آیا شما تا به حال یک محصول را فقط به خاطر اینکه یک فرد مشهور آن را توصیه کرده است، خریداری کرده اید؟ بسیاری از مردم در سراسر دنیا این عادت در زمینه خرید را دارند. اینکه شما یک محصول را به خاطر تبلیغ یک فرد مشهور خریداری کنید، شاید در نگاه نخست بسیار ساده انگارانه به نظر برسد، اما اطمینان بالایی در شما نسبت به کیفیت محصول موردنظر ایجاد خواهد کرد.
امروزه بسیاری از افراد در فضای آنلاین به عنوان متخصص های حوزه های گوناگون در تلاش برای معرفی محصولات تازه و مناسب به مشتریان هستند. این دسته از افراد برخلاف نمونه های رایج در تبلیغات اقدام به ارزیابی دقیق یک محصول کرده و پس از ارائه اطلاعات مناسب به شما دعوت به خرید خواهند کرد. درست به همین خاطر میزان تاثیرگذاری آنها بر روی مخاطب هدف به شدت بالاست. این دسته از افراد به طور معمول تحت عنوان اینفلوئنسر شناخته می شوند. همان کسانی که برندها در اغلب مواقع تمایل بالایی برای همکاری با آنها دارند.
حضور در بازار کسب و کار همیشه همراه با مشاهده اینفلوئنسرهای گوناگون است. شاید تا یک دهه پیش این دسته از افراد اهمیت زیادی در بازار نداشتند، اما امروزه با توسعه شبکه های اجتماعی اهمیت و تاثیرگذاری آنها برای برندها به شدت افزایش پیدا کرده است. درست به همین خاطر شما هم باید در برندتان از آنها به خوبی استفاده نمایید، در غیر این صورت یکی از فرصت های عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را از دست خواهید داد.
وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می شود، همه مردم یک تصور مشابه در ذهن دارند. با این حال شما برای شروع همکاری حرفه ای با این دسته از افراد باید اطلاعات دقیقی درباره کارویژه و نحوه عملکرد این افراد داشته باشید. در غیر این صورت شاید هر لحظه امکان اشتباه گرفتن این افراد با دیگر فعال های حوزه بازاریابی و تبلیغات وجود داشته باشد. یک اینفلوئنسر به طور معمول تولیدکننده محتوا محسوب می شود. این امر در همکاری با برندها به منظور افزایش آگاهی مشتریان از یک کسب و کار، فروش بالاتر و همچنین افزایش ترافیک سایت خواهد بود. البته در این میان اهداف جانبی مانند حضور پرشمار مشتریان در رویدادهای برندها نیز مدنظر قرار می گیرد.
مطلب مرتبط: همه آن چیزی که باید درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بدانیم
نکته مهم درخصوص فعالیت اینفلوئنسرها تاثیرگذاری بالای شان بر روی مخاطب هدف است. این امر اغلب اوقات به دلیل تخصص یا شهرت بالای این افراد در میان کاربران روی می دهد. درست به همین خاطر همکاری برندها با اینفلوئنسرها اغلب اوقات با سودآوری بسیار زیادی همراه است. بازگشت سرمایه قابل ملاحظه در این شیوه بسیاری از برندها را نسبت به فعالیت در راستای بازاریابی همراه با نقش آفرینی اینفلوئنسرها ترغیب کرده است. با این حساب شما هم باید برای فعالیت در این حوزه برنامه ای جدی داشته باشید.
بدون شک حضور اینفلوئنسرها در تمام بخش های زندگی ما قابل مشاهده است. این امر با جست و جویی ساده در شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن مشخص می شود. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند همکاری نزدیک با این دسته از افراد هستید. با این حال انتخاب بهترین اینفلوئنسرها برای برند هرگز کار ساده ای نیست. به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال برخی از ساده ترین راهکارها برای همکاری با اینفلوئنسرها هستیم. در این میان تغییرات مهم در این حوزه در سال پیش روی را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.
انواع اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها شاید در نگاه نخست یک گروه دارای اشتراکات زیاد به نظر برسند، اما دارای انواع بسیار زیادی هستند. این امر برای برندها و تیم های بازاریابی بسیار مهم خواهد بود. شما باید با شناخت درست از انواع و گونه های اینفلوئنسر اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین انواع اینفلوئنسرها خواهیم پرداخت.
اینفلوئنسر خُرد
اینفلوئنسرهای خرد به طور معمول افرادی را شامل می شود که در بازارهای محلی و در میان افرادی محدود دارای شهرت هستند. این دسته از اینفلوئنسرها به جای شهرت های جهانی فقط بر روی دامنه خاصی از کاربران تاثیرگذاری خواهند داشت. به همین خاطر خبری از همکاری برندهای جهانی برای راه اندازی کمپین های بین المللی با آنها نیست.
شاید در نگاه نخست اینفلوئنسرهای خُرد شانس زیادی برای همکاری با برندها نداشته باشند، اما امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی محلی اول از همه سراغ این دسته از افراد می روند. دلیل این امر نیز امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی بازارهای محلی با این افراد است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در یک بازار محلی به جای اینکه سراغ ایده های پرخرج بروید، باید از همان ابتدا یک اینفلوئنسر محلی را پیدا نمایید.
همکاری میان برندها و اینفلوئنسرهای محلی اغلب اوقات بسیار کوتاه مدت است. این امر شاید ایده خوبی به نظر برسد، اما از نظر ثبات برند برای شما دردسرساز خواهد شد. اگر همکاری شما با اینفلوئنسرها ماهیت طولانی مدت داشته باشد، به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظر مشتریان را خواهید داشت. بنابراین در همکاری با این دسته از افراد باید چنین نکته ای مدنظر قرار گیرد.
مطلب مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ و نکاتی که اسپانسرها باید بدانند
اینفلوئنسرهای سلبریتی
سلبریتی ها نیز می توانند در برخی از حوزه ها نقش اینفلوئنسر را بازی نمایند. بدون تردید همه ما افراد مشهوری که در شبکه های اجتماعی کلی طرفدار دارند را می شناسیم. این افراد گاهی اوقات در همکاری با برندها اقدام به معرفی محصولات تازه می کنند. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری اش بر روی مخاطب هدف بسیار بالا خواهد بود.
تفاوت میان سلبریتی های اینفلوئنسر با دیگر نمونه ها در شهرت بسیار بالای آنهاست. تقریبا همه مردم در سراسر دنیا این افراد را به خوبی می شناسند. بنابراین هزینه بالای همکاری با آنها نیز امر عجیبی نخواهد بود. این دسته اینفلوئنسرها به طور معمول همکاری با برندهای بزرگ را ترجیح می دهند. البته کمتر برند کوچکی هم در عمل ریسک همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها را به جان خواهد خرید.
نکته مهم در زمینه همکاری با سلبریتی ها در قالب اینفلوئنسر توجه به حوزه مشترک کاری است. اگر برند شما هیچ حوزه مشترکی با فرد موردنظر نداشته باشد، توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت. یکی از نمونه های مناسب در این زمینه مربوط به همکاری میان برندهای پوشاک با بازیگران حرفه ای است. این امر شاید در نگاه نخست ایده ای کلاسیک در حوزه بازاریابی محسوب شود، اما به دلیل محبوبیت و حضور گسترده بسیاری از بازیگران در شبکه های اجتماعی در گروه اینفلوئنسر مارکتینگ طبقهبندی خواهد شد.
با توجه به نکات مورد بحث، اگر شما به دنبال بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها هستید، سلبریتی ها فقط در صورتی که کمپین تان بین المللی باشد، به کمک تان میآیند، در غیر این صورت همکاری با آنها فقط هزینه اضافی برای برندتان خواهد بود. این امر بار مالی بسیار سنگینی روی برندتان خواهد داشت.
اینفوئنسرهای وبلاگ نویس
امروزه بازاریاب ها نقش بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایفا می کنند. هر شرکتی برای موفقیت در بازار به یک تیم حرفه ای بازاریابی نیاز دارند. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به وبلاگ ها به عنوان یکی از مهمترین فرمت های تعامل با مشتریان است. امروزه بسیاری از مشتریان در صورت علاقه به یک برند یا حوزه کاری اش مایل به مطالعه متن های بسیار طولانی هستند. این متن های تخصصی به طور معمول در وبلاگ ها منتشر می شود. به این حساب حضور شما در زمینه وبلاگ نویسی می تواند مزیت بسیار مهمی برای برندتان باشد.
مطلب مرتبط: اینفلوئنسر مارکتینگ و درآمدزایی از شبکه های اجتماعی
یکی از حوزه هایی که اینفلوئنسرها توجه ویژه ای به آن دارند، وبلاگ نویسی است. البته نکته مهم در این میان تفاوت معنای وبلاگ نویسی در عرصه فعالیت آنها به آنچه اغلب مردم در ذهن دارند، است. امروزه وبلاگ نویسی حتی در قالب فرمت ویدئو نیز مصداق دارد. این امر شامل ویدئوهای به نسبت طولانی شامل بررسی محصولات یا حوزه ای خاص از فعالیت کاری است. بنابراین شما دیگر با فرمت متن به طور انحصاری برای وبلاگ نویسی رو به رو نیستید. این امر پیشرفت مهمی در زمینه وبلاگ نویسی محسوب می شود.
بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن هستند. اگر شما به طور مشخص دارای برخی از مشتریان وفادار در حوزه کاری تان هستید، شانس بسیار بالایی برای تبدیل آنها به مشتریانی با تمایل هرچه بالاتر برای خرید خواهید داشت. این امر از طریق همکاری با برخی از اینفلوئنسرها در زمینه تولید محتوای وبلاگی روی می دهد.
همکاری با اینفلوئنسرهای فعال در زمینه تهیه محتوای وبلاگی برای جلب نظر مشتریان تازه نیز اقدام جذابی محسوب می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف حرفه ای تان هستید، باید ایده هایی فراتر از صرف همکاری با آنها در قالب پروژه های مربوط با اینفلوئنسرهای ساده را در سر داشته باشید. وبلاگ نویسی و همکاری با اینفلوئنسرهای ماهر در این میان ایده جذابی برای این بخش خواهد بود. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین باید همیشه در این زمینه عملکردتان را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی نمایید.
بسیاری از برندها برای بازاریابی هرگز به وبلاگ ها توجه نشان نمی دهند. این امر به دلیل ارزیابی این حوزه به مثابه بخشی از فرآیند کلیشه ای بازاریابی است. همانطور که امروزه سرویس های ایمیل هنوز هم طرفدارهای خاص خودش را دارد، وبلاگ ها نیز کانال ارتباطی مهمی برای برندها محسوب می شود. بنابراین شما باید همیشه این کانال مهم را مدنظر قرار دهید.
اینفلوئنسرهای پلتفرم های اجتماعی
اینفلوئنسرها حضور بسیار گسترده ای در شبکه های اجتماعی نیز دارند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و به برندها برای همکاری هرچه ساده تر با این دسته از افراد کمک می کند. شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر اهمیت شان را به طور قابل ملاحظه ای حفظ کرده اند. این امر برای بسیاری از برندها به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت زیادی پیدا کرده است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها اینفلوئنسر مارکتینگ را با فعالیت در شبکه های اجتماعی مورد شناسایی قرار می دهند.
اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و به تازگی تیک تاک مهمترین شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا محسوب می شوند. این پلتفرم ها دارای میلیاردها کاربر فعال بوده و اهمیت شان در حوزه بازاریابی به طور مداوم افزایش پیدا می کند. در این میان برخی از برندها به غیر از حضور برند خودشان در بازار به دنبال همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرها نیز هستند. چنین امری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.
همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی به طور معمول امر دشواری نیست. این فرآیند شامل پیدا کردن یک فرد مناسب و سپس هماهنگی با وی برای توسعه آگاهی مشتریان از برند شما در قالب تولید محتوا خواهد بود. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: آیا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟
بدون تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند. این امر همکاری با اینفلوئنسرهای حرفه ای در شبکه های اجتماعی را بدل به امری جذاب می کند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید این امر را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید.
یکی از نمونه های جذاب در زمینه همکاری میان برندها با اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی مربوط به برند اورو (Orro) است. این برند در زمینه توسعه خوراکی های گیاهی فعالیت دارد. همکاری این برند با برخی از اینفلوئنسرهای گیاه خوار در راستای توسعه محصولاتش یکی از جذاب ترین نمونه های همکاری در این میان محسوب می شود. با این حساب شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در این راستا انگیزه کافی را نشان دهید.
آمارهای جالب اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2021
بازاریابی همراه با اینفلوئنسرها دیگر یکی از گزینه های اصلی برای برندها محسوب می شود. درست به همین خاطر انتخاب آن برای برندها یک امر ساده یا دلبخواهانه نیست. شما به عنوان بازاریاب باید همیشه همکاری با این دسته افراد را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
سال 2021 از بسیاری از جهات برای بازاریاب ها سخت و عجیب بود. با این حال حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ رکوردهای تازه ای را به ثبت رساند. این امر برای بسیاری از برندها آغاز بازگشت به شرایط بازاریابی و فروش عادی پس از بحران همه گیری کرونا محسوب می شد. در این راستا همکاری میان برندها و تاثیرگذاری شان بر روی مشتریان نیز اهمیت زیادی دارد. اگر شما به دنبال استفاده از الگوی اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، توجه به برخی از نکات مهم که همکاران ما در موسسه هاب اسپات گردآوری کرده اند، ضرورت خواهد داشت. در این رابطه به نکات ذیل توجه نمایید:
• در سال 2021 نزدیک به 58 درصد از بازاریاب ها همکاری با اینفلوئنسرها را یکی از تجربه های عالی دوران کاری شان عنوان کرده اند. این امر حتی در زمینه کار متخصص های سئو نیز تاثیر داشته است. با این حساب فعالیت شما در این میان دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.
• 80 درصد از بازاریاب ها نسبت به تاثیرگذاری فرآیند همکاری با اینفلوئنسرها در حوزه بازاریابی تاکید داشته اند. این امر در سال 2021 یکی از شیوه های بازاریابی برتر در مقایسه با دیگر الگوهای رایج محسوب می شود. درست به همین خاطر برندها باید جهت گیری کاملا برجسته ای در این راستا داشته باشند.
• در سال 2022 نزدیک به 86 درصد از بازاریاب ها برنامه ای ویژه برای ادامه روند بازاریابی در رابطه با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ دارند. معنای این امر رضایت بالای بازاریاب ها از این الگو در طول سال های اخیر است. بنابراین شما نیز امکان استفاده از این الگو در حوزه بازاریابی را خواهید داشت.
• 71 درصد از بازاریاب ها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اینفلوئنسر مارکتینگ را ابزاری ضروری قلمداد کرده و برنامه ویژه ای برای افزایش بودجه بازاریابی در این بخش دارند. با این حساب برند شما نیز باید افزایش بودجه در این راستا را مورد توجه قرار دهد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت.
• همکاری میان برندها و اینفلوئنسرها به طور ویژه ای برای جلب نظر نسل مشتریان Z یا جوان اهمیت دارد. بنابراین برند شما باید تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را مدنظر قرار دهد، در غیر این صورت شانسش برای جلب نظر مشتریان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
• بازگشت سرمایه در الگوی اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. شما برای جلب نظر مشتریان باید همیشه این الگو را مدنظر قرار دهید. دلیل این امر نیز تضمین بازگشت سرمایه بالا در الگوی مورد بحث است. به علاوه، شما امکان سرمایه گذاری بر روی مشتریان با کمترین هزینه را نیز در این الگو خواهید داشت. چنین امری اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد.
چگونه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ طراحی کنیم؟
طراحی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از کارهای به نسبت سخت در حوزه بازاریابی محسوب می شود. دلیل این امر نیز اشتباهات رایج در زمینه همکاری با این دسته از افراد است. درست به همین خاطر شما برای تعامل با مشتریان تان باید برنامه ای ویژه داشته باشید، در غیر این صورت فقط هزینه بازاریابی تان را اتلاف خواهید کرد. در ادامه این بخش برخی از تکنیک های مناسب برای طراحی کمپین بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها مورد بررسی قرار می گیرد.
مطلب مرتبط: چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ کسب درآمد داشته باشیم
تعریف اهداف کمپین
هر کمپین بازاریابی باید اهداف مشخصی داشته باشد. برندهایی که بدون هدف وارد یک حوزه بازاریابی می شوند، اغلب اوقات چیزی به غیر از شکست به دست نمی آورند. همانطور که در ابتدای این مقاله مورد بحث قرار گرفت، اهداف بازاریابی تنوع بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر شما هنوز درباره آن به خوبی فکر نکرده اید، باید شروع کمپین تان را به تاخیر بیندازید، در غیر این صورت سرنوشتی بهتر از شکست مالی سنگین در انتظارتان نیست.
برخی از مهمترین اهداف برای کمپین های بازاریابی شامل دسترسی به مشتریان تازه، افزایش تعامل با کاربران و همچنین فروش بالاتر است. البته در زمینه تعیین اهداف هر برند براساس موقعیت خاص کسب و کارش امکان شخصی سازی وضعیت را نیز خواهد داشت. بنابراین شما باید در این رابطه عملکرد کاملا حرفه ای داشته باشید. الگوبرداری از دیگر برندها شاید همیشه ایده جذابی باشد، اما در این مورد نتیجه ای به غیر از شکست برای برندتان به همراه نخواهد داشت.
تعریف مخاطب کمپین
مخاطب کمپین یکی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. اگر شما در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها هیچ تعریفی از مشتریان تان به آنها ارائه نکنید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش پیدا می کند. اینفلوئنسرها در صورت آگاهی از ماهیت مشتریان هدف شما امکان تولید محتوا براساس سلیقه آنها را خواهند داشت. بنابراین شما باید در این رابطه عملکردتان را به شدت بهینه سازی نمایید. این نکته به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد.
طراحی پرسونای مشتری یکی از کارهایی است که برندها را به بهترین شکل ممکن در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ از رقبا جلو می اندازد. چنین امری شاید بسیار کلیشه ای به نظر برسد، اما به برندها امکان تقسیم بندی مشتریان و شخصی سازی ارتباط شان با آنها را می دهد.
همکاری با اینفلوئنسرها در تمام مراحل طراحی کمپین یکی از نکات مهم محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. بنابراین شما باید همیشه همکاری با آنها را در شرایط بسیار حرفه ای دنبال نمایید، در غیر این صورت کمپین تان دیر یا زود به مشکلات اساسی برخورد خواهد کرد.
تعیین بودجه
بدون شک برندها منبع مالی بی نهایتی برای بازاریابی ندارند. همین امر اغلب اوقات دردسرهای بسیار زیادی برای بازاریابی پیش روی آنها قرار می دهد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه بودجه تان را مشخص نمایید. این امر به شما در زمینه انتخاب انواع اینفلوئنسرها نیز کمک خواهد کرد، در غیر این صورت شاید در میانه راه کمپین تان با کمبود منابع مالی به طور گسترده رو به رو شود. این امر مشکلات پیش روی برندتان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
توجه به توانایی برند برای تعیین بودجه همیشه نکته مهمی محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توانایی مالی کسب و کارشان را در آخرین مراحل مورد ارزیابی قرار می دهند. چنین امری وضعیت بازاریابی برندها را به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد کرد. به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف باشید. این امر در مراحل ابتدایی همراه با تعیین یک بودجه مناسب برای برند خواهد بود، در غیر این صورت شما شانس بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست خواهید داد.
مرور فعالیت اینفلوئنسرهای مدنظر
اینفلوئنسرها همیشه با برندها در همکاری هستند. بنابراین شما برای انتخاب یک اینفلوئنسر نباید عجله کنید. ارزیابی وضعیت هر اینفلوئنسر و تلاش برای مرور برخی از کارهای قبلی اش ایده جذابی در این میان خواهد بود. اگر سایر برندها نسبت به همکاری با وی رضایت بالایی دارند، همکاری شما با آن برند نیز جذاب خواهد بود، در غیر این صورت باید به سرعت سراغ گزینه های بعدی در لیست تان بروید. این امر یکی از نکات مهم برای اینفلوئنسر مارکتینگ حرفه ای محسوب می شود.
مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است
وقتی شما در تلاش برای همکاری با یک اینفلوئنسر هستید، باید اول از همه اعتبار برندتان را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای تاثیر گذاری بهتر بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. اگر یک اینفلوئنسر ارتباط مناسبی با حوزه فعالیت برندتان ندارد، همکاری با وی فقط موجب کاهش اعتبار برندتان خواهد شد. بنابراین باید به سادگی هرچه تمام تر همکاری موردنظر را لغو کنید.