پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ + نحوه رفع مشکل

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی پیش می آید، نچرخیدن دیگ لباسشویی به دلایل مختلف است. خرابی قفل در، بارگیری بیش از حد لباس ها، خرابی پمپ و فیلترهای تخلیه، انتخاب برنامه نامناسب، مشکلات الکتریکی و اختلال در عملکرد موتور لباسشویی از علت های نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ است. برای اطلاع از نحوه رفع مشکل علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرابی قفل در؛ یکی از دلایل رایج نچرخیدن دیگ لباسشویی

کاربرد قفل در لباسشویی، جلوگیری از نشت آب به خارج از ماشین لباسشویی است. بعضی اوقات خرابی قفل در لباسشویی یا شکستی لولا، مانع بستن در لباسشویی می شود که نتیجه آن نچرخیدن دیگ لباسشویی است. برای رفع این مشکل قفل و زبانه در لباسشویی را از نظر خرابی و ساییدگی بررسی کنید. سپس در دستگاه را باز و بسته کنید تا از خرابی یا سالم بودن در مطمئن شوید. به علاوه با استفاده از اهم متر، از سالم بودن میکروسوئیچ اطمینان حاصل کنید. درصورت شکسته شدن و خرابی قفل در لباسشویی، باید با تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

بارگیری بیش از حد لباس ها، باعث اختلال در چرخش دیگ لباسشویی می شود

یکی از دلایل ارور ue لباسشویی سامسونگ بارگیری بیش ازحد لباس هاست؛ پرکردن بیش از حد ماشین لباسشویی با لباس ها، باعث انسداد و خرابی قطعات دیگ لباسشویی و نچرخیدن آن می شود. وقتی دیگ لباسشویی با تعداد بسیاری از لباس ها پر شود، فیلتر تخلیه دچار انسداد یا خرابی می شود؛ نتیجه این انسداد خارج نشدن آب از دیگ لباسشویی است. برای رفع این مشکل، تعداد لباس های داخل لباسشویی را کم کنید و از برنامه و دور چرخش مناسب برای شستن لباس ها استفاده کنید.

رفع مشکل علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی پمپ تخلیه؛ علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

وظیفه پمپ تخلیه، خالی کردن آب کثیف داخل دیگ و انتقال آن به فاضلاب است. هنگامی که پمپ تخلیه خراب شده باشد، آب در داخل دیگ لباسشویی باقی می ماند؛ در نتیجه دیگ ماشین لباسشویی شروع به چرخش نمی کند. بعضی از مواقع پمپ تخلیه به آرامی آب داخل دیگ را تخلیه می کند، دراین صورت دیگ لباسشویی نیز به کندی می چرخد؛ درنتیجه این کندی چرخش ربطی به تنظیمات Spin لباسشویی ندارد. اگر معنی spin در لباسشویی برای تان سوال شده است، spin به معنای سرعت چرخش دیگ لباسشویی در مرحله خشک کن است.

برای رفع این مشکل، پمپ تخلیه را بررسی کنید تا توسط پرز یا وسیله خارجی مسدود نشده باشد. درصورت انسداد فیلتر تخلیه، پرزها و شی خارجی را از روی فیلتر تمیز کنید و فیلتر را با آب گرم بشویید. همچنین چک کنید پروانه لباسشویی دچار ساییدگی و خرابی نشده باشد؛ درصورت خرابی پروانه، باید پمپ آن را تعویض کنید.

خرابی فیلترهای تخلیه؛ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ

کاربرد فیلترهای تخلیه جلوگیری از ورود اشیا خارجی و پرزها به داخل لوله ها و پمپ لباسشویی است. همچنین فیلترهای تخلیه باعث حفظ کیفیت در شست وشو لباس ها می شوند. هنگامی که فیلترهای ماشین لباسشویی توسط پرزها، اجسام خارجی یا جرم انسداد پیدا کند به پمپ داخل لباسشویی فشار وارد می شود؛ نتیجه این فشار، نچرخیدن دیگ لباسشویی هنگام شست وشو لباس ها است.

برای رفع مشکل خرابی فیلترهای تخلیه، فیلتر ورودی آب و تخلیه لباسشویی را چک کنید. در صورت کثیفی فیلتر ورودی آب، شلنگ را از شیر لباسشویی جدا کنید و فیلتر را با آب گرم و مواد شوینده بشورید. فیلتر تخلیه معمولا در قسمت جلویی و پایین لباسشویی قرار دارد؛ برای تمیز کردن آن دریچه را باز کرده و فیلتر را خارج کنید. سپس پرز و اجسام خارجی را از فیلتر جدا کرده و فیلتر را با آب گرم بشویید.

انتخاب برنامه نامناسب؛ رایج ترین علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ

انتخاب نکردن برنامه مناسب برای شست وشو لباس ها، می‎ تواند دلیلی برای کار نکردن دیگ لباسشویی و اختلال در عملکرد صحیح آن باشد. برای رفع این مشکل باتوجه به نوع لباس و میزان کثیفی آن ها برنامه مناسب را برای شستن لباس ها انتخاب کنید؛ برای این کار از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

مشکلات الکتریکی، باعث اختلال در عملکرد دیگ لباسشویی می شود

سیستم الکتریکی لباسشویی شامل سیم کشی ها، مدارها، برد الکتریکی و قطعاتی است که از طریق آن ها برق در موتور لباسشویی در جریان می افتد. هرگونه خرابی در سیستم الکتریکی که مانع رسیدن برق به موتور لباسشویی شود باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ است. برای رفع این مشکل، در قدم اول مطمئن شوید ماشین لباسشویی به منبع برق معتبر وصل شده است. سپس بررسی کنید که سوئیچ برق فعال باشد؛ اگر هیچ کدام از این مشکل ها وجود نداشت، احتمالا مدار الکتریکی داخل لباسشویی به مشکل خورده است و برای رفع آن باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

خرابی موتور؛ علت توقف چرخش دیگ لباسشویی سامسونگ

ازآن جایی که موتور لباسشویی باعث چرخش دیگ می شود، هرگونه خرابی در موتور لباسشویی باعث متوقف شدن حرکت دیگ یا اختلال در عملکرد چرخش آن می شود. هنگامی که صدای غیرعادی شنیدید و بوی سوختگی احساس کردید؛ احتمالا موتور لباسشویی از کار افتاده است. برای پیدا کردن مشکل باید اتصالات، تسمه، ذغال ها و بلبرینگ موتور لباسشویی را بررسی و عیب یابی کنید؛ درصورت پارگی و ساییدگی هرکدام از قطعات موتور، باید آن ها را تعویض کنید.

تعمیر آنلاین مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی

برای رفع مشکل چرخش دیگ لباسشویی، با تعمیر آنلاین تماس بگیرید

بارگیری بیش ازحد لباس، خرابی پمپ و فیلترهای تخلیه، مشکلات الکتریکی، اختلال در عملکرد موتور و انتخاب برنامه نامناسب از علت های رایج نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ هستند. برای رفع مشکل چرخش دیگ ماشین لباسشویی، بهترین راهکار کمک گرفتن از یک تکنسین حرفه ای است.

تعمیر آنلاین مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی است که بهترین تعمیرکاران را در اسرع وقت برای مشتریان خود می فرستد. همچنین تعمیر آنلاین برای اطمینان خاطر مشتریان، امکان تسویه پس از تعمیر لباسشویی را برای مشتری هایش فراهم کرده است. با انتخاب تکنسین های حرفه ای از تعمیر آنلاین خیال خود را بابت سلامت لباسشویی تان راحت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B8HEdEEl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه