پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طبق داده های ارائه شده، سرمایه گذاری روی شرکت های تأسیس شده توسط زنان در نیمه اول سال 2024 نسبت به نیمه اول سال 2023 به طور کلی کمتر بوده است. در نیمه اول سال جاری این میزان 15.5 میلیارد دلار از کل 93 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده (17 درصد) و در نیمه اول سال 2023، 24.8 میلیارد دلار از 87.7 میلیارد دلار (28 درصد) بوده است.

نشریه تک کرانچ در گزارش خود براساس داده هایی که توسط Pitchbook ارائه شده می گوید که تاکنون در سال جاری، شرکت هایی که موسس آن ها کاملاً زنان بوده اند، 2.2 درصد از سرمایه گذاری خطرپذیر اختصاص داده شده برای سال را دریافت کرده اند.

چالش های سرمایه ‌گذاری روی شرکت‌ های تأسیس ‌شده توسط زنان

براساس این داده ها، شرکت های مذکور حداقل از سال 2014 تاکنون هرگز بیش از 3 درصد سرمایه گذاری خطرپذیر جذب نکرده اند و طی چهار سال گذشته، آن ها فقط حدود 2 درصد از سرمایه اختصاص داده شده را به دست آورده اند.

چالش های شرکت هایی که بنیانگذار آن ها زنان هستند

«کایل استنفورد»، تحلیلگر ارشد Pitchbook توضیح می دهد که شرکت های تاسیس شده توسط زنان، در سال 2024 با چالش های زیادی همراه خواهند بود، زیرا فعالیت آن ها نسبت به سال گذشته آهسته تر پیش خواهد رفت. او می گوید:

«سرمایه گذاری روی زنان و بنیانگذاران مختلف به دلیل جو سیاسی فعلی به چالش کشیده شده است.»

او همچنین می گوید که مشکل این دسته از شرکت ها را می توان در کاهش تعداد معاملات نیز مشاهده کرد. در نیمه اول سال جاری، 372 استارت آپ تاسیس شده توسط زنان با حمایت سرمایه گذاری های خطرپذیر همراه بوده اند، در حالی که این تعداد در نیمه اول سال گذشته میلادی، 536 بوده است.

بااین وجود در سال های گذشته شاهد موفقیت هایی نیز بوده ایم. مانند استارتاپ DayDream که توسط «جولی بورنشتاین» با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در ماه ژوئن برای کار روی یک موتور جستجوی تجارت الکترونیک مبتنی بر هوش مصنوعی تأسیس شد.

منبع : digiato
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MOlzzsZV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه