معرفی کتاب بازاریابی محتوا از جدیدترین کتاب ها در حوزه رسانه های اجتماعی
طی چند سال گذشته توجه مخاطبان به رسانه های اجتماعی منجر به سرمایه گذاری جدی برندهای بین المللی در زمینه بازاریابی محتوا شده است؛ به این معنا که سازمان های تجاری جهت برقراری ارتباطات اثربخش با مخاطبان خود از هر نقاط تماسی استفاده می کنند و از روش های مختلف درصدد جذب و نگهداری مخاطبان هستند.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
در گذشته که کمتر برند تجاری در رسانه های اجتماعی حضور داشت و استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان روند جهانی و حائز اهمیت شناخته نشده بود، سازمان های تجاری با تولید هر محتوایی و انتشار آن در فضای مجازی می توانستند در ذهن مخاطبان نفوذ پیدا کنند و فعالیت های خود را به خوبی پیش ببرند، اما با افزایش فضای رقابتی در فضای مجازی، طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه Buzz Stream، 50 درصد کاربران رسانه های اجتماعی یک تا چهار برند، 26درصد کاربران بین 5 تا 9 برند، 22درصد 10 برند و 3درصد نیز هیچ برندی را در رسانه های اجتماعی دنبال نمی کنند. این موضوع نشان می دهد که دیگر نمی توان همانند گذشته با تولید محتوای بدون برنامه ریزی شده و بدون اتخاذ استراتژی های مناسب در این حوزه، در ذهن کاربران رسانه های اجتماعی تأثیرگذار بود.
به همین دلیل در حال حاضر برندهای تجاری می توانند با سرمایه گذاری مناسب در رسانه های اجتماعی موفق باشند که به درستی برنامه ریزی مناسبی در حوزه بازاریابی محتوایی انجام داده باشند. در خصوص آشنایی با فرآیند تولید محتوا در دنیای دیجیتال، کتابی تحت عنوان «بازاریابی محتوا» توسط انتشارات سیته در بهار 1397 به چاپ رسیده است.
کتاب بازاریابی محتوا نوشته دکتر حسین نوروزی و امیررضا اسدی که در 214 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان به بررسی چگونگی بازاریابی محتوا می پردازد، از جدیدترین کتاب ها در حوزه رسانه های اجتماعی به شمار می رود. در این کتاب آمده است که در سال های اخیر مشاغل الکترونیک و بازاریابی الکترونیک از پتانسیل بالایی برخوردار بوده است و شرکت ها و سازمان ها ایمیل و اجتماعات آنلاینی نظر فروم ها و تابلوهای اعلانات الکترونیک، وبلاگ ها، ویکی ها و پادکست ها و سایر ابزارهای عصر دیجیتال را برای مراوده با مشتریان، تأمین کنندگان، توزیع کنندگان و سایر شرکا به کار می برند.
بازاریابی محتوا به عنوان شیوه ای جدید از بازاریابی با علوم مختلف در ارتباط بوده و درواقع مفهومی میان رشته ای است. مدیران بازاریابی باید به دنبال روش هایی برای ترکیب ابزارهای دیجیتال و رسانه های اجتماعی در استراتژی های ارتباطات یکپارچه بازاریابی باشند.
یکی از نکات بارز و برجسته این کتاب، این موضوع است که برای تشریح مسائل مطرح شده نویسندگان کتاب به بررسی نمونه های واقعی و برخی از آمارهای معتبر بین المللی پرداخته اند؛ نمونه هایی که نقش چراغ راهنما را برای مابقی فعالان حوزه بازار بازی خواهند کرد.
خواندن این کتاب به تمام علاقه مندان مباحث علمی بازاریابی و خصوصا مدیران کسب و کارهای ایرانی توصیه می شود.