شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

آشپپزی هنری است که هر کسی بدان جذب نمی شود. خب تهیه غذا به طور روزمره کار سختی است. حالا اگر قرار باشد آن را بدل به یک کسب و کار کنیم، دردسرهایش دوچندان خواهد شد. در عین حال برخی از مردم طوری آشپزی را دوست دارند که یکی از اهداف کاری بزرگ شان راه اندازی رستوران است. اگر شما هم نیم نگاهی به این صنعت دارید، باید قبل از اینکه با کلی پول وارد بازار شوید، به فکر تهیه یک برنامه کسب و کار باشید. 

برنامه کسب و کار در واقع مثل تاکتیک فوتبال عمل می کند. همانطور که هر تیمی برای برنده شدن باید تاکتیک مشخصی داشته باشد، رستوران ها نیز برای موفقیت در بازار باید برنامه ای درست و حسابی دم دست داشته باشند. شاید فکر کنید چنین برنامه ای در طول زمان به سادگی تهیه می شود. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه برنامه کاری امری نیست که در طول زمان به دست بیاید. در عوض شما باید برنامه ای دقیق برای آن داشته باشید. فقط در این صورت اندک شانسی برای موفقیت در دنیای کسب و کار خواهید داشت. 

ما در این مقاله قصد داریم به شما یاد دهیم چطور برنامه کسب و کار در صنعت رستوران را تهیه و تدوین کنید. این امر به شما کمک می کند ورودتان به حوزه کسب و کار را مدیریت کرده و نشان دهید تا چه میزان برای موفقیت انگیزه مناسب دارید. 

بی شک هر کاری در دنیا که برنامه ای درست و حسابی داشته باشد، همراه با موفقیت های بیشتر هم خواهد بود. این در حالی است که اگر نتوانید با برنامه ای از پیش تهیه شده جلو بروید، خیلی وقت ها نتیجه کارتان در پیوند با شانس و اقبال خواهد بود. شما در این مقاله قرار نیست یک سخنرانی کلیشه ای درباره دنیای رستوران داری را مطالعه کنید، در عوض ما بر روی تکنیک های کاربردی برای طراحی برنامه ای کلیدی پافشاری خواهیم کرد. خب اجازه دهید کم کم برویم سراغ بخش اصلی ماجراجویی مان.

برنامه کسب و کار در صنعت رستوران داری

برنامه کسب و کار در صنعت رستوران داری

اغلب مردم برای جشن گرفتن سراغ کافه یا رستوران ها می روند. چنین فضاهایی بیشتر از اینکه رسمی یا خشک باشد، به آدم اجازه می دهد تا کمی هم که شده با دوستانش اوقات خوشی را پشت سر بگذارد. البته برخی از رستوران ها نیز با هدف تهیه غذای ارزان و باکیفیت فعالیت می کنند. در هر صورت رستوران ها بخش مهمی از زندگی روزمره را شکل می دهند. موفقیت برخی از رستوران ها در این میان اصلا تصادفی نیست؛ چراکه حاصل زحمات بی پایان نیروی انسانی و صدالبته برنامه ریزی دقیق است. 

مطلب مرتبط: الزامات راه اندازی کسب و کار مطمئن در صنعت رستوران داری

ما در این بخش قصد داریم سفری به دل طراحی برنامه رستوران داری داشته باشیم. اینطوری یاد می گیرید چطور از عهده این ماموریت خطرناک برآمده و کارتان را ساده تر سازید. خب اجازه دهید کمی هم که شده بحث را جدی تر دنبال کنیم. این شما و این هم راه و چاه طراحی برنامه کسب و کار در صنعت رستوران.

انتخاب نام و لوگو

انتخاب نام و لوگو

اولین کاری که هر کسب و کاری باید انجام دهد، تبدیل خود به یک برند است. خب مشخصه اصلی برندها نام و لوگوی شان است. نکته جالب اینکه خیلی وقت ها لوگو حتی از اسم برند نیز ماندگارتر می شود. مثلا مک دونالد بیشتر از اسمش با لوگو قرمز و زردش به خاطر آورده می شود. این مسئله درباره رنگ های به کار رفته در لوگو نیز مصداق دارد. شاید استارباکس یک رستوران به معنای واقعی کلمه نباشد، اما دست کم رنگ سبز به کار رفته در لوگوی آن برای تمام مردم دنیا شناخته شده است. 

شما برای راه اندازی رستوران تان باید اول از همه اسم آن را مشخص کنید. برخی از افراد از اسم خودشان برای نام گذاری رستوران بهره می برند. در عیم حال برخی دیگر به حوزه تخصصی شان اشاره می کنند. مثلا اگر شما در حوزه فست فود فعالیت دارید، می توانید از اسم یک غذای محبوب فست فودی بهره ببرید. یک مثال ساده در این میان برگر کینگ است. همانطور که می بینید، عنوان برگر در اسم این برند خودنمایی می کند. بنابراین مشتریان در همان برخورد اولیه مطمئن می شوند که پای یک برند فست فود در میان است. 

اگر شما یک رستوران دریایی مدنظر دارید، می توانید از اسم انواع ماهی های مشهور در نام گذاری برندتان سود ببرید. این نکته پلی است برای طراحی لوگو. خب رستوران های دریایی معمولا تصویری از ماهی یا دیگر آبزیان را در کانون توجه قرار می دهند. اینطوری مشتری به محض مشاهده رستوران آن را انتخاب خواهد کرد. چنین امری یک نکته بی نهایت مهم برای بازاریابی محسوب می شود. یادتان نرود، هرچه رستوران شما ساده تر برای مخاطب قابل شناسایی باشد، موفقیت تان نیز بیشتر خواهد بود. 

تعیین مسئولیت ها و لایه های کاری

تعیین مسئولیت ها و لایه های کاری

در یک کسب و کار هر کدام از نیروهای انسانی باید وظیفه ای مشخص داشته باشند. بی شک یک رستوران نیازمند مدیریت، سرآشپز و تعدادی آشپز زرنگ است. با این حال تعریف محدوده فعالیت آنها امری نیست که به این سادگی قابل مدیریت باشد. 

شما در برنامه کاری تان باید تعداد نیروی انسانی مورد نیاز و کار هر کدام را به روشنی مشخص کنید. وگرنه اصلا بعید نیست بعد از راه اندازی رستوران با کمبود نیروی کار رو به رو شوید. سناریوی عکس این حالت نیز ممکن است؛ جایی که شما آنقدر آشپز استخدام کرده اید که آشپزخانه جای سوزن انداختن هم ندارد!

بهتر است اول از همه سرآشپزتان را انتخاب کنید. سپس امکان بررسی تعداد نیروی مورد نیاز ساده تر خواهد بود. گاهی اوقات کارآفرینان برای ساده سازی فرآیند خودشان به طور همزمان سرآشپز و مدیر رستوران می شوند. اینطوری امکان مدیریت اوضاع به طور دقیق تری فراهم می شود. البته در این میان شما باید دست کم آشپزی تان خوب باشد. 

مطلب مرتبط: چطور رستوران خود را پروموت کنیم؟

بعد از اینکه درباره تعداد نیروی انسانی مورد نیاز بحث کردید، نوبت به استخدام می رسد. مثل هر کسب و کار دیگری توجه به رزومه افراد در این میان کلیدی خواهد بود. حتی می توانید از افراد مناسب دعوت کرده و بخواهید یک غذا را جلوی تان تهیه کنند. این امر مهارت شان را به بهترین شکل ممکن نشان خواهد داد. 

تلاش برای درک انگیزه هر فرد در زمینه همکاری با رستوران تان امر مهمی خواهد بود. به طور طبیعی همکاری با افرادی با انگیزه ساده تر از نیروی کار بی انگیزه محسوب می شود. پس سعی کنید این نکته کلیدی را نیز مد نظر داشته باشید. 

طراحی داخلی جذاب

طراحی داخلی جذاب

فضای رستوران باید برای مشتریان جذاب و مناسب باشد. خب مشتری قرار است در ازای دریافت غذا پولی به شما پرداخت کند. با این حال خیلی وقت ها مشتریان دوست دارند در فضای خودِ رستوران سفارش شان را میل کنند. قبول دارم برخی از فست فودها مثل مک دونالد با ایده تحویل سریع و بیرون بر غذا به شهرت رسیده اند، اما رستوران های کلاسیک و لوکس شرایط متفاوتی دارند. درست به همین خاطر بد نیست نیم نگاهی به طراحی داخلی رستوران داشته باشید. 

نکته کلیدی در این میان تفکیک فضای آشپزخانه از محل سرو غذاست. این امر نقش مهمی در حفظ سلامتی و همچنین رفتار حرفه ای دارد. به علاوه، هیچ اثری از مواد اولیه یا بوی تهیه غذا نباید وارد سالن شود؛ چراکه ممکن است حال مشتریان را بد کند. بنابراین استفاده از سیستم تهویه هوای قوی امری ضروری خواهد بود. اینطوری می توانید به ساده ترین شکل ممکن خودتان را در کانون توجه قرار دهید. 

اگر به سلیقه خودتان ایمان دارید، می توانید خودتان طراحی داخلی رستوران را عهده دار شوید. در غیر این صورت بد نیست سراغ یک طراح داخلی بروید. قبل از اینکه طراح موردنظر کارش را شروع کند، تمام توضیحات مربوط به چگونگی فعالیت رستوران تان را به او بدهید. اینطوری طراحی داخلی با ماهیت رستوران تان سازگاری بسیار بیشتری خواهد داشت.

طراحی داخلی رستوران ها به مرور زمان تغییر می کند. با این حال اگر از رنگ های اصلی لوگوی تان در طراحی استفاده کنید، کارتان ساده تر می شود. به علاوه، دیگر لازم نیست دائما طراحی داخلی را عوض کنید. حواس تان باشد، بیشتر رستوران هایی که فست فود سرو می کنند، از رنگ قرمز سود می برند. این در حالی است که اگر شما دنبال سرو فست فود نیستید، می توانید انواع طیف رنگ را مورد توجه قرار دهید. بهتر است در این میان دور آبی و سبز را خط بکشید. چراکه این ترکیب رنگ ها بیشتر در محیط های بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد. پس شاید موجب دلسردی یا اثرگذاری ناخودآگاه بر روی مخاطب تان شود. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

این روزها اینفلوئنسرهای بسیار زیادی در حوزه غذا فعالیت دارند. از آشپزهایی که در کانال شان آموزش انواع غذاها را می دهند گرفته تا کسانی که برای تست غذا به رستوران های مختلف سر می زنند، همه این افراد مشغول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هستند. خب شما هم به عنوان کسی که قصد ورود به صنعت رستوران داری را دارد، باید نیم نگاهی به این حوزه داشته باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را ساده تر از هر زمان دیگری دنبال کنید. 

شما نمی توانید روی معرفی رستوران تان به دیگران از سوی مشتریان حساب ویژه ای باز کنید. در عوض بد نیست وارد دنیای شبکه های اجتماعی شده و شانس تان را به طور متفاوتی امتحان کنید. این امر به شما کمک ویژه ای برای رقابت با دیگران و معرفی خودتان خواهد کرد. 

فراموش نکنید، ما در روزنامه فرصت امروز بازاریابی و تولید محتوا را پلی به سوی موفقیت می دانیم. بنابراین به خاطر حوزه کاری تان لازم نیست دور شبکه های اجتماعی را خط بکشید. 

مطلب مرتبط: 7 نکته مهم برای رستوران های تازه تاسیس

یکی از ایده های جذاب برای تولید محتوا نمایش پشت صحنه کسب و کارتان است. بد نیست فرآیند تهیه یکی از غذاهای منوی تان را در قالب ویدئو به مخاطب نشان دهید. این امر کمک می کند تا انگیزه مخاطب برای تعامل با کسب و کار شما به طور قابل ملاحظه ای بیشتر شود. نکته کلیدی اینکه شما همیشه باید با دست پر به سراغ مخاطب تان بروید. این امر کمک می کند همیشه مشتریان را نسبت به رستوران تان هیجان زده نگه دارید. 

فراموش نکنید، امروزه در دنیای کسب و کار بسیاری از کارآفرینان به دنبال استفاده از شرایط بهتر هستند. گاهی اوقات بازاریابی پولی نیز در این مسیر گزینه ای جذاب محسوب می شود. به همین خاطر شما می توانید کارتان را با تهیه بودچه برای بازاریابی پولی دنبال کنید. این کاری است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک خواهد کرد. 

ما در روزنامه فرصت امروز ترکیب بازاریابی پولی و ارگانیک را امری ضروری می دانیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت بهتری در بازار برای خودتان دست و پا کنید. یادتان نرود، شما بودجه ای بی نهایت در بازار ندارید. پس اگر فکر کرده اید همیشه با پول خودتان را نزد مخاطب مطرح خواهید کرد، سخت در اشتباهید. 

بررسی هزینه های منوی غذا

بررسی هزینه های منوی غذا

هر رستورانی یک منوی غذا دارد. این منو نشان دهنده تمام غذاهایی است که در رستوران عرضه می شود. معمولا منوها به طور فیزیکی روی میز قرار می گیرد. با این حال در طول سال های اخیر استفاده از انواع بارکدها برای ارائه منوی دیجیتال رونق گرفته است. این امر می تواند به شما انگیزه ای مضاعف برای صرفه جویی در هزینه ها دهد. خب افزایش قیمت منو و نیاز برای چاپ نسخه های جدید امر اجتناب ناپذیری به نظر می رسد. بنابراین استفاده از منوی دیجیتال گزینه ای جذاب تر خواهد بود. 

ماموریت شما در این بخش بررسی هزینه هر منو و تلاش برای محاسبه حاشیه سود است. خب شما نمی توانید بدون بررسی هزینه ها دست به قیمت گذاری بزنید. این امری است که پای بقای برندتان را پیش می کشد. اگر دوست دارید برندتان در بلند مدت موفقیت های بزرگی را پشت سر بگذارد، بد نیست به فکر استفاده از الگوی هزینه و فایده باشید. 

الگوی مورد بحث از بررسی هزینه های تولید و سپس تعیین مقدار مشخصی سود توسعه پیدا می کند. خب شما برای رقابت با سایر رستوران ها نمی توانید سود زیادی برای خود در نظر بگیرید؛ چراکه در این صورت قیمت نهایی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله ای است که می تواند در بلندمدت دردسرهای زیادی برای تان به همراه داشته و حتی رستوران تان را به تعطیلی بکشاند. 

استفاده از یک ارزیابی دقیق درباره رقبا در این مرحله ایده جذابی خواهد بود. این امر به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را خیلی ساده تر دنبال کنید. فقط یادتان باشد، باید قیمت های نهایی رستوران های دیگر را با وضعیت خودتان نیز مقایسه کنید. خب یک رستوران لوکس ممکن است منوی بی نهایت گرانی داشته باشد. این در حالی است که شما در ابتدای کار نمی توانید قیمت های بالا به مخاطب نشان دهید. پس سعی کنید کارتان را در ابتدا به عنوان یک رستوران معمولی آغاز کنید. اینطوری افق های روشن تری برای موفقیت پیش روی تان خواهد بود. 

انتخاب مکانی مناسب

انتخاب مکانی مناسب

یکی دیگر از بخش های مهم در طراحی برنامه کسب و کار رستوران مربوط به مکان آن است. خب شما که نمی توانید به طور کاملا آنلاین غذا بفروشید. در عوض نیاز به مکانی به عنوان آشپزخانه و همچنین سالن غذاخوری دارید. اگر در یک منطقه بی نهایت پرت رستوران تان را تاسیس کنید، سرانجام خوبی در انتظارتان نخواهد بود. این مسئله ای است که می تواند بار مالی مضاعفی روی دوش تان بگذارد. پس به خاطر اجاره بهای کمتر چنین رفتاری را نشان ندهید. 

اگر ملک تجاری مناسبی برای راه اندازی رستوران دارید، این خبر بی نهایت خوبی است؛ چراکه شما را از شر پرداخت مداوم اجاره بها راحت خواهد کرد. در غیر این صورت باید بخشی از درآمدتان را به پرداخت اجاره اختصاص دهید. این امر ممکن است شرایط تان را کمی هم دشوار سازد. بنابراین در ابتدای راه نباید انتظار موفقیت های ساده و سریع را داشته باشید. 

مکانی که شما انتخاب می کنید، نقش مهمی در فروش تان دارد. با این حال نباید اهمیت بازاریابی را از یاد ببرید. به علاوه، این روزها بسیاری از سرویس های اینترنتی در زمینه سفارش آنلان غذا فعالیت دارند. بنابراین بد نیست همکاری مناسبی با آنها داشته باشید. اینطوری فرصت فروش بیشتر را نیز به دست می آورید.

مطلب مرتبط: 7 تکنیک جدید رستوران داری

برخی از رستوران ها که ماهیت بی نهایت لوکسی دارند، نیازمند استفاده از فضای مناسب هستند. این یعنی رستوران مورد نظر باید در محل های گران قیمت راه اندازی شود. پس اگر فکر می کنید بودجه کافی برای فعالیت به عنوان یک رستوران لوکس را ندارید، بهتر است فعلا دور این ایده را خط بکشید. اینطوری شانس تان برای فعالیت در بازار همچنان بالا خواهد ماند. 

استفاده از تجهیزات درجه یک

استفاده از تجهیزات درجه یک

برخی از رستوران دارها خیال می کنند اگر از تجهیزات ارزان تر استفاده کنند، صرفه جویی خوبی در هزینه ها کرده اند. خب این شاید ایده ای وسوسه کننده به نظر برسد، اما اگر کمی دقیق به ماجرا نگاه کنیم، چیزی به غیر از شکست برای تان به همراه نخواهد داشت؛ چراکه بار مالی بسیار سنگینی روی دوش تان قرار می دهد. 

اجازه دهید درباره ادعای بالا کمی بیشتر حرف بزنیم. وقتی شما از لوازم ارزان قیمت برای آشپزخانه تان استفاده می کنید، در طول زمان نیاز به تعمیر بیشتر خواهید داشت. این یعنی هزینه های بلندمدت تان افزایش می یابد. به علاوه، اصلا بعید نیست با محصولات غیراستاندارد کیفیت نهایی غذا نیز یک سقوط آزاد محض را تجربه کند. به همین خاطر ما توصیه می کنیم از همان ابتدا کارتان را با تجهیزات درجه یک شروع کنید. 

اشتباه نکنید، شما قرار نیست لوازم لوکس آشپزخانه تهیه کنید. معمولا هر برندی که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد، یک سری محصولات ویژه آشپزخانه های بزرگ نیز تولید می کند. شما باید سراغ همین کالکشن از محصولات بروید. اگر تمام تجهیزات را از یک برند تهیه کنید، بعید نیست تخفیف های خوبی نیز نصیب تان شود. 

اگر تجهیزات آشپزخانه را از یک برند خوشنام تهیه می کنید، بد نیست در هنگام بازاریابی روی این نکته مانور مناسبی دهید. اینطوری خیال تان از بابت نتیجه نهایی کار بی نهایت راحت خواهد شد. خب نگران چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و به مشتریان نشان دهید برای هزینه ای که می پردازند، ارزش قائل هستید. این یک نکته رقابتی مهم برای کسب و کار بهتر خواهد بود. 

تغییر فصلی منو

تغییر فصلی منو

منوی رستوران شما قرار نیست برای همیشه ثابت باشد. خیلی وقت ها می توانید با استفاده از شرایط پیش آمده دست به تغییر یا آپدیت آن بزنید. مثلا برخی از رستوران ها براساس تغییر فصل منوی خود را نیز عوض می کنند. اینطوری سطح بالاتری از رضایت مشتری پدید خواهد آمد. به علاوه، همیشه می توانید از منوهای تازه در کنار منوی اصلی سود ببرید. این امری است که به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را ساده تر از هر زمان دیگری دنبال کنید. فراموش نکنید، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار نوآوری هستیم. بنابراین شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن از نوآوری به سود خودتان بهره ببرید. 

اگر شما فقط مدیر یک رستوران هستید، نباید بدون هماهنگی با سرآشپز دست به تغییر منو بزنید. این امر می تواند اعتراض شدید دست اندرکاران رستوران را به همراه داشته باشد. پس سعی کنید کارتان را طوری انجام دهید که وجهه مشارکتی داشته باشد. خب شما که یک متخصص تهیه غذا نیستید. پس بهتر است برای آپدیت منوی خود از نظرات افراد حرفه ای سود ببرید. اینطوری نتیجه نهایی فعالیت تان بسیار بهتر خواهد شد. 

توجه به تجربه و خواست مشتریان

توجه به تجربه و خواست مشتریان

رستوران شما فقط در صورتی به موفقیت و شهرت دست پیدا می کند که باب میل مخاطبش باشد. این مسئله ای است که می تواند نقش مهمی در وضعیت رستوران داشته باشد. متاسفانه خیلی از رستوران دارها خیال می کنند صرفا با عرضه غذای ارزان امکان جلب نظر مشتریان را دارند. خب اگر غذای شما باب میل مشتری نباشد، آن وقت قیمت نهایی اش چندان مهم نخواهد بود. نکته کلیدی در این میان توانایی شما برای برقراری ارتباط با مخاطبش است. 

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج کارآفرینان حوزه رستوران داری

خیلی وقت ها مشتریان نقطه نظرات خوبی برای رستوران ها دارند. خب شما باید پل های ارتباطی با مشتریان را متنوع سازید. به طوری که مشتریان دردسر زیادی برای اظهارنظر یا بیان دیدگاه شان نداشته باشند. فقط در این صورت می توانید روی موفقیت بلندمدت رستوران تان حساب باز کنید. این در حالی است که گاهی اوقات بی توجهی به نظرات مشتریان می تواند خودش را در قالب راه اندازی انواع کمپین علیه رستوران نشان دهد. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع حسابی به ضررتان تمام شود، کمی هوشمندانه تر در بازار رفتار کنید. این امر به شما نشان می دهد تا چه حد توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب به شیوه ای متفاوت را خواهید داشت. 

مشتریان همیشه عاشق برندهایی می شوند که به حرف شان گوش می دهند. پس بد نیست نیم نگاهی به نظرات مشتریان تان داشته باشید. اینطوری همیشه یک رستوران محبوب در میان آنها باقی خواهید ماند. نکته دیگری که در این میان باید بدان توجه کنید، مسئله مربوط به پاسخگویی به مشتریان است. اگر نظرات آنها امکان اجرا ندارد، باید دلیل کنار گذاشتن شان را به طور دقیق بیان کنید. این امر اهمیت بسیار ویژه ای دارد. پس بهتر است حواس تان را به آن جمع کنید. وگرنه حسابی پشیمان خواهید شد.

سخن پایانی

برنامه کسب و کار در حوزه رستوران داری

این روزها راه اندازی کسب و کار برای عاشقان آشپزی یک آرزوی بزرگ محسوب می شود. البته از میان رستوران هایی که هرساله راه اندازی می شود، تعداد بسیار زیادی از آنها با شکست های عجیب همراه می شوند؛ چراکه جای خالی یک برنامه کلیدی در این میان همیشه حس می شود. پس بهتر است اگر کارآفرینی قصد ورود به صنعت رستوران داری را دارد، اول از همه کارش را با تهیه یک برنامه دقیق شروع کند. این امری است که به شما فرصت خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب خواهد داد. 

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین اجزای یک برنامه کسب و کار خوب در حوزه رستوران داری را به شما یاد دهیم. حالا آمادگی لازم برای طراحی برنامه رستوران خودتان را دارید. فراموش نکنید، بد نیست برای هر مرحله کمی وقت گذاشته و قبل از اینکه سراغ مراحل بعدی بروید، کمی دقیق تر آن را بررسی کنید. این اتفاق می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک کند. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با راه و چاه طراحی برنامه رستوران کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، کافی است آن را با ما در میان بگذارید. 

منابع:

https://localiq.com

https://pos.toasttab.com

https://www.hitchcockfarms.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zd8oHC4u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه