کارآفرینان در هر جای دنیا و تحت هر شرایطی که مشغول به کار باشند، در نهایت دوست دارند بازگشت سرمایه بی نهایت سریعی را تجربه کنند. این امر موجب شده تا در طول سال های اخیر عجله و شتاب در بازار به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. این امر در کنار بسیاری از متغیرهای دیگر حوزه سئو را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اگر تا همین چند سال قبل فعالیت در زمینه سئو نیازمند اختصاص زمان و یک برنامه بلندمدت بود، حالا کارآفرینان به دنبال نتایج بسیار سریع و دم دستی هستند. انگار که فرآیند سئو مثل آشپزی با سریع ترین زمان ممکن است.
ما در روزنامه فرصت امروز تلاش برای بازگشت سرمایه بی نهایت سریع در حوزه سئو را مثل این می دانیم که یک بوکسور بخواهد به جای 12 راند، در همان راند اول کار را یکسره کند. اگرچه این ایده بی نهایت جذاب به نظر می رسد، اما کمتر کسی توان اجرای درست آن را دارد. به علاوه، در صورت عجله بیش از اندازه اصلا بعید نیست یکهو نتیجه مسابقه برعکس شود.
اگرچه سرعت بالا برای بسیاری از کارآفرینان خطرناک است، اما گاهی اوقات با تغییراتی کوچک امکان افزایش سرعت به طور منطقی وجود دارد. این امری است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و اوضاع تان در بازار را نیز بدون دردسر بهبود می بخشد.
ما در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی درباره سئو بهتر و افزایش سرعت بازگشت سرمایه در این حوزه ارائه کنیم. این امر می تواند برای شما جذابیت زیادی از نقطه نظر فعالیت در بازار و همچنین رقابت با برندهای بزرگ داشته باشد. اگر شما هم دوست دارید در طول سال های پیش رو سئو متفاوتی را تجربه کنید، بد نیست در ادامه با ما همراه باشید.
یادتان نرود، شما قرار نیست یک دوره جامع درباره سئو را پشت سر بگذارید. در عوض ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم چطور با استفاده از نکات کلیدی در حوزه سئو امکان موفقیت بیشتر در بازار را خواهید داشت. پس اگر هیچ اطلاعی درباره سئو ندارید، بد نیست نیم نگاهی به مقالات پیشین ما در روزنامه فرصت امروز داشته باشید.
مطلب مرتبط: تازه های دنیای سئو؛ چه چیزی در انتظارمان است؟
ما در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت آن دیوانه وار است. انگار که همه کارآفرینان رانندگان فرمول یک هستند که اصلا نباید پای شان روی ترمز برود. در عوض همه چیز با گاز دادن و سرعت بالاتر معنا پیدا می کند. قبول دارم این شرایط برای هر کارآفرینی بی نهایت سخت به نظر می رسد، اما شما قرار نیست خودتان را قربانی دیگران کنید. این امر می تواند برای تان شکل و حالت های بی نهایت متفاوتی داشته باشد. با این حال اگر کنترل اوضاع را به ساده ترین شکل ممکن از دست بدهید، کارتان حسابی سخت خواهد شد. این در حالی است که شاید یک استراتژی نسبتا متعادل راهگشا باشد.
ما در ادامه قصد داریم به طور منطقی توصیه هایی برای افزایش سرعت بازگشت سرمایه در دنیای سئو به شما معرفی کنیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تجربه کرده و دیگر نگران نتایج کارتان نباشید. خب اجازه دهید کم کم برویم سراغ اصل ماجرا.
آپدیت سایت یکی از مهمترین اقدامات در حوزه سئو محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان وقتی در زمینه سئو یا رتبه بندی در گوگل به مشکل می خورند، فورا ذهن شان به سمت ایرادات سایت می رود. خب در این رابطه تقریبا حق با کارآفرینان مورد بحث است. با این حال یک مسئله کلیدی در این میان مدت زمان آپدیت سایت است. هرچه باشد، شما تا ابد فرصت ندارید تا یک آپدیت ساده در سایت تان اعمال کنید.
بسیاری از کارآفرینان در دنیای امروز مهارت لازم برای آپدیت سایت را ندارند. این یعنی دائما نیازمند استفاده از کمک دیگران بوده و باید کارشان را با استفاده از مهارت ها و کمک های موسسات حرفه ای جلو ببرند. همین امر می تواند سرعت عمل شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. به علاوه، هزینه زیادی نیز روی دست تان خواهد گذاشت.
یک ایده جذاب در این میان تلاش برای استفاده از توانایی هوش مصنوعی برای بهبود وضعیت سایت است. مثلا می توانید در حالت آماتور از چت جی پی تی کمک بگیرد. البته اگر کمی هوشمندانه تر ماجرا را تحلیل می کنید، بد نیست سراغ گزینه هایی مثل ایندکس (Index) هم بروید. ابزار ایندکس ناو (Index Now) یکی از ابزارهای دارای هوش مصنوعی برای آپدیت در لحظه سایت هاست. این ابزار نه تنها ایرادات سایت تان را فهرست می کند، بلکه راهکارهای مناسب برای رفع ایرادات مورد نظر را نیز به شما خواهد گفت. اینطوری دیگر لازم نیست نگران وضعیت سایت تان باشید؛ چراکه یک همراه و دوست خوب همیشه در کنارتان است.
مطلب مرتبط: سئو در سال 2024 چه تغییراتی خواهد داشت؟
شاید مهمترین مزیت ایندکس ناو سیستم هوشمند برای رفع مشکلات سایت ها باشد. این امر موجب شده فرآیند سئو دست کم در زمینه آپدیت سایت سرعت بسیار بیشتری بگیرد. ماجرا جالب شد، نه؟
شاید خیال کنید آپدیت سایت اتفاقی نیست که به این راحتی روی دهد. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباه هستید؛ چراکه دنیای کسب و کار اصلا این حساب و کتاب ها را ندارد. در عوض این شما هستید که باید محاسبات دقیقی در زمینه بهبود وضعیت تان داشته باشید.
ماجرا جالب شد، نه؟ کافی است کمی به ایندکس ناو اعتماد داشته باشید. تا کارتان بی نهایت راحت شود. این طوری یک بار برای همیشه با سایت های به درد نخور و دارای سرعت پایین خداحافظی خواهید کرد. نکته جالب اینکه چنین اقدامی اصلا از چشم گوگل و الگوریتمش دور نخواهد ماند.
هدف گذاری بر روی کلیدواژه های پیچیده و پرترافیک
به طور سنتی در حوزه سئو بر روی کلیدواژه های ساده و همه فهم تمرکز می شد. با این حال در طول سال های اخیر میزان دانش کاربران در حوزه های تخصصی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. این مسئلهای است که در طول سال های اخیر برای بازاریاب ها دردسر زیادی ایجاد کرده است. به طوری که محتوای عمومی و همه فهم آنها دیگر جذابیت زیادی برای کاربران ندارد.
ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم برندها باید همپای مخاطب شان رشد و توسعه پیدا کنند. وقتی امروزه مخاطب شما در حوزه ای مثل ورزش دنبال محصولات تخصصی با توضیحات دقیق است، دیگر نباید به عنوان بازاریاب سراغ توضیحات ساده بروید. این امر برند شما را در نگاه مشتریان بدل به یک کسب و کار کلیشه ای خواهد کرد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید استراتژی تان را تا حد امکان تغییر دهید.
ماموریت ویژه شما در این میان شناسایی کلیدواژه هایی است که در حوزه تخصصی تان به نسبت پیچیده محسوب می شوند. این امر می تواند به شما کمک کند تا اثرگذاری لازم بر روی مخاطب را به همراه داشته و کارتان را بدون دردسر اضافه جلو ببرید. خب کاربران در دنیای امروز از برندهایی که بحث های تخصصی دارند، استقبال زیادی می کنند. البته یادتان نرود، شما نمی توانید بحث های پیچیده را به طور کاملا سخت و غیرواضح مطرح کنید. پس کمی هم که شده به ساده سازی موضوعات سخت و دشوار توجه داشته باشید.
گاهی اوقات برخی از کلیدواژه ها به طور محسوسی ترافیک بیشتری در دنیای کسب و کار به همراه دارند، این مسئله ای است که شما می توانید بدون هیچ دردسری برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب به آن توجه نشان دهید. یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از برندها برای بهبود وضعیت شان در تعامل با مخاطب هدف نیاز به ترافیک بالاتر دارند. پس بد نیست گاهی اوقات حواس تان به ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس برای شناسایی کلیدواژه های پرطرفدار هم باشد.
فراموش نکنید، استفاده از ترافیک ارگانیک امری ضروری در حوزه بازاریابی محسوب می شود. به همین خاطر اصلا نباید سراغ خرید ترافیک یا گزینه های مثل این بروید؛ چراکه الگوریتم گوگل خیلی زود دست تان را خوانده و به شدت مجازات تان خواهد کرد. نکته کلیدی که در این میان باید بدان توجه نشان دهید، مسئله همراهی با قوانین مربوط به گوگل است. وگرنه شاید دیگر هیچ انگیزه و فرصت مناسبی برای ادامه راه نداشته باشید.
مطلب مرتبط: چرا سئو در حوزه بازاریابی مهم است؟
شناسایی و آپدیت محتوای بد
هر برندی در دنیای آنلاین در کنار محتوای موفق دارای چند پست و کمپین شکست خورده نیز هست. نکته جالب اینکه بسیاری از تیم های بازاریابی ترجیح می دهند یک کمپین شکست خورده را به دست فراموشی بسپارند تا اینکه اقدامی برای احیای آن صورت دهند. این امر با تمرکز بر روی حافظه ضعیف مخاطب صورت می گیرد. در واقع تیم های بازاریابی امیدوارند مشتریان بعد از چند صباحی دیگر یادی از کمپین های شکست خورده نکنند. اگر بخواهید منصفانه به ماجرا نگاه کنیم، باید گفت شناسایی و آپدیت محتوای بد ایده ای جذاب محسوب می شود؛ چراکه در هزینه های تولید محتوا صرفه جویی بی نهایت زیادی دارد.
اگر از مخاطب های پر و پاقرص روزنامه فرصت امروز باشید، خیلی خوب می دانید ما همیشه میانه خوبی با آپدیت محتوای قدیمی سایت ها داریم. این امر در رابطه با محتوای ضعیف نیز مصداق دارد. خب شما لازم نیست حتما یک محتوای تازه را از صفر بنا کنید. گاهی اوقات کافی است فقط چند دقیقه بیشتر به یک نوع محتوای فرصت داده و از آن برای بهبود کارتان سود ببرید.
ماموریت شما در این بخش اول از همه شناسایی محتوای ضعیف است. این امر با توجه به بازخوردهای دریافتی از کاربران و صدالبته وضعیت خودِ محتوا در گوگل امکان پذیر خواهد بود. به علاوه، شما می توانید کارتان را به بهترین شکل ممکن سامان داده و نظرات همکاران تان را نیز جویا شوید. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نمی رود.
احیای محتوای قدیمی به الگوریتم گوگل نشان می دهد شما توجه زیادی به تجربه کاربران دارید. این دقیقا همان چیزی است که خودِ گوگل نیز دنبالش است. درست به همین خاطر بد نیست گاهی هم به سراغ آپدیت محتوای ضعیف تان بروید. این امر نه تنها نوعی صرفه جویی در هزینه ها محسوب می شود، بلکه برای سرانجام برندتان نیز مناسب خواهد بود.
نکته کلیدی که در احیای محتوا باید بدان توجه کنید، اضافه کردن اطلاعات تازه به کار است. در واقع محتوای شما باید دردی از مشتریان دوا کند. به همین خاطر بد نیست کمی هم که شده به فکر استفاده از اطلاعات به درد بخور باشید و اینکه یک محتوای بازاریابی برای شما جذاب است، اصلا دلیلی برای جذابیتش در میان مشتریان نمی شود. پس مرز مشخصی میان سلیقه خودتان و مخاطب ترسیم کنید. این امر می تواند برای تان نتایج بسیار مناسبی به همراه داشته باشد.
کاهش تداخل کلیدواژه ها
اگر به دنبال سرعت عمل و بازگشت سرمایه در کمترین زمان ممکن هستید، بد نیست کمی هم که شده به دنبال کاهش تداخل کلیدواژه ها با هم باشید. این امر می تواند به شما کمک کند تا کارتان را بسیار بهتر جلو برده و نگران هیچ چیز هم نباشید.
گاهی اوقات تداخل میان کلیدواژه های مختلف موجب بروز مشکلات اساسی می شود؛ چراکه الگوریتم گوگل فکر می کند شما مشغول گول زدنش هستید یا دست کم تقلب می کنید. بهتر است هرچند وقت یکبار کلیدواژه های کلی برندتان را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا به سوی کاهش تداخل کلیدواژه ها حرکت کرده و خیال تان از این بابت را نیز راحت کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.
مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای بازاریابی و سئو
وقتی درباره کلیدواژه های مشابه صحبت می کنیم، اول از همه باید نمونه های شبیه به هم را مورد توجه قرار دهید. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی کارتان را بی نهایت دشوار سازد. به همین خاطر بد نیست کمی هم که شده به فکر بهبود شرایط در الگوی مورد بحث باشید.
نکته دیگری که در این میان باید یادتان باشد، حفظ کلیدواژه هایی است که تداخل معنایی با هم دارند. خب شما که قرار نیست برای تمام مشکلات کاربران یک راهکار مشخص ارائه کنید. پس سعی کنید حدالامکان راهبردهای تان کمی با هم فرق داشته باشد. این امر در استفاده از کلیدواژه های متفاوت خودش را نشان خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و نگران هیچ چیز هم نباشید.
لینک دهی درون سایتی برای شناخت بهتر محتوا
بسیاری از برندها برای اینکه در دنیای کسب و کار تجربه بهتری را به مخاطب شان ارائه کنند، تمام تخم مرغ های شان را در سبد سایت خود قرار می دهند. این امر می تواند مشکلات زیادی برای یک برند به همراه داشته باشد. اگر شما هنوز هم به چنین ریسک هایی باور دارید، باید دست کم ساختار سایت تان را طوری آپدیت کنید که بازگشت سرمایه خوبی داشته باشد.
خیلی از سایت ها به طور نامتوازنی ترافیک مخاطب را جذب می کنند. بدین معنا که برخی از محتوا در سایت بی نهایت جذاب بوده و سایر محتواها فقط خاک می خورند. شاید فکر کنید این امر اتفاقی کاملا طبیعی است. خب در این صورت ما اینجا هستیم تا خلاف این امر را به شما نشان دهیم. نکته ای که در این میان باید بدان توجه کنید، سیستم لینک دهی درون سایت برای بهبود وضعیت است. این امر می تواند به شما کمک کند تا تمام محتوای تان را پیش روی مخاطب قرار داده و ترافیک مناسبی برای هر کدام از محتوا به دست بیاورید. پس لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا فکر کنید مسیر دشواری پیش روی تان است.
یادتان نرود، هیچ ابزاری بهتر از لینک دهی به محتوای کمتر محبوب یا دیده شده سایت برای جلب نظر مخاطب وجود ندارد. شما با این کار نظر سایر بازاریاب ها به محتوای تان را نیز جلب خواهید کرد. بنابراین اصلا بعید نیست سایت های دیگر نیز به محتوای شما لینک داده و همینطور به محبوبیت آن اضافه نمایند.
ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از سیستم های مختلف برای افزایش بازدید محتوا را فقط به شرط اینکه بدون تقلب باشد، قبول داریم. این یعنی شما نمی توانید با خرید ترافیک بیشتر میزان بازدید از محتوای کم طرفدار سایت تان را بهبود بخشید. این مسئله ای است که می تواند دردسرهای زیادی برای تان به همراه داشته و کارتان را نیز سخت نماید.
ماموریت شما در این بخش تلاش برای شناسایی محتوای پرطرفدار سایت در عین گزینه های کمتر محبوب است. اینطوری می توانید به سادگی هرچه تمام تر کارتان را پیش برده و سیستم لینک دهی خوبی در درون سایت تان ایجاد کنید. این مسئله ای است که برای بسیاری از کسب و کارها اهمیت حیاتی دارد؛ چراکه در گوگل فرصت یافتن رتبه های بهتر را به آنها می دهد.
بی شک سیستم لینک دهی درون یک سایت برای گوگل اهمیت زیادی دارد. این امر می تواند تفاوت میان برندهای موفق و شکست خورده را نشان دهد. مسئله مورد بحث در این میان نکته ای است که بسیاری از کارآفرینان به آن بی توجه هستند و آن استفاده از ظرفیت تیم بازاریابی برای شناسایی محتوای محبوب و کم طرفدار است. خب اگر برخی از محتوای سایت شما طرفدارهای زیادی ندارد، این امر به معنای شکست تان در بازار نیست. در عوض شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن محتوای کمتر دیده شده تان را در ویترین قرار دهید. فراموش نکنید، اگر کاربران محتوایی را کمتر مورد توجه قرار می دهند، به معنای بد بودن محتوای مورد نظر نیست. شاید نتوانسته اید آنطور که باید محتوا را در دسترس مخاطب قرار دهید. پس لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا ماجرا را پیچیده سازید.
ارزیابی مداوم فرآیندها در کوتاه مدت
معمولا بازاریاب ها فرآیندهای مربوط به سئو را هر چند ماه یکبار، معمولا شش ماه، مرور می کنند. این مسئله ای است که گاهی اوقات دردسرهای زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت؛ چراکه تحولات بازار خیلی سریع روی داده و در کمترین زمان ممکن آدم را از موج تغییرات دور می کند. این مسئله ای است که ما در طول سال های اخیر به طور جدی مورد توجه قرار داده ایم. به همین خاطر بد نیست برای یکبار هم که شده مدت زمان ارزیابی ها را کوتاه تر کنید.
اگر انتظار دارید بازگشت سرمایه تان سریع تر روی دهد، خودتان هم باید کمی سریع تر در بازار عمل کنید. این امر می تواند نتایج بسیار مثبتی برای تان به همراه داشته و حتی شانس تان در بازار را نیز تقویت کند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر می تواند نیاز به افزایش نیروی انسانی در بخش بازاریابی را افزایش دهد. البته اگر اعتماد خوبی به سیستم هوش مصنوعی دارید، می توانید سراغ ابزارهای دارای این فناوری بروید. اینطوری با هزینه کمتر و بدون نیاز به افزایش هزینه نیروی کار به هدف تان خواهید رسید.
مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو
سخن پایانی
بازاریابی در دنیای کنونی پیوند اساسی با سئو پیدا کرده است. این امر موجب شده بسیاری از کارآفرینان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از روش های مختلفی داشته باشند. در این میان توانایی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب با سرعت عمل بالا اهمیت زیادی دارد. راستش را بخواهید، برندها دیگر فرصت زیادی در بازار ندارند. پس اگر یک ثانیه هم تاخیر داشته باشند، اصلا بعید نیست کارشان به ناکجا بکشد.
ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات در رابطه با افزایش سرعت عمل بازاریاب ها در حوزه سئو را مرور کنیم. البته این امر با هدف سرعت بخشی به بازگشت سرمایه بود. بدین معنا که حالا شما باید خودتان را برای بهبود وضعیت در حوزه سئو به صورت متفاوتی آماده سازید. این مسئله ای است که می تواند ذهنیت شما را به طور کامل تغییر داده و کارتان را بهبود بخشد.
یادتان نرود، شما در این مقاله فقط با بخشی از فرآیند سئو آشنا شدید. پس نباید انتظار داشته باشید کارتان با کاربست این نکات از صفر به صد درصد کامل برسد. پس به ماجراجویی تان ادامه داده و سعی کنید وضعیت را به طور مناسب تری پیش ببرید. هرجا هم نیاز به کمک یا راهنمایی داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز کنارتان هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.
منابع: