در حال حاضر اینستاگرام مهمترین بستر فعالیت برندها محسوب می شود. درواقع شیوه دیگری قادر به رقابت با آن نخواهد بود. برای مثال بیلبوردها پرهزینه بوده و مخاطب آنها کاملا محدود است، با این حال شبکه های اجتماعی امکان ارتباط جهانی را به وجود آورده است. در این راستا ممکن است تصور نمایید که شبکه های دیگر نظیر فیس بوک، می توانند گزینه های بهتری باشند، با این حال فراموش نکنید که این شبکه در حال حاضر با اتهامات بسیاری رو به رو بوده و سرعت رشد آن در مقایسه با اینستاگرام، به مراتب کمتر است. همچنین شبکه های دیگر نیز مانند تیک تاک، با تحریم های شدید آمریکا و چند کشور دیگر مواجه بوده و به همین خاطر تنها یوتیوب را می توان یک رقیب پرقدرت تلقی نمود. در این راستا آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چه عواملی باعث می شود تا یک تبلیغ در این شبکه کاملا موفق ظاهر شود؟ در این راستا تلاش شده است تا برخی از معیارهای مشترک استخراج شود که آنها را بررسی خواهیم کرد.
1-شناخت جامعه هدف
با توجه به این امر که فرهنگ افراد در مناطق مختلف تفاوت هایی را دارد، نخستین موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شناخت خوبی نسبت به ویژگی های جامعه هدف خود پیدا کنید. این امر باعث می شود تا نظم فکری بهتری نسبت به آنچه که باید انجام شود، پیدا کنید. برای مثال ممکن است اکثر جامعه هدف شما را دانشجویان تشکیل دهد، تحت این شرایط لازم است تا شیوه خاص تری را اتخاذ نمایید.
مطلب مرتبط: ۱۰ نکته مهم برای موفقیت تبلیغات اینستاگرامی
2-شناخت اهداف
در رابطه با تبلیغ خود شما باید بدانید که چه اهدافی را مدنظر دارید. برای مثال ممکن است برخی از تبلیغ ها صرفا جنبه ایجاد آمادگی ذهنی را داشته باشد. درواقع تا زمانی که ندانید که از اقدام خود چه نتایجی را می خواهید، نمی توان انتظار عملکردی مناسب را داشت. درواقع ممکن است یکی از اهداف تبلیغ شما ایجاد تعامل بیشتر باشد، تحت این شرایط شما باید چند نکته نظیر مطرح کردن یک سوال را داشته باشید.
3-رعایت اصل اختصار
درواقع هیچ فردی تمایل به مطالعه متن های طولانی را ندارد. به همین خاطر توصیه می شود که این موضوع را تا حد امکان مختصر نمایید. در رابطه سریالی کردن تبلیغ و یا ایجاد ویدئو، میتواند راهکاری بسیار مناسب باشد. در کنار این موضوع فراموش نکنید که در کپشن های خود از ایموجیها غافل نشوید. این امر بار احساسی متن را افزایش خواهد داد.
4-اقدامی رایگان
برای این امر که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر بتوانید موفق ظاهر شوید لازم است تا حداقل یک مورد رایگان را داشته باشید تا افراد جذب شما شوند. درواقع در برخورد اول نمی توان انتظار داشت که افراد به شما اعتماد نمایند. به همین خاطر ضروری است تا مواردی را به صورت رایگان مدنظر قرار دهید. این امر کمک خواهد کرد تا به یک باره، در مرکز توجهات قرار بگیرید. با این حال این امر اقدامی مقطعی نبوده و شیوه های مختلفی دارد. برای مثال به ازای مقدار مشخصی خرید، می توانید هدیه های رایگانی را در نظر بگیرید. این مسئله کمک خواهد کرد تا یک مزیت رقابتی برای شما شکل گیرد.
5-ارزش سازی
قبل از هر تبلیغ شما باید به این سوال پاسخ دهید که چرا افراد باید از شما خرید کنند؟ چه عاملی باعث می شود تا در برابر سایر رقبا، در جایگاه بالاتری قرار بگیرید. پاسخ این دو سوال باید به تبلیغ شما اضافه شود. تحت این شرایط می توان اطمینان داشت که تبلیغی کاملا گیرا را در اختیار دارید. در این راستا به هر میزان که نیاز مشتری و کمبودهای وجود در بازار را شناسایی کرده باشید، شانس موفقیت بالاتری را نیز خواهید داشت.
6-تک هدفی
یکی دیگر از مشکلات بزرگ بسیاری از تبلیغ ها این است که چندین کالا را در یک تبلیغ قرار می دهند. این امر در حالی است که شما باید به صورت انفرادی اقدام نمایید. برای مثال اگر در زمینه انواع پوشاک فعالیت دارید، دیگر نباید در یک تبلیغ تمامی آنها را بر تن مانکن نمایید. درواقع لازم است تا برای مثال کفش شروع کرده و هر یک را به صورت تخصصی و عمیق، معرفی نمایید. تحت این شرایط شانس تاثیرگذاری بیشتری را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: ایده های جدید در راستای استفاده تجاری از اینستاگرام
7-استفاده از اپلیکیشنهای متفرقه
در نهایت بهتر است که از چند اپلیکیشن که می تواند کیفیت کار شما را افزایش دهد، استفاده کنید. در این راستا فراموش نکنید که یکی از رازهای موفقیت تبلیغات، چشم نواز بودن آنها محسوب می شود. به همین خاطر ضروری است تا اقدامات لازم برای ایجاد جذابیت بصری را انجام دهید. با یک جست و جوی ساده در اینترنت، می توان انواع آنها را شناسایی کرد.