از وقتی اینترنت جای خودش را در زندگی روزمره مردم باز نمود، بازاریابی پیوند ناگسستنی با این فناوری پیدا کرد. به طوری که این روزها صحبت از بازاریابی فورا ذهن آدم را سمت شبکه های اجتماعی و دیگر ابزارهای ارتباط دیجیتال می برد. انگار که اصلا هیچ ابزار دیگری در این میان وجود ندارد. اگر کمی چشم انداز پیش روی بازاریابی را گسترده در نظر بگیریم، تقریبا هر کجای این دنیا بازاری مساعد برای فعالیت برندها و مشتریانی مستعد دارد. به همین خاطر در طول دهه های اخیر مفهوم بازاریابی جهانی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
اگر قبلا دسترسی به بازارهای جهانی کاری سخت محسوب می شد، حالا به لطف فناوری های دیجیتال مردم به سراسر دنیا دسترسی آنلاین داشته و از تحولات چهارگوشه دنیا بی واسطه مطلع می شوند. البته در این میان برندها دست روی دست نگذاشته اند و خیلی زود وارد گود شده اند. این روزها شما می توانید بدون هیچ دردسری از برندی که در قارهای دیگر فعالیت تولیدی دارد، محصولات متنوعی را بخرید. این امر به لطف بازاریابی دیجیتال در مقیاس جهانی روی داده است.
بازاریابی دیجیتال در مقیاس جهانی شاید در اولین نگاه خیلی ساده به نظر برسد، اما وقتی نوبت به اجرا می رسد، همه چیز سخت خواهد شد. اجازه دهید یک سناریوی کاربردی را تصور کنیم. برندی مثل هیوندای را در نظر بگیرید؛ بی شک مشتریان این برند فقط در آسیا نیستند.
بازارهایی مثل اروپا یا حتی آمریکای جنوبی نیز پتانسیل زیادی برای هر کسب و کار دارد. به همین خاطر هیوندای برای فروش ماشین های خود به مشتریان آمریکای جنوبی باید برنامه بازاریابی دقیقی داشته باشد.
از آنجایی که مردم آمریکای جنوبی خلق و خوی متفاوتی با مردم بقیه نقاط دنیا دارند، استفاده از یک کمپین بازاریابی برای همه مردم دنیا ایده جذابی به نظر نمی رسد. به همین خاطر بهتر است به جای استفاده از چنین ایده های عجیبی سراغ راهکاری اساسی بروید. بازاریابی دیجیتال در ابعاد جهانی دقیقا همین نکته را برجسته می کند. در واقع شما با یادگیری این استراتژی اصول اثرگذاری بر روی مخاطب هدف در چهار گوشه دنیا را فرا خواهید گرفت.
مطلب مرتبط: بررسی برترین استراتژی های بازاریابی جهانی
کسانی که قبلا سر و گوشی در دنیای بازاریابی جهانی آب داده باشند، خیلی خوب می دانند آشنایی با فرهنگ و عادت های مردم کشورهای مختلف کار ساده ای نیست. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا خیلی راحت بدل به کارآفرینانی حرفه ای در زمینه بازاریابی جهانی شوید. اینطوری به راحتی آب خوردن گلیم خود را از آب بیرون کشیده و کارتان را سر و سامان خواهید داد.
اولین کاری که شما برای یادگیری بازاریابی جهانی به شیوه دیجیتال باید انجام دهید، آشنایی با مراحل طراحی استراتژی است. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی کارتان را جلو برده و در هر بازاری که دوست دارید، مشتریان مناسبی پیدا کنید.
ما در این بخش به شما یاد می دهیم چطور صفر تا صد طراحی استراتژی را انجام دهید. پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در این بخش را با هم پشت سر بگذاریم.
یافتن کانال های ارتباطی مناسب: گام نخست
وقتی شما قصد ورود به یک بازار تازه را دارید، باید کانال های ارتباطی مناسب را در کانون توجه قرار دهید. آیا جامعه موردنظر شما استفاده زیادی از ابزارهای دیجیتال دارد؟ باور کنید یا نه، هنور در برخی از جوامع مطبوعات به طور سنتی محبوبیت زیادی دارد. در این صورت شما نمی توانید با ابزار بازاریابی دیجیتال وارد بازار شوید. البته با گسترش موج دیجیتالی شدن زندگی مردم دیگر کمتر نشانی از زندگی به سبک دهه 60 یا 70 میلادی به چشم می خورد.
بعد از اینکه تکلیف تان با نکته بالا روشن شد، نوبت به ارزیابی کانال های ارتباطی می رسد. شاید در یک منطقه خاص به جای اینستاگرام، ایکس (توئیتر سابق) محبوبیت زیادی داشته باشد. در این صورت اگر شما روی اینستاگرام سرمایه گذاری کنید، حسابی ضرر خواهید کرد.
کمی مطالعه درباره وضعیت کانال های ارتباطی در بازار هدف اطلاعات دست اول خوبی به شما می دهد. اینطوری به راحتی هرچه تمام تر فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد.
بی شک خیلی از بازاریاب های باهوش به ما اعتراض خواهند کرد که صرف شناخت کانال های ارتباطی کاری را از پیش نمی برد. خب شما حتی اگر بهترین محتوای دنیا را هم داشته باشید، اول از همه این محتوا باید به دست مخاطب برسد، مگر نه؟
تمام هدف ما در این بخش ترغیب شما برای زیر و رو کردن بازار به منظور یافتن بهترین ابزارهای ارتباطی در یک حوزه خاص است. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر کارتان را جلو برده و بدون هیچ مشکلی مقدمات شروع کارتان را فراهم سازید.
یادتان باشد، کانال های ارتباطی که در این میان زیر و رو می کنید، باید الزاما دیجیتال باشند. پس دور بقیه گزینه ها را خط کشیده و وقت تان را بی خودی سر آنها تلف نکنید.
آشنایی با فرهنگ محلی: ورود به دل ماجرا
هر منطقه یا بازاری در دنیا ویژگی های خاص خودش را دارد. وقتی شما درگیر بازاریابی جهانی می شوید، باید پیشفرض های لازم برای انطباق با وضعیت بازار را نیز داشته باشید. یکی از ساده ترین نکات در این میان مربوط به شناخت دقیق فرهنگ محلی است. مردمی که در کانادا زندگی می کنند، فرهنگ متفاوتی با مردم عمان دارند. بنابراین اگر شما با همه این مشتریان بالقوه به یک صورت رفتار کنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود.
مطلب مرتبط: 13 کسب و کار با برترین استراتژی های بازاریابی جهانی
مسئله بالا در دهه 90 میلادی برای بسیاری از کسب و کارهایی که قصد ورود به بازار خاورمیانه را داشتند، دردسرساز شد. به طوری که خیلی زود کمپانی های بزرگ غربی متوجه ضرورت شناخت فرهنگ بومی این کشورها شدند. اگر شما هم دوست دارید از نظر بازاریابی در چهار گوشه دنیا فعالیت داشته باشید، بد نیست از همین امروز کارتان را شروع کرده و با فرهنگ بومی هر بازار آشنا شوید.
مهمترین مسئله درباره شناخت فرهنگ های محلی ابزارهای انجام این کار است. خب شما که نمی توانید در کوچه و بازار راه افتاده و شروع به سوال کردن از مردم کنید. در عوض نیاز به راهکارهای دقیق تری دارید تا اوضاع تان را کمی بهتر کند. یکی از بهترین گزینه ها در این میان مربوط به آشنایی با فرهنگ های بومی از طریق گزارش های متنوع است. این روزها پژوهشگران زیادی درباره مسائل فرهنگی و تغییرات مربوط به آن مطالعه می کنند. مرور مقالات یا کتاب های این دسته از افراد چشم انداز روشنی به شما خواهد داد. در ادامه می توانید سراغ شبکه های اجتماعی رفته و هشتگ های محبوب در یک کشور یا منطقه را زیر ذره بین قرار دهید. اینطوری اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد.
اشتباهی که خیلی از بازاریاب ها در این بخش می کنند، اشتباه گرفتن فرهنگ بومی هر منطقه در قالب یک فرهنگ واحد ملی است. مثلا کشور ترکیه را در نظر بگیرید؛ بی شک با توجه به تنوع قومی و منطقه ای این کشور فرهنگ های محلی متنوعی در آن شکل گرفته است. بنابراین شما به عنوان بازاریاب باید حواس تان به این تفاوت های جزئی باشد وگرنه سرتان بی کلاه می ماند.
سعی کنید همیشه وضعیت بازارها را در قالب گزارش های دقیق طبقه بندی کنید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر جلو می رود. متاسفانه برخی از بازاریاب ها زیادی به حافظه شان دلخوش هستند و همین امر آنها را با مشکلات زیادی رو به رو می کند. پس یکدندگی را کنار گذاشته و نکات مهم را روی کاغذ یادداشت کنید.
ایجاد ارتباط: به وقت محکم کردن جای پا!
وقتی یک برند تازه وارد بازار می شود، خیلی ها نسبت به آن گارد سفت و سختی دارند. خب همیشه تازه واردها در کانون اتهام هستند. به همین خاطر بهتر است همین اول کاری دست به اقدامات عجیب نزنید؛ چراکه شک و تردید مشتریان نسبت به شما دوچندان خواهد شد.
یک ایده خوب برای بازاریابی جهانی در مناطق خاص دنیا مربوط به تلاش برای ایجاد ارتباط با برندهای مختلف است. البته شما باید برای هر بازار شرکای متفاوتی انتخاب کنید. اینطوری اسم تان کم کم در سطح جهانی سر زبان ها می افتد. به طوری که با گذشت چند سال اعتماد همه مشتریان را کنار خودتان حس خواهید کرد.
ایجاد ارتباط فقط به رابطه مناسب با مشتریان محدود نمی شود. خیلی وقت ها شما برای اینکه وضعیت خودتان را در بازار بهبود بخشید، نیاز به ارتباط مناسب با برندها دارید. اشتباه نکنید، منظور ما طرح دوستی ریختن با رقبای مستقیم نیست. در عوض کسب و کارهایی که زنجیره مشتریان مشترک با شما دارند، گزینه خوبی برای همکاری محسوب می شوند. اینطوری دیگر لازم نیست همیشه حواس تان به رقابت باشد و کمی جا برای همکاری های سازنده باقی می گذارید.
وقتی اسم شما دائما در کنار برنده ای نسبتا باسابقه در بازار می آید، کم کم اوضاع تان حسابی بهبود پیدا خواهد کرد. شما را نمی دانم، ولی من که ترجیح می دهم از برندی خرید کنم که همکاری خوبی با کسب و کارهای باسابقه در بازار دارد. اینطور وقت ها آدم احساس امنیت خاصی می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و همکاری خوبی با برندها ایجاد کنید.
هنر شما در این بخش ایجاد تعادل میان ارتباط با مشتریان و برندهاست. اگر در یکی از آنها زیاده روی کنید، خیلی زود اوضاع تان به هم خواهد ریخت. آن وقت دیگر نمی توانید اشتباه تان را جبران کرده و جای زیادی برای خودتان در بازار پیدا نخواهید کرد. پس از فرصت های تان به خوبی استفاده نمایید و حواس تان به دو طرف ماجرا باشد.
ارزیابی و اصلاح کار: گام پایانی
یک استراتژی خوب برای بازاریابی در مقیاس جهانی باید شامل ارزیابی مداوم عملکرد نیز باشد. متاسفانه خیلی از بازاریاب ها اصلا با این توصیه میانه خوبی ندارند؛ چراکه فکر می کنند ارزیابی فعالیت شان عملا به معنای متوقف کردن ماشینی است که 300 تا سرعت دارد!
قبول دارم ارزیابی مداوم عملکرد دور موتور تیم بازاریابی را کمی کند می کند، اما اگر شما با سرعت تمام به سمت دره در حرکت باشید، چه؟ آن وقت بد نیست کسی به دادتان رسیده و قبل از بروز فاجعه ترمز دستی را بکشد.
ما در این بخش اصلا دوست نداریم شما را به طور وسواسی درگیر ارزیابی فعالیت تان کنیم. فقط یادتان باشد، وقتی از مسیر اصلی خارج شدید، باید کسی باشد که شما را به جاده برگرداند. از آنجایی که در بازار کسی عاشق چشم و ابروی شما نیست، خودتان باید دست به کار شده و اوضاع را به خود تغییر دهید. وگرنه تا آخر عمر هم کسی این لطف را در حق شما نخواهد کرد.
مطلب مرتبط: بازاریابی جهانی خود را قربانی ترجمه نکنید
بعد از اینکه ارزیابی تان به پایان رسید، نوبتی هم باشد باید سراغ اصلاح کار برویم. اغلب اوقات لازم نیست استراتژی تان را به طور کامل اصلاح کنید. در عوض بخش های کوچکی که هماهنگی زیادی با ماهیت کلی کار ندارند، گزینه بهتری خواهند بود. اینطوری شما فرصت کافی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا کرده و وضعیت تان به خوبی هماهنگ خواهد شد. در عین حال برای اینکه کمی از بار مسئولیت تان کم کنید، بد نیست به فکر درگیر کردن تمام اعضای تیم بازاریابی در فرآیند اصلاح استراتژی باشید. خب مگر شما چقدر توان دارید که همه اش را پای این کار بگذارید.
توصیه هایی برای عملکرد بهتر
طراحی استراتژی فقط بخشی از فرآیند موفقیت در بازار است. خیلی وقت ها تیم های بازاریابی که اتفاقا استراتژی های خوبی دارند، در عمل با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. این امر موجب بروز مشکلات فراوانی شده و کسب و کارها را در دنیای واقعی با بحران رو به رو می سازد. دلیل این امر نیاز به فوت کوزه گری در کنار یک استراتژی کامل است.
ما در این بخش قصد داریم همین فوت کوزه گری را در قالب برخی توصیه های کلیدی به شما یاد دهیم. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مرور کنیم.
طراحی سایت چند زبانه
یکی از نکاتی که خیلی از تیم های بازاریابی کلا فراموش می کنند، زبان های متفاوت در سراسر دنیاست. خب قرار نیست که همه به زبان شما حرف بزنند. به علاوه، مردم خیلی از کشورها انگلیسی بلد نیستند. مثلا آلمانی ها یا چینی ها را در نظر بگیرید؛ مردم این دو کشور تعصب خاصی بر روی زبان ملی شان دارند. بنابراین شما باید خودتان را با عادت های آنها هماهنگ سازید. وگرنه بازنده نهایی شما خواهید بود، نه کسی دیگر.
ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است. باید فورا دستی به سر و گوش سایت تان کشیده و زبان های مختلف را در آن پوشش دهید. اینطوری فرصت خوبی برای جلب نظر کاربران در بازارهای موردانتظارتان خواهید داشت.
شاید فکر کنید پشتیبانی از زبان کشورهایی که در آن فعالیت رسمی دارید، کافی است. خب شاید این ایده جذاب و موثر به نظر برسد، اما حقیقتا کافی نیست. برای موفقیت بیشتر شما باید سراغ برخی ایده های جانبی نیز بروید. مثلا روی زبان های پرطرفدار دنیا حساب باز کنید.
اینطوری اگر گذر کسی به سایت تان افتاد، دیگر به خاطر ناآشنایی با زبان سایت تان سراغ رقبا نخواهد رفت.
نگاه متفاوت به سئو
وقتی شما در سطح جهانی مشغول تولید محتوا هستید، باید نگاه تان به سئو تغییر کند. اینجا دو مسئله کلیدی در کنار هم قرار می گیرد. برندهای بزرگ معمولا یک کمپین جهانی دارند که در همه کشورهای دنیا رونمایی می شود. در کنار این مسئله معمولا کمپین های محلی نیز به چشم می خورد که برای مردم یک منطقه خاص طراحی می شود. شما به عنوان مسئول یا عضوی از تیم بازاریابی باید هر دو کمپین را مدیریت کنید.
بعضی از بازاریاب ها فکر می کنند همین که برای هر بازار محلی کمپینی خاص طراحی کنند، دیگر کارشان به بهترین شکل ممکن راه می افتد. خب در این صورت چهره منسجم برندتان در سطح جهان چه می شود؟
طراحی کمپینی که با سلیقه تمام مردم دنیا کمابیش جور باشد، کار ساده ای نیست. به همین خاطر شما باید فورا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. یک ایده جذاب در این میان استفاده از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس یا برند 24 (Brand 24) برای تحلیل هشتگ ها یا ترندهای محبوب در سطح دنیاست. این امر به شما کمک می کند تا درک بی واسطه ای از دنیای بازاریابی به دست آورده و اوضاع تان را بهتر تحلیل کنید.
معمولا برخی از ترندها به طور ناگهانی در سراسر دنیا طرفدارهایی پیدا می کند. در این صورت هرچه شما توانایی بیشتری برای استفاده از این ترندها داشته باشید، کارتان راحت تر جلو می رود. دست کم در بعد جهانی مخاطب بیشتری به حرف شما گوش خواهد داد. این درست همان لحظه ای است که شما می توانید حساب تان را از رقبا سوا کنید.
مسئله سئو را نباید به طور کوتاه مدت نگاه کرد. خیلی از برندها فکر می کنند همین که سالی یکبار برخی از کلیدواژه ها یا ترندها را شناسایی کنند، دیگر مو لای درز کارشان نخواهد رفت. خب در این صورت باید خلاف این باور را به شما نشان دهیم. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم سئو یک تمرین مداوم برای موفقیت در حوزه بازاریابی است. این امر به شما کمک می کند تا به مرور زمان موفقیت بیشتری در بازار به دست آورده و کارتان را راحت تر جلو ببرید. پس سعی کنید هر ماه یا حتی هر هفته نیم نگاهی به حوزه سئو داشته باشید. قول می دهم در چشم انداز بلندمدت ضرر نخواهید کرد.
مطلب مرتبط: چگونه در بازاریابی جهانی عرض اندام کنیم؟
بازاریابی به کمک مخاطب
آیا تا حالا برای تان پیش آمده محصولی را فقط به خاطر اینکه یکی از دوستان تان دائما تعریفش را می کند، خریده باشید؟ اینطور وقت ها آدم نه به کمپین بازاریابی یک برند، بلکه حرف دوست مورد اعتمادش توجه می کند. این دقیقا همان نکته ای است که در طول یک دهه اخیر نظر بسیاری از بازاریاب ها را به خودش جلب کرده است.
اگر واقعا مردم به حرف همدیگر اهمیت بیشتری می دهند، چرا بازاریاب ها نباید همکاری مشتریان برند را جلب کنند؟ اینطوری با یک تیر دو نشان می زنند، هم عمق بیشتری به رابطه شان با مشتریان برند می دهند، هم عملا بدون هزینه اضافی کلی مشتری تازه جذب می کنند. بنابراین شما در هر حالت امکان دستیابی به موفقیت ویژه ای را خواهید داشت.
معمای اصلی در این میان نحوه جلب نظر مخاطب هدف است. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر با مخاطب تان ارتباط برقرار کنید. اولین راهکاری که جلوی پای شما قرار دارد، استفاده از ابزارهای ارتباط مثل شبکه های اجتماعی است. در شبکه های اجتماعی برندی که خودمانی رفتار کرده و خیلی سریع جواب مخاطب را دهد، به طور خودکار بدل به گزینه ای محبوب خواهد شد. پس کمی از حالت خشک و بی روح برندتان کم کنید و در شبکه های اجتماعی تعامل نزدیکی با مخاطب تان داشته باشید.
یادتان باشد، وقتی شما از مشتریان وفادار به مثابه گزینه کمکی برای بازاریابی سود می برید، باید مزایای انحصاری نیز به آنها دهید. مثلا کوپن های تخفیف را در نظر بگیرید؛ شما را نمی دانم، ولی من که هیچ چیز در این دنیا را با یک تخفیف خوب عوض نمی کنم؛ آن هم از برندی که حسابی دوستش دارم. شاید کوپن های تخفیف ضرر مالی زیادی برای شما به همراه نداشته باشد، اما ارزش آن برای مشتریان یک دنیاست!
همکاری با اینفلوئنسرهای محلی
یکی دیگر از گزینه های جذاب برای بازاریابی موفق در سطح جهانی همکاری با اینفلوئنسرهاست. در اینجا نیز شما باید خودتان را با سلیقه مخاطب هماهنگ سازید. بی شک کمتر اینفلوئنسری در سراسر دنیا شهرت یکدست دارید. به همین خاطر بد نیست نیم نگاهی به اینفلوئنسرهای محلی داشته باشید. اینطوری امکان خودنمایی همزمان در بازارهای مختلف را پیدا می کنید.
بی شک بازاریابی جهانی از مجرای بازاریابی محلی، اما تکثیریافته تر، عبور می کند. به همین خاطر شما به جای همکاری با چند اینفلوئنسر در یک بازار بهتر است سراغ یک اینفلوئنسر در هر بازار بروید. اینطوری در مقیاس وسیع تری مخاطب با کسب و کارتان آشنا می شود.
توجه به ایمیل مارکتینگ
ایمیل هنوز یکی از کانال های ارتباطی مهم در حوزه دیجیتال محسوب می شود؛ چراکه کاملا ساده و سرراست است. شما لازم نیست برای ارتباط با مخاطب هدف در قالب ایمیل خیلی به خودتان سخت بگیرید. در عوض کافی است سراغ مخاطب هدف رفته و به راحتی هرچه تمام تر به ایمیل او پیام بفرستید.
یادتان باشد، خرید ایمیل ها به طور دسته جمعی اصلا ایده خوبی نیست؛ چراکه علاوه مشکلات فنی، بی اعتمادی کاربران را نیز به همراه خواهد داشت. پس سعی کنید خیلی محترمانه از مخاطب تان بخواهید ایمیلش را با شما در میان بگذارد.
نکته دیگری که باید بدان توجه کنید، مسئله فرکانس ایمیل هاست. به زبان خودمانی، شما قرار نیست دم به دقیقه مزاحم مخاطب شده و ایمیل های پرتعداد برای او ارسال کنید. اینطور وقت ها کاربران خیلی زود از دست شما شاکی شده و دورتان را خط می کشند. پس بهتر است کمی خودتان را کنترل نمایید.
حواس تان به بازخوردهای دریافتی از مخاطب هدف باشد. اینطور وقت ها معمولا بازخوردهای دریافتی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه میزان موفقیت تان در هر بازار را نشان می دهد. پس سعی کنید بازخوردهای مربوط به هر بازار را به طور جداگانه تجزیه و تحلیل کنید. وگرنه نتیجه نهایی خیلی به دردتان نخواهد خورد.
آخرین مسئله ای که در این بخش باید حواس تان بدان باشد، مسئله مربوط به انتخاب تیتر برای ایمیل هاست. اگر شما حواس تان به این نکته کلیدی نباشد، خیلی زود از مسیر اصلی منحرف خواهید شد. خب ایمیل ها به خاطر تیترشان میان کاربران محبوبیت پیدا می کنند. پس اگر حواس تان نباشد، خیلی زود دست تان در پوست گردو می ماند.
مطلب مرتبط: بازاریابی بین المللی در برابر بازاریابی محلی
سخن پایانی
برخی از کسب و کارها تازه با مفهوم بازاریابی جهانی آشنا شده اند. البته اسم های دیگری مثل بازاریاب بین المللی نیز برای این استراتژی به کار می رود. صرف نظر از اسمی که انتخاب می کنیم، اجرای درست این استراتژی اهمیت بیشتری دارد. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات کلیدی را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. شما الان نه تنها آمادگی لازم برای طراحی استراتژی بازاریابی جهانی به شیوه دیجیتال را دارید، بلکه دسترسی خوبی به توصیه های کاربردی در این زمینه نیز پیدا کرده اید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را سر و سامان دهید. هر جا هم به مشکل خوردید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم.
منابع: