یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه سرویس ایمیل را در خدمت بازاریابی و فروش بیشتر در آوریم؟

6 راهکار برای افزایش فروش از طریق بازاریابی ایمیلی

6 سال پیش ( 1397/9/4 )
پدیدآورنده : بازاریابی ایمیلی   پدیدآورنده : سوجان پاتل   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : فروش  

سرویس ایمیل یکی از مهم ترین ابزارها برای فروشندگان حرفه ای قلمداد می شود. با این حال کارایی چنین سرویسی در گرو استفاده بهینه از آن است. اگر شما پیش از این شیوه های کلیشه ای بازاریابی ایمیلی را امتحان کرده اید، مواجهه برندتان با شکست امری بدیهی محسوب می شود. در چنین شرایطی به جای ناکارآمدی سرویس ایمیل باید استراتژی های برند خود را مورد سرزنش و بازنگری قرار دهیم. یکی از اشتباهات رایج در این میان که موجب شکست کمپین ایمیلی برندها می شود، ترکیب نادرست المان های مختلف برای خلق ایمیلی تاثیرگذار است.

اگر شما در زمینه فروش فعالیت دارید یا فقط به دنبال افزایش سود برندتان به عنوان مدیر آن هستید، مطالعه این مقاله به کارتان خواهد آمد. در حقیقت بازاریابی ایمیل محور توانایی پاسخگویی به نیازهای خیل عظیمی از بخش های کسب و کار را دارد. اجازه دهید با هم به بررسی نکات مهم در این زمینه بپردازیم.

افزایش فروش بازاریابی ایمیلی

1. ویدئو را بخشی از ایمیل های تان قرار دهید

به طور معمول وقتی ما به ایمیل فکر می کنیم، در ذهن همه مان متن های مختلف تصویر می شود (شاید هم برخی از افراد متخصص تر به کدهای HTML فکر کنند). با این حال آیا می دانستید که استفاده از ویدئو به عنوان بخشی از محتوای ایمیل شانس توجه و مراجعه به لینک های جانبی متن پیام مان را بین 200 تا 300 درصد افزایش می دهد؟ این بدان معناست که با اندکی خلاقیت و افزودن ویدئوهای مرتبط با موضوع پیام مان رشد دو تا سه برابری در جذب مخاطب خواهیم داشت.

در سال های اخیر محتوای ویدئویی در میان کاربران پیشرفت و محبوبیت بالایی داشته است. به همین دلیل در عرصه کسب وکار و تبلیغات نیز از چنین محتوایی استقبال بهتری به عمل می آید. این استقبال در حوزه ایمیل نیز به شکل واحدی دنبال می شود. در مورد محتوای ویدئوهای موجود در پیام ایمیل مان باید بر روی ماهیت اصلی برندمان و همچنین بیان ارزش های اصلی آن در قالبی سرگرم کننده تمرکز کنیم. توجه داشته باشید که در دنیای امروز مخاطب علاقه مند به سرگرم شدن است. به این ترتیب در صورت بی توجهی به وجه سرگرمی حتی اگر پیامی بسیار مهم را نیز توسعه دهید، موفقیتی کسب نخواهید کرد. نکته مهم دیگر در این میان ضرورت برخورد صمیمانه با مخاطب است. به این ترتیب در ویدئوی مان نباید بیش از اندازه جدی رفتار کنیم.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی دیجیتالی برای امروز با فناوری فردا

صرف نظر از آنچه گفته شد، فرمت ویدئویی قدرت مخصوص دیگری نیز دارد: استفاده از فرمت های ویدئویی می تواند به طور مستقیم موجب فروش شود. براساس مطالعه سایت Hubspot در سال 2018 نزدیک به 81درصد از مردم ترجیح می دهند پس از مشاهده ویدئوی مربوط به یک محصول یا برند نسبت به خرید آن اقدام کنند. به این ترتیب نقش فرمت ویدئویی در موفقیت ما بیش از هر زمان دیگری خواهد بود. در تولید محتوای ویدئویی باید نهایت دقت و کیفیت را به کار برد. در غیر این صورت نتیجه معکوس حاصل می شود.

2. فراتر از یک برند باشید

نام برند شما مشخصه ویژه ای است که مردم شرکت تان را با آن مورد شناسایی قرار می دهند. با این حال آیا مردم واقعا توانایی برقراری ارتباط با برند شما را دارند؟

تلاش برای جلب نظر مردم با استفاده از ارسال ایمیل تحت عنوان برندمان بسیار دشوار است. در حقیقت اینجا نوعی از ارتباط و تعامل انسانی میان ما و مشتریان هدف ناپدید شده است. به منظور بازسازی این وجه از فرآیند بازاریابی باید چیزی فراتر از یک برند باشیم. بی تردید بدون توجه به نکته حاضر امکان افزایش نرخ فروش شرکت مان وجود نخواهد داشت.

به همین خاطر و با توجه به کمبود روابط انسانی در حوزه بازاریابی و تبلیغات بسیاری از برندها شروع به ارسال ایمیل به نام افراد حقیقی کرده اند. یک مثال واضح در اینجا ایمیل های دریافتی از گوگل به هنگام ثبت نام سرویس جیمیل تازه است. در این پیام ها یکی از کارکنان گوگل به صورت واقعی به ما برای ورود به این سامانه تبریک می گوید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل امکان در میان گذاری آن با فرد مورد نظر به عنوان پشتیبانی گوگل وجود دارد.

اگر برند شما نیز به دنبال اجرای چنین طرح هایی است، باید کارمندان تان را نیز وارد بازی بازاریابی کنید. به این ترتیب به جای ارسال ایمیل با نام برندتان از نام یکی از کارمندان خود استفاده کنید. در این میان وظیفه پاسخگویی به طرف مقابل را نیز باید در اختیار کارمند مورد نظر قرار دهید. به این ترتیب همه چیز به طور کاملا مناسب پیش خواهد رفت. مزیت اصلی چنین رفتارهایی کمک به مخاطب ها به منظور برقراری روابط عاطفی عمیق با برندمان است.

3. اختصاص کمپین های ایمیلی مختلف به گروه های متفاوت

هدف گذاری گروه های مختلف با استفاده از ایمیل های گوناگون یکی از راهکارهای موفقیت در بازاریابی ایمیل محور است. به این ترتیب ما با پاسخگویی به نیازهای مختلف و گوناگون مشتریان مان شانس خود برای افزایش فروش را بیشتر خواهیم کرد.

به منظور درک بهتر این توصیه فرض کنید که برند شما در زمینه فروش سازهای موسیقی فعالیت دارد. به طور معمول شما به عنوان یک برند فعال در زمینه فروش سازهای موسیقی طیف وسیعی از محصولات را عرضه می کنید. با این حال طیف وسیعی از مشتریان شما فقط به 4 یا 5 ساز اصلی علاقه مند خواهند بود. در چنین شرایطی وضعیت شما برای پاسخگویی به علاقه مندی همه مشتریان تان دشوار خواهد بود. از یکسو شما باید بر وی 4 یا 5 محصول تمرکز کنید و از سوی دیگر سایر محصولات تان را نیز باید در یاد داشته باشید. در اینجا راهکار مورد نیاز برند ما کاملا مشخص است. باید نسبت به شناخت علاقه مندی مخاطب مان تلاش کنیم. به این ترتیب با ارائه محتوای مناسب به هر کدام از گروه های متفاوت مخاطب های مان به طور مناسب به نیاز همه آنها پاسخ داده ایم. در مورد سایر محصولات مان که مورد توجه کمتر مخاطب هستند، باید به صورت جانبی در کنار محصولات علاقه مند به معرفی شان بپردازیم. یکی از دلایل اصلی عدم شهرت برخی از سازهای موسیقی (در این مثال) ناآگاهی مخاطب نسبت به وجودشان است. به این ترتیب با معرفی آنها شانس ما برای فروش بیشتر افزایش خواهد یافت.

مطالعه ای از سوی موسسه Hootsuite نشان می دهد که کمپین های شخصی سازی شده برای گروه های مخاطب متفاوت عملکرد 100 درصدی بهتری نسبت به سایر نمونه ها دارند. به این ترتیب با دسته بندی و ایجاد کمپین های مختلف عملکرد ما در زمینه فروش بهبود خواهد یافت.

مطلب مرتبط: ۱۰ توصیه بی نهایت کاربردی برای افزایش اثربخشی بازاریابی ایمیلی

4. ارسال ایمیل هایی با ماهیت بحث واقعی

هیچ کس ایمیل های صرفا تبلیغاتی با هدف فروش مستقیم را دوست ندارد. در چنین شرایطی همه ما احساس نگاه ابزاری خواهیم داشت. چنین احساسی را فقط ایمیل های خشک و بی روح منتقل می کنند. به این ترتیب برای موفقیت بیشتر باید نیم نگاهی به توسعه رابطه مان با مخاطب داشته باشیم.

بهترین کار در این میان ارسال یک ایمیل حاوی مکالمه برای ترغیب مخاطب به پاسخگویی است. در این زمینه یافتن مخاطب مناسب اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب در صورت عدم دسترسی به مخاطب مناسب باید از ابزارهایی نظیر Voila Norbert استفاده کنید. این ابزارها مخاطب های شما را به صورت کاملا هوشمند دسته بندی می کنند. علاوه بر این ابزار Norbert به شما در زمینه تهیه قالب مناسب برای ایمیل تان نیز کمک خواهد کرد.

پس از یافتن مخاطب مناسب به مکالمه واقعی تان فکر کنید. به عبارت ساده، اگر در دنیای واقعی با طرف مقابل رو به رو می شدید، چه واکنشی نشان می دادید؟ پاسخ این سوال را باید عینا در متن ایمیل تان پیاده نمایید. به این ترتیب در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت فقط ایمیل کلیشه ای را برای مخاطب ارسال کرده اید. نتیجه کار نیز نگاه منفی و ناامیدکننده مخاطب به برندتان خواهد بود. توجه داشته باشید که ایمیل شما باید در راستای جلب نظر مخاطب با تاکید بر علاقه مندی های وی باشد. بنابراین به هیچ وجه از سلیقه شخصی تان برای شناخت و تعامل با مخاطب استفاده نکنید.

5. وارد ذهن مخاطب شوید

انجام کارهای برندمان به صورت آنلاین به ما در یافتن پاسخ بسیاری از پرسش های مان کمک خواهد کرد. همچنین در زمینه درک تجربه کاربران در فضای آنلاین تجربه مشابهی کسب خواهیم کرد. به این ترتیب تا حد زیادی از المان های آزاردهنده در دنیای آنلاین آگاهی خواهیم یافت.

بسیاری از افراد حرفه ای در زمینه ارسال ایمیل برای مخاطب ها تجربه یافتن المان های جذاب را با تجربه موقعیت واقعی کاربران هدف شان شروع کرده اند. به این ترتیب باید خود را به جای مخاطب مان قرار دهیم. به عنوان یک کارمند، دانشجو یا هر فرد دیگری که مخاطب هدف ماست، چه نکاتی در یک ایمیل توجه مان را جلب خواهد کرد. به طور مشابه در چنین شرایطی کدام المان ها ما را ناامید می سازند. با آگاهی از این بحث فرآیند پیگیری توسعه برندمان بسیار راحت تر از قبل خواهد شد.

ورود به ذهن مخاطب در بازاریابی مدرن به معنای شناخت علاقه مندی و المان های نامناسب برای هر گروه از مخاطب هاست. بهترین منبع برای یافتن این فهرست اکانت های افراد در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب در حوره تخصصی کسب وکار لینکدین به عنوان پلتفرم ویژه اهالی کسب وکار بهترین مکان برای آگاهی از مخاطب هدف مان خواهد بود. گردآوری اطلاعات از مخاطب هدف در اینحا به معنای بی توجهی به حریم خصوصی شان نیست، بلکه فقط اطلاعات عمومی درج شده در اکانت شان را مورد استفاد قرار می دهیم این کار با نقض حریم خصوصی کاربران تفاوت فاحشی دارد.

شخصی سازی ایمیل های برندمان با استفاده از شیوه فوق تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مخاطب دارد. در هر صورت همه ما علاقه مند به مشاهده پیامی سازگار با علاقه مندی های مان هستیم. در چنین حالتی احساس مهم بودن برای برند مقابل را خواهیم داشت. این امر در جلب نظر ما برای تعامل بیشتر با آن برند و حتی خرید از آنها تاثیر انکارناپذیری دارد.

6. تمرکز بیشتر بر روی موضوع به جای پیام

به طور مشخص نخستین چیزی که کاربران در صندوق دریافت خود مشاهده می کنند، موضوع ایمیل هاست. به این ترتیب اگر ایمیل ما از موضوع نامناسبی برخوردار باشد، مخاطب اصلا فکر مطالعه آن را نیز نخواهد کرد. بنابراین باید همیشه به تیتر اصلی ایمیل مان توجه ویژه ای داشته باشیم. توجه داشته باشید که نگارش تیتر مناسب برای ایمل یک نوع هنر به حساب می آید. بر این اساس باید جلوه های مختلف آن را مد نظر داشت. رعایت اختصار مهم ترین ویژگی یک تیتر خوب است. کاربر به هنگام مشاهده مطالب ما حوصله مطالعه تیترهای طولانی را ندارد. به علاوه تجربه ثابت کرده تیترهای بلند همیشه کارایی کمتری دارند. دلیل این امر عدم موفقیت آنها در انتقال مفاهیم به گونه ای مطلوب است.

چه زمانی ما می توانیم نسبت به موفقیت تیترمان اطمینان حاصل کنیم؟ زمانی که نرخ باز کردن ایمیل های ما از سوی مخاطب افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که معیار ارزیابی در اینجا علاوه بر مطالعه ایمیل، میزان مراجعه کاربران به سایت اصلی مان نیز هست. به این ترتیب باید نسبت به تحلیل دقیق میزان بازدید از سایت مان در بازه های زمانی مختلف توجه داشته باشیم.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با بهترین نرم افزارهای موجود / بازاریابی ایمیل محور هنوز نفس می کشد

آیا شما برای افزایش فروش از طریق ایمیل آماده هستید؟

خلق ایمیل های جذاب نیازمند تلاش زیادی است. مزیت اصلی این کار آشنایی هرچه بیشتر مخاطب با کسب وکار و برند ماست. به علاوه با شناخت بیشتر مخاطب به خرید از برند ما یا حداقل به یادسپاری آن ترغیب خواهد شد. توجه داشته باشید که برای موفقیت در بازاریابی ایمیل محور بررسی مداوم اطلاعات و آمارهای به دست آمده اهمیت بالایی دارد. در غیر این صورت معیار مشخصی برای سنجش میزان موفقیت یا شکست مان وجود نخواهد داشت.

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی مجانی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xJW0dU9q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه