شاید برای یک محصول یا سازمان جدید برند می سازید. احتمال دارد در حال حاضر برند معرفی شده ای داشته باشید، اما زمان آن فرارسیده است که آن را به روز کنید و قسمت هایی را به آن بیفزایید. شاید برندتان نیاز به مرمت یا اصلاح داشته باشد. ممکن است که شما در حال برنامه ریزی تغییر و تحولاتی در برند سازی مجدد خود باشید.
ممکن است بخواهید به سادگی یک دید کلی درباره برندسازی و چگونگی عملکرد آن به دست آورید یا شاید کاملا از اینکه برندی دارید یا خیر اطمینان ندارید، اما تقریبا مطمئن هستید به برند احتیاج دارید و می خواهید قدم های برندسازی را بشناسید. کتاب مدیریت برند به زبان ساده نوشته بیل کیاراواله و باربارا اسکنک به شما درباره دلایل اهمیت برند و گام های برندسازی یک دید کلی، ساده و واضح می دهد.
در بخشی از این کتاب تحت عنوان هزینه برندسازی می خوانیم: «مقدار بودجه لازم برای برندسازی به این بستگی دارد که آیا برندی می سازید که تنها به رقابت در یک منطقه جغرافیایی کوچک می پردازد یا برندی که می خواهد رقبای بزرگ بازارهای جهانی را شکست دهد. به علاوه مقدار بودجه لازم با توجه به اینکه آیا می توان از طریق ارتباطات دیجیتال و شبکه های اجتماعی به بازار خود دست یابید یا لازم است روی کانال های بازاریابی و رسانه های سنتی سرمایه گذاری کنید، تغییر می کند.
هنگامی که هزینه کسب وکارتان را محاسبه می کنید، مراقب باشید و وسوسه نشوید و با این استدلال که خودتان می توانید برخی امور را بدون هزینه انجام دهید، آنها را از فهرست هزینه ها حذف نکنید.هرچند به ظاهر صرفه جویی شده است، اما سود ناشی از حضور آغازین قوی، رقابتی و حرفه ای را از دست داده اید.» این کتاب در 223 صفحه و قیمت 14 هزار تومان توسط دفتر پژوهش های فرهنگی به چاپ رسیده است.