با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی یک مفهوم جدید به نام اینفلوئنسر شکل گرفت. ساده ترین توضیح در رابطه با آنها، افرادی است که شهرت خود را به واسطه اینترنت به دست آورده اند. برای مثال اگرچه کریستیانو رونالدو به عنوان پرمخاطب ترین فرد در اینستاگرام محسوب می شود، با این حال او شهرت خود را از طریق اینترنت به دست نیاورده و به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ از وی یاد می شود. درواقع این دسته از افراد را باید در گروهی دیگر به نام سلبریتی جای دهیم، با این حال پرسشی که مطرح است این است که افراد به چه دلیل تمایل دارند تا به یک اینفلوئنسر تبدیل شود؟
بدون شک کسب شهرت و درآمد دو عامل اصلی در این رابطه محسوب شده و با توجه به حوزه های مختلف در این رابطه، افراد متفاوت با علایق مختلف می توانند در این زمینه فعالیت کنند. برای مثال اگر به سفر علاقه دارید، می توانید یک اینفلوئنسر سفر باشید. در این رابطه خلاقیت در نحوه تولید محتوا، راز اصلی موفقیت محسوب می شود. در همین راستا به بررسی چهار طریق کسب درآمد از این اقدام خواهیم پرداخت.
1-یک اسپانسر برای پست های خود پیدا کنید
این امر که شما در کنار فعالیت همیشگی خود، از نام یک برند به عنوان حامی استفاده کنید، باعث می شود تا در این رابطه مبلغی را دریافت کنید، با این حال توجه داشته باشید که بهتر است تا حوزه فعالیت برند مذکور با محتوای پست شما ارتباط لازم را داشته باشد. در غیر این صورت تاثیرگذاری فعالیت شما به کمترین حالت ممکن خواهد رسید. برای مثال ممکن است شما به عنوان یک اینفلوئنسر توصیه کننده فعالیت کنید.
مطلب مرتبط: همه چیز در مورد اینفلوئنسر و دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing
برای مثال شما بهترین کتاب ها را مطالعه کرده و آنها را مورد نقد و بررسی خود قرار می دهید. تحت این شرایط همکاری با انتشارات بهترین گزینه محسوب می شود، با این حال برندهای فعال در زمینه تولید چراغ مطالعه، میز و صندلی نیز می تواند کاملا مناسب باشد. در واقع اولویت اول شما باید مواردی باشد که بیشترین نزدیکی و ارتباط را دارند. به عنوان یک توصیه همواره این را به خاطر داشته باشید که پیدا کردن چند دوست فعال، در سرعت یافتن رشد شما تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا در اندیشه ایجاد یک تیم برای خود باشید. برای مثال این موضوع در بین کمدین های دنیای مجازی که در اصطلاح به آنها واینر گفته می شود، بسیار رایج است. درواقع آنها در کارهای یکدیگر حضور پیدا کرده و این امر زمینه آشنایی آنها با مخاطبان یکدیگر را فراهم می آورد. در نهایت فراموش نکنید که در حال حاضر، اینستاگرام بهترین بستر برای فعالیت و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر محسوب می شود.
2-به معرفی مستقیم محصولات بپردازید
این امر که مستقیما به محصول برندها بپردازید، از دیگر اقداماتی است که باعث خواهد شد تا بتوانید برای خود کسب درآمد داشته باشید. برای مثال ممکن است رویکرد شما سفر و معرفی مناطق بکر جهان باشد. تحت این شرایط شما می توانید به معرفی یکی از تجهیزات مورد استفاده خود نظیر یک کفش بپردازید، با این حال فراموش نکنید که تقریبا تمامی مخاطبان از مشاهده یک اقدام صرفا تبلیغاتی تنفر دارند. به همین خاطر لازم است تا در آن نکاتی آموزشی را نیز اضافه کنید. برای مثال معرفی نحوه نگهداری و اقدامات ضروری برای افزایش طول عمر یک محصول، از جمله گزینه های مناسب محسوب می شود. در نهایت ضروری است تا توصیه ای به برندهایی داشته باشیم که قصد همکاری با اینفلوئنسرها را دارند. در این رابطه بهتر است تا به دنبال همکاری طولانی مدت باشید. این امر کمک خواهد کرد تا چهره فرد مشهور خود تداعی کننده برند شما در ذهن افراد باشد.
3-تبلیغی بدون حضور خود را داشته باشید
این امر که کلیپ تبلیغاتی و یا آدرس سایت برندها را به نمایش بگذارید یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد شما محسوب می شود، با این حال توجه داشته باشید که این اقدام به علت ماهیت صرفا تبلیغاتی خود، باید در مکان هایی نظیر استوری انجام شود. همچنین برای این موضوع یک محدودیت خاصی را داشته باشید. در غیر این صورت نارضایتی ها در نهایت باعث ریزش شدید مخاطب شما خواهد شد. در نهایت توجه داشته باشید که فعالیت در یک شبکه، به معنای فراموش کردن سایر بسترها نیست. برای مثال بسیاری از تولیدکنندگان محتواهای ویدئویی، در یوتیوب نیز حضور دارند. در نهایت از شهرت خود می توانید برای فعالیت در بسیاری دیگر از حوزه ها نظیر همکاری با شرکت های مختلف استفاده کنید، برای مثال در حال حاضر شاهد حضور بسیاری از واینرها در صنعت سینما هستیم.
مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است
4-یک کسب وکار برای خود راه اندازی کنید
برای کسب درآمد از این موضوع، تنها راه شما استفاده از برندهای سایر افراد نبوده و می توانید به واسطه شهرت به دست آمده، اقدام به ایجاد یک برند و کسب و کار برای خود کنید. برای مثال بسیاری از اینفلوئنسرهای ورزشی، یک اپلیکیشن و یا مجموعه آموزشی را از تمرین های خود طراحی کرده و آن را به بازار عرضه می کنند. این امر زمینه را برای ایجاد یک باشگاه نیز هموار خواهد کرد.
در نهایت توجه داشته باشید که شما در هر زمینه ای می توانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید. به همین خاطر به جای انتخاب موارد پرطرفدار، بهتر است تا علاقه خود را پیدا کرده و تنها در رابطه با آن اقدام کنید. بدون شک حضور در یک بازار بدون رقیب که به آن علاقه دارید، همواره بهتر از حوزه ای شلوغ با افرادی کاملا حرفه ای است.