چارچوبى مناسب براى مدیران سازمان ها و مجموعه هاى هنرى جهت تدوین و اجراى برنامه بازاریابى
دستاوردهای فعالیت های هنری ما (اعم از آثار هنری تجسمی و نمایشی یا هر نوع خلاقیت و آفرینش هنری دیگر) بدون ارائه به مخاطب یا مصرف کننده نمی تواند مطلوبیت یابد و در نتیجه از گسترش و توسعه بازمی ماند. صاحب نظران بازاریابی به شدت معتقدند بازاریابی هنر باید مرزها و نقاط اشتراک خود را با مبانی عام بازاریابی تجاری بشناسد.
ایده اصلی بازاریابی «تطابق میان قابلیت های شرکت و خواسته های مشتریان به منظور دستیابی به اهداف هر دو طرف مبادله» است. یکی از تفاوت های بازاریابی متعارف و بازاریابی هنر در این است که بازاریابی متعارف یا تجاری به تقاضای بازار واکنش نشان می دهد، درحالی که بازاریابی هنر، تمرکز خود را بیش و پیش از رفتار بازار، بر اثر هنری هنرمند قرار می دهد.با این وجود، هیچ گونه تضاد اساسی میان تأکید هنر بر «اصالت اثر» و تأکید بازاریابی در «شروع کردن از مشتری» وجود ندارد.
کتاب استراتژی بازاریابی هنر سعی می کند چارچوب مناسبی را برای مدیران سازمان ها و مجموعه های هنری به منظور تدوین و اجرای برنامه بازاریابی فراهم کند. فصل اول این کتاب مروری است بر مفهوم هنر، اقتصاد هنر، جایگاه مخاطب و بازیگران اصلی این بازار. فصل دوم به بازبینی چشم انداز و مأموریت و بررسی محیط داخلی و خارجی و کاربرد مدل STP در بازار هنر می پردازد.
در فصل سوم تدوین استراتژی های بازاریابی و استراتژی های برند، قیمت گذاری و ارتباطات در بازار هنر به بحث گذاشته شده است. در فصل چهارم که فصل پایانی است اجرا، ارزیابی و پایش استراتژی های بازاریابی به اختصار تشریح شده اند. در انتهای کتاب نیز نقشه راه استراتژی بازاریابی هنر به صورت راهنمایی گام به گام برای تدوین استراتژی بازاریابی هنر آورده شده است.
تألیف: دکتر مهدی خادمی و شاهین پریخانی
سال چاپ: زمستان ۱۳۹۵
قیمت: ۱۶۰۰۰ تومان
قطع: رقعی
تعداد صفحات: ۱۵۰
نوبت چاپ: اول
ناشر : سیته