دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

این اصطلاح برای نخستین بار توسط دیوید میرمن در سال 2011 ابداع شد و استراتژی محسوب می شود که براساس آن شما از مهمترین اخبرا روز استفاده می کنید تا برند خود را تبلیغ نمایید. در این زمینه شما هر خبری را قبل از ترند شدن، مورد توجه قرار خواهید داد تا با استفاده از کشش آن، بتوانید توجهات را به سمت خود جلب نمایید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که اخبار شما در بسیاری از موارد ممکن است مواردی ناقص و یا در حد شایعه نیز باشند. با این حال شما از آن در زمان مناسب، استفاده خوبی را خواهید برد. این موضوع خصوصا در شبکه های اجتماعی که نظارت خبری بر روی آنها به مراتب کمتر است، کاملا امکان پذیر بوده و می تواند باعث شود تا به یک باره، به عنوان یک ترند و به عنوان محتواهای پیشنهادی، مطرح شوید. درواقع با این اقدام نه تنها سئو بهتری را هم به دست خواهید آورد، بلکه شانس جذب مشتری نیز افزایش چشمگیری را پیدا می کند. با این حال قبل از پرداختن به مراحل کار و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، لازم است تا درباره نکات منفی و مثبت این موضوع صحبت شود. 

موج سواری خبری

مزایا:

1-این اقدام بسیار ساده بوده و تنها کافی است تا اخبار را رصد نمایید. این امر در حالی است که در تمامی استراتژی های بازاریابی دیگر، حجم کار به مراتب بیشتر است. 

مطلب مرتبط: موج سواری بازاریاب ها بر روی شبکه های اجتماعی

2-به صورت مداوم می توانید از این استراتژی استفاده کرده و جامعه مخاطبان خود را با تنوع بالاتری همراه سازید. 

3-این دسته از محتواها با بالاترین نرخ تعامل همراه هستند. درواقع هر فردی تمایل دارد که نسبت به اخبار مهم روز، نظر خود را اعلام کند. این امر در حالی است که حتی جذاب ترین محتواها نظیر یک کلیپ خنده دار نیز از چنین قدرتی برخوردار نیست. 

4-وفاداری مخاطب نسبت به شما را افزایش می دهد و دلیل این امر نیز به خاطر ایجاد حس کنجکاوی است تا افراد هر روز اخبار جدید را مشاهده نمایند. 

معایب:

1-با توجه به این امر که فرصت بررسی اخبار وجود ندارد، این موضوع علی رغم تمامی نتایج خوبی که به همراه دارد، اعتبار برند را خدشه دار می سازد. 

2-ممکن است با شکایت هایی نظیر نشر اکاذیب مواجه شوید که یکی از ویژگی های این استراتژی محسوب می شود و برای آن راهکاری نیز وجود ندارد. در این رابطه شما هر خبری را نیز نباید منتشر نمایید. برای مثال یک اتهام که هنوز اثبات نشده است می تواند اتفاقات بدی را برای شما به همراه داشته باشد. درواقع شما باید به خوبی بدانید که کدام خبرها، دردسر بیشتری نسبت به سودهای احتمالی دارند. درواقع شما در این بخش نباید از اخلاقیات دور بمانید. 

3-درک درستی از اتفاقات پیش رو نخواهید داشت و نمی توانید آمارهای درستی را نیز داشته باشید. 

پس از آگاهی از مزایا و معایب این اقدام، اکنون لازم است تا به مراحل کار آشنا شویم که به صورت کلی چهار اقدام، ضرورت دارد. 

1-موضوعات درستی را انتخاب نمایید

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد اخبار در طول روز بسیار زیاد بوده و حتی اگر مهمترین آنها را نیز مورد توجه قرار دهید، بازهم زمان کافی را در اختیار نخواهید داشت. در این زمینه فراموش نکنید که اخبار باید با حوزه کسب و کار شما نیز ارتباط لازم را داشته باشد. برای مثال یک برند مد و پوشاک، می تواند درباره پوشش بازیگران در مراسم شب گذشته، خبری را منتشر نماید و به حواشی پیرامون آن بپردازد. با این حال خبری در حوزه ای دیگر نظیر ورزش، بدون شک برای آنها نتیجه ای را به همراه ندارد. درواقع هدف از این اقدام، آشنا شدن افراد بیشتر از وجود شما می باشد تا در نهایت شانس فروش بالاتری را داشته باشید. در این زمینه بررسی کلمات کلیدی حوزه کسب و کار شما، بررسی ایونت های مهم، توجه نشان دادن به بلاگرها، انجمن ها، اتاق های گفت و گو، ترندها، رقبا و... از جمله مواردی محسوب می شود که باعث خواهد شد تا موضوعات مناسب را بتوانید انتخاب نمایید. 

2-برنامه ریزی درستی را داشته باشید 

واقعیت این است که حجم کاری در این بخش، نسبتا بالا بوده و هر لحظه ممکن است خبری را از دست بدهید. به همین خاطر شما باید لیستی از ایونت ها و اتفاقات پیش رو را تهیه کرده و خود را از روز قبل آماده نمایید. در این رابطه انواع ابزارها وجود دارد که کار برنامه ریزی را برای شما آسان تر می کند. 

3-نحوه بیان را جدی بگیرید 

درواقع این امر که شما اخبار را چگونه بیان می کنید، تفاوت ها را رقم می زند. در این زمینه شما باید سلیقه جامعه هدف خود را شناسایی کرده و به دنبال روشی جدید باشید. در این رابطه ممکن است از درونمایه طنز استفاده کنید و یا اخبار را به صورت فایل صوتی و یا اینفوگرافی درآورید تا آگاه شدن نسبت به آنها، ساده تر شود. برای موفقیت در این بخش توصیه می شود که عملکرد رقبا را بررسی کرده و به دنبال یک نمونه جدید و موفق خارجی باشید. نکته مهم دیگر این است که باید با ترفندهای مختلف نظیر مطرح کردن یک سوال، مخاطب را به واکنش و قرار گرفتن در مسیر موردنظر خود، سوق دهید. 

4-زمان را جدی بگیرید 

با توجه به این امر که بهترین زمان استفاده از یک موج خبری، قبل از ترند شدن آن می باشد، لازم است تا سریعا موارد را پیدا کرده و سرعت بالایی در تبدیل آنها به فرمت خاص خود، داشته باشید. در این زمینه شما باید بدانید که در چه بسترهایی قرار است خبرها منتشر شود و براساس ویژگی های هر یک، اقدام نمایید. برای مثال در توئیتر، خلاصه اخبار به مراتب شانس رشد بالاتری را دارد. با این حال در فضای دیگر نظیر اینستاگرام، شما باید به دنبال تعداد زیادی عکس و ارائه توضیحات کامل باشید. این امر در حالی است که در یوتیوب، شما باید کلیپی برای پوشش اخبار ایجاد نمایید. به همین خاطر شما عملا نمی توانید از یک فرمت، برای بسترهای مختلف خود استفاده کنید. در این زمینه فراموش نکنید که شما از یک خبر نمی توانید برای مدت طولانی استفاده کنید. درواقع ارزش آنها ممکن است در کمتر از یک ساعت، به صورت کامل از بین برود.  نکته مهم دیگر این است که حجم کاری در این بخش، باید مقدار مشخصی باشد. درواقع با فعالیت بیش از حد، بدون شک نتایج عکس را به دست خواهید آورد. در این زمینه ممکن است بهترین میزان مصرف برای شما در حد ماهی و حتی سالی چند خبر در حوزه هایی با بالاترین میزان تاثیر باشد. به همین خاطر نباید تصور کنید که به علت مزایای خوبی که در این طرح وجود دارد، شما در میزان استفاده از آن آزاد هستید. 

در آخر چند نمونه از موج سواری خبری موفق که توسط برندهای مطرح مورد استفاده قرار گرفته شده را بررسی خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی برای سال 2023

اوبر

این برند در ماه های اولیه انتشار ویروس کرونا، خبری را منتشر کرد که به سرعت با محبوبیت جهانی همراه شد. درواقع از هر فردی که از خدمات این شرکت استفاده نمی کند، قدردانی کرد. این امر در حالی است که چنین اتفاقی به معنای قطع شدن جریان سودآوری شرکت بوده، ولی باعث شد تا از خبر کرونا بتوانند برای مطرح کردن خودشان به عنوان برندی محترم که جان مشتری برای آنها مهمتر است، استفاده کنند. 

گوگل

گوگل هر ساله با مطرح کردن جست و جوهای برتر در موتور جست و جوگر خود، دنیای اینترنت را به تسخیر درمی آورد. این یک نمونه از اهمیت فعالیت کم ولی درست می باشد و نمونه ای است که نشان می دهد که شما تنها به پوشش اخبارهای خارجی محدود نبوده و می توانید از موارد جذاب درون شرکتی نیز استفاده درستی را داشته باشید. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6ZF7vCgf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه