جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ترندهای حوزه کسب و کار هرگز ماهیت ثابتی ندارند. کسب و کارهای مختلف به طور مداوم ترندهای متفاوتی را تجربه می کنند بنابراین صحبت از ترندهای ثابت در عرصه کسب و کار امر عجیبی محسوب می شود. صنعت رستوران داری به عنوان یکی از حوزه ‏های آسیب پذیر در طول دوران کرونا ترندهای مختلف و بسیار متفاوتی را تجربه کرده است. مسئله شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از رستوران ها به معنای تعطیلی چند ماهه و سپس شروع فعالیت همراه با ملاحظات بهداشتی بسیار زیاد بود. همین امر موجب کاهش سود رستوران های مختلف در طول دست کم یک سال اخیر شده است. 

مواجهه با مشکلات در زمینه رستوران داری موجب تقویت برخی از خلاقیت ها و ایده های تازه شده است. بدون تردید در وضعیت عالی نیز برخی از ترندهای حوزه رستوران داری در میان کسب و کارها رواج پیدا می کند. نکته مهم در این میان تاکید بر روی نجات از شرایط بحرانی کرونا و سپس بازگشت به شرایط عادی از سوی رستوران هاست. این امر نکات بسیار مهمی برای رستوران ها در پی دارد. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از نکات مهم در راستای ارزیابی وضعیت ترندهای تازه صنعت رستوران داری است. در ادامه برخی از مهمترین ترندهای این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ترندهای جدید صنعت رستوران داری

تمرین های کسب و کار پایدار

نسل میانسال در طول دهه های اخیر وارد کارزاری برای حمایت از کسب و کارهای پایدار و سازگار با محیط زیست شده اند. نسل جوان نیز از دهه گذشته و همزمان با ورود به عرصه کسب و کار نسبت به حمایت از کسب و کارهای سبز اقدام کرده اند. یکی از نکات مهم در این میان توجه به هدررفت مواد اولیه رستوران است. بسیاری از مشتریان نسبت به این نکته توجه بسیار زیادی نشان می دهند. آنها برای مدیریت شرایط کسب و کار به المان های بسیار زیادی توجه نشان می دهند. برخی از رستوران های بزرگ باقیمانده مواد اولیه شان را تبدیل به خوراک مناسب برای حیوانات خانگی یا بی سرپناه می کنند. مسئله اساسی در این میان عدم ایجاد آلودگی در پی اضافه آمدن مواد اولیه رستوران است. 

مطلب مرتبط: 7 تکنیک جدید رستوران داری

بسته بندی مناسب سفارشات از سوی رستوران ها دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از رستوران ها از هر نوع مواد اولیه ای برای بسته بندی سفارشات مشتریان استفاده می کنند. این امر شرایط بسیار ناگواری برای برندها و همچنین مشتریان به همراه خواهد داشت. امروزه شبکه های اجتماعی مهمترین ابزار ارتباطی در دسترس مشتریان است. فاصله میان شهرت و افول کسب و کارها در این فضا بستگی به یک توییت یا ترند شدن هشتگی خاص دارد بنابراین باید با توجه به نکات متعدد در زمینه مدیریت مشتریان و حفظ جایگاه برند اقدام نماییم. 

امروزه مشتریان به نکات بسیار زیادی در رابطه با رستوران ها توجه می کنند. دیگر زمان اهمیت انحصاری طعم غذای رستوران ها به پایان رسیده است. برخی از نکات مهم و مرتبط با فعالیت پایدار از سوی رستوران ها به شرح ذیل است:

•    تضمین حداقل دستمزد برای نیروی کار رستوران 

•    تمرین رعایت نکات اخلاقی و مقابله با نژادپرستی در محیط کسب و کار

•    افزودن منوی غذاهای سبز و گیاهی برای افراد گیاهخوار

•    توجه به شفافیت عملکرد برند در حوزه مالی و انتشار گزارش های مداوم

•    ارائه گزینه های متنوع در زمینه ثبت سفارش و نحوه دریافت آن از سوی مشتریان 

اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگری نسبت به گزینه های در دسترس شان برای خرید اطلاع دارند. این امر به لطف توسعه فناوری اینترنت امکان پذیر شده است. بسیاری از برندها در بلندمدت توانایی بالایی برای نمایش ویژگی‏ های محصولات شان ندارند. این امر در صنعت رستوران داری شامل ناتوانی کسب و کارها برای نمایش ویژگی‏ های مختلف بخش های منوی شان می شود. بهترین نکته در این میان تلاش برای تاکید بر روی نکات مهم برای مشتریان است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شیوه ممکن را فراهم خواهد کرد. 

رستوران های مجهز به فناوری ابری

یکی از ترندهای بسیار جذاب در حوزه رستوران داری مربوط به آشپزخانه های هوشمند است. وقتی از چنین ایده ای بحث می شود، بسیاری از کارشناس ها از عبارت «رستوران روح مانند» استفاده می کنند. بدون تردید چنین کاربرد واژگانی برای هر ناظری عجیب خواهد بود. معنای اصلی این مفهوم امکان ثبت سفارش از سوی مشتریان بدون نیاز به حضور در رستوران و حتی وجود امکاناتی برای صرف سفارش در محیط آشپزخانه است بنابراین در این ترند هدف اصلی تهیه غذا و تسهیل فرآیند ثبت سفارش غیرحضوری از سوی مشتریان است. 

مهمترین مسئله در زمینه ثبت سفارش از سوی مشتریان مربوط به تحوه تحویل سفارش در کمترین زمان ممکن است. امروزه بسیاری از رستوران ها با سرویس هایی نظیر اوبر فود همکاری دارند. این امر موجب تحویل سریع و بی عیب و نقص سفارش ها به مشتریان می شود. 

بدون تردید راه اندازی رستوران های روح مانند برای بسیاری از کارآفرینان عجیب به نظر می رسد. نکته مهم در این میان توجه به نمونه های موفق این عرصه است. بسیاری از استارت آپ های مربوط به صنعت رستوران داری در کشورهای آسیای جنوب شرقی از چنین ایده ای استفاده می کنند. با این حساب مشاهده آشپزخانه های کوچک و هوشمند در این کشورها امر طبیعی محسوب می شود. 

شاید در نگاه نخست بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیاز به امکانات و فناوری های بسیار پیشرفته ای داشته باشند. این امر در صنعت رستوران داری معطوف به ساده سازی فرآیند ثبت سفارش است بنابراین هرچه مشتریان امکان ثبت سفارش به صورت ساده تر را داشته باشند، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. شاید در وهله نخست تلاش برای استفاده از چنین ترندی سخت باشد، اما به مرور زمان کسب و کارها توانایی بالاتری برای پیاده سازی این ترند پیدا خواهند کرد. 

استفاده از فناوری های نوین رستوران داری

توسعه فناوری هوش مصنوعی در بسیاری از کسب و کارها مدنظر کارشناس ها قرار دارد. مزیت اصلی هوش مصنوعی ساده سازی بسیاری از فرآینده ای زمانبر کسب و کار است. درست به همین خاطر طرفدارهای بسیار زیادی در عرصه کسب و کار دارد. یکی از چالش های اصلی در زمینه صحبت از فناوری های نوین رستوران داری آگاهی از عدم محدودیت این مفهوم به استفاده از شیوه ثبت سفارش آنلاین است. فناوری هوش مصنوعی دارای کاربردهای بسیار زیادی در زمینه رستوران داری است. اگر کسب و کارها به خوبی از فناوری های هوش مصنوعی استفاده نمایند، امکان رقابت موثر با رستوران های بزرگ و بین المللی را نیز خواهند داشت. 

دیجیتال سازی رستوران ها بخشی از فرآیند تبدیل این صنعت به حوزه ای پیشرو است. رستوران های دیجیتال نیاز به حضور فیزیکی مشتریان را به حداقل می رساند. همچنین گزینه های شخصی سازی بسیار زیادی برای مشتریان در نظر می گیرد. امروزه یکی از مزیت های رستوران های بزرگ ارائه گزینه های شخصی سازی متعدد است. این امر فرآیند سفارش غذا از سوی مشتریان را بدل به سرگرمی جذاب می کند. 

مطلب مرتبط: چرا رستوران ها شکست می خورند؟

یکی از نکات مهم در مسیر دیجیتال سازی رستوران ها توجه به رعایت اختصار و سادگی است. اگر فرآیند ثبت سفارشات زمان بسیار زیادی از مشتریان بگیرد، دیگر امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان فراهم نخواهد شد. دلیل این امر علاقه مشتریان برای ثبت سفارش حرفه ای، دقیق و در عین حال ساده است. اگر این نکات در رابطه با وضعیت رستوران های مختلف رعایت نشود، بسیاری از کسب و کارها با مشکلات اساسی مواجه خواهند شد.

صنعت رستوران داری در طول دهه های متمادی تغییرات بسیار زیادی را مشاهده کرده است. نکته مهم درخصوص تغییرات اخیر سرعت بالایش است. بحران کرونا اغلب رستوران ها را مجبور به اتخاذ شیوه های کسب و کار سریع و زودبازده کرده است. دلیل این امر نیز تمایل برای مقابله با شرایط ناگوار کنونی است. با این حساب مواجهه با شرایط کنونی باید براساس ترندهایی در راستای کاهش ضررهای فوری صورت گیرد. در غیر این صورت شاید رستوران مان عمر کافی برای مشاهده نتایج مثبت استراتژی های بلندمدت را نداشته باشد. 

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HXsAnrTm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه