شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی و سئو دو حوزه ای هستند که پیوند نزدیکی با هم دارند. معمولا بازاریاب ها برای اینکه در زمینه تولید محتوا بدل به افرادی خبره شوند، نیاز به استفاده درست از سئو دارند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریابی و سئو دیگر دو حوزه جداگانه نیستند. این یعنی شما باید در هر دو حوزه مورد بحث حسابی قوی باشید، وگرنه کمپین های بازاریابی تان مورد توجه مخاطب قرار نخواهد گرفت. 

بی شک بازاریابی و تولید محتوا به شیوه کلاسیک سختی های خاص خودش را دارد. اینکه شما دست به کار شده و براساس تجربه یا مطالعه پیچیده بازار محتوایی را آماده کنید، اصلا ساده نیست. البته یک نکته مهم در این میان وجود دارد که کمتر کسی درباره اش فکر می کند. خب شما که در دهه 80 یا 90 میلادی قرار نیست بازاریابی انجام دهید. در عوض این روزها ابزارهای مختلفی با چاشنی هوش مصنوعی دم دست همه ما قرار دارد. 

اگر شما دل خوشی از بازاریابی یا سئو ندارید، شاید تا حالا با ابزارهای درستی آشنا نشده اید. ما در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین ابزارهای ممکن را به شما معرفی کنیم. اینطوری دیگر لازم نیست خیلی نگران نتیجه نهایی کارتان باشید؛ چراکه به غیر از خودتان، حساب ویژه‎ای بر روی یک یار کمکی کرده اید!

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد، انتخاب درست ابزارهاست. خب شما که قرار نیست هر ابزاری که سر و صدایی در بازار به راه انداخت، انتخاب کنید. در عوض باید نیازها و موقعیت تان را نیز در نظر بگیرید. بنابراین وظیفه شما در این مقاله دو سویه خواهد بود. اول از همه باید در یک ماجراجویی هیجان انگیز با ما همراه شده و ابزارهای مختلف بازاریابی و سئو را مشاهده کنید. در وهله دوم، این شما هستید که باید از میان ابزارهای مختلف دست به انتخاب بزنید. خب اگر آماده اید، دیگر کم کم ماجراجویی مان را شروع کنیم. 

مطلب مرتبط: تازه های دنیای سئو؛ چه چیزی در انتظارمان است؟

گوگل آنالیتیکس: ابزاری پرآوازه و کاربردی

گوگل آنالیتیکس، ابزاری پرآوازه و کاربردی

اولین ابزاری که باید به خوبی با آن آشنا شوید، گوگل آنالیتیکس است. این ابزار در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و راستش را بخواهید این محوبیت اصلا الکی نیست. خب هرچه باشد، اینجا پای برند گوگل در میان است. شما را نمی دانم، ولی من که محصول یا سرویس بدی از گوگل سراغ ندارم. 

گوگل آنالیتیکس نه تنها پیوند نزدیکی با گوگل ادز دارد، بلکه به بازاریاب ها فرصت ارزیابی ترافیک سایت شان را می دهد. خب خیلی از بازاریاب ها دوست دارند در جریان ترافیک ورودی سایت شان باشند. اینکه بیشتر چه کسانی با چه ویژگی هایی از سایت تان بازدید می کنند، نکته بی نهایت مهمی است. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز اهمیت زیادی برای این نکته قائل هستیم. 

گوگل آنالیتیکس رابط کاربری بی نهایت ساده و تعامل برانگیزی دارد. از سوی دیگر اکوسیستم گوگل را نیز به خوبی ترسیم کرده و شما را در متن آن قرار می دهد. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر حوصله رابطه های کاربری دیگر را نخواهید داشت. این دقیقا همان نکته‎ای است که بازاریاب ها را وابسته به گوگل می کند.

از هر چه بگذریم، دامنه کاربران و خدمات گوگل یک بانک اطلاعاتی بی نظیر را فراهم کرده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم استفاده از این ابزار در زمینه بازاریابی ضروری خواهد بود. 

از نقطه نظر سئو، گوگل آنالیتیکس امکان بررسی ترندهای تازه و همچنین کلیدواژه ها را فراهم می کند. این امر به تنهایی برای شناخت درست از مخاطب و تعامل با آنها کافی خواهد بود. البته در این میان شما فرصت شخصی سازی گزارش ها را نیز خواهید داشت. درست به همین خاطر باید با دقت کافی دست به انتخاب بزنید، وگرنه کارتان حسابی با چالش رو به رو خواهد شد. 

مطلب مرتبط: سئو در سال 2024 چه تغییراتی خواهد داشت؟

بینگ وب مستر: رقیبی تازه برای گوگل

بینگ وب مستر، رقیبی تازه برای گوگل

برند مایکروسافت یکی از نام های آشنا در صنعت کامپیوتر و فناوری است. خب تجربه همه ما در زمینه استفاده از رایانه با محصول نام آشنای این برند یعنی ویندوز گره خورده است. به علاوه، خدمات آنلاین این غول دیجیتال نیز جای زیادی برای تعریف و تمجید دارد. اگر شما سر و کارتان با بحث امنیت سایبری باشد، به خوبی از خدمات متنوع مایکروسافت خبر دارید. نکته کلیدی اما خدمات این برند برای بازاریاب هاست. 

درست مانند گوگل، اینجا هم مایکروسافت تعامل نزدیکی با مخاطبش دارد. درست به همین خاطر شما می توانید بدون هیچ دردسری سراغ خدمات این برند بروید و انبوهی از اطلاعات دم دست تان باشد. نکته دیگری که در این میان اهمیت زیادی دارد، قدمت مایکروسافت است. این امر اعتماد زیادی در میان بازاریاب ها ایجاد می کند. خب این قدمت همراه با دامن وسیع کاربران است. بنابراین شما دیگر جایی برای تردید نخواهید داشت. 

بینگ به شما کمک می کند تا وضعیت سایت تان از نظر امنیتی و همچنین سئو را به خوبی بررسی کنید. به لطف هوش مصنوعی مایکروسافت حالا دیگر آسیب‎شناسی سایت امر پیچیده یا غیرممکنی نیست، بنابراین شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن وضعیت سایت تان را ارزیابی کنید. با توجه به اینکه مایکروسافت مالکیت پلتفرم لینکدین را نیز برعهده دارد، شما به خوبی فرصت استفاده از اطلاعات دقیق درباره کلیدواژه ها و ترندهای محبوب در این پلتفرم را نیز خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ویدئویی و معمای سئو

سئولایزر: ابزاری تازه و کاربردی

سئولایزر، ابزاری تازه و کاربردی

در جایی که برندهایی مثل گوگل و مایکروسافت حرف اول و آخر را می زنند، شنیدن صحبت های برندی مثل سئولایزر (Seolyzer) کمی عجیب خواهد بود. خب هرچه باشد رقبای این شرکت تازه وارد آنقدر بزرگ هستند که هر کسی را به وحشت بیندازد. با این حال مدیران سئولایزر اصلا اینطوری فکر نمی کنند؛ چراکه به خوبی دست به رقابت با غول های بزرگ این عرصه زده اند. 

اولین نکته درباره سئولایزر تمرکز انحصاری آن بر روی حوزه سئو است. این یعنی شما یک ابزار جامع بازاریابی در اختیار ندارید. شاید این امر کمی ذوق آدم را کور کند، اما وقتی کیفیت خدمات سئو آن را مشاهده کنید، دیگر خیال تان راحت می شود. 

سئولایزر در اولین گام از شما اطلاعات جامعی درباره معیارهای موردنظرتان برای انتخاب کلیدواژه ها دریافت می کند. این امر با راهنمایی تیم پشتیبانی صورت گرفته و اصلا لازم نیست نگرانش باشید. در مرحله بعد باید حوزه کاری تان را مشخص کنید. اینطوری توصیه‏ های سئو شخصی سازی شده دم دست تان خواهد بود. 

نکته متمایز سئولایزر در مقایسه با سایر ابزارها تحلیل صفحه به صفحه سایت تان است. یعنی آنالیز سایت شما در دو مرحله روی می دهد. در اولین گام کل سایت به مثابه یک ارگانیسم واحد بررسی می شود. در وهله بعد هر کدام از آدرس های سایت به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار می گیرد. البته کار به همین جا ختم نمی شود؛ چراکه سئولایزر توصیه‏ هایی برای بهبود کیفیت سایت تان نیز ارائه خواهد کرد. این یعنی شما با کمی پشتکار یک سایت کاملا آپدیت شده در اختیار خواهید داشت. 

در آخر باید به یکی دیگر از سرویس های جالب سئولایزر اشاره کنیم. بر این اساس شما امکان مقایسه سایت تان با سایت های دیگر یا حتی صفحات با همدیگر را خواهید داشت. اینطوری به خوبی توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا کرده و دیگر لازم نیست دم به دقیقه دنبال ایده های تازه برای تولید محتوا باشید. 

بی شک الگوبرداری از رقبا همیشه میانبر ساده تری در مقایسه با مسیرهای سخت و دشوار است. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز همیشه بر روی این نکته تاکید داریم. اگر شما هم دوست دارید در حوزه بازاریابی و سئو اسم و رسمی برای خودتان به هم بزنید، بد نیست به فکر الگوبرداری از رقبا باشید. در این میان ابزار سئولایزر مثل یک دوست صمیمی همراه تان خواهد بود.

مطلب مرتبط: بهترین ابزارها برای اتوماسیون سئو

اهرفز: پیوند میان بازاریابی و سئو

اهرفز، پیوند میان بازاریابی و سئو

آخرین ابزاری که در این مقاله قصد بررسی اش را داریم، اهرفز (Ahrefs) است. این ابزار در طول نزدیک به دو دهه اخیر یکی از گزینه های بی نهایت تخصصی برای بازاریاب ها بوده است. اصلا به همین خاطر خیلی از افراد تازه کار دور آن را به طور کامل خط می شکند. اگر شما هم بارها و بارها از کنار این ابزار عبور کرده اید، حالا دیگر وقت جدی گرفتنش فرا رسیده است؛ چراکه تقریبا بدون این ابزار خبری از پیوند درست و حسابی میان سئو و بازاریابی نخواهد بود. 

اولین نکته جالبی که درباره اهرفز به چشم می خورد، سیستم جست وجوی آن برای یافتن محتوای بازاریابی است. مثلا فرض کنید شما قصد تولید محتوا درباره نوع جدید چیپس های تولیدی برند دوریتوز را دارید. در این صورت اول از همه باید مطمئن شوید کسی قبل از شما ایده مشابهی را اجرا نکرده است. وگرنه بعد از پایان فرآیند تولید محتوا در نگاه مخاطب حسابی کلیشه ای به نظر خواهید رسید. اهرفز در این میان سامانه پیشرفته ای برای جست وجوی تبلیغات دارد. به طوری که دیگر هیچ وقت خبری از کمپین های تکراری در کسب و کار شما نخواهد بود. 

نکته جالب دیگر در این میان آنالیز وضعیت سایت و شبکه های اجتماعی است. شما با ارائه دسترسی مناسب به اهرفز در کمترین زمان ممکن یک گزارش جامع درباره وضعیت سایت و اکانت تان در شبکه های اجتماعی دریافت خواهید کرد. این امر به شما برای تعامل هرچه نزدیک تر با مخاطب کمک ویژه ای خواهد کرد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز همیشه تاکید ویژه ای بر روی استفاده از این ابزار داریم. 

شاید تنها نکته منفی درباره اهرفز نیاز به خرید ورژن پرمیوم برای استفاده کاربردی از امکاناتش باشد. این در حالی است که ابزار برندهایی مثل گوگل یا مایکروسافت نسخه رایگان قابل ملاحظه ای دارند. پس اگر قصد دارید سراغ اهرفز بیایید، بد نیست از قبل یک بودجه مناسب نیز دم دست بگذارید، وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: Chat GPT و تاثیرات آن بر بازاریابی محتوا و سئو

سخن پایانی

مهمترین ابزارهای دنیا در زمینه سئو و بازاریابی

بازاریابی در دنیای امروز پیوند نزدیکی با سئو دارد. درست به همین خاطر استفاده از ابزارهایی که ترکیبی از هر دو حوزه باشند، ضروری به نظر می رسد. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین ابزارهای دنیا در زمینه سئو و بازاریابی را به اتفاق شما بررسی کنیم. حالا این شما هستید که باید دست به انتخاب زده و براساس نیازتان یک یا چند ابزار را به خدمت بگیرید. یادتان باشد، در این میان همیشه روی کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز برای مشورت حساب کنید.

منابع:

https://blog.hubspot.com

https://www.simplilearn.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GYvoMV6Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه