پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به محبوبیتی که فوتبال در ایران و سراسر دنیا دارد و نگاه‌های زیادی به آن است، بسیاری از مدیران رو به تبلیغ کسب وکار خود در مستطیل سبز می‌آورند. بعضی از آنها که کسب وکارهای بزرگ دارند درصدد اسپانسرینگ باشگاه برمی‌آیند و برخی دیگر تنها به تبلیغات دور زمین بسنده می‌کنند. عده‌ای نیز تبلیغ روی لباس ورزشکاران را هدف قرار می‌دهند. تبلیغاتی که تاکنون روی لباس‌ها چاپ شده است جز جابه‌جا شدن روی نواحی مختلف لباس، شکل خلاق دیگری نداشته است. علیجاه شهربانویی، مشاور کسب‌وکار و بازاریابی، خلاقیت در بعد محتوایی را راهکار اجرای خلاقانه این تبلیغ دانسته و اعتقاد دارد شرکت‌ها می‌توانند از کمپین‌هایی که محتوای خلاقانه دارند در این راه کمک بگیرند.

657869760708

خلاقیت در بعد محتوایی

این مشاور کسب وکار و بازاریابی در پاسخ به این سوال که این نوع تبلیغ چگونه می‌تواند خلاقانه‌تر انجام شود به «فرصت امروز» می‌گوید: خلاقیت دو بعد اصلی دارد؛ بعد محتوایی و ساختاری. زمانی که شما روی بیلبورد تبلیغ می‌کنید هم گرافیک و هم محتوا می‌تواند خلاق باشد. گاهی تنها شکل اجرا روی خود بیلبورد خلاق است. مثلا تصویر فنجان و بخار روی بیلبوردها از نظر کانسپت خلاق نیست، بلکه شیوه اجرا خلاق است. در مورد لباس ورزشی نیز برای اینکه ارگونومی در طراحی لباس رعایت شود و استانداردهای کمیته برگزاری بازی‌ها رعایت شود تنها می‌توان از چاپ رایج استفاده کرد. اما از بُعد محتوایی در این رسانه می‌توان خلاق بود و در کنار آن با کمپین‌های محتوایی خلاقانه راه را ادامه داد. برای مثال شعار روزنامه قانون این است که «این مملکت قانون می‌خواهد» اگر همین شعار روی پیراهن درج شود باز همان اثربخشی را خواهد داشت. در خلاقیت روی پیراهن بازیکنان باید روی بعد محتوایی تاکید شود و شکل اجرا تنها به همان صورت چاپی است.

بی‌برنامگی در اجرا؛ تفاوت نمونه‌های داخلی و خارجی

شهربانویی درباره تفاوت تبلیغات نمونه‌های داخلی و خارجی می‌گوید: امروزه تفاوت زیادی در شکل اجرا وجود ندارد و تفاوت عمده در قراردادهاست. قرارداد شرکت‌های خارجی که روی لباس تبلیغ می‌کنند پیش‌بینی شده و منسجم است، اما در ایران زودگذر و اصطلاحا انتخابی است، چراکه در زمینه کمپین‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بسیار عقب هستیم. مثلا این اتفاق افتاده که تیمی از شهرستان به تهران آمده و تازه شب قبل از بازی باید چاپ تبلیغ روی لباس صورت گیرد. شکل اجرایی در ایران مانند خارج از کشور نظم ندارد و از این نظر ضعف‌هایی داریم که امیدواریم با تلاش مدیران و مسئولان به استانداردها برسیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g9a5MzND
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه