طی چند سال گذشته شناخت رفتار مصرف کنندگان منجر به موفقیت بسیاری از کسب و کارهای معتبر بین المللی و در مقابل عدم شناخت در این حوزه بسیاری از کسب و کارها را دچار انقراض کرده است. از این رو، کسب و کارهای معتبر بین المللی در این حوزه سرمایه گذاری جدی انجام داده اند و از این طریق توانسته اند روابط اثربخشی را با مشتریان خود برقرار کنند. یکی از روش های مورد توجه برندهای معتبر جهانی در حوزه دستیابی به شناخت درست مصرف کنندگان، استفاده از بازاریابی عصبی در حوزه دیجیتال یا نورومارکتینگ است که با تکیه بر روانشناسی اجتماعی به یاری کسب و کارها در راستای جذب درست مشتریان می شتابد. درخصوص آشنایی با نورومارکتینگ در حوزه دیجیتال، به تازگی کتابی تحت عنوان «بازاریابی عصبی دیجیتال» توسط انتشارات ترمه به چاپ رسیده است.
کتاب بازاریابی عصبی دیجیتال نوشته دکتر محمد مهاجر، حمیدرضا داودی و اعظم تیموری که با 184 صفحه و قیمت 30 هزار تومان با استفاده از مطرح کردن نمونه کسب و کارهای معتبر بین المللی به بررسی چگونگی استفاده از نورمارکتینگ در حوزه دیجیتال می پردازد و یکی از جدیدترین کتاب ها در این حوزه به شمار می رود.
در این کتاب آمده است که هزینه های بازاریابی و تبلیغات شما کمترین تأثیری در تصمیم مخاطب به خرید نداشته به همین خاطر است که طبق آمار رسمی بیش از ۹۰درصد محصولات و خدمات جدید حتی در کشور ژاپن در سه ماهه اول با شکست مواجه می شوند! و خبر خوب اینکه با به کارگیری آموزه های دیجیتال نورومارکتینگ که تلفیقی از علوم بازاریابی، عصب شناسی، روانشناسی، علوم شناختی انسان و انقلاب چهارم صنعتی است، شما به آمار خیره کننده ای از افزایش نرخ تبدیل و فروش استثنایی از طریق تأثیر بر مغز مخاطب دست خواهید یافت!
یکی از نکات بارز و برجسته این کتاب، این موضوع است که برای تشریح مسائل مطرح شده نویسندگان کتاب به بررسی نمونه های واقعی و برخی از آمارهای معتبر بین المللی پرداخته است؛ نمونه هایی که نقش چراغ راهنمایی را برای مابقی فعالان حوزه بازار بازی خواهند کرد. خواندن این کتاب به تمام علاقه مندان مباحث علمی بازاریابی و خصوصاً مدیران کسب وکارهای ایرانی توصیه می شود.