برای موفقیت توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها بسیار مهم است. درواقع این موضوع باعث خواهد شد تا شما شانس موفقیت بسیار بالایی داشته باشید. در این رابطه تفاوتی ندارد که در چه وضعیتی قرار دارید، همواره فضا برای بهترشدن وجود دارد. با این حال در زمینه الگوبرداری، این امر که بهترین ها را در اولویت اول قرار دهید، کاملا حیاتی خواهد بود. علت این امر به این خاطر است که این برندها مسیر موفقیت را تا حد زیادی طی کرده اند و اقدامات آنها شانس موفقیت بالایی را برای شما نیز خواهد داشت. اگرچه ممکن است از نام های معرفی شده تعجب کرده و جای خالی برخی از موارد مطرح را حس کنید، با این حال ذکر این نکته ضروری است که دسته بندی انجام شده توسط سایت Sailthru و برپایه 78 معیار انجام شده است. به همین خاطر نسبت به درستی آن نباید تردیدی داشته باشید. در همین راستا به بررسی اقدامات 9 خرده فروشی که بالاترین رتبه را در سال 2019 به دست آورده اند، خواهیم پرداخت.
1- Sephora
این خرده فروشی فعال در زمینه تولید لوازم آرایشی که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار دارد، یکی از زیرمجموعه های برند لویی ویتون محسوب می شود. آنها از اینترنت برای تعامل هرچه بیشتر با مشتریان خود بهترین استفاده را کرده و از تمامی بخش ها نظیر ایمیل، شبکه های اجتماعی، سایت و... استفاده ای هدفمند را دارند. همچنین این شرکت با سیاست تخفیف های ویژه مدت دار، نرخ فروش فوق العاده ای را در سال گذشته به ثبت رسانده است. مدیر فروش این شرکت بر این باور است که شناخت درست جامعه هدف، شما را نسبت به تمامی اقدامات ضروری آگاه خواهد ساخت. درواقع این شرکت که بیش از 100 شعبه در سراسر جهان را دارد، در هر منطقه به شیوه ای متفاوت بازاریابی خود را انجام می دهد که کاملا با توجه به ویژگی-های هر یک از جوامع است.
مطلب مرتبط: 12 راهکار جذب مشتری در سال 2018
2- Nordstrom
این برند آمریکایی فعال در زمینه مد، در زمینه خدمت رسانی به مشتری اقدامات منحصر به فردی را انجام داده است. برای مثال ایجاد انواع AR (واقعیت افزوده) باعث شده است تا مشتری بتواند حتی در خانه خود با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن این برند، هر چیزی را امتحان کرده و پس از کسب اطمینان اقدام به خرید کند. در نهایت ایجاد انواع مسابقات برای تعامل بهتر با مخاطبین، سرعت پاسخگویی و شیوه های مختلف برای پرداخت هزینه کالاها از دیگر مواردی محسوب می شود که توسط این برند به خوبی به اجرا گذاشته شده است.
3- Rent the Runway
این برند در زمینه طراحی لباس و اجاره آن فعال بوده و با این اقدام باعث شده است تا تقریبا هر فردی بتواند طرح مورد علاقه خود را به تن کند. نکته ای که این شرکت به خوبی به آن توجه داشته این است که افراد پس از مدتی از لباس های خود خسته شده و این امر نکته ای منفی محسوب می شود که افراد را به سمت خریدهایی غیرضروری سوق خواهد داد. تحت این شرایط تلنبار شدن لباس ها و درگیر شدن با هزینه های بالا، اجتناب ناپذیر خواهد بود. به همین خاطر این برند در سایت خود انواع مدل ها را قرار داده است. شرایط جالبی برای اجاره آنها دارد تا افراد صرفا به خرید محکوم نباشند. نکته بسیار مهم این است که این برند حوزه فعالیت خود را تنها به یک بخش خلاصه نکرده و در زمینه طراحی لباس موردنظر افراد نیز فعالیت می کند. این حد از امکان شخصی سازی، بدون شک برای هر فردی جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. سرعت بالای کار این برند باعث شده است تا معطلی عملا بی معنا باشد.
4- Home Depot
این برند بزرگ ترین خرده فروشی ابزارآلات ساختمانی محسوب شده و دفتر مرکزی آن در ایالت جورجیا کشور آمریکا قرار دارد. سیاست جالب این برند این است که در کنار تلاش برای فروش محصولات خود، آموزش های مناسبی را به مخاطبان می دهد تا بهترین استفاده را از خریدهای خود داشته باشند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد هنگامی که نحوه کار با یک محصول را به خوبی بدانند، احساس نیاز نیز در آنها تشدید خواهد شد. این شرکت در ابتدای شروع به کار خود نیز که با مشکلات زیادی در زمینه فروش مواجه بود، پاداش یک دلاری را برای بازدیدکنندگان تعیین کرد که باعث شد تا سریعا به یک برند محبوب تبدیل شوند. وجود یک سایت و اپلیکیشن حرفه ای از دیگر مواردی است که موفقیت این برند باسابقه را تضمین می کند.
مطلب مرتبط: 4 روش ساده برای جذب مشتری
5- Best Buy
این برند کانادایی فعال در زمینه فروش لوازم الکترونیکی اقداماتی جدی در راستای افزایش وفاداری مشتریان خود انجام داده است. برای مثال پس از گذشت یک ماه از حضور شما در باشگاه هواداران، بسته های تخفیفی ویژه ای را دریافت خواهید کرد. در نهایت پشتیبانی و گارانتی بدون شرط از محصولات، باعث شده است تا هر فردی بدون کوچک ترین نگرانی اقدام به خرید خود کند. همچنین در سایت این شرکت، امکان مقایسه محصولات حتی با موارد مشابه از سوی سایر برندها نیز وجود داشته و در این رابطه کاملا صادقانه رفتار کرده است.
6- DSW
این برند خرده فروشی کفش، به تیم خود توجه ویژه ای داشته و بر این باور است که انجام بهترین اقدامات در زمینه جلب رضایت مشتری، تنها از طریق یک تیم قدرتمند با بالاترین میزان رضایت شغلی میسر خواهد بود. همچنین این برند تمامی مشتریان خود را با انجام مسابقات و چالش های متنوع، با خود درگیر نگه داشته است. درواقع این امر بسیار مهم است که در تمامی اقدامات خود تنوع بالایی را داشته باشید تا امکان جذب حداکثری شکل گیرد.
7- Ulta
این برند فعال در زمینه تولید لوازم آرایشی، از واقعیت مجازی بهترین استفاده را کرده است تا افراد بتوانند قبل از خرید، تجربه استفاده از محصول را داشته و به اطمینان بالاتری دست پیدا کنند. این موضوع کمک کرده است تا سرعت خرید نیز افزایش پیدا کرده و ازدحام جمعیت در فروشگاه ها شکل نگیرد. همچنین در این برند یک تیم حرفه ای عکاسی در کنار آرایشگر مجرب وجود داشته و افرادی که از یک سقف مشخصی بالاتر خرید کنند از این دو بخش به صورت رایگان می توانند استفاده نمایند. بدون شک با توجه به رواج شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، در اختیار داشتن عکس هایی حرفه ای برای هر زنی دارای ارزش بسیار بالا خواهد بود. نکته دیگر این است که تمامی کارکنان این برند، خانم بوده و این امر باعث می شود تا مشتری راحتی لازم را داشته باشد.
8- Urban Outfitters
این برند آمریکایی بر روی محصول خاصی تمرکز نداشته و تقریبا هر چیزی را به فروش می رساند. همین امر نیز باعث شده است تا طیف مشتریان آن بسیار گسترده باشد، با این حال هنر اصلی این برند در زمینه تولید محتوا بوده و آنها موفق شده اند با لحنی که مورد پسند جامعه هدف محسوب می شود، نرخ مشتری سازی فوق العاده ای داشته باشند. نکته جالب دیگر این است که هر یک از افراد می توانند با ذکر نام و آدرس خود در شبکه های اجتماعی، در زمینه تولید محتوا کمک کرده و با این اقدام شهرتی را کسب کرده و یا حتی کسب درآمد داشته باشند.
مطلب مرتبط: جذب مشتری با رعایت چند اصل مهم
9- Wayfair
این برند فعال در زمینه تولید مبلمان خانگی، در راستای ایجاد مزیت رقابتی در اقدامی بی سابقه، حمل و نقل رایگان را ایجاد کرد. همین امر باعث شد تا افراد از یک هزینه اضافی رهایی پیدا کرده و خرید از آنها را مقرون به صرفه تر بدانند. همچنین در اپلیکیشن این شرکت، امکان واقعیت افزوده برای تمامی محصولات وجود دارد تا افراد به خوبی بتوانند قبل از خرید، محصول را در مکان موردنظر خود مشاهده کنند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که در جهانی که تلفن های هوشمند به ابزاری همیشگی در کنار افراد تبدیل شده است، اگر از آن برای رشد کسب و کار خود بهترین استفاده را نداشته باشید، بازنده میدان خواهید بود.