گاهی اوقات کارمندان یک شرکت برای مدت زمانی طولانی با تیم مدیریتی کنار آمده و سال های طولانی در آن سازمان کار می کنند. بی شک این الگو برای تمام برندها ایده آل به نظر می رسد. با این حال در واقعیت کمتر مواردی در این رابطه قابل مشاهده است. بسیاری از برندها در عمل به طور مداوم با نیاز به استخدام نیروی کار تازه به جای کارمندان قدیمی مواجه هستند. این امر می تواند شرایط فعالیت برای هر تیم کاری را به شدت سخت و دشوار نماید. درست به همین خاطر شما باید اول از همه در راستای تاثیرگذاری بر روی کارمندان به دنبال تکنیک های موثر برای ترغیب شان به منظور همکاری با برند باشید. این امر می تواند هزینه های موردنیاز برای استخدام نیروی کار تازه را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
بی شک کمتر مدیری نسبت به از دست دادن کارمندانش احساس خوشی خواهد داشت. اگر در این میان پای کارمندان حرفه ای برند نیز در میان باشد، اوضاع به شدت پیچیده خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید همیشه حواس تان را به وضعیت برند در راستای حفظ کارمندان شرکت جمع کنید. چنین امری هزینه های مالی برند و همچنین از دست دادن نیروی متخصص را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی تکنیک هایی برای حفظ کارمندان در شرکت هاست. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی تیم های کاری و بهبود موقعیت برندتان در بازار کمک خواهد کرد. بی شک برندی که به طور مداوم درگیر مشکل نگهداری از کارمندانش است، هرگز موفقیتی در بازار تجربه نخواهد کرد.
امروزه بسیاری از برندها به دنبال حفظ مشتریان شان هستند. در این میان شما باید برنامه ای برای حفظ کارمندان تان هم داشته باشید، در غیر این صورت کشتی کسب و کارتان همیشه در جهت نامناسب حرکت خواهد کرد. هیچ وقت توانایی جلب نظر مشتریان را به دست نمی آورید.
مطلب مرتبط: چگونه کارمندان شرکت را برای طولانی مدت حفظ کنیم؟
اگر شما هم در عرصه کسب و کار با چالش از دست دادن نیروی کار مواجه هستید، این مقاله می تواند نکات جالب توجهی برای تان به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای بهبود وضعیت برندها در این زمینه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
ایجاد فضای کار تعاملی و حمایت گرایانه
فضای کار تعاملی و حمایت گرایانه نقش مهمی در تمایل کارمندان برای ادامه همکاری با یک برند دارد. امروزه برخی از کارمندان به دلیل عدم حمایت مناسب برندها اقدام به ترک شرکت می کنند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در صورتی که شما فکری به حال وضعیت محیط کار شرکت تان نکنید، در مدت زمانی کوتاه تمام کارمندان تان را از دست خواهید داد. این امر می تواند وضعیت شما را با بحران قابل ملاحظه ای مواجه نماید. یادتان باشد شما به عنوان مدیر یک مجموعه در نهایت مسئول تمام نابسامانی های ایجادشده خواهید بود.
ایجاد فضای کار تعاملی به معنای تقویت کار گروهی در میان اعضای شرکت و تقویت انگیزه شان برای همکاری های سازنده است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت باشد، اما وقتی برندتان در زمینه اجرای این طرح موفق شد، دیگر کمتر کسب و کاری توانایی رقابت با شما را خواهد داشت.
در رابطه با حمایت از کارمندان نیز می توان صحبت های زیادی انجام داد. نکته مهم در این میان ضرورت ایجاد احساس حمایت و امنیت در کارمندان است، در غیر این صورت شما هر چقدر هم که هزینه اضافی در این راستا صورت دهید، در آخر باز هم توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نخواهید داشت.
فراهم سازی دوره های آموزشی و مهارت افزایی
کارمندان یک شرکت برای اینکه کیفیت کاری شان را حفظ کرده یا آن را تقویت نمایند، نیاز به دوره های آموزشی خواهند داشت. این امر نیاز روز سازمان های تجاری محسوب می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه نسبت به کیفیت کاری تیم کارمندان مطمئن شوید، در غیر این صورت بدون شک برندهای رقیب با کیفیت کاری بهتر مشتریان تان را جذب می کنند.
راه اندازی دوره های آموزشی باید براساس نیاز روز کارمندان صورت گیرد، در غیر این صورت شما همیشه در کسب و کارتان با مشکلات اساسی در این بخش رو به رو خواهید بود. استفاده از انواع نظرسنجی ها برای اطلاع از نیازهای روز مشتریان می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. این امر شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی کارمندان با طراحی دوره های آموزشی مناسب در موقعیت بسیار خوبی قرار می دهد.
شاید در برخی از موارد مدیران ارشد یک شرکت توانایی راه اندازی دوره های آموزشی را داشته باشند. با این حال در اغلب موقعیت ها این امر همراه با دشواری هایی خواهد بود. توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از همکاری یک کارشناس حرفه ای در زمینه راه اندازی دوره های آموزشی است. این امر می تواند موقعیت بسیار خوبی برای برند شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم سازد. اگر کسب و کار شما به این نکته مهم توجه داشته باشد، فرآیند فعالیت تان در زمینه حفظ کارمندان بی نهایت ساده خواهد شد.
یادتان باشد کارمندان همیشه نسبت به ادامه فعالیت در شرکت هایی که به فکر مهارت افزایی شان هستند، تمایل نشان می دهند. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را به یاد داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان تان پیدا نکنید.
ارتباطات موثر را فراموش نکنید
ارتباطات موثر همیشه عاملی مهم برای حفظ کارمندان محسوب می شود. اگر شما مدیری بی نهایت شلوغ و بدون زمان اختصاصی برای گفت و گو با کارمندان باشید، خیلی زود نظر تمام اعضای شرکت نسبت به ادامه همکاری با شما و برندتان تغییر خواهد کرد. این امر می تواند برای شما مشکلات بسیار زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین باید همیشه ارتباطات موثر با کارمندان را مد نظر قرار دهید.
مطلب مرتبط: چگونه سطح تعامل با کارمندان در شرکت را افزایش دهیم؟
گاهی اوقات کارمندان نسبت به برخی از اتفاقات در شرکت ناراضی هستند. البته در بسیاری از موارد آنها نارضایتی شان را به طور عملی بیان نمی کنند. بنابراین شما باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از نکات مورد نظر باشید.
بسیاری از برندها آنقدر که بر روی بهبود کیفیت کاری تمرکز دارند، نسبت به دلایل نارضایتی کارمندان هوشیار نیستند. این امر می تواند خیلی زود نظم تیم کاری تان را برهم بزند. بنابراین توصیه ما به شما تقویت ارتباطات میان خودتان و کارمندان است. استفاده از انواع ابزارهای پیام رسان در دوران دورکاری نیز می تواند ایده خوبی باشد. شما در هر صورت باید نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان توجه نشان دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای ادامه روند فعالیت مناسب تیم کاری تان و حفظ کارمندان حرفه ای شرکت نخواهید داشت.
یادتان باشد ارتباطات موثر برای تمام کارآفرینان یک مهارت اساسی محسوب می شود. این امر می تواند وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با مشکلات بسیار زیادی رو به رو سازد. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال استفاده از راهکارهای حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان تان باشید. این امر می تواند شامل گفت و گوهای عادی روزمره و تشکیل جلساتی برای بررسی مشکلات کسب و کارتان باشد. چنین راهکارهای کوچکی در بلندمدت وضعیت بازاریابی برندتان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. بنابراین هیچ بهانه ای پیش روی شما برای عدم تاثیرگذاری مناسب بر روی کارمندان نخواهد بود.
ارائه مزایای ادامه همکاری
امروزه برندهای بزرگ و کوچک برای اینکه کارمندان قدیمی و ماهرشان را حفظ کنند، اقدام به ارائه مزایای مختلف به آنها می کنند. این امر می تواند شرایط بسیار سختی برای کارمندان به منظور تصمیم گیری برای ترک شرکت فراهم کند. بی شک کارمندان تا زمانی که احساس رضایت از همکاری با برند شما داشته باشند، فکر ترک کسب و کارتان را نخواهند کرد. بنابراین اگر شما با مشکلاتی در عرصه کسب و کارتان رو به رو هستید، این امر ناشی از شکست تان در ارائه مزایای جذاب برای ادامه همکاری کارمندان است.
شما برای حفظ کارمندان تان نیاز نیست مزایای خیلی عجیبی ارائه کنید. همین که کارمندان مطمئن شوند که شما برای تاثیرگذاری بر آنها تمام توان تان را صرف کرده اید و از همه مهمتر اینکه به یاد آنها بوده اید، کافی است. این امر تاثیر روانی بسیار شدیدی بر روی کارمندان برجای خواهد گذاشت. با این حساب شما دیگر نیازی به استفاده از روش های عجیب یا پیگیری روندهای بسیار دشوار در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و فرآیند همکاری با کارمندان را وارد مرحله تازه ای نماید.
یادتان باشد هرچه کارمندان شما همکاری بلند مدتی با برند داشته باشند، اعتبار شما در بازار توسعه پیدا کرده و کارتان برای تولید محصولات عالی یا تعامل مناسب با مشتریان ساده تر خواهد شد. پس یادتان باشد که همیشه از این تکنیک برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. آن وقت شرایط بسیار دشواری برای تعامل با مشتریان در بازار پیش رو خواهید داشت.
شکست برندها برای تعامل مناسب با مشتریان همیشه ریشه های داخلی دارد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی بازار و بهبود وضعیت تان هستید، باید اول از همه نسبت به شرایط مناسب برندتان در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اطمینان حاصل کنید. این امر به طور ویژه ای شامل بهبود توانمندی های برند برای حفظ کارمندان قدیمی است. شما با حفظ کارمندان قدیمی در عمل تجربه آنها را در کنار کسب و کارتان خواهید داشت. این امر به شما برای تعامل مناسب با مشتریان کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین شما مسیر چندان دشواری برای تعامل با مشتریان پیش رو نخواهید داشت.
طراحی برنامه کارنامه شغلی
کارنامه شغلی به معنای توجه برندها با سابقه کارمندان شان برای توزیع پست های ارشد است. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال یک مسئول اصلی در بخش بازاریابی هستید، به جای اینکه فرد موردنظر را از طریق فرآیندهای استخدامی جذب کنید، می توانید از یک عضو باسابقه تیم بازاریابی برای تصدی این بخش درخواست نمایید. این امر نه تنها تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد، بلکه هزینه های شما را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
مطلب مرتبط: بهترین ایده های تفریحی برای تقویت روحیه کارمندان شرکت
بی شک هر کارمندی در یک شرکت به دنبال توسعه مهارت های کاری اش است. با این حساب شما برای جلب نظر کارمندان نسبت به ادامه همکاری با شما باید برنامه مشخصی داشته باشید. این امر شامل ثبت دقیق تمام سابقه های کاری کارمندان در شرکت و استفاده از آن برای ارتقای سازمانی هر کدام از اعضای شرکت است. این امر نوعی معیار دقیق برای کارمندان ترسیم می کند. همچنین انگیزه آنها برای فعالیت کاری حرفه ای را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب دیگر دلیلی برای نارضایتی کارمندان باقی نخواهد ماند.
بسیاری از برندها به طور مداوم نسبت به نیاز کارمندان برای ارتقای سازمانی بی توجهی به خرج می دهند. این امر شاید در نگاه نخست مشکل چندان بزرگی نباشد، اما برای برندتان خیلی زود دردسرساز خواهد شد. وقتی کارمندان نسبت به بهبود وضعیت شان از نظر موقعیت سازمانی ناامید شوند، خیلی زود به سراغ موقیعت های شغلی دیگر خواهند رفت. در این میان برند شما ضرر اصلی را می کند.
شرکت در دوره های آموزشی مدیریتی
شما به عنوان مدیر یک شرکت باید همیشه به دنبال تقویت مهارت های تان باشید، در غیر این صورت کارمندان حرفه ای و باتجربه شرکت دیگر انگیزه ای برای ادامه همکاری با شما نخواهند داشت. توصیه ما در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان شرکت براساس ارتقای مهارت های تان به طور مداوم است.
بی شک کارمندان در صورتی که یک مدیر همیشه به روز و دارای مهارت های حرفه ای را پیش روی خودشان داشته باشند، دیگر هیچ مشکلی برای تعامل با مخاطب هدف ندارند. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و نقش تان به عنوان یک مدیر معتبر را توسعه دهد. یادتان باشد در این موارد شما باید همیشه روحیه خودتان را حفظ کنید.
گاهی اوقات مدیران زمان لازم برای شرکت در دوره های مهارت افزایی را ندارند. این امر درست مانند آن است که یک کارمند به دلیل دغدغه های کاری از شرکت در دوره های مختلف شانه خالی کند. بی شک در این صورت مدیران ارشد شرکت به سرعت نسبت به قطع همکاری با کارمند موردنظر اقدام خواهند کرد. ماجرا درباره شما به عنوان مدیر یک شرکت نیز دقیقا به همین ترتیب است. با این حساب شما باید برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان به منظور حرف شنوی از شما به دنبال شرکت در دوره های آموزشی باشید، در غیر این صورت از دست دادن کارمندان حرفه ای نتیجه اجتناب ناپذیر عرصه کسب و کار محسوب می شود.
حمایت از کارمندان در دوره های تحصیلی
شرکت کارمندان در دوره های تحصیلی دانشگاهی امر بسیار مناسبی برای توسعه کسب و کار شما محسوب می شود. بنابراین مدیران شرکت باید همیشه از ادامه تحصیل کارمندان استقبال نمایند، در غیر این صورت شاید فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان پیدا نکنید.
بی تردید کارمندان شما وقتی به دنبال ادامه تحصیل هستند، فکر حضور در شرکت های دیگر را نیز خواهند کرد. معنای این امر ناتوانی شما برای تاثیرگذاری بر روی آنها در صورت بی توجهی به انگیزه شان برای کسب مدارک عالی است. این امر باید جایگاه ویژه ای در عرصه کسب و کار برای شما داشته باشد. یادتان باشد بسیاری از برندها در طول دوران فعالیت شان با کمبود نیروی متخصص مواجه می شوند. بنابراین شما در صورت امکان باید مقدمات لازم برای ادامه تحصیل کارمندان تان را فراهم کنید. این امر نوعی سرمایه گذاری بلندمدت برای برندتان خواهد بود. چنین امری می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد.
تشویق کارمندان در صورت یادگیری مهارت های تازه
شما قرار نیست همیشه شرایط لازم برای ارتقای مهارت کارمندان را فراهم سازید. گاهی اوقات برخی از کارمندان براساس علاقه شخصی یا در اوقات فراغت شان در دوره های مهارت افزایی شرکت می کنند. این امر می تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. بنابراین شما باید به دنبال راهکارهایی حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نکنید.
کارمندانی که هرگز به دلیل یادگیری مهارت های تازه مورد تشویق مدیران قرار نمی گیرند، به تدریج افسرده خواهند شد. این امر واکنش طبیعی کارمندان به بی توجهی شما برای یادگیری مهارت های تازه خواهد بود. توصیه ما در این میان تلاش برای یادگیری مهارت های تازه به طور حرفه ای از سوی شما و تشویق کارمندانی است که خودشان به تنهایی مهارت های تازه ای را یاد گرفته اند.
مطلب مرتبط: چالش حمایت از کارمندان در فرآیند دورکاری
ایجاد شرایط رقابت منصفانه
شما نباید تمام کارمندان را براساس معیارهای واحد مورد ارزیابی قرار دهید. این امر می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد. یادتان باشد هر کارمندی دارای شرایط خاص خودش است. بنابراین اگر شما به وضعیت هر کدام از آنها به طور جداگانه توجه نشان ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش پیدا می کند.
متاسفانه امروزه برخی از برندها برای بهبود وضعیت کاری شان فقط به یک معیار واحد برای رتبه بندی کارمندان توجه می کنند. توصیه ما در این بخش تلاش برای ایجاد رابطه ای صمیمی با تمام اعضای شرکت و داوری عملکردشان براساس دامنه مسئولیت و دغدغه های کاری است. چنین امری می تواند به شما برای ارزیابی هرچه دقیق تر و از همه مهمتر ایجاد شرایط رقابت منصفانه برای همه اعضای شرکت کمک نماید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری درست بر روی کارمندان تان پیدا نکنید.
استفاده از بازخوردهای کارمندان
شما برای تصمیم گیری در هر حوزهای نیاز به نظرات مخاطب هدف تان خواهید داشت. در اینجا نیز مخاطب هدف شما شامل تمام اعضای شرکت است. تلاش برای حفظ کارمندان بدون نظرخواهی از آنها همیشه همراه با شکست خواهد بود. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.
بدون تردید کارمندان در صورت مشاهده انگیزه کافی از سوی یک شرکت برای نظرخواهی و توجه عملی به نظرات شان تمایل بالاتری برای ادامه همکاری خواهند داشت. به علاوه، چنین راهکاری به شما برای پیدا کردن ایده های تازه بدون نیاز به صرف مدت زمانی طولانی کمک می کند. این امر شرایط برند شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و مشکلات ناشی از ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را کم می کند.
استفاده از بازخوردهای دریافتی کارمندان در صورتی که به طور حرفه ای نباشد، مشکلات شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. کارمندان وقتی به طور مداوم نظرات شان را بیان کرده و اقدام عملی از سوی شما نبینند، انگیزه شان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و حتی ادامه همکاری با شما کاهش پیدا می کند. بنابراین اگر شما اقدام به گردآوری بازخوردهای کارمندان تان می کنید، باید همیشه آنها را به طور حرفه ای مورد ارزیابی و اجرا قرار دهید، در غیر این صورت بهتر است اصلا فرآیند موردنظر را شروع نکنید.
تقویت تعادل میان کار و زندگی در کارمندان
اگر کارمندان شما به طور مداوم مشغول کار باشند، به احتمال زیاد در بلندمدت انگیزه شان برای ادامه همکاری با شما به شدت کاهش پیدا می کند. این امر اهمیت تعادل میان کار و زندگی را نشان می دهد. بسیاری از کارمندان در صورتی که به اندازه کافی وقت برای زندگی شخصی شان نداشته باشند، کیفیت کار و انگیزه شان برای حضور در یک شرکت کاهش پیدا می کند. با این حساب شما به عنوان مدیر یک شرکت باید همیشه تعادل میان کار و زندگی در میان کارمندان تان را مورد توجه قرار دهید. این امر برای برند شما اهمیت بالایی خواهد داشت.
مطلب مرتبط: حفظ کارمندان، اولویت نخست کسب و کارهای کوچک
گاهی اوقات حتی اگر کارمندان هم مایل به فعالیت کاری بیشتر هستند، شما باید با آینده نگری مانع این اتفاق شوید. چنین امری تعادل میان کار و زندگی کارمندان را برقرار کرده و شرایط شما در بازار را به شدت بهبود خواهد بخشید.