کمی هم دارند، به کسب و کارها برای تأثیرگذاری بر روی مخاطب کمک بیشتری می کنند. نکته مهم اینکه اینفلوئنسرهای کوچک همیشه کیفیت محتوای شان در سطح بالاتری قرار دارد. به علاوه، مردم معمولا واکنش بهتری نسبت به اینفلوئنسرهای خُرد و کوچک نشان می دهند. با این حساب همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها ایده جذاب تری خواهد بود.
از آنجایی که دنیای بازاریابی با سرعت بی نهایت زیادی در جریان است، معمولا هیچ کس زمانی کافی برای تحقیق درباره بازار ندارد. به همین خاطر استفاده از هوش مصنوعی به بازاریاب ها کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن دست به انتخاب های مهم بزنند.
یادتان باشد، شما در بازار زمان نامحدود در دسترس ندارید. درست به همین خاطر باید انتخاب های مهم تان را با نهایت سرعت انجام دهید. در این میان هوش مصنوعی شاید مطمئن ترین گزینه در دسترس تان باشد. پس نباید از آن غفلت کنید.
مطلب مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ چطور انجام می شود؟
مقابله با اینفلوئنسرهای تقلبی
خیلی از اینفلوئنسرها در فرآیند توسعه اکانت شان در شبکه های اجتماعی از میان برهای خطرناکی استفاده می کنند. آنها به جای اینکه سراغ تولید محتوا و رشد ارگانیک برندشان بروند، ایده هایی مثل خرید فالوور را دنبال می کنند. این امر شاید در نگاه کلی ایرادی نداشته باشد، اما از نظر حرفه ای نوعی تقلب محسوب می شود. به طوری که پس از مدت زمانی کوتاه همکاری میان این افراد و برندها را بدل به نوعی کلاهبرداری خواهد کرد.
شاید پیش خودتان فکر کنید شناسایی اینفلوئنسرهای تقلبی اصلا کار سختی نیست. خب در این صورت باید حسابی با شما مخالفت کنیم؛ چراکه سالانه میلیون ها دلار به خاطر همین نوع همکاری و کلاهبرداری دود هوا می شود. بنابراین شما اصلا نباید موضوع را دست کم بگیرید.
شناسایی اینکه کدام اینفلوئنسر در دنیا مشغول کلاهبرداری است و کدام به طور ارگانیک دست به تولید محتوا می زند، امر ساده ای نیست. درست به همین خاطر شما باید از یک منبع مطمئن برای شناسایی این نکته کلیدی استفاده کنید. خب چه منبعی بهتر از هوش مصنوعی؟
ابزارهای هوش مصنوعی با رصد شیوه فعالیت ایفلوئنسرها به شما برای ارزیابی و مقایسه شان کمک ویژه ای خواهند کرد. اینطوری شما در سریع ترین زمان ممکن جلوی ضررهای هنگفت تان را خواهید گرفت. به علاوه، انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب به شما برای همکاری بلندمدت کمک خواهد کرد. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید همکاری طولانی مدت با یک اینفلوئنسر بهتر از همکاری های مقطعی با افراد گوناگون باشد.
یادتان نرود، وقتی شما با یک اینفلوئنسر تقلبی همکاری کنید، شهرت برندتان به خطر خواهد افتاد؛ چراکه مشتریان به طور ناخودآگاه برند شما را نیز در کنار این کلاهبرداران قرار خواهند داد. درست به همین خاطر باید هر طور شده از این همکاری ها پرهیز کنید. در این میان هوش مصنوعی مطمئن ترین انتخاب ممکن خواهد بود.
شما لازم نیست گزارش های تان درباره اینفلوئنسرها را به طور عمومی منتشر کنید. در عوض اول از همه روی راه انداختن کار خودتان تمرکز کنید. بعدا اگر دوست داشتید خودتان را به عنوان یک کارشناس حرفه ای معرفی کنید، می توانید از این گزارش ها استفاده کنید. این یعنی به مرور زمان بدل به یک مرجع معتبر درباره ارزیابی اینفلوئنسرها خواهید شد. این اعتبار در بازار به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. ماجرا جالب شد، نه؟
ارزیابی میزان بازگشت سرمایه بازاریابی
بازاریابی حوزه ای نیست که بتوانید در آن بی گدار به آب بزنید؛ چراکه تا پنی آخر هزینه های تان باید بدل به سود شود، وگرنه تلاش های شما نتیجه بخش نخواهد بود.
بازگشت سرمایه به شما اطمینان می دهد توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. در این میان اگر به طور منظم بازگشت سرمایه را محاسبه کنید، هیچ وقت به بی پولی نخواهید خورد. فکر نمی کنم کسی در این دنیا دوست داشته باشد درست وسط کمپین بازاریابی اش با کمبود بودجه بازاریابی رو به رو شود!
بازگشت سرمایه معیار بسیار مهمی برای بازاریابی مهم محسوب می شود. نکته کلیدی در این میان محاسبه درست و سریع آن است. اگر شما در این میان نتوانید ارزیابی درستی از بازگشت سرمایه داشته باشید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود.
هوش مصنوعی در زمینه بازگشت سرمایه به شما برای تبدیل این فرآیند به نوعی اتوماسیون کمک خواهد کرد. با این حساب شما دیگر لازم نیست به خودتان زحمت محاسبه این معیار را بدهید. خب مگر یک بازاریاب چه چیزی به غیر از این نکته برای بازاریابی بی دردسر لازم دارد؟
مطلب مرتبط: مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها
هوش مصنوعی خیلی از آرزوهای بازاریاب ها را به واقعیت بدل کرده است، اما این به معنای پایانی ماجراجویی در این حوزه نیست. اگر فکر می کنید تمام مسئولیت ها دیگر برعهده هوش مصنوعی بوده و شما بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنید برنده خواهید بود، سخت در اشتباهید. هنوز هم نیاز اساسی به استفاده از عامل انسانی در فرآیند بازاریابی حس می شود. مثلا درباره بازگشت سرمایه در نهایت این شما هستید که باید درباره این حوزه مهم تصمیم نهایی را بگیرید، وگرنه چه بسا خیلی زود از گردونه رقابت در بازار کنار گذاشته شوید.
برنامه ریزی برای توزیع بودجه
مدیرعامل تیم بسکتبالی را در نظر بگیرید که برای سال جدید قصد دارد یک تیم رویایی داشته باشد. بی شک اگر مدیر داستان ما همه پولش را صرف خرید بازیکن تازه کند، دیگر پولی برای استخدام کادر فنی قوی یا حتی افزایش ظرفیت استادیوم تیم نخواهد داشت. درست در چنین شرایطی است که برنامه ریزی برای توزیع بودجه نقش کلیدی ایفا می کند.
شما نمی توانید کل بودجه در دسترس تان را خرج یک اینفلوئنسر خاص کنید. خب سلیقه مشتریان در طول سال های اخیر تنوع زیادی پیدا کرده و شما باید به خوبی این تنوع را مد نظر قرار دهید. وگرنه هیچ شانسی برای تعامل با مخاطب تان نخواهید داشت. همین امر باعث شد ما را در روزنامه فرصت امروز به سوی توزیع بودجه در میان چند اینفلوئنسر قدم برداشته ایم. این یعنی دیگر دوران همکاری انحصاری با یک نفر تمام شده است.
تا اینجای کار ما فقط درباره اینفلوئنسرهای عادی صحبت کردیم. با این حال اگر هوش مصنوعی تا اندازه زیادی قدرت دارد که به همه برندها کمک کند؛ چرا از دل خودش یک اینفلوئنسر همه فن حریف بیرون نکشیم؟ این ایدهای است که بسیاری از بازاریاب ها را جذب خود کرده است.
اگر پیگیر اخبار مربوط به هوش مصنوعی باشید، به خوبی خبر فعالیت چند تا اینفلوئنسر مجازی را شنیده اید. چنین اینفلوئنسرهایی در واقع بازنمایی یک فرد حقیقی نیستند، بلکه مدلی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که اینفلوئنسر مبتنی بر هوش مصنوعی نامیده می شوند.
اینفلوئنسرهای نسل جدید نه تنها توانایی تولید انواع محتوا در شبکه های اجتماعی را دارند، بلکه سرعت تعامل شان با مخاطب هدف نیز سرسام آور است. درست به همین خاطر شما فرصت بسیار خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت.
اینفلوئنسرهای نسل جدید نه تنها هزینه کمتری بر روی دست برندها می گذارند، بلکه از نظر تنوع تولید محتوا نیز دست همه را از پشت بسته اند. با این حساب اصلا بعید نیست بعد از مدت زمانی کوتاه شاهد نسل جدید اینفلوئنسرها باشیم که کاملا جای افراد عادی را گرفته اند!
بسیاری از بازاریاب ها دوست دارند خودشان را با ایده هایی که بدان عادت دارند، سرگرم کنند. درست به همین خاطر در برابر هر تغییر تازه ای مقاومت سنگینی از خود نشان می دهند. این در حالی است که تغییرات تازه در بازار همیشه خطرناک نیستند. این امری است که به شما فرصت تعامل با مخاطب هدف را خواهد داد، بنابراین باید از این تغییر تازه به سود خودتان استفاده کنید، وگرنه خیلی زود از گردونه رقابت در بازار کنار خواهید رفت.
آینده دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ
این عرصه اینفلوئنسر مارکتینگ تا حد زیادی در پیوند با رشد و توسعه هوش مصنوعی است. امروزه بسیاری از بازاریاب ها کارشان در زمینه تولید و حتی توزیع محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی جلو می برند. این در حالی است که سطح تغییرات به همین نقطه ختم نمی شود.
همانطور که در انتهای بخش قبل بیان کردیم، اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی در راه هستند تا تجربه ای جذاب تر از تعامل با مخاطب هدف پیش روی بازاریاب ها قرار دهند. در این میان به جای اینفلوئنسرهای واقعی، درآمد همکاری به جیب موسسات توسعه هوش مصنوعی خواهد رفت.
شاید تنها نکته کلیدی در ماجرای بالا نوع واکنش کاربران به نسل جدید اینفلوئنسرها باشد. خب اگر کاربران استقبال خوبی از این نسل داشته باشند، دیگر نیازی به نگرانی نخواهد بود. با این حال همه چیز به همین سادگی در دنیای بازاریابی دنبال نمی شود. خیلی وقت ها واکنش کاربران باعث غافلگیری بازاریاب ها می شود.
تا اینجای کار استقبال کاربران شبکه های اجتماعی از اینفلوئنسرهای هوشمند مبتنی بر یک امر تازه بوده است. زمانی که شور و هیجان به تازگی این پدیده فروکش کند، تازه عیار رقابت مشخص خواهد شد.
اگرچه هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوا و تعامل با مخاطب دست برتر را دارد، اما عامل انسانی هم آنچنان دست و پا بسته نیست. شما را نمی دانم، ولی من که از تعامل با کلی ربات هوشمند احساس خوبی پیدا نمی کنم. شاید این تنها نکته مثبتی باشد که به شما برای امیدواری به نسل کلاسیک اینفلوئنسرها امید بدهد.
آینده عرصه اینفلوئنسر مارکتینگ هر طور رقم بخورد، باید انتظار تغییرات گسترده ای را داشت. این امری است که به شما برای تعامل با مخاطب تان به طور ایده آل کمک خواهد کرد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای هماهنگی با تغییرات پیش روی خواهد بود.
مطلب مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ موفق با 5 نکته طلایی
قبل از اینکه شما را با نکات مورد بحث در این مقاله تنها بگذاریم، بد نیست نیم نگاهی به برخی از ابزارهای کلیدی در این میان هم داشته باشیم. خب هوش مصنوعی عبارتی است که برای بسیاری از افراد معنای خاصی ندارد. با این حال وقتی پای ابزارهای مشخص در میان باشد، ماجرا فرق خواهد کرد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز قصد داریم به عنوان حسن ختام به بررسی برخی از ابزارهای مناسب در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم. خب اجازه دهید هرچه سریع تر بخش پایانی مقاله را نیز با هم بررسی کنیم.
هایپ آئودیتر (Hype Auditor): اصالت سنجی اینفلوئنسرها
ابزاری که در این بخش قصد بررسی اش را داریم، به شما برای اصالت سنجی اینفلوئنسرها کمک خواهد کرد. اگر یادتان باشد، در بخش قبلی بر روی تهدید افراد متقلب در زمینه بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسرها تاکید داشتیم. خب ابزار هایپ آئودیتر دقیقا برای مقابله با چنین مشکلی روانه بازار شده است.
این ابزار به شما کمک می کند تا در حوزه تخصصی تان به مقایسه وضعیت اینفلوئنسرها پرداخته و در نهایت دست به انتخابی منطقی بزنید.
ماجرا از این قرار است که هایپ آئودیتر با بررسی وضعیت اکانت اینفلوئنسرها میزان صداقت شان در فعالیت آنلاین را بررسی می کند. بنابراین اگر خبری از خرید غیرقانونی فالوور یا هر نوع تقلب دیگری باشد، دست شان به راحتی رو خواهد شد. آن وقت دیگر لازم نیست نگران عواقب همکاری با چنین افرادی باشید؛ چراکه خیلی راحت فرصت پشت سر گذاشتن اینفلوئنسرهای تقلبی را خواهید یافت.
نکته جالب درباره هایپ آئودیتر دامنه پلتفرم هایی است که پوشش می دهد. در این زمینه تقریبا تمام پلتفرم های مطرح دنیا مورد تایید و بررسی قرار داده است. با این حساب شما هیچ مشکلی از نظر استفاده از آن پیش رو نخواهید داشت؛ همین قدر جذاب و هیجان انگیز!
آپ فلوئنس (UpFluence): صفر تا صد اینفلوئنسر مارکتینگ
تعامل با اینفلوئنسرها فقط محدود به یافتن گزینه های مناسب نیست. خب شما حتی اگر بهترین گزینه های دنیا را نیز دم دست تان داشته باشید، باز هم نیاز به مدیریت روابط حس می شود. وگرنه خیلی زود گزینه های مورد نظر قید همکاری با شما را خواهند زد.
آپ فلوئنس گزینه ای است که به شما برای تعامل با مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. به طور خلاصه امکانات این ابزار در زمینه مدیریت روابط با اینفلوئنسرها بی نهایت جذاب و صدالبته کاربردی است.
خیلی وقت ها بازاریاب ها به خاطر همکاری همزمان با چند گزینه عملا روابطشان را قاطی می کنند. درست به همین خاطر نیاز به یک ابزار مشخص برای تعامل با اینفلوئنسرها حس می شود.
آپ فلوئنس به بازاریاب ها امکان پیگیری و ارزیابی نتایج کمپین های بازاریابی را نیز می دهد. اینطوری شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت آپدیت در لحظه کمپین تان را پیدا می کنید. خب اگر قرار باشد همینطوری دست روی دست بگذارید تا کمپین تان دود هوا شود که همه چیز به هم خواهد ریخت!
اگر شما تازه در ابتدای مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، بد نیست برای شروع روی ابزار آپ فلوئنس حساب کنید. البته لازم نیست از همان اول سراغ گزینه پولی این ابزار رفته و خودتان را اذیت کنید. در عوض گزینه های رایگان آن نیز جذابیت های خودش را دارد. اینطوری بعد از مدتی اگر دوست داشتید، می توانید دست به جیب شده و این ابزار را در نسخه پرمیوم نیز داشته باشید.
سورا (Sora): نسل جدید ویدئو مارکتینگ
سورا ابزار جدید شرکت اوپن ای آی (Open ai) است که همین اول کاری کلی گرد و خاک به پا کرده است. خب اوپن ای آی با رونمایی از چت جی پی تی نشان داده که در زمینه توسعه هوش مصنوعی اصلا شوخی ندارد. این همان نکته ای است که امیدها نسبت به سورا را حسابی افزایش داده است.
کاربرد اصلی سورا در زمینه تبدیل متن به ویدئو است. این یعنی شما با درج ویژگی های ویدئوی مورد نظرتان در قالب متن، خروجی ویدئویی دریافت می کنید. باور نکردنی به نظر می رسد، مگر نه؟
شاید تا همین دو سال قبل اگر درباره ایده سورا با کسی حرف می زدید، خنده های تمسخرآمیز تحویل می گرفتید. در بهترین حالت شاید ایده ابزاری برای تبدیل متن به ویدئوهای ساده به ذهن آدم می رسید. با این حال سورا وضعیت کاملا متفاوتی دارد؛ چراکه توانایی طراحی ویدئو با جزییات وحشتناک زیادی را دارد. این یعنی دیگر لازم نیست خیلی نگران ویدئو مارکتینگ باشید.
بی شک سورا نسل تازه ای از بازاریابی اینفلوئنسری را به جهان معرفی خواهد کرد؛ چراکه به اینفلوئنسرهای هوشمند فرصت کافی برای تولید ویدئوهای جذاب را می دهد. با این حساب شاید تا زمان ظهور نسل جدید اینفلوئنسرها زمان زیادی باقی نمانده باشد.
سورا به طور قابل ملاحظه ای به بازاریاب های فاقد مهارت در زمینه ویرایش ویدئو کمک خواهد کرد. اگر شما هم میانه خوبی با ادیت ندارید، این ابزار راه چاره تان خواهد بود. پس بهتر است از همین امروز کار با آن را شروع کرده و لذتش را ببرید.
مطلب مرتبط: همه آن چیزی که باید درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بدانیم
سخن پایانی
بازاریابی بر مدار همکاری با اینفلوئنسرها به شما برای تعامل با مخاطب تان کمک شایانی خواهد کرد. البته این به معنای اکتفا به شیوه کنونی این مدل نیست. ورود هوش مصنوعی به ماجرا تقریبا تمام معادلات زندگی انسان ها را تغییر داده است. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در این میان از جریان تغییرات در امان نمانده است.
ما در این مقاله سعی کردیم به برخی از تغییر و تحولات اینفلوئنسر مارکتینگ با ورود هوش مصنوعی را زیر ذره بین ببریم. شما حالا آمادگی لازم برای ورود به این حوزه با آگاهی از تغییراتش را دارید.
یادتان باشد، هوش مصنوعی هرگز به طور کامل جای عامل انسانی را نخواهد گرفت. در عوض بیشتر باید آن را به چشم نوعی ابزار کمکی در نظر گرفت. اگر این طوری به ماجرا نگاه کنید، دیگر خبری از نگرانی دائمی بابت از دست دادن فرصت های شغلی در حوزه بازاریابی نخواهد بود. در عوض می توانید به خوبی روی کارتان متمرکز شده و ایده های تازه ای برای طراحی کمپین طراحی کنید.
منابع: