سرویس ایمیل یکی از مهم ترین ابزارها برای فروشندگان حرفه ای قلمداد می شود. با این حال کارایی چنین سرویسی در گرو استفاده بهینه از آن است. اگر شما پیش از این شیوه های کلیشه ای بازاریابی ایمیلی را امتحان کرده اید، مواجهه برندتان با شکست امری بدیهی محسوب می شود. در چنین شرایطی به جای ناکارآمدی سرویس ایمیل باید استراتژی های...
یک کارآفرین تازه کار در عین حال که باید در هزینه ها صرفه جویی کند باید با مخاطبان نیز در ارتباط باشد. بهترین گزینه ابزارهای بازاریابی اینترنتی رایگان هستند.
اگر به عنوان یک کارآفرین در ابتدای راه خود هستید، این احتمال وجود دارد که با مشکل برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان احتمالی در زمان مناسب روبه رو شوید که محدود...
در سال 1920 برای جامعه آمریکایی خودنویس که تنها با رنگ های قهوه ای و مشکی به بازار آمده بود نماد موفقیت و قدرت فرد به شمار می آمد. درآن زمان حتی متمولانی که نیازی به استفاده از آن نداشتند به عنوان نماد سمبلیک آن را در لباس های رسمی خود قرار می دادند.
در آن زمان شرکت پارکر، معتبر ترین شرکت تولید کننده خودنویس رنگ جدیدی...
مفهوم مزیت نسبی ابتدا در زمینه تجارت بین الملل به کار برده شد به طوری که دیوید ریکاردو در نوشته های خود در قرن نوزدهم میلادی این گونه نتیجه گیری می کند که نفع هر کشوری در این است که به تخصصی شدن در تولید و ارائه کالاها و خدماتی بپردازد که در آن بهترین است و با مبادله مازاد آن با کشورهای دیگر، نیاز خود را به کالاها و خد...
ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل هماهنگی و یکپارچه سازی همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی است که با استفاده از یک برنامه بدون عیب و نقص برای حداکثر کردن اثر روی مصرف کننده نهایی با حداقل هزینه در شرکت ها اجرا می شود. این یکپارچه سازی همه کانال های بازاریابی، ارتباطات مشتری محور و حتی ارتباطات درون سازمانی را تحت تأثیر قرار...
توزیع نامتعادل و ناموزون خدمات عمومی شهری ضمن ایجاد نابرابری و ناعدالتی فضایی، از عوامل مهم در فشار ترافیکی بر بخش مرکزی شهرها است. توجه به این نکته بسیار حایز اهمیت است که با امکان سنجی و نیازسنجی خدمات مورد نیاز در بخش های کم ترافیک از شهر، به مکان یابی بهینه این کاربری ها به منظور تعادل بخشی به توزیع رفاه اجتماعی و...
تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد، تجارت الکترونیک می گویند. به طور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی دارد که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جست وجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالایی را از طریق وب یا پست...
بنگاه های کوچک و متوسط در برابر صنایع بزرگ قرار می گیرند و نسبت به این صنایع مزایای بسیاری دارند، ازجمله ارزش افزوده، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف پذیری بیشتر. بنگاه های کوچک و متوسط به اختصار SME نامیده می شود. البته تعریف صنایع کوچک و متوسط در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و تابع شرایط اقتصادی و صنعتی حاکم است...
هیچ هدف بزرگی بدون انگیزه و اشتیاق به وجود نمی آید. (رالف والدو امرسون)تیم فروش قلب تپنده یک سازمان است؛ تیمی که می توان ماحصل فعالیت تمامی کارکنان را در خروجی آن دید، تیمی که گاه با 100 درصد انرژی وارد سازمان ما می شود و شاهد کاهش چشمگیر انگیزه آن در طول زمان هستیم.
آیا می توان این روند را متوقف کرد؟ یا اصلا می شود...
ترویج یا پیشبرد در بازاریابی شامل فعالیت هایی می شود که مزایای کالا را به آگاهی می رساند و مشتریان هدف را تشویق به خرید آن می کند. ابزارهای اصلی چهارگانه فعالیت های پیشبردی به شرح زیر هستند:
تبلیغات غیرشخصی، به گونه ای استفاده از رسانه های جمعی است که مستلزم پرداخت هزینه باشد.
این گونه تبلیغات که با هدف اطلاع رسانی،...
در آغاز قرن بیست و یکم، جهان با تغییرات چشمگیری در تمام ابعاد، خصوصاً رقابت در بازار، نوآوری های تکنولوژیکی و نیازهای مشتریان مواجه شد. این تغییرات موجب اصلاح عمده ای از اولویت های کسب و کار و چشم انداز استراتژیک شده است. براساس مطالعات انجام گرفته هدف نهایی استراتژی، تثبیت عملکرد برتر در بلندمدت است.
امروزه ارائه بهت...
برنامه استراتژیک الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است. استراتژی و استراتژی سازی به عنوان یکی از مهم ترین نقش های مدیریتی اهمیت روز افزونی را در سازمان ها و بنگاه های اقتصادی و غیر اقتصادی به خود اختصاص داده است.
به وجود آمدن پ...
با ظهور اقتصاد رقابتى مفاهیمى چون مشتری گرایی، مشترى مدارى و کسب رضایت مشترى، پایه و اساس کسب و کار تلقى شده و سازمانى که به آن بى توجه باشد از صحنه بازار حذف مى شود. در این نوشته، ضمن معرفی شاخص های بازاریابی درونی، رابطه بین بازاریابی درونی و مشتری گرایی توضیح داده خواهد شد.
تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می د...
کسانی که به رابطه احساس و بازاریابی باور دارند، معتقدند کلیه تصمیماتی که در امر فروش اتخاذ می شود احساسی هستند. حتی اگر شما یک فرآیند کاملاً منطقی را هم برای خرید طی کنید، در آخر، این احساس شماست که شما را به خرید کردن یا خرید نکردن وادار می کند.
بسیاری از فاکتورهای عاطفی وجود دارند که بر مبنای آنها شما می توانید این...
آمارهایی وجود دارد که نشان می دهد دوران بازاریابی سنتی به اتمام رسیده است: بالای 80درصد از مردم از تبلیغات تلویزیون فراری هستند. بین 70 تا 80درصد از کاربران آنلاین بنرهای تبلیغاتی را نادیده می گیرند. بیش از 40درصد از پاکت های نامه تبلیغاتی شما هرگز باز نمی شوند. درصد کمی از کسانی که بروشورهای تبلیغاتی را می گیرند آن را...