سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکارهایی برای جلوگیری از ترک شرکت از سوی کارمندان

چگونه کارمندان شرکت را برای طولانی مدت حفظ کنیم؟

3 سال پیش ( 1400/1/25 )
نویسنده : کارولین میتشل   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

حفظ کارمندان در دنیای کسب و کار امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها پس از مدت زمانی اندک با درخواست های کارمندان شان برای استعفا مواجه می شوند. اغلب اوقات وضعیت نامناسب شرکت یا تمایل کارمندان برای یافتن شغلی بهتر موجب این رویداد می شود. بدون تردید هیچ کسب و کاری تمایل به از دست دادن کارمندانش ندارد. این امر به طور ویژه ای در مورد کارمندان حرفه ای کسب و کار اهمیت پیدا می کند بنابراین بررسی برخی از راهکارهای مناسب برای حفظ کارمندان ایده مناسبی خواهد بود. 

گاهی اوقات کسب و کارها پس از مدت زمانی اقدام به جایگزین ساختن کارمندان شان می کنند، با این حال همیشه چنین گزینه ای در دسترس برندها قرار ندارد. اگر کارمندان اهمیت بسیار زیادی برای شرکت داشته باشند، از دست دادن شان هزینه های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر یک شرکت مدیر بخش بازاریابی اش با سابقه کاری 10 ساله را از دست بدهد، مدت زمانی زیادی از نظر بازاریابی آسیب پذیر خواهد شد. در ادامه نگاهی به برخی از توصیه های مناسب برای حفظ کارمندان در شرکت خواهیم داشت. 

جذاب سازی کار

مردم همیشه مایل به حضور در کارهای جذاب هستند بنابراین اگر کارمندان تان تمایل به ترک شرکت دارند، باید این مسئله را مدنظر قرار دهید. وقتی جذابیت های کاری شرکت به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند، کارمندان نیز تمایلی برای ادامه همکاری نخواهند داشت. این امر موجب ترک شرکت از سوی کارمندان می شود. جذاب ساختن کارها برای کارمندان پیچیدگی زیادی ندارد. مهمترین مسئله تلاش برای کمک به آنها به منظور پیگیری وظایف شان بدون دردسر است. 

مطلب مرتبط: حفظ کارمندان، اولویت نخست کسب و کارهای کوچک

ارائه امکانات و ابزارهای کمکی پیشرفته بهترین گزینه برای بهبود وضعیت کسب و کارها از نظر جذابیت کاری شان خواهد بود. بسیاری از برندها در طول مدت زمان طولانی اقدام به ایجاد تغییر در وضعیت ابزارهای در دسترس تیم های مختلف شرکت نمی کنند. این امر چالش های بسیار زیادی برای هر کسب و کار به همراه خواهد داشت بنابراین برندها باید به این نکته توجه لازم را نشان دهند. در غیر این صورت کارمندان با اعتراض و ناراحتی نسبت به بی توجهی مدیران ارشد برند اقدام به ترک کسب و کار خواهند کرد. 

ایجاد انجمن کارمندان 

ایجاد انجمن کارمندان و تلاش برای نزدیک ساختن آنها به هم راهکار جالبی است. گاهی اوقات کارمندان به دلیل ناتوانی برای ارتباط مناسب با هم اقدام به تغییر حوزه کاری شان می کنند. صرف دست کم هشت ساعت در روز برای کار در شرکت بدون ارتباط معنادار با دیگران سخت خواهد بود بنابراین باید نسبت به تجربه کارمندان در محیط شرکت توجه نشان دهیم. 

بسیاری از کارمندان تازه کار در شرکت های بزرگ احساس تنهایی بسیار زیادی را تجربه می کنند. اگر این امر به طور قابل ملاحظه ای برای کسب و کارها مهم نباشد، به سرعت کارمندان تازه شان را از دست خواهند داد بنابراین برندها در عمل باید انگیزه کافی برای تاثیرگذاری بر روی روند فعالیت کسب و کارشان را داشته باشند. در غیر این صورت وضعیت تعامل میان کارمندان به شدت دشوار خواهد شد. 

یکی از راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان برای ارتباط بهتر با هم مربوط به برگزاری جلسه های دوستانه یا رویدادهای هفتگی به منظور آشنایی هرچه بهتر کارمندان با هم است. این امر نقش مهمی در ارتباط مناسب کارمندان با یکدیگر خواهد داشت. 

تقویت فرهنگ شرکت در حوزه تعامل میان افراد نکته مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به تعامل نزدیک کارمندان شان دارند. این امر بدون تلاش تیم مدیریتی برای ایجاد فضایی بهتر به نتیجه نخواهد رسید بنابراین باید این نکته مهم در نظر تمام مدیران قرار داشته باشد. 

ارائه تخفیف ها و پیشنهادهای جذاب

کارمندان برای ماندن در شغل شان نیاز به تخفیف ها و پیشنهادهای جذاب از سوی تیم مدیریتی دارند. اگر کسب و کار شما در حوزه تولید مواد خوراکی فعالیت دارد، ارائه برخی از محصولات همراه با تخفیف گسترده به کارمندان امری ضروری خواهد بود. این امر یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان برای همکاری بلندمدت است. 

شرکت های بزرگ همیشه تخفیف های گسترده ای برای کارمندان شان لحاظ می کنند. این امر موجب همکاری بلندمدت با کارمندان برای مدت زمانی طولانی می شود. همچنین کسب و کارهای کوچک نیز به دلیل نرخ بالای تمایل کارمندان شان برای ترک شرکت نیز از این استراتژی سود می برند. 

گاهی اوقات کسب و کارها برای حفظ کارمندان شان باید پیشنهادهای جذابی به آنها دهند. برخی از شرکت ها برای حفظ نیروی کار ماهرشان آنها را در سود نهایی شریک می کنند. همچنین با ارائه سهام شرکت به آنها امکان تاثیرگذاری بر روی کارمندان برای همکاری بلندمدت فراهم خواهد شد.

بحث مهم دستمزد و پول

بدون تردید بحث مالی مهمترین انگیزه کارمندان برای تغییر حوزه کاری شان است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تمام کسب و کارها دارد بنابراین به طور مداوم باید به فکر ارائه پیشنهادهای مالی بهتر به کارمندان باشیم. اغلب کسب و کارها سالانه اندکی بر دستمزد کارمندان شان اضافه می کنند، با این حال اگر کارمندان شرکت دارای مهارت های حرفه ای هستند، باید این امر را در مدت زمانی کوتاه تر صورت دهیم. در غیر این صورت آنها به دنبال موقعیت های شغلی بهتری خواهند رفت. 

اگر کسب و کارها توانایی افزایش دستمزد کارمندان شان را ندارند، باید دست کم وضعیت را به طور دقیق شرح دهند. گاهی اوقات کارمندان به دلیل فقدان اطلاع دقیق از وضعیت برندها تمایلی برای ادامه همکاری نشان نمی دهند. این امر برای برندهای بزرگ به طور قابل ملاحظه ای دردسرساز خواهد بود بنابراین باید همیشه به این نکته مهم توجه نشان دهیم. 

فراهم سازی شرایط ارتقای سازمانی

کارمندان اغلب اوقات مایل به ارتقای سازمانی هستند. این امر احساس پیشرفت شغلی را در آنها برانگیخته خواهد کرد. کسب و کارها باید روندهای مشخصی برای ارتقای شغلی کارمندان شان داشته باشند. در غیر این صورت مشکلات زیادی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی کارمندان پیش خواهد آمد. اگر کسب و کارها توانایی لازم برای تاثیرگذاری مناسب بر روی کارمندان را از دست بدهند، دیگر حتی با پول بیشتر نیز امکان ادامه همکاری فراهم نخواهد شد. 

ارتقای سازمانی همیشه یک اصل مهم برای کارمندان است. البته کسب و کارها نیز در این میان بهره قابل ملاحظه ای از امکان ارتقای سازمانی کارمندان خواهند برد. دسترسی به کارمندان حرفه ای و دارای تجربه همیشه مفید است. یکی از مزیت های این امر امکان ارتقای کارمندان برتر به پست های مدیریتی است. این دسته از کارمندان به دلیل آگاهی دقیق از شرایط کسب و کار و دغدغه های کارمندان توانایی بهبود وضعیت شرکت را خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: ترک شرکت از سوی کارمندان را به یک فرصت تبدیل کنید

امروزه بسیاری از شرکت ها در مدت زمانی اندک کارمندان ماهرشان را از دست می دهند. این امر برای کسب و کارهای بزرگ باید عبرت برانگیز باشد. بسیاری از برندهای بزرگ در مدت زمانی طولانی اقدام به همکاری با کارمندان شان می کنند. این امر بدون استفاده از تکنیک های حرفه ای امکان پذیر نیست. شروع فرآیند حفظ کارمندان با استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله ایده مناسبی خواهد بود. 

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p6ubaU7Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه