شنبه, ۱ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sat, 21 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

عرصه دیجیتال فرصت های بسیار زیادی برای کارآفرینان به همراه داشته است. شاید ساده ترین مزیت در این میان دسترسی سریع به مخاطب، آن هم بدون نیاز به صرف هزینه گزاف، باشد. خب این امر تا همین چند سال قبل رویایی بیش نبود، اما حالا به لطف فناوری های دیجیتال بدل به واقعیت زندگی روزمره ما شده است؛ اتفاقی که در طول سال های پیش روی تغییرات بیشتری در دنیای کسب و کار ایجاد خواهد کرد. 

بی شک ایده هایی مثل آمازون بدون فناوری های دیجیتال حتی امکان بروز هم نداشتند. چه برسد به اینکه یک برند توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب جهانی با استفاده از شیوه های خلاقانه را داشته باشد. ما در روزنامه فرصت امروز ظهور فناوری های مدرن را نه یک تهدید برای کسب و کارهای سنتی، بلکه راهکاری به منظور بهبود شرایط می دانیم. خب شما باید با تغییرات همسو شوید. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار بیشتری به همراه داشته باشد. درست به همین خاطر بد نیست قبل از اینکه کارتان با مشکلات زیادی رو به رو شود، از فناوری های تازه استقبال کنید. 

امروزه کم نیستند برندهایی که همچنان با استفاده از شیوه های عصر حجر به کارشان در دنیای کسب و کار ادامه می دهند. این امر شاید در کوتاه مدت مشکل خاصی به نظر نرسد، اما از آنجایی که سلیقه مشتریان به طور کامل تغییر کرده است، باید زنگ خطری جدی برای شما محسوب شود. فناوری های دیجیتال روز به روز نقش مهمتری در زندگی بشر ایفا می کنند. ساده ترین مثال در این میان وضعیت شبکه های اجتماعی است. چه کسی فکر می کرد یک روز تعاملات آنلاین حتی از روابط واقعی نیز مهمتر شود؟ این اتفاقی است که به لطف شبکه های اجتماعی روی داده است. 

ما در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای دیجیتالی کردن کسب و کارها را پیش روی شما قرار دهیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت بهتری از نظر تعامل با مخاطب هدف پیدا کرده و نشان دهید تا چه میزان هدف گذاری دقیقی برای بهبود کارتان دارید. خب هر چقدر هم که تا حالا مقاومت کرده اید، دیگر کافی است. از حالا باید خودتان را وارد دنیای دیجیتال کنید. این مسئله می تواند جذابیت زیادی برای تان به همراه داشته و حتی کارتان را نیز ساده تر نماید. البته به شرط اینکه راهنمایی خوبی در این مسیر داشته باشید. 

پیش به سوی دیجیتالی شدن

پیش به سوی دیجیتالی شدن

خب بسیاری از برندها خیال می کنند در مسیر دیجیتالی شدن گام برداشته اند. با این حال در عمل مسیر معکوسی را طی می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از انگاره های درست و دقیق برای اثرگذاری بر روی مخاطب است. به زبان ساده تر، شما باید از ایده هایی که در میان مشتریان محبوبیت دارد، سود ببرید. 

مطلب مرتبط: پیش به سوی دیجیتالی کردن کسب و کار

همانطور که تیم های فوتبال برای جذب هوادار باید دقیقا همان طوری بازی کنند که تماشاگران انتظار دارند، شما هم چاره دیگری ندارید. پس به جای بهانه تراشی های مختلف همین حالا دست به کار شوید. لازم نیست در این میان کار عجیبی انجام دهید. فقط کافی است ایده های مورد بحث در ادامه را چاشنی کارتان کنید؛ همین و بس!

راه اندازی فروشگاه آنلاین

راه اندازی فروشگاه آنلاین

امروزه تقریبا همه برندها فروشگاه آنلاین برای خودشان دارند. این مسئله ای است که جذابیت بازاریابی در دنیای مدرن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. شاید در طول سال های اخیر بسیاری از برندها ترجیح داده اند با آمازون یا دیگر فروشگاه های مشابه همکاری کنند، اما راه اندازی یک فروشگاه اختصاصی نیز ایده بدی نخواهد بود. 

ماجرا از این قرار است که مشتریان به ویژه پس از دوران کرونا دیگر علاقه زیادی برای خرید حضوری ندارند. در عوض سراغ ایده هایی مثل خرید آنلاین رفته اند تا با دردسر کمتری به هدف شان برسند. خب در این میان برخی از فروشگاه ها مثل علی بابا نیز خدمات حیرت انگیزی به مشتریان می دهند. کار به جایی رسیده که حتی تارگت با سابقه درخشان در زمینه خرده فروشی حضوری به سراع دنیای آنلاین آمده است. 

شما لازم نیست حتما یک خرده فروشی بین المللی باشید تا توجه تان به راه اندازی فروشگاه آنلاین جلب شود. مثلا برندهای ورزشی مانند نایک و آدیداس نیز از همین تکنیک سود می برند. حتی سوپرمارکت ها نیز می‎توانند این هدف را پیش ببرند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از فرصت های پیش رو برای تعامل بهتر با مشتریان است. این امر می تواند وضعیت شما در نزد مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. 

فراموش نکنید، یک فروشگاه آنلاین خوب باید مزایای مشخصی برای مشتریان داشته باشد. مثلا می توانید از ارسال رایگان سفارشات به عنوان یک راهبرد کلیدی سود ببرید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بدون دردسر اضافه بر روی مخاطب تان اثر گذاشته و کارتان را ساده تر نمایید. خب مگر کسی هم در دنیا هست که دور خرید بدون هزینه ارسال را خط بکشد؟

طراحی وب سایت تعامل برانگیز

طراحی وب سایت تعامل برانگیز

خیلی از کسب و کارها دارای وب سایت رسمی هستند، اما اگر کمی با دقت به سایت شان نگاه کنیم، اصلا سرگرم کننده یا مفید نیست. دلیل این امر نگاه کلیشه ای کارآفرینان به سایت رسمی است. انگار که سایت فقط برای انتشار اخبار رسمی بود و کاربرد دیگری ندارد. خب این دقیقا همان جایی است که بحث مان با شما جدی می شود. 

سایت رسمی یک برند در واقع بازنمایی هویت آن در دنیای آنلاین است. بنابراین شما نمی توانید به این سادگی از کنار سایت رسمی یک برند عبور کرده و انتظار داشته باشید نتایج خوبی نیز نصیب تان شود. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از ارزش ها و هویت منحصر به فرد برند برای تعامل بیشتر با مخاطب است. 

نکته دیگری که باید مدنظر قرار دهید، طراحی سایت به شیوه ای است که تعامل برانگیز باشد. مثلا می توانید محتوای ویدئویی منتشر کنید که آموزش های کاربردی در خودش داشته باشد. به علاوه، استفاده از انواع جملات انگیزشی یا دعوت به عمل برای ترغیب مشتریان به طرح سوالات کاربردی نیز مفید خواهد بود. اینطوری ترافیک سایت تان حسابی بالا می رود و از سوی دیگر تعامل خوبی با مخاطب تان خواهید داشت. 

یادتان باشد، شما نمی توانید در دنیای کسب و کار نسبت به تغییرات مهم بی توجه باشید. این مسئله ای است که در کوتاه مدت کلک برندتان را خواهد کند. به همین خاطر ما محتوای آموزشی را راهبردی جدی برای انطباق با تغییرات تازه و پذیرش آن می دانیم. این مسئله ای است که می تواند برای آینده برند شما حسابی مفید باشد. 

فراموش نکنید، در دنیای بازاریابی جایی برای اشتباه های مکرر نیست. بنابراین اگر سایت تان در ابتدا ظاهری جذاب و محتوایی تعامل برانگیز نداشته باشد، مخاطب خیلی زود از شما ناامید خواهد شد. پس فکر نکنید همیشه امکان جبران اشتباهات وجود دارد (خب با یک بازی ویدئویی که طرف نیستیم!).

مطلب مرتبط: راه اندازی و توسعه کسب و کار دیجیتال در 7 گام

سرمایه گذاری بر روی سئو

سرمایه گذاری بر روی سئو

هر برندی که وارد دنیای دیجیتال می شود، چاره ای به غیر از کنار آمدن با سئو ندارد. قبول دارم گاهی اوقات استراتژی سئو کمی گیج کننده می شود، اما شما نباید به این سادگی از موفقیت تان صرف نظر کنید. سئو در واقع یک سیستم یکپارچه در پلتفرم های بزرگ است که محتواهای مختلف را طبقه بندی می کند. مثلا در گوگل نکاتی مثل ترافیک سایت، میزان رضایت کاربران و همچنین کیفیت محتوا اهمیت اساسی دارد. اگر بخواهیم یک تقلب به شما برسانیم، باید بگوییم در سایر پلتفرم ها و حتی شبکه های اجتماعی نیز همین سه نکته محور سئو قرار دارد. بنابراین اگر شما نسبت به آن توجه لازم را نشان دهید، کارتان به سادگی هرچه تمام تر جلو خواهد رفت. 

متاسفانه خیلی از بازاریاب ها انتظار دارند همینطور سرسری کارشان در حوزه تولید محتوا را پیش برده و در نهایت بازگشت سرمایه خوبی داشته باشند. این در حالی است که یک بازار رقابتی شرایط خاص خودش را دارد. این مسئله می تواند بر روی توانایی یک برند برای اثرگذاری بر روی مخاطب اثرگذاری منفی داشته باشد. 

هرکاری در این دنیا نیاز به سرمایه گذاری دارد. وقتی شما سن تان کمتر بود، موتورسواری یکی از کارهای سخت برای تان محسوب می شد، اما سرمایه گذاری شما برای یادگیری این مهارت به مرور زمان جواب داد. به طوری که حالا دیگر حتی یک روز هم بدون موتور در شهرهای شلوغ دوام نمی آورید. 

سرمایه گذاری بر روی سئو نیز دقیقا مثل سناریوی بالاست. شاید شما در ابتدا کمی شکست بخورید، اما این تداوم تان است که نشان دهنده میزان موفقیت در دنیای کسب و کار خواهد بود. پس بهتر است قبل از اینکه کارتان را با شکست های کوچک ترک کنید، به فکر بهره مندی از موفقیت های پیش رو باشید. 

گاهی اوقات کمک گرفتن از دیگران هیچ مشکل مهمی نیست. شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر از کمک دیگران استفاده کرده و خیال تان از این بابت را راحت کنید. پس الکی وضعیت تان را سخت نکنید. چه بسا گاهی اوقات کمک گرفتن از دیگران راهکار بسیار مفیدی محسوب شود. این امر حداقل از تکرار اشتباهات دیگران یا حتی مواجهه با شرایط دشوار جلوگیری خواهد کرد. پس بهتر است همین حالا دست به کار شده و راه چاره برای مشکلات تان را از افراد متخصص یا دست کم همفکری با دوستان به دست بیاورید. 

انتخاب هوشمندانه کانال های ارتباطی

انتخاب هوشمندانه کانال های ارتباطی

امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان مهمترین کانال ارتباطی میان برندها و مشتریان شناخته می شود. با این حال تمام شبکه های اجتماعی به یک اندازه دارای محبوبیت نیست. این مسئله می تواند وضعیت شما در بازار را حسابی تغییر دهد. به همین دلیل اگر حواس تان نباشد، اصلا بعید نیست فرصت طلایی تعامل با مخاطب در پلتفرم های اجتماعی را از دست بدهید. 

انتخاب از میان انبوه شبکه های اجتماعی هیچ وقت کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید براساس تحلیل شرایط خاص برندتان دست به انتخاب از این میان بزنید. این امر می تواند در بلندمدت اوضاع شما را حسابی تغییر دهد. پس به جای اینکه دنبال بهانه های بی پایان باشید، بد نیست کمی هم که شده تحلیل عمیق تری از وضعیت برندتان به دست دهید. 

آیا مخاطب شما علاقه ای به حضور در اینستاگرام دارد؟ شاید این سوال عجیب باشد. خب همه مردم عاشق این پلتفرم هستند، اما نکته کلیدی در این میان وضعیت متفاوت برندهای فعال در حوزه B2B است. خب در این صورت احتمالا لینکدین گزینه مطمئن و جذاب تری برای شما خواهد بود؛ چراکه مدیران و به طور کلی کارآفرینان حرفه ای در این پلتفرم بیشتر حضور دارند. به همین خاطر شاید بد نباشد کمی هم که شده به فکر وضعیت کسب و کارتان در این میان باشید. 

لینکدین برای کسب و کارهایی که تعامل شان با مشتریان عادی است، چندان گزینه جذابی محسوب نمی شود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان چاره ای به غیر از ترکیب میزان محبوبیت یک پلتفرم و شرایط برندتان ندارید. وگرنه هر انتخابی همراه با میزان زیادی از شانس خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای دیجیتال در دنیای کسب و کار

خلق تجربه برند برای مشتریان

خلق تجربه برند برای مشتریان

پیش از اینکه فناوری اینترنت دنیا را فتح کند، تجربه مشتریان از یک برند در قالب خرید روی می داد. این اتفاق در طول دهه های اخیر با دیجیتالی شدن تمام عرصه ها به تدریج تغییر کرده است. به طوری که امروزه خیلی از طرفدارهای برندی مثل اپل حتی یکبار پای شان به فروشگاه رسمی این برند باز نشده است. در عوض همه چیز به طور کاملا آنلاین جریان دارد. پس در این میان خلق یک تجربه آنلاین برای مشتریان ضروری خواهد بود. 

تجربه آنلاین مشتریان از برند امری نیست که به این سادگی روی دهد. درست به همین خاطر شما باید تک تک مراحل آن را برنامه ریزی کنید. به علاوه، اگر دامنه متفاوتی از مشتریان دارید، حتی بد نیست تجربه شان از برندتان را شخصی سازی هم نمایید. این امر می تواند اثرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب تان داشته و نتایج بهتری نیز برای تان به ارمغان بیاورد. 

وقتی درباره تجربه برند حرف می زنیم، منظورمان توانایی یک کسب و کار برای خاص جلوه دادن ارتباط مشتریان با خودش است. این امر می تواند مشتریان را نسبت به خرید از برندتان ترغیب کرده و دیگر رقبا را در چشم آنها کم اهمیت جلوه دهد. 

یادتان باشد، تجربه آنلاین مشتریان از برند در واقع تمام حوزه ها را شامل می شود. این یعنی شما باید نه تنها روی شبکه های اجتماعی، بلکه فعالیت تیم روابط عمومی و همچنین الگوهایی مثل ایمیل مارکتینگ نیز حساب باز کنید. چنین اجزایی به شما کمک خواهد کرد تا اوضاع را بهتر مدیریت کرده و مشتریان وفاداری نیز برای خودتان پیدا کنید. 

بی شک صحبت از مجموع مشتریان وفاداری که تا حالا یک بار هم با برند شما ارتباط نزدیک نداشته اند، کمی عجیب به نظر می رسد. درست به همین خاطر اگر حواس تان نباشد، خیلی راحت از کنار این موقعیت طلایی عبور کرده و حواس تان به هیچ حوزه خاصی هم نخواهد بود. 

یکی از نیازهای اصلی در دنیای کسب و کار توجه به موقعیت های پیش روی است. این امر به شما کمک می کند تا مسیر توسعه کسب و کار را بهتر طی کنید. پس باید همیشه حواس تان به تجربه آنلاینی که برای مشتریان می سازید، باشد. در غیر این صورت رقبا به سادگی هرچه تمام تر کارتان را یکسره خواهند کرد. 

استخدام سریع نیروی متخصص

استخدام سریع نیروی متخصص

اگر شما وارد حوزه بازاریابی آنلاین شوید، نیاز به افراد متخصص دارید. این امر توانایی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را نشان می گیرد. نکته ای که در این میان باید به خوبی مورد توجه قرار دهید، مسئله مربوط به نیاز برندتان است. خب شما نمی توانید به تنهایی تمام کارها را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهید. به همین خاطر باید در صورت نیاز از افراد متخصص استفاده کنید. 

نکت جالب اینکه خیلی از کارآفرینان نسبت به استخدام نیروی تازه گارد سفت و سختی دارند. انگار که استخدام نیروی تازه یک جرم بزرگ محسوب می شود. اگر شما هم چنین رویکردی دارید، دیر یا زود برندتان از بازار محو خواهد شد. خب شما برای حضور موثر در دنیای دیجیتال نیاز به نیروی کار حرفه ای دارید. پس اصلا سعی نکنید از میانبرهای عجیب استفاده کرده یا خودتان را گول بزنید. این اتفاقی است که می تواند تجربه مشتریان از برندتان را با بحران بی نهایت بزرگی رو به رو سازد. پس بهتر است خیلی راحت از همان اول همکاری با نیروهای متخصص را در دستور کار قرار دهید. این امر نتایج بهتری برای شما به همراه خواهد داشت. 

وقتی شما مسئولیت زیادی بر روی دوش نیروی کار غیرماهر قرار می دهید، عملا سرنوشت برندتان را به بازی گرفته اید؛ چراکه در این صورت هیچ نتیجه مثبتی از دل فعالیت تان بیرون نخواهد آمد. در عوض دائما استرس و فشار بیشتری به تیم تان اعمال خواهید کرد. این مسئله ای است که می تواند شرایط را برای تان بی نهایت دشوار سازد. 

یادتان باشد، هر نیروی کاری در بازار یک مهارت خاص دارد. بنابراین شما نباید انتظارات یا حتی مسئولیت متفاوتی از او داشته باشید. این امر اختلاف میان شما و نیروی کار را افزایش داده و در نهایت تصویر نامنظمی از برندتان برای مشتریان مخابره خواهد کرد. در این صورت اثرگذاری بر روی مشتریان نه تنها امری قابل تحقق نیست، بلکه عملا برخلاف آن شنا کرده اید. 

مطلب مرتبط: دیجیتال برندینگ برای کسب و کارهای نوپا

استفاده از داده های مفید

استفاده از داده های مفید

یکه تازی در دنیای دیجیتال و ورود موفقیت آمیز برندها به آن بدون استفاده از داده های درست و حسابی امکان پذیر نیست. داده‎ها در واقع راهنمای اصلی شما در مسیر اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این مسئله ای است که باید همیشه مورد توجه شما قرار گیرد. 

وقتی یک کوهنورد دل به طبیعت می زند، همیشه نقشه ای دقیق همراه خودش دارد. این دقیقا همان مسئله ای است که شما هم باید در ماجراجویی دیجیتال تان رعایت کنید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. متاسفانه خیلی از بازاریاب ها خیال می کنند براساس تجربه یا حتی اعتماد به شانس امکان کسب موفقیت های بزرگ را دارند. این در حالی است که در عمل چنین رویکردی چیزی به غیر از شکست برای تان به همراه نخواهد داشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز بهبود وضعیت برندها را در گرو استفاده از داده ها و اطلاعات دقیق می دانیم. البته سوال کلیدی در این میان نحوه استفاده از اطلاعات است. شما برای این کار اول از همه باید منابع معتبر را بشناسید. مثلا گوگل آنالیتیکس یکی از منابع بی نهایت معتبر در این رابطه محسوب می شود. به علاوه، در شبکه های اجتماعی به طور معمول گزارش های دقیقی از ترندهای تازه و همچنین سایر نکات کلیدی منتشر می شود. درست به همین خاطر شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن از اطلاعات دقیق آنها سود ببرید. 

هرچه کار شما بیشتر مبتنی بر داده و اطلاعات دقیق باشد، بازگشت سرمایه بهتری را نیز تجربه خواهید کرد. این امری است که می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. به همین خاطر بد نیست قبل از اینکه شرایط تان حسابی دشوار شود، به فکر استفاده از اطلاعات دقیق باشید. این طوری هم هزینه تان کمتر می شود، هم دقت کمپین های بازاریابی و ارتباط‎تان با مخاطب بالاتر خواهد رفت. 

سخن پایانی

مهمترین ایده ها برای دیجیتالی کردن برندها

دیجیتالی کردن برندها کاری است که خیلی از کارآفرینان در مسیر آن با شکست رو به رو می شوند. درست به همین خاطر اگر شما قصد دارید موفقیتی در این حوزه به دست بیاورید، بد نیست کمی هم که شده وضعیت را متفاوت تر دنبال کنید. این امر می تواند برای شما نتایج بهتری از نظر رابطه با مشتریان و صدالبته میزان فروش به همراه داشته باشد. خب وقتی یک برند در دنیای دیجیتال فکر و برنامه درستی داشته باشد، مشتریان نیز خیلی زود حساب آن را از دیگران سوا خواهند کرد. 

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از مهمترین ایده ها برای دیجیتالی کردن برندها آشنا کنیم. حالا دیگر سکان هدایت کسب و کارتان به دست خودتان است. بنابراین بد نیست کم کم برندتان را وارد گودِ دیجیتالی شدن کرده و از مزایای آن لذت ببرید. این امر می تواند برای شما تجربه ای تازه در دنیای کسب و کار محسوب شود. 

منابع:

https://www.forbes.com

https://sleek.com

https://cocosolution.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/i4BUwNsr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه