پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دیجی کالا با هدف سوق دادن مشتری به خریدی بی دردسر و با کمترین هزینه در حوزه پوشاک اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی دیجی استایل، یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مراکز آنلاین عرضه پوشاک باکیفیت کرده است.

این برند در این راستا مجله چاپی به همین نام منتشر کرده که فقط یک مجله معمولی مد و فشن نیست بلکه قصد دارد سبک زندگی مخاطب را تغییر داده و برایش سبک بسازد. به همین منظور از کمپینی با هشتگ #سبکتو بساز رونمایی کرده است.

نکته جالب در این مجله همکاری با برندهایی است که هیچ نمایندگی اصلی و شعبه فروش رسمی در ایران ندارند و تمام مجموعه محصولات آن دیجی استایل همزمان با محصولات موجود آن برند در دنیاست. به این ترتیب دیگر لازم نیست شما برای خرید محصول موردنظرتان به کشوری دیگر سفر کنید یا به اقوام خارج از کشورتان سفارش کالا بدهید بلکه می توانید به راحتی و بدون اتلاف وقت خرید خود را انجام دهید.

دیجی استایل تلاش کرده تا تمام معضلات خرید دیجیتالی را از بین برده و کاربر بتواند بدون دغدغه و با اصولی ترین روش های ممکن خرید خود را انجام دهد. همچنین خدمتی برای کالاهای مرجوعی ایجاد شده است که اگر مشتری به هر دلیلی از کالای خود راضی نباشد و تصمیم به مرجوع کردن کالای خود بگیرد، دیجی استایل هیچ مشکلی در این زمینه ندارد و خدمات پس از فروش این مرکز پذیرای این کالاها و بازگشت هزینه مشتری خواهد بود.

برای ارزیابی این اقدام و کمپین «سبکتو بساز» دیجی کالا در این راستا با سینا شریعتی، کارشناس بازاریابی و رفتار مصرف کننده مصاحبه ای ترتیب داده ایم تا هدف از گسترش مداوم این کسب وکار و متنوع سازی محصولاتش را از زاویه ای دیگر به تماشا بنشینیم.

فرهنگ سازی در مد و لباس

سینا شریعتی، کارشناس بازاریابی و رفتار مصرف کننده در خصوص ارزیابی خود از کمپین «سبکتو بساز» به «فرصت امروز» می گوید: مرحله اول این کمپین و برنامه ریزی برای ورود به حوزه پوشاک دیجی کالا با موفقیت اجرا شده است. یکی از نشانه های کمپین موفق این است که رویش فکر شده و قبل از لانچ آن در موردش تحقیق کرده اند و در آینده نیز در فرآیند فروش شان تاثیر مثبت می گذارد.

شخصی سازی و ایجاد سبک برای مخاطب یا به اصطلاح ست کردن لباس در یک فرهنگ دارای اهمیت است.در دنیای امروزی که به این مقوله بسیار توجه شده و روزهایی تحت عنوان روزهای مد یا پایتخت های مد در دنیا وجود دارد، می توان از ورود به این حوزه استفاده مارکتینگی بیشتری کرده و در آن فرهنگ سازی کرد.

فرهنگ سازی در لباس یکی از عناصر مثبت در فرهنگ هر کشوری است و باید ستوده شود. اما اینکه آیا دیجی کالا تخصص لازم برای انجام این کار را دارد یا خیر سوالی است که باید پرسیده شود. این موضوع یا باید در طول زمان مشخص شود یا اینکه از قبل تحقیقات بازاری در این خصوص صورت گرفته باشد که با توجه به پیشینه دیجی کالا، مطمئنا آنها بدون تحقیق وارد این مقوله نشده اند چرا که اگر بدون تحقیق وارد چنین حوزه ای شوند، ممکن است به برند آنها لطمه خورده و اعتماد لازم از جانب مشتری سلب شود.

اما در مورد اینکه تا چه حد مورد استقبال واقع شود باید گفت که به خاطر فراگیر بودن استفاده از این سایت آنلاینِ خریدوفروش می توان به موفقیتش امید داشت.

ورود برند تخصصی

او ادامه می دهد: نکته دیگری که باید بیان شود این است که اگر برند فعال در حوزه پوشاک مانند درسا یا هاکوپیان مجری چنین کمپینی می شد، شاید موفق تر عمل می کرد چرا که این برندها در این حوزه شناخته شده اند و تخصص دارند، اما دیجی کالا تازه وارد این وادی شده است. درسا قطعا در حوزه پوشاک تخصص بیشتری دارد و رویکرد آنها بسیار متفاوت است با برندی که تازه وارد این حوزه شده و آن هم به عنوان دلال و واسطه ایفای نقش می کند. چنین رویکردی باید ارزیابی شود تا میزان موفقیت آن را در آینده دریابیم.

متنوع سازی محصولات

این کارشناس در مورد جامعه هدف گسترده این کمپین که مردان، زنان و کودکان و البسه مربوط به آنهاست، می افزاید: جامعه هدف برای چنین محصولاتی حتما باید دارای تنوع باشد. سبدهای خرید مختلف با درجه قیمت و پوشش قشرهای مختلف یکی از اصول اساسی در رویکرد بازاریابی دیجیتال است. مطمئنا یکی از مزیت های اصلی فروشگاه های آنلاین و بر پایه اینترنت، وجود تنوع و گستردگی کالاهاست.

شاید از خود بپرسیم چرا وارد فروشگاه های آنلاین می شویم؟ به دلیل کمبود وقت، تنوع کالا، قیمت و خدمات بهتر. درست است که ما حس لمس محصول را از مشتری می گیریم اما در عوض مزیت هایی چون تنوع در محصول داریم که به موفقیت بیشتر ما کمک می کند.

رویکردی همراه با آزمون و خطا

سینا شریعتی در مورد هدف دیجی کالا از گسترش کسب وکار خود می گوید: به طور کلی با گسترش فعالیت های دیجی کالا به این شکل زیاد موافق نیستم چراکه پیش از این در حوزه دیجیتال فعال بوده و حتی نام برند و برندینگش نیز بر این اساس است. اما همین برند هنگامی که بخواهد وارد دیگر حوزه ها نیز بشود، مانند سایت های همه چیز فروش می شود ولی برندی مانند آمازون از اول این برنامه را داشته که همه چیز بفروشد و هزینه  ها و بودجه هایش چندین برابر دیجی کالاست.

دیجی کالا ابتــدا با فــروش محصولات دیجیتالی کارش را شروع کرده بود و ورودش در دیگر حوزه ها مانند حوزه جدید پوشاک با آزمون و خطا نیز همراه است. با توجه به اینکه یکی از نخستین سایت های معروف فروش اینترنتی ایران است و با سرمایه گذاری وارد این حوزه شده، می توان امید به موفقیتش داشت، اما در همه جای دنیا مشتریان تغییر کوچک در کسب وکار را پس می زنند.

در ایران چون رقیب و سبکی آنلاین همانند دیجی کالا وجود ندارد، ممکن است موفق شود. باید دید این پروژه چقدر با استقبال مواجه می شود. در ایران تاکنون تجربه مشابهی نداشتیم و تا اینجا این روند مثبت ارزیابی می شود. امیدواریم آنها با استفاده از تحقیقات بازار و استفاده از مشاوران بیشتر، فعالیت خود را گسترده تر کنند.

نو بودن ایده

او در خصوص مزیت رقابتی این سایت در ورود به حوزه مد و پوشاک نسبت به دیگر سایت های فعال در خرید آنلاین می گوید: مزیت آن نو بودن ایده است. حتی خود استارتاپی مانند دیجی کالا حرکت نویی است و همانند دیگر کسب وکارهای آنلاین با ریسک همراه است. هنگامی که خوب و قوی عمل کند، سود نخستین بودن را هم می برد. دیجی کالا تجربه این کار را پیش از این نیز دارد.

مثلا در سال هایی که کسی به خرید اینترنتی اعتماد نداشت، مشتریان از دیجی کالا دوربین دیجیتال خریداری می کردند. به این ترتیب آنها با قبول ریسک توانستند ایده های شان را گسترش داده و ثبت کنند. این برند با توجه به تجارب قبلی، امید به پیشرفت خود در این حوزه دارد. همکاری آنها با برندهای خارجی نیز نشان از گسترش این فعالیت و در جهت متنوع سازی محصولات شان است که مطمئنا تاثیر بهتری در رشد و فروش آنها خواهد داشت. این متنوع سازی باید اتفاق بیفتد تا در آینده به مشکل نخورند.

تهییج اولیه مشتریان

شریعتی در انتهــای صحبت های خود به ارزیابی از استقبال مخاطبان پرداخت و بیان کرد: استقبال مخاطبان ایرانی به این صورت است که ابتدا چند ماه اول اگر تبلیغات خوبی هم راجع به آن محصول شده باشد، به صورت هیجانی از آن خدمت یا محصول استقبال خوبی می کنند اما ممکن است بعدا این استقبال کمتر شود. باید دید که آیا تهییج اولیه مشتری نزول می کند یا خیر چون تجربه مشابهی در این خصوص وجود نداشته است، باید منتظر بمانیم تا نتیجه اش را ببینیم.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uFspdPIB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه