طراحی تبلیغات در اینستاگرام یکی از عادت های مهم بازاریاب ها برای کسب موفقیت در این پلتفرم است. بسیاری از برندها علاوه بر دنبال کردن بازاریابی ارگانیک به دنبال طراحی تبلیغات باکیفیت در این فضا نیز هستند. با این حساب شما با کنار هم قرار دادن این دو نوع فعالیت شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت.
بی شک طراحی تبلیغات همیشه کار ساده ای نیست. شما باید دقیقا آنچه مشتریان انتظارش را دارند، پیش روش شان قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین تکنیک ها و ایده های کاربردی برای طراحی تبلیغات در فضای اینستاگرام است. این ایده ها به شما برای افزایش کیفیت بازاریابی تان کمک شایانی خواهد کرد.
ضرورت استفاده از طرح های ساده
طرح های ساده، برخلاف آنچه به نظر می رسد، ماندگاری بسیار بهتری در ذهن مخاطب هدف دارد. با این حساب وقتی شما از چنین طرح هایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان استفاده می کنید، به سادگی هرچه تمام تر امکان جلب نظرشان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: توسعه و تبلیغات برای کسب و کار در اینستاگرام
امروزه در دنیای اینستاگرام محتوای تبلیغاتی بسیار زیادی در دسترس کاربران قرار دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از ایده ای منحصر به فرد برای ایجاد تمایز میان فعالیت برند و رقبا است. بهره گیری از طرح های ساده برای محتوای تبلیغاتی یکی از ایده های موردنظر است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر تفاوتی معنادار میان خودتان و رقبا ایجاد خواهید کرد.
بسیاری از برندها به جای توجه به کیفیت پیام اصلی محتوای شان به طور مداوم در تلاش برای استفاده از طرح های عجیب و غریب هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها خواهد گذاشت. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه به دنبال پیامی جذاب و سپس یک طرح ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید.
استفاده از رنگ های روشن
رنگ های روشن نظر هر فردی را به خودش جلب می کند. این امر درباره رنگ های تیره کاملا برعکس است. با این حساب اگر شما از رنگ های تیره در تبلیغات تان استفاده کنید، به احتمال زیاد کمتر کاربری به آنها توجه نشان خواهد داد. با این حساب شما باید توجه بسیار زیادی به استفاده درست از رنگ ها داشته باشید. امروزه کاربران اینستاگرام از گوشی های هوشمند آخرین مدل با پشتیبانی از طیف های رنگی بسیار زیاد استفاده می کنند. این امر انتخاب رنگ ها از سوی کاربران را بدل به امری بسیار مهم کرده است.
مهمترین مسئله در زمینه طراحی تبلیغات توجه به رنگ های اصلی لوگوی برند و همچنین محصول موردنظرتان است. این امر باید در تم کلی تبلیغ شما کاملا مشخص باشد، در غیر این صورت شاید شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نداشته باشید.
استفاده از رنگ های روشن به طور قابل ملاحظه ای در میان برندهای حوزه پوشاک رواج دارد. دلیل این امر ترغیب مشتریان برای خرید هرچه بیشتر از برند است. اگر شما به این نکته توجه نکنید، در همان ابتدای مسیر بازاریابی تان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهید شد.
امروزه بسیاری از برندهای بزرگ از طیف های رنگی بسیار خلاقانه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان استفاده می کنند. نکته مهم در این میان الگوبرداری از برندهای بزرگ است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر و مطمئن تر بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. با این حساب شما باید همیشه به دنبال الگوبرداری از برندهای بزرگ و موفق در زمینه طراحی تبلیغات اینستاگرامی باشید.
در کنار تجربه برندهای بزرگ، همیشه موسسه های حرفه ای نیز برای کمک به شما در دسترس هستند. اگر شما بودجه مناسبی برای طراحی محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام دارید، همکاری با چنین موسسه هایی ایده جالبی خواهد بود. اینطوری شما از تجربه موسسه های موردنظر بهره مند خواهید شد.
محصول تان را پیش چشم مشتریان قرار دهید
محصول شما باید در تبلیغات تان کاملا واضح و مشخص باشد. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، شاید مشتریان آشنایی مناسبی با محصولات شما پیدا نکنند. آن وقت فروش محصول بدل به دردسری بزرگ خواهد شد. امروزه یکی از مشکلات برندها در زمینه طراحی تبلیغات و بازاریابی برای محصولات شان همین مورد است. وقتی یک محصول در دید مشتریان نباشد، هرگز تمایلی برای خرید آن نشان نخواهند داد. این امر در بلندمدت موجب کاهش فروش برند خواهد شد. این یعنی شما علاوه بر صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات در اینستاگرام هیچ نتیجه مشخصی نیز به دست نیاوردید.
مطلب مرتبط: ۱۰ نکته مهم برای موفقیت تبلیغات اینستاگرامی
طراحی تبلیغات در اینستاگرام انواع مختلفی دارد. با این حساب شما باید خودتان را برای هر شرایطی آماده کنید. یک بخش مهم از کار شما در این میان تلاش برای استفاده از بخش استوری است. شما در این بخش باید محصولات تان را در مرکز عکس یا ویدئوی کوتاه تان قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نداشته باشید. همچنین استفاده از انواع فیلترهای مختلف برای افزودن به جذابیت محصولات نیز امر مهمی خواهد بود. برخی از برندها در این میان به چنین نکته ای توجه لازم را ندارند. درست به همین خاطر محتوای تبلیغاتی شان هیچ تاثیری از افزایش فروش محصولات شان ندارد. این امر یعنی شما به طور مداوم هزینه خواهید کرد و در نهایت بهره موردنظرتان را نخواهید برد.
استفاده از فرمت ویدئو
اینستاگرام در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. دیگر ایده های تبلیغاتی سنتی در اینستاگرام کاربرد چندانی ندارد. با این حساب شما باید خودتان را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای تازه آماده کنید. یکی از ترندهای محبوب در تبلیغات اینستاگرامی استفاده از محتوای ویدئویی است. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما به طور مداوم از محتوای ویدئویی استفاده کنید، انگیزه کاربران برای توجه به پیام تبلیغاتی تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت باید دردسرهای زیادی برای جلب نظر مشتریان پشت سر بگذارید.
اگرچه اینستاگرام امکان بارگذاری ویدئوهای طولانی را نیز فراهم کرده است، اما در بخش استوری و پست باید از ویدئوهای کوتاه استفاده کرد. این امر به سرعت نظر مخاطب هدف را جلب کرده و هرگز حوصله کاربران را سر نمی برد. این امر مهمترین نکته در تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. با این حساب اگر شما ویدئوهای طولانی پیش روی کاربران قرار دهید، هرگز شانسی برای جلب نظرشان نخواهید داشت.
در اینجا هم الگوبرداری از برندهای بزرگ ایده جذابی محسوب می شود. این امر به شما فرصت خوبی به منظور یادگیری نکات تازه را می دهد. با این حساب شما باید همیشه حواس تان به دور و برتان باشد، در غیر این صورت شانس چندانی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
تنوع محصولات را نشان دهید
هر محصولی دارای تنوع زیادی از نظر رنگ و اندازه است. مشتریان نیز به هنگام خرید محصولات به این نکات توجه زیادی می کنند. بنابراین اگر شما در محتوای تبلیغاتی تان به تنوع محصول تان اشاره کنید، شانس بسیار بالاتری برای فروش آنها در یک چشم به هم زدن خواهید داشت. ایراد برخی از برندها در این میان نمایش فقط یکی از محصولات و تلاش برای کسب فروش های بالا براساس همان نکته است. این امر هرگز شما را بدل به یک برند محبوب در میان مشتریان نخواهد کرد. بنابراین فقط مشکلات تان به طور مداوم افزایش پیدا می کند.
اگر شما در تلاش برای بارگذاری عکس به عنوان محتوای تبلیغاتی تان هستید، باید از چند عکس در کنار هم استفاده کنید. این امر تنوع محصولات تان را به مشتریان نشان خواهد داد. بنابراین بارگذاری عکس های تکی را برای همیشه فراموش کنید. این تکنیک شما را از شمار بالای برندهای کلیشه ای جدا می کند. با این حساب مشتریان انگیزه کافی برای توجه کردن به محتوای تان را خواهند داشت.
به ویدئوی تان متن اضافه کنید
امروزه بسیاری از کاربران در اینستاگرام به صدای ویدئوها توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت بازاریابی و تبلیغات برندها خواهد داشت. وقتی کاربران توجه لازم را به صدای ویدئوی شما نشان نمی دهند، در واقع بخشی از پیام تان هرگز به دست آنها نمی رسد. تنها راهکار مناسب در این میان برای رفع چنین مشکلی تلاش برای استفاده از متن در کنار ویدئو است. این امر یعنی شما به نوعی ویدئوهای تان را زیرنویس کنید. چنین امری به سادگی هرچه تمام تر کاربرانی که صدای ویدئو را چندان مهم تلقی نمی کنند، مورد توجه قرار می دهد.
مطلب مرتبط: 7 راز موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
شما برای به دست آوردن توجه کاربران باید هر کاری که از دست تان برمی آید، انجام دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر کاربران نخواهید داشت. بسیاری از برندها در این میان کاربرانی که به صدای ویدئوها توجه نمی کنند را به سادگی مورد بی توجهی قرار می دهند. این امر در نهایت موجب کاهش فروش برند شما می شود.
برخی از ویدئوها یا تصاویر تبلیغاتی دارای ماهیت سختی برای کاربران هستند. این امر موجب بدفهمی از محتوای شما می شود. اگر کسب و کار شما به دنبال پرهیز از چنین شرایطی است، باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای اضافه کردن متن به محتوای بصری اش باشد، در غیر این صورت شاید پیام شما به طور وارونه ای برای کاربران نمایش داده شود. چنین اتفاقی حتی اعتبار و شهرت برندها را نیز به خطر می اندازد. پس شما هرگز نباید چنین ریسکی را قبول کنید.
تولید مداوم محتوای تبلیغاتی
اینکه شما برای مدت زمانی محدود محتوای تبلیغاتی تولید کنید، به هیچ وجه ایده مناسبی نیست. بسیاری از برندها به محض اینکه اولین تاثیرات مثبت تبلیغات در اینستاگرام را مشاهده می کنند، دیگر توجهی به این پلتفرم نشان نمی دهند. این امر موجب افول سریع دستاوردهای شما در این فضا خواهد شد. شما باید همیشه به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تولید محتوا کنید.
امروزه بسیاری از برندهای بزرگ همیشه در اینستاگرام محتوای تبلیغاتی دارند. شما هم باید دقیقا به همین شکل عمل کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود از یاد مشتریان بروید. این امر بدترین تجربه هر برندی در زمینه بازاریابی خواهد بود.
عنصر تداوم در زمینه تبلیغات بسیار مهم است. اگر شما بودجه تان را در این میان به خوبی مدیریت نکنید، خیلی زود به مشکل می خورید. این امر شما را در میان برندهای محبوب مشتریان قرار نمی دهد. بنابراین از همان اول کارتان باید مقدار بودجه در دسترس را برای مدت زمانی طولانی مدنظر قرار دهید. این امر مهارت بالا در زمینه برنامه ریزی را طلب می کند.
استفاده درست از کپشن
محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام بدون کپشن هیچ فایده ای ندارد. بسیاری از برندها اینقدر سرگرم تولید محتوا هستند که در عمل اهمیت کپشن را فراموش می کنند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. با این حساب شما باید همیشه کپشن های عالی برای تعامل با مشتریان داشته باشید.
نوشتن کپشن های جذاب برای مخاطب هدف همیشه کار ساده ای نیست. بسیاری از افراد توانایی نوشتن شان بسیار عالی نیست. بنابراین شما باید به دنبال افراد حرفه ای در شرکت تان برای انجام این وظیفه باشید. اغلب کاربران در اینستاگرام پیش از اینکه یک پست را به طور کامل تماشا کنند، کپشن اش را مدنظر قرار می دهند. با این حساب اگر شما توضیحات درست و دقیقی درباره محتوای تان به مشتریان ارائه کنید، شانس بسیار بالایی برای جلب نظرشان خواهید داشت.
مطلب مرتبط: تبلیغات در اینستاگرام: راهکارهای فروش کالا
کپشن ها دارای قدرت بسیار زیادی هستند. اگرچه بسیاری از بازاریاب ها از مرگ کپشن ها صحبت می کنند، اما این محتوا هنوز هم در کانون توجه کاربران قرار دارد. بنابراین شما نباید دست از نوشتن کپشن برای محتوای تان بردارید.
استفاده از آزمون A/B
آزمون A/B یکی از مهمترین روش ها برای فهم سلیقه مخاطب هدف است. بدون تردید همیشه امکان استفاده از اطلاعات دقیق برای تولید محتوا وجود دارد، اما اغلب اوقات بازاریاب ها در دوراهیهای مختلف گیر می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی برندها قرار می دهد. با این حساب شما باید همیشه اجرای این آزمون را مدنظر قرار دهید.
نحوه اجرای آزمون A/B شامل انتشار دو نوع محتوای تبلیغاتی متفاوت برای سنجش نحوه بازخورد کاربران است. هر محتوایی که بازخورد بهتری داشته باشد، سلیقه کاربران را به بهترین شکل ممکن بازنمایی می کند. بنابراین شما بهترین معیار برای ارزیابی سلیقه کاربران را در دست خواهید داشت.
اگر کسب و کار شما تا به حال چنین آزمونی را مدنظر قرار نداده است، باید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به فعالیت تان تجدیدنظر کنید. بی شک اجرای آزمون A/B برای اولین بار کار بسیار سختی خواهد بود، اما به مرور زمان تجربه و مهارت شما در این زمینه افزایش چشمگیری پیدا می کند. بنابراین شما دیگر نیازی به نگرانی در این رابطه نخواهید داشت.
اگر دو نوع محتوای تبلیغاتی مدنظر شما دارای شباهت بسیار زیادی به هم باشند، آزمون شما نتیجه چندان مطمئنی نخواهد داشت. با این حساب شما باید نسبت به استفاده از دو نوع محتوای دارای تفاوت های معنادار در این میان اقدام کنید. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. همچنین انگیزه کاربران برای تعامل با محتواهای متفاوت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
گاهی اوقات کاربران به انواع مختلفی از محتوا تمایل نشان می دهند. این امر همیشه اتفاق بدی نیست. شما با تولید محتوای متنوع امکان جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از کاربران را دارید. بنابراین گاهی اوقات تولید محتوای متنوع به سود کسب و کارتان خواهد بود.
تبلیغ شما باید کاربردی باشد، نه بی عیب و نقص
هر بازاریابی در فرآیند طراحی محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام به دنبال یک پست بی عیب و نقص است. این امر موجب اختصاص زمان قابل ملاحظه از سوی بازاریاب ها می شود. شاید این امر در نگاه نخست جذاب به نظر برسد، اما در حقیقت به شما فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نمی دهد. شما بیشتر از اینکه به فکر عالی بودن تبلیغ تان باشید، باید ماهیت کاربردی اش را مدنظر قرار دهید. یک تبلیغ کاربردی به طور مستقیم به مشکلات مشتریان اشاره می کند. این امر موجب تقویت انگیزه مشتریان برای استفاده از محصولات شما و خرید آنها خواهد شد.
متاسفانه گاهی اوقات تبلیغات برندها در اینستاگرام بدل به نوعی سرگرمی برای کاربران می شود. این سرگرمی هیچ تاثیری بر روی انتخاب های مشتریان به هنگام خرید ندارد. در چنین موقعیت هایی حتی اگر محتوای تبلیغات برند مورد نظر بی عیب و نقص هم باشد، باز هم تاثیر چندانی بر روی کلیت ماجرا نخواهد داشت. بنابراین شما باید همیشه به دنبال محتوایی جذاب و کاربردی برای کاربران باشید.
مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی
توجه به مشکلات مشتریان کار چندان سختی نیست. اگر شما به سادگی هرچه تمام تر خودتان را به جای مشتریان بگذارید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با طراحی تبلیغات کاربردی را خواهید داشت. بنابراین باید تا جای ممکن خودتان را به مشتریان نزدیک کنید. استفاده از انواع نظرسنجی نیز در این میان ایده کاربردی خواهد بود. اینطوری شما بدون هرگونه دردسری از سلیقه و خواسته اصلی مشتریان مطلع می شوید.
امروزه تبلیغات در اینستاگرام امر بسیار مهمی برای برندها محسوب می شود. شما در این میان با استفاده از تکنیک های مورد بحث در این مقاله امکان تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت.