در تعطیلات کریسمس پیش رو، یکی از اقدامات موثر این است که با مطالعه کتاب های منتخب، خود را برای سالی بهتر آماده نمایید. درواقع 2020 با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، با اتفاقات بسیار تلخی همراه بود، با این حال عرضه واکسن، بدون شک به بهبود جدی اوضاع کمک خواهد کرد. در ادامه چند مورد از جدیدترین کتاب های حوزه تجارت را برر...
طی چند سال گذشته شناخت رفتار مصرف کنندگان منجر به موفقیت بسیاری از کسب و کارهای معتبر بین المللی و در مقابل عدم شناخت در این حوزه بسیاری از کسب و کارها را دچار انقراض کرده است. از این رو، کسب و کارهای معتبر بین المللی در این حوزه سرمایه گذاری جدی انجام داده اند و از این طریق توانسته اند روابط اثربخشی را با مشتریان خود...
معرفی کتاب بازاریابی محتوا از جدیدترین کتاب ها در حوزه رسانه های اجتماعی
طی چند سال گذشته توجه مخاطبان به رسانه های اجتماعی منجر به سرمایه گذاری جدی برندهای بین المللی در زمینه بازاریابی محتوا شده است؛ به این معنا که سازمان های تجاری جهت برقراری ارتباطات اثربخش با مخاطبان خود از هر نقاط تماسی استفاده می کنند و از...
امروزه با افزایش پیچیدگی های بازار و تغییر سبک زندگی مخاطبان امروزی، نیاز به استفاده از روش های جدید جهت تحلیل و موشکافی بیشتر بازار وجود دارد تا از این طریق بتوان با تکیه بر اطلاعات درست، به تصمیمات درست بازاریابی دست یافت. در حال حاضر که سرعت تغییرات محیطی برای کسب و کارها افزایش یافته است، مهندسی مفاهیم، داده ها، تح...
چارچوبى مناسب براى مدیران سازمان ها و مجموعه هاى هنرى جهت تدوین و اجراى برنامه بازاریابى
دستاوردهای فعالیت های هنری ما (اعم از آثار هنری تجسمی و نمایشی یا هر نوع خلاقیت و آفرینش هنری دیگر) بدون ارائه به مخاطب یا مصرف کننده نمی تواند مطلوبیت یابد و در نتیجه از گسترش و توسعه بازمی ماند. صاحب نظران بازاریابی به شدت معتقد...
کتاب «مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان» تألیف پرویز درگی، مدرس دانشگاه، مشاور و محقق بازاریابی و سعید محمدی، کارشناس اعتبارسنجی مشتریان از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.
در پیشگفتار کتاب می خوانید: «معروف است كه علم احتمالات برای اولین بار از قمارخانه ها به وجود آمد. موضوع شگفت انگیزی است. چطور ممكن اس...
سازمان ها در معنای وسیع کلمه از شالوده های اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت، مهم ترین عامل حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان هاست. مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست.
گذشته با تمام اهمیت و آموختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده داشت...
هر فرد شاغلی تا حدی در معرض تنش محیط کار قرار دارد. تنش در میان عامه مردم به عنوان یک مفهوم بد تلقی می شود اما واقعیت این است که در هر اندازه و در هر جا منفی و مضر نبوده و تا حدی طبیعی است و حتی باعث افزایش عملکرد شغلی در فرد و در نتیجه در سازمان می شود. تنش می تواند در نتیجه وقایع هیجان انگیز و اضطراب آور مانند روبه ر...
«کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار» نوشته پیتر پست و همکاران با ترجمه مریم تقدیسی توسط انتشارات پندار تابان روانه بازار کتاب شد. این کتاب اثر دیگری از موسسه امیلی پست است که بیش از پنج نسل در زمینه آداب اجتماعی و ارتقای مهارت های فردی فعالیت می کند.
نویسندگان این اثر، مهم ترین دغدغه ای را که به آن پاسخ داده اند بی اد...
در بازارهای امروزی که کسب وکارها با یکدیگر در رقابت شدیدی هستند و سرعت تغییرات به اندازه ای افزایش یافته که تعلل در به روز رسانی فعالیت های سازمان برابر با انقراض آن خواهد بود، برند شدن سازمان ها راهگشای ماندن و پیشرفت کردن آنها است؛ به این معنا که اگر سازمان ها بتوانند برند خوبی بسازند، به سرمایه ای ارزشمند دست ...
مجموعه پنج جلدی «لذت خواندن»، که برای توسعه سواد خواندن و مبتنی بر متون مطالعاتی- ادبی و طراحی شده برمبنای مطالعات پرلز است، به زودی توسط انتشارات مرآت دانش منتشر می شود.
در این کتاب های پنج گانه، داستان ها و متون اطلاعاتی گوناگونی متناسب با سن مخاطبان هر یک از پنج کتاب، ارائه شده و سپس تمرین ها، فعالیت ها...
سازمان ها در معنای وسیع کلمه از شالوده های اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت مهم ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان هاست. مدیر، روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست.
گذشته با تمام اهمیتی و آموختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده...
شاید برای یک محصول یا سازمان جدید برند می سازید. احتمال دارد در حال حاضر برند معرفی شده ای داشته باشید، اما زمان آن فرارسیده است که آن را به روز کنید و قسمت هایی را به آن بیفزایید. شاید برندتان نیاز به مرمت یا اصلاح داشته باشد. ممکن است که شما در حال برنامه ریزی تغییر و تحولاتی در برند سازی مجدد خود باشید.
ممکن است بخ...
بسیاری پیتر دراکر را پدر علم بازاریابی نوین می دانند. بیل کوهن با جمع آوری دست نوشته های پیتر دراکر و تلفیق آنها با افکار پیتر، خدمت بسیار ارزشمندی کرده است.
کاری که قبلا هرگز انجام نشده بود. پیتر دراکر رساله منظمی درباره بازاریابی ننوشته است، اما وقتی او راجع به اهداف مشتری محور یک شرکت، نقش سودها و رهبری، اهمیت اساس...
برند از بحث های رایج و جذاب روز است که در هر جا پیرامون آن سخنی گفته می شود. شرکت ها مبالغ بسیاری جهت برنامه ریزی و اجرا در این زمینه صرف می کنند. هر روزه، نتایج تحقیقات جدید منتشر می شود و ماحصل تلاش های متعدد برای یافتن معجونی سحرآمیز جهت مدیریت برند، توسعه چارچوب ها و مدل های نوین است.
به طور خاص، از اواسط دهه 80 م...