یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

زمانی فروشگاه های سنتی و صف های به یاد ماندنی اش بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره مردم بود. فروشگاه هایی که هرچه به مناسبت های مهم نزدیک تر می شدیم، صف های طولانی تری پیدا می کردند؛ به طوری که گاهی اوقات یادآور صحنه های سینمایی بودند که فقط با جلوه های ویژه درست می شد. البته حالا دیگر خبری از روزهای اوج چنین فروشگاه هایی نیست و خرده فروشی های آنلاین طوری آنها را شکست داده اند که انگار از اول هم چیزی به اسم خرده فروشی های حضوری وجود نداشته است!

همانطور که خیلی از مردم با توسعه حیرت انگیز کیفیت نمایش زنده مسابقات ورزشی مثل آب خوردن قید حضور در استادیوم ها را زده اند، مشتریان نیز دیگر حس و حال خرید حضوری را ندارند. خب مگر کسی هم هست که بتواند از خرید ساده و بی دردسر آن هم فقط با چند کلیک به راحتی بگذرد؟ باور کنید یا نه، نوستالوژی قدیمی اغلب مشتریان از گشت و گذار میان قفسه های مختلف فروشگاه ها جای خودش را به جست و جوی آنلاین در سایت هایی مثل آمازون و eBay داده است. شما را نمی دانم، ولی برای من که خرید کردن بدون کابوس معطلی در صف های پرداخت تمام نشدنی بهترین خبر دنیاست. 

شاید پیش خودتان فکر کنید فروش آنلاین از بیخ و بن با فروش به طور سنتی یا حضوری فرق دارد و شما با راه اندازی یک سایت فروش وارد دنیایی کاملا تازه خواهید شد. در این صورت باید حسابی ناامیدتان کنیم، چراکه در فروش آنلاین هم شما باید هر طور شده مشتریان را به خرید محصولات تان ترغیب کنید.  وگرنه مثل تیم فوتبالی خواهید بود که در مسابقه خانگی اش با ورزشگاهی خالی رو به رو می شود و حتی یک نفر هم برای تشویق بازیکنان بلیت تهیه نکرده است. بی شک تیم داستان ما خیلی شانس بیاورد همان اول کار روحیه اش را نمی بازد و اصلا خبری از بردهای پرگل در چنین شرایطی نیست. 

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

احتمالا پیش خودتان می گویید مثال بالا خیلی پرت و بی ربط به نظر می رسد؛ به ویژه برای مقاله ای که باید درباره چگونگی بهینه سازی نرخ تبدیل سایت صحبت کند. در این صورت باید بگوییم که وضعیت شما در فروش آنلاین دقیقا مثل یک تیم فوتبال است. شاید شما خیال کنید یک عالمه طرفدار دارید و حتی خیلی ها در شبکه های اجتماعی از تیم تان حمایت کنند، اما تا زمانی که طرفداران دست به جیب نشوند و بلیت بازی های تان را نخرند، خبری از درآمدزایی تیم تان نخواهد بود. ماجرا اندکی پیچیده شد، نه؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر کارآفرینی که بخواهد فروش خوبی را در بازار تجربه کند، چاره ای جز یاد گرفتن راهکارهای بهینه سازی نرخ تبدیل سایتش ندارد. اگر یادتان باشد ما قبلا درباره چیستی نرخ تبدیل و مزایای آن حسابی با هم گپ زده ایم. با این حساب اسم این استراتژی چندان به گوش شما غریبه نیست و تا حد زیادی با آن آشنا شده اید. حالا در این مقاله ما می خواهیم مهارت تان درباره نرخ تبدیل را یک پله بالاتر ببریم و کاری کنیم که مثل قهرمان های المپیکی آماده موفقیت در هر بازاری باشید.  

مطلب مرتبط: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست؟ آشنایی با اصطلاح سرنوشت ساز عرصه بازاریابی!

مقاله فعلی ما برای کارآفرینانی که به شنیدن توصیه های خشک و خالی درباره یک استراتژی کسب و کار عادت کرده اند، حسابی غافلگیرکننده خواهد بود. چراکه ما دقیقا می خواهیم خلاف مسیر رودخانه شنا کنیم و به جای توصیه های کلیشه ای یک راست برویم سراغ بهترین تکنیک های دنیا. این کار را هم به سادگی هرچه تمام تر با بیان برخی از اشتباهات مهم در افزایش نرخ تبدیل سایت در کنار توصیه های کاربردی انجام خواهیم داد. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نمی رود و طوری بهینه سازی نرخ تبدیل را فوت آب می شوید که دیگر هیچ سایتی جرأت رقابت با شما را نداشته باشد. پس با ما همراه باشید تا ماجراجویی هیجان انگیزمان را شروع کنیم. 

افزایش نرخ تبدیل سایت: فوت و فن هایی برای حرفه ای شدن!

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

افزایش نرخ تبدیل از آن دست کارهایی است که تقریبا هر بازاریاب و کارآفرینی دوست دارد به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران انجام دهد. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید حسابی ناامیدتان کنیم. چراکه عرصه کسب و کار مثل مسابقات بوکس یک ورزش انفرادی نیست و شما باید از تمام امکانات و ابزارهای در دسترس تان برای بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده کنید. وگرنه افزایش نرخ تبدیل حتی از صعود به قله اورست هم سخت تر خواهد شد. 

ما در اینجا برای اینکه کار شما در یادگیری بهینه سازی نرخ تبدیل خیلی سخت نشود، سراغ چند تا از بهترین توصیه و تکنیک های حرفه ای در این زمینه رفته ایم. اینطوری دیگر لازم نیست خودتان را به دردسر بیندازید و با ترس و لرز تکنیک های مختلف را آزمایش کنید. اجازه دهید بدون هیچ حرف اضافه ای برویم سراغ اصل مطلب و مسیرمان را برای حرفه ای شدن در نرخ تبدیل زودتر شروع کنیم.

ساده سازی فرآیند خرید: مشتریان عاشق سادگی هستند!

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

هیچ مشتری در دنیا دوست ندارد برای خرید آنلاین یک محصول از هفتخان رستم عبور کند. شما را نمی دانم، ولی من که به محض دیدن شرایط پیچیده خرید کاملا قید برند موردنظرم را می ‏زنم و با یک کلیک از سایتش خارج می ‏شوم. با این حساب اولین قدم برای افزایش نرخ تبدیل سایت توجه به سادگی فرآیند خرید است. اگر نظر ما را بخواهید، شما با عملکرد عالی در این بخش خیلی زود تبدیل به قهرمان مشتریان خواهید شد. احتمالا الان دارید از خودتان می ‏پرسید چطور می شود سایت و نحوه خرید از آن را ساده کرد، مگر نه؟

تکنیکی که ما در این بخش برای شما آماده کرده ایم، آنقدر ساده است که به محض یاد گرفتنش دیگر حتی یک لحظه هم فراموشش نخواهید کرد. وقتی می خواهید فرآیند خرید از سایت تان را ساده کنید، همیشه یادتان باشد شاید مشتری تان حتی یک بار تجربه گشت و گذار در فضای اینترنت را نداشته است. مثلا فرض کنید مادربزرگ تان قرار است از سایت شما خرید کند؛ آیا مراحل ثبت خرید آنلاین تان به اندازه ای ساده هست که مادربزرگ تان هم خیلی راحت بتواند با آن کار کند؟ هر جوابی به غیر از یک بله قاطعانه در اینجا نشان ‏دهنده نرخ تبدیل پایین سایت تان خواهد بود؛ همین و بس!

اگر شما کارآفرین باهوشی باشید، احتمالا خیلی زود به ما اعتراض می کنید که برای ساده سازی فرآیند خرید توصیه های بیشتری مورد نیاز است. وگرنه وضعیت تان مثل معماری می شود که فقط یک مدل طراحی نقشه و ساختمان ‏سازی را بلد است و هیچ میانه خوبی با روش های جدید معماری ندارد. خب در این صورت کاملا حق با شماست. پس اجازه دهید نظرتان را به چند نکته جانبی مهم جلب کنیم:

•    همیشه در فرآیند ثبت سفارش هر مرحله را خیلی دقیق و با زبانی ساده برای مشتریان توضیح دهید. اینطوری مثل یک مربی دلسوز راه و چاه ثبت سفارش به مشتریان تان را نشان می دهید و همین امر برای افزایش نرخ تبدیل کافی خواهد بود. 

•    شاید فکر کنید فراهم سازی گزینه های پرداخت یا ثبت سفارش متنوع مزیت رقابتی مهمی محسوب می شود، اما راستش را بخواهید چنین تکنیکی فقط و فقط موجب سرگیجه مشتریان خواهد شد. پس یک لطفی به خودتان بکنید و فقط یک یا دو روش ثبت سفارش و پرداخت هزینه خرید را به سایت تان اضافه کنید. وگرنه باید کاملا با افزایش نرخ تبدیل خداحافظی نمایید!

•    یکی از دلایل اصلی تردید مشتریان برای خرید آنلاین هزینه ارسال مرسولات است. اجازه دهید با هم روراست باشیم، تقریبا هیچ کس در دنیا از این هزینه اضافی خوشش نمی آید. خب حالا که همه با این امر مشکل دارند، چرا ارسال سفارشات را رایگان نکنید؟ این تکنیک دست کم در کوتاه مدت طوری فروشگاه آنلاین تان را شلوغ می کند که حتی فرصت یک لحظه استراحت را هم نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: نرخ تبدیل تولید محتوا به سرنخ مشتریان بالقوه

استفاده از آزمون آ/ب (A/B Testing): وقتی همه چیز در آزمون و خطا خلاصه می شود

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

هر حوزه کاری تکنیک های خاص خودش را دارد. مثلا صنعت مشاوره املاک را در نظر بگیرید؛ کارآفرینان حرفه ای در این حوزه همیشه درگیر جر و بحث درباره موقعیت مکانی بناهای مختلف هستند. خب به هر حال یک خانه یا مغازه فقط در صورتی خیلی عالی فروش می رود که در موقعیت مناسبی ساخته شده باشد و مشاوران املاک هم بهتر از همه این نکته طلایی را می دانند. اگر بخواهیم از همین بحث برای نرخ تبدیل استفاده کنیم، باید بگوییم که نکته طلایی شما در این میان آزمون و خطای مداوم است. راستش را بخواهید، وضعیت شما در این بخش مثل کارگردانی است که برای ضبط بهترین سکانس ممکن باید بارها و بارها ایده های مختلف را امتحان کند. وگرنه هیچ خبری از صف کشیدن عاشقان فیلم و سریال جلوی سالن های اکران فیلم داستان مان نخواهد بود.

اگر برای اولین بار است که اسم آزمون آ/ب به گوش تان می خورد، جای هیچ نگرانی نیست. ما در روزنامه فرصت امروز باور داریم که هر تکنیکی را می شود مثل آب خوردن یاد گرفت؛ البته به شرط اینکه راهنمای خوبی داشته باشید. اجازه دهید اول از همه با این سوال شروع کنیم که اصلا آزمون آ/ب چه موقعی به درد برندها می خورد؟

بی شک آزمون آ/ب کاربردهای زیادی در دنیای کسب و کار دارد، اما در بحث افزایش نرخ تبدیل این آزمون اغلب در شرایطی که بین دو ایده متفاوت مردد شوید و هیچ جوره نتوانید یکی را انتخاب کنید، به دردتان می خورد. فرض کنید شما برای معرفی محصول تان در سایت دو ایده متفاوت دارید و مطمئن هستید هیچ راهی برای انتخاب بهترین گزینه ممکن نیست. در این صورت باید هر دو ایده را به طور آزمایشی اجرا کنید و به مشتریان اجازه دهید نظرشان را به شما بگویند؛ به همین سادگی.

بعد از اینکه هر دو ایده تان برای معرفی محصول را در سایت بارگذاری کردید، دیگر نوبت به مشتریان است تا مسیر موفقیت را به شما نشان دهند. به زبان خودمانی، از اینجا به بعد باید معیارهایی مثل میزان بازدید هر صفحه و صدالبته نرخ تبدیل هر کدام را به دقت ارزیابی کنید. فکر می کنم کاملا مشخص باشد که هر صفحه با میزان ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر همان گزینه نهایی شما خواهد بود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید و با استفاده از بازخوردهای مشتریان بهترین ایده ها برای افزایش نرخ تبدیل را پیدا کنید. 

به یک پیشنهاد اکتفا نکنید: تنوع بخشی به پیشنهادات برند

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

اگر قرار بود همه مردم سلیقه یکسانی داشته باشند، دیگر هیچ بازاریابی به خودش زحمت نمی داد تا با پیدا کردن ایده های تازه طوری مشتریان را غافلگیر کند که هیچ برند دیگری به چشم شان نیاید. باور کنید یا نه، هر مشتری در بازار سلیقه خاص خودش را دارد و شما چاره ای به غیر از احترام گذاشتن به سلیقه های مختلف آنها ندارید. وگرنه حتی رنگ فروش محصولات تان را هم نخواهید دید.

همانطور که یک فیلمنامه خوب باید کلی موضوع فرعی و پیچش های دراماتیک خاص خودش را داشته باشد تا تماشاگران را به صندلی میخکوب کند، شما هم باید دست کم یک پیشنهاد جایگزین برای مشتریان داشته باشید. اینطوری اگر پیشنهاد اول تان درست از آب درنیامد، در یک چشم به هم زدن تمام آرزوهای دور و درازتان برای فروش آنلاین نابود نخواهد شد!

شاید انتظار داشته باشید در این بخش تکنیک طلایی برای تان رو کنیم، اما راستش را بخواهید این یک بار اصلا از این خبرها نیست. شما به عنوان بازاریاب باید همیشه آماده مواجهه با شکست نقشه های تان برای افزایش نرخ تبدیل باشید و از همه مهمتر اینکه یک برنامه جایگزین هم دم دست تان باشد. 

اگر از ما می شنوید، وقتی بی میلی مشتریان به پیشنهاد خریدتان را مشاهده کردید، به جای اینکه خیلی زود ناامید شوید و زمین مسابقه را ترک کنید، آنقدر پیشنهادتان را عوض کنید تا دیگر هیچ مشتری نتواند دست رد به آن بزند. این کار هم از طریق ارائه پیشنهادهای مختلف در سایت برند صورت می گیرد. پس دفعه بعدی که خواستید پیشنهادی در سایت تان برای مشتریان بارگذاری کنید، یادتان باشد چند تا گزینه جذاب دیگر هم در کنار پیشنهاد اصلی تان قرار دهید تا مثل آب خوردن هر مشتری را میخکوب کنید.

طراحی قیف فروش (Sales Funnel): به وقت تعامل هوشمندانه با مشتریان

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

اغلب مردم وقتی می خواهند خریدهای دم دستی مثل یک نوشابه یا فست فود را انجام دهند، خیلی به خودشان زحمت مقایسه بین گزینه های مختلف را نمی دهند. خب به هر حال مگر اهمیت یک نوشابه چقدر است که بخواهید یک عالمه برای انتخاب بهترین نمونه بازار وقت صرف کنید؟ 

مطلب مرتبط: بهبود نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری

شاید فکر کنید اگر ماجرای خرید مشتریان اینقدر ساده است پس چرا وقتی پای خریدهایی مثل خانه یا خودرو به میان می آید، همه چیز یکهو از این رو به آن رو می شود. جواب این معمای به ظاهر پیچیده در یک کلمه خلاصه می شود و آن چیزی نیست به غیر از قیمت و پیچیدگی محصول. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید که خرید یک خانه خیلی پیچیده و گران تر از خرید نوشابه یا حتی یک دست لباس است. وقتی هم که پای هزینه بالا در میان باشد کمتر کسی حاضر است بی گدار به آب بزند و خودش را به دردسر بیندازد. بازاریاب ها درست در چنین شرایطی از قیف فروش برای تعامل هوشمندانه با مشتریان استفاده می کنند تا دیگر جای هیچ اما و اگری در تصمیم گیری مشتریان برای خرید باقی نماند.

قیف فروش اصطلاحی است که به مراحل تعامل با مشتریان از صفر تا فروش کاملا محصول می پردازد. قبول دارم یک عالمه تکنیک و توصیه برای طراحی و استفاده از قیف فروش وجود دارد، اما ما فعلا کاری با این دنیای پیچیده نداریم. تنها کاری که شما در اینجا باید انجام دهید، توجه به مراحل سه گانه قیف فروش است. این سه مرحله به ترتیب شامل آگاهی بخشی به مشتریان درباره محصول پیشنهادی، بیان مزایای محصول و در نهایت ارائه پیشنهاد خرید به مشتریان است. اگر شما این سه مرحله را مو به مو دنبال کنید، در یک چشم به هم زدن همه محصولات تان فروش خواهد رفت؛ به همین سادگی!

همانطور که نتفلیکس وقتی می خواهد سریال تازه ای را اکران کند حسابی درباره اش حرف می زند و بارها و بارها کمپین های تبلیغاتی اش را به رخ فیلم بازها می کشد، شما هم باید برای محصول جدیدتان را اندکی تبلیغ کنید. اینطوری مشتریان متوجه حضور شما و محصول تان در بازار می شوند. بعد از این نوبت به موشکافی مزایای محصول برای مشتریان است. اینجا دقیقا همان بخشی است که می توانید مشتریان را طوری عاشق محصول تان کنید که حتی یک لحظه هم از آن چشم برندارند. پس حواس تان را جمع کنید تا حتی جزئی ترین مزایای محصول تان را هم با دقت بیان کنید.

آخر سر هم با پیشنهاد خرید محصول مشتریان را در زمان مناسب با یک پیشنهاد عالی رو به رو خواهید کرد. خب وقتی محصول شما دقیقا همان چیزی باشد که مشتریان می خواهند و حسابی هم قانع شان کنید که پیشنهاد عالی رو به روی شان هست، مگر دلیلی هم برای نخریدن محصول تان باقی می‏ ماند؟

حذف المان های اضافه سایت: دوره سایت های شلوغ تمام شده!

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

همانطور که مشاهده تبلیغات پشت سر هم به هنگام تماشای سریال های تلویزیونی حسابی روی اعصاب آدم راه می رود، تجربه بازدید از سایت هایی با یک عالمه تبلیغ و المان های گیج کننده هم یک کابوس تمام عیار خواهد بود. اگر شما دوست ندارید مشتریان بعد از تنها چند ثانیه حضور در سایت تان بروند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند، باید هر پیام یا کادر اضافه ای در سایت تان را دور بریزید؛ به همین سادگی.

خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند هر چقدر سایت برندشان شلوغ تر باشد، شانس بیشتری برای جلب نظر مشتریان دارند. اجازه دهید با هم روراست باشیم، چنین کاری نه تنها هیچ تاثیری بر روی افزایش نرخ تبدیل سایت تان ندارد، بلکه شما را تبدیل به یکی از آن برندهای کلیشه ای خواهد کرد که هیچ کس دوست ندارد حتی از کنار سایت شان هم رد شود. ماجرا کم کم دارد پیچیده می شود، نه؟

اگر نظر ما را بخواهید، شلوغ کردن سایت و پیشنهادهای عجیب و غریب به مشتریان برای خرید اصلا ضرورتی ندارد. فکر می کنم همه شما دست کم یک بار در زندگی تان این نصیحت کلیشه ای که «زیبایی در سادگی است» را شنیده باشید. شاید این نصیحت خیلی کسل کننده به نظر برسد، اما در زمینه افزایش نرخ تبدیل حسابی کاربرد دارد. پس اصلا آن را دست کم نگیرید و در مدیریت سایت تان همیشه نیم نگاهی به سادگی نمای ظاهری اش داشته باشید. 

یادتان باشد مهمترین بخش سایت شما که می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد، تیتر اصلی برای هر مطلب، محتوای بصری جذاب و همچنین کادر مشخصی برای درج نظر از سوی کاربران است. با این حساب هم حالا هر فکر و خیالی برای طولانی تر کردن فهرست بالا را دور بریزید تا سایت تان شانسی برای رقابت با بزرگ ترین فروشگاه های آنلاین دنیا داشته باشد. 

گارانتی تعویض و بازپرداخت هزینه خرید: مهمترین بخش در افزایش نرخ تبدیل

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

اگر قرار باشد شما برای خرید آنلاین یک برند را انتخاب کنید، اول از همه سراغ کدام سایت ها خواهید رفت؟ قبول دارم این سوال خیلی راحتی است. خب تا وقتی سایت هایی مثل آمازون و eBay در دسترس هستند، هیچ کس سراغ سایت دیگری نخواهد رفت. تا اینجا همه چیز عادی به نظر می رسد، اما اگر از شما بپرسیم چرا فقط به برندهای بزرگ فروش آنلاین اعتماد دارید، چه جوابی خواهید داد؟ 

راستش را بخواهید سوال بالا آنقدرها که فکرش را می کنید، ساده نیست. شاید هر کسی هزاران دلیل عجیب و غریب برای انتخاب یک برند و خرید آنلاین از آن داشته باشد، اما اگر نظر ما را بخواهید اعتماد مهمترین معیار در تصمیم گیری برای خرید، آن هم از نوع آنلاینش است. 

مطلب مرتبط: افزایش نرخ تبدیل در وب سایت با چند راهکار ساده

همانطور که کمتر کسی حاضر است به جای آخرین اثر اسکورسیزی یا اسپیلبرگ سراغ یک فیلم ناشناخته برود، مشتریان هم تا وقتی که به برند شما اعتماد نداشته باشند، اصلا دور و بر سایت تان هم پیدای شان نخواهد شد. خب به هر حال هیچ کس در بازار عاشق چشم و ابروی برندتان نیست و باید حتما مطمئن شود که خرید از شما بهترین گزینه ممکن خواهد بود. 

 اگر فکر می کنید شک و تردید مشتریان برای خرید آنلاین از برندها امری کاملا طبیعی است، باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. ما در روزنامه فرصت امروز فرمول جادویی برای تان آماده کرده ایم تا خیلی راحت و بدون دردسر فروش محصولات تان به مشتریان را تضمین کنید و نرخ تبدیل تان را حسابی بالا ببرید. 

توصیه ما در این بخش برای شما اضافه کردن گارانتی تعویض و بازپرداخت هزینه خرید در صورت عدم رضایت مشتریان است. اینطوری دیگر جای هیچ شک و تردیدی برای مشتریان باقی نخواهد ماند. باور کنید یا نه، یکی از ترس های همیشگی مشتریان در رابطه با خرید آنلاین سفارش دادن یک محصول و تحویل گرفتن چیزی کاملا متفاوت است. با این حساب اگر شما بتوانید راهی پیدا کنید که مشتریان مطمئن شوند حتی با دریافت محصولی اشتباهی امکان پس گرفتن پول شان را دارند، دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. بهترین گزینه برای ایجاد چنین اعتمادی در میان مشتریان هم چیزی نیست به غیر از گارانتی تعویض. پس اگر از آن دسته کارآفرینانی هستید که همیشه خدمات گارانتی را بی اهمیت حساب می کردید، دیگر وقت تغییر رویکردتان فرا رسیده است. 

اشتباهات رایج بازاریاب ها در افزایش نرخ تبدیل کدامند؟

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

حالا که شما با بعضی از مهمترین راهکارها برای افزایش نرخ تبدیل آشنا شدید، فقط چند قدم تا تبدیل شدن به جنگجویی شکست ناپذیر در بازار فاصله دارید. احتمالا پیش خودتان فکر می کنید مگر بعد از یک عالمه سر و کله زدن با تکنیک های مختلف بهینه سازی نرخ تبدیل هنوز چیزی هم هست که بلد نباشید؟ اگر بخواهیم خیلی صاف و پوست کنده جواب تان را بدهیم، باید بگوییم شما هنوز یک کلمه هم درباره اشتباهات مهم در بهینه سازی نرخ تبدبل چیزی به گوش تان نخورده است. ماجرا جالب شد، نه؟

همانطور که بازیگران حرفه ای قبل حضور جلوی دوربین بارها و بارها دیالوگ ها و نحوه اجرای شان را مرور می کنند تا حتی کوچک ترین ایرادات را هم رفع کنند، شما هم به عنوان بازاریاب باید حواس تان جمع باشد تا همه چیز در بهینه سازی نرخ تبدیل مثل ساعت دقیق پیش برود. وگرنه شاید یک خطای بچگانه تمام زحمات تان را نقش بر آب کند. آن وقت حتی کارآفرینانی مثل ایلان ماسک یا وارن بافت هم نمی توانند به دادتان برسند. پس اجازه دهید تا دیر نشده سری هم به دنیای اشتباهات رایج در افزایش نرخ تبدیل بزنیم. اینطوری دیگر هیچ کس در بازار به گرد پای برندتان هم نخواهد رسید.

جای خالی عکس محصولات در سایت فروش: مشتریان با چشم های شان خرید می کنند!

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

صنعت خرده فروشی آنلاین تقریبا هر روز کارشناس ها و بازاریاب ها را شگفت زده می کند. در دنیایی که بیشتر برندها به دنبال فروش آنلاین محصولات شان هستند، به نظر نباید جایی برای فروشگاه های حضوری باشد، اما در کمال تعجب هنوز هم تعداد زیادی از فروشگاه ها مثل تارگت یا کروگر حسابی در بین مشتریان محبوب هستند و کلی طرفدار پر و پاقرص دارند. خب این یعنی یک جای کار ایراد دارد، مگر نه؟

باور کنید یا نه، تجربه خرید حضوری هیچ وقت جایش را به خرید آنلاین نخواهد داد. مثلا خرید کفش را در نظر بگیرید؛ شما با حضور در فروشگاه های حضوری می توانید چند ده کفش مختلف را امتحان کنید و دست آخر هر کدام را که از همه نظر بی عیب و نقص بود، خریداری کنید. حالا اگر سراغ قصه پر دردسر خرید آنلاین و مکافات های اطمینان به فروشنده ها برویم، تقریبا همگی متوجه برتری خرده فروشی های حضوری می شوید. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بخشی از بی اعتمادی مشتریان به خرید آنلاین به خاطر اشتباه بازاریاب ها در بی توجهی به نیاز مشتریان است. شما را نمی دانم، ولی من که موقع خرید باید تمام زیر و بم یک محصول را با ذره بین چک کنم. وگرنه هیچ جوره دست به جیب نخواهم شد؛ به همین سادگی!

مطلب مرتبط: راهکارهای بهینه سازی تعامل با کاربران در سایت برند

خب وقتی مشتریان دوست دارند تمام جزییات یک محصول را مشاهده کنند، چرا شما نباید این شانس را به آنها بدهید؟ ما اینجا درباره تکنیک خیلی سختی صحبت نمی کنیم، بلکه منظورمان فقط اضافه کردن عکس های دقیق و باکیفیت به هر کدام از پیشنهادهای سایت تان است. 

قبول دارم که صحبت کردن درباره اشتباهات بازاریاب ها در افزایش نرخ تبدیل خیلی راحت است، پس اجازه دهید برای اینکه این بخش از مقاله مان در عمل هم به دردتان بخورد، چند تا نکته درباره اضافه کردن عکس به سایت برندتان را با هم مرور کنیم:

•    وقتی می خواهید از محصولات تان عکس بگیرید، یادتان باشد از یک دوربین باکیفیت استفاده کنید. وگرنه عکس های تان همه مشتریان را فراری می دهد.

•    ثبت تصاویر 360 درجه از محصولات و بارگذاری اش در سایت به مشتریان امکان بازدید دقیق یک محصول را می دهد؛ پس همیشه از این مدل تصاویر استفاده کنید. 

•    افزودن تصاویری از محصولات به هنگام استفاده در زندگی واقعی به مشتریان امکان درک هرچه بهتر ویژگی ها و کاربرد آنها را می دهد. به همین خاطر هیچ وقت به چندتا عکس خشک و خالی اکتفا نکنید و همیشه چندتایی عکس از زمان استفاده آنها هم به سایت تان اضافه کنید. 

بهینه سازی نکردن ارور  404 (Error:404): تبدیل شکست به فرصتی برای قهرمانی!

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

خرید آنلاین همیشه تجربه ای صاف و پوست کنده نیست. گاهی اوقات تبلیغ یک محصول حسابی نظر شما را جلب می کند و آماده هستید تا با یک کلیک به سایت فروشنده بروید تا خریدتان را نهایی کند، اما یکهو با خطایی اعصاب خوردکن مواجه می شوید. این خطا چیزی نیست به غیر از ارور مشهور 404. چنین خطایی اغلب اوقات در پی اشتباهات بسیار بچگانه در انتقال کاربران در بین صفحات سایت یا اتمام موجودی یک محصول روی می دهد. البته این امر برای مشتریان اصلا مهم نیست، چراکه در هر صورت حسابی از دست تان عصبانی خواهند شد.

اگر بخواهیم مثل شرلوک هولمز پرونده ارور 404 را بررسی کنیم، باید گفت که مشکل اشتباه در انتقال کاربران بین صفحات سایت با یک به روز رسانی ساده حل می شود. با این حال داستان درباره اتمام موجودی یک محصول به همین سادگی ها رو به راه نخواهد شد. خب وقتی شما محصولی را تمام کرده اید، نمی توانید هیچ جوره سفارشات مشتریان را دریافت کنید. پس چاره چیست؟

فرمول طلایی ما در این بخش تبدیل کردن ارور 404 به صفحه ‏ای برای معرفی بقیه محصولات و محتوای آموزنده سایت تان به مشتریان است. اینطوری دست کم مشتریان خیلی از دست تان عصبانی نمی شوند و چه بسا نظرشان به یکی دیگر از محصولات تان جلب شود. این یعنی تبدیل کردن شکست به فرصتی برای تبدیل شدن به قهرمان مشتریان؛ آن هم با شیوه ای کاملا حرفه ای!

بی توجهی به بخش خدمات مشتریان: بزرگ ترین اشتباه در افزایش نرخ تبدیل

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

اگر یادتان باشد، قبل تر گفتیم که مشتریان برای خرید آنلاین همیشه شک و تردید دارند. ما در اینجا نمی خواهیم دلیل این شک و تردید را زیر ذره بین ببریم، بلکه دنبال یکی از اشتباهات بازاریاب ها هستیم که این شک مشتریان را تبدیل به یک کابوس تمام عیار می کند. فرض کنید شما مشغول گشت و گذار در سایتی مثل آمازون هستید و درباره یک محصول چندتا سوال دارید. احتمالا در این صورت دسترسی به چت آنلاین با کارشناس های فروش یا حتی پیدا کردن یک شماره تماس خشک و خالی برای گرفتن جواب انتظار خیلی عجیبی نخواهد بود. حالا اگر آمازون همین گزینه را هم ارائه نکند، چه واکنشی خواهید داشت؟

باور کنید یا نه، یکی از مهمترین دلایلی که هنوز هم مشتریان از خرید آنلاین ترس دارند، نبود خدمات مناسب حین ثبت سفارش است. اغلب فروشگاه های حضوری این چالش را با قرار دادن یک فروشنده در هر قفسه فروش حل می کنند، اما بی شک این راهکار برای فروشگاه های آنلاین بیشتر شبیه یک شوخی است تا راه حلی عملی. توصیه ما در این بخش برای شما اول از همه قرار دادن یک سامانه چت مستقیم با کارشناس های فروش شرکت است. به علاوه باید تمام سعی تان را بکنید تا جواب مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن بدهید. وگرنه آنها خیلی راحت سراغ بقیه برندها خواهند رفت. آخر سر هم با اضافه کردن شماره تماس و ایمیل بخش خدمات مشتریان شرکت کاری کنید که جای هیچ اما و اگری برای مشتریان باقی نماند؛ به همین سادگی!

مطلب مرتبط: بازاریابی و تعامل مناسب با مشتریان در قالب سایت کاربردی

سخن پایانی

چگونه نرخ تبدیل سایت مان را بهتر کنیم؟

ماجراجویی پرفراز و نشیب مشترک ما درباره افزایش نرخ تبدیل دیگر به آخر راه رسیده است. شما الان نه تنها تکنیک های حرفه ای برای بهینه سازی نرخ تبدیل دارید، بلکه مهمترین اشتباهات این حوزه را نیز فوت آب هستید. حالا دیگر نوبت آن است که هرچه در این مقاله یاد گرفته ‏اید را در عمل اجرا کنید تا خیلی زود تبدیل به برند محبوب مشتریان شوید. یادتان باشد اگر هر سوال یا نکته ای درباره این مقاله داشتید، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده پاسخگویی به شما هستیم. پس لطفا تعارف را کنار گذاشته و سوالات تان را همینجا مطرح کنید.

منابع:

https://www.crazyegg.com


https://cxl.com


https://www.invespcro.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fxORLFyc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه