جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
فرصت امروز بررسی می کند

رازهای ارتباط بهتر با سهامداران شرکت

1 هفته پیش ( 1403/6/29 )

اختلاف نظر میان مدیران و سهامداران امری نیست که مربوط به امروز یا دیروز باشد. در طول تاریخ کسب و کار نوین همیشه میان کسانی که به عنوان سرمایه گذار پا به عرصه کسب و کار گذاشته و آنهایی که مدیر بنگاه های تجاری بوده اند، اختلافات زیادی وجود داشته است.

این دیدگاه های متعارض بیشتر از اینکه نکات فنی باشد، به این نکته برمی گردد که سهامداران بیرون گود نشسته و انتظار دارند مدیران که داخل گود هستند، درست طبق انتظارشان عمل کنند. البته مدیران هم دست شان در پوست گردوست؛ چراکه از یک سو نیاز به تامین مالی با کمک سهامداران دارند و از سوی دیگر نمی توانند منطق بازار را نادیده بگیرند.

یک ایده هوشمندانه برای سر و سامان دادن به اختلافات قدیمی سهامداران و مدیران تلاش برای بهبود ارتباط و تعامل میان این دو گروه است. بی شک اگر از طرفداران فیلم های اکشن باشید، بی توجهی به چنین اختلالی یک مسابقه بوکس تمام عیار را به همراه خواهد داشت. با این حال چنین اتفاقی اصلا به شما برای بهبود وضعیت برندتان کمک نخواهد کرد. به همین خاطر ضروری است قبل از اینکه اوضاع خیلی بهم بریزد، فکری به حال این رابطه متزلزل کنید.

یادتان باشد، شما به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار ابتکار عمل اصلی را در دست دارید. بنابراین اصلا نباید قافیه را در برابر دیگران باخته یا خیال کنید چنین اتفاقاتی طبیعی است. در عوض ما در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم چطور می توانید بدون دردسر روابط تان با سهامداران را تقویت کرده و حتی بودجه بیشتری از این راه به دست بیاورید. اینطوری شما با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ اول از همه وضعیت بودجه تان را سر و سامان می دهید و سپس یک رابطه پایدار با احتمال جذب سرمایه بیشتر ایجاد خواهید کرد. ماجرا به بخش جذابی رسید، نه؟

اجازه دهید بدون هیچ اتلاف وقت اضافه ای برویم سراغ اصل ماجرا. شما در این مقاله یاد می گیرید چطور از عهده روابط تان با سهامداران برآمده و از شر نصیحت های گاه و بی گاه شان خلاص شوید. پس قلم و کاغذتان را آماده کنید تا ماجراجویی مان را شروع کنیم.

بهبود روابط با سهامداران: ماموریتی ممکن و ضروری!

بهبود روابط با سهامداران

سهامداران معمولا خودشان را عقل کل می دانند؛ چراکه پول نسبتا کلانی در دست داشته و می توانند از نظر مالی اوضاع برندها را حسابی تغییر دهند. از سوی دیگر نیز کارآفرینان خیال می کنند همیشه باید با سهامداران مخالفت کنند؛ چراکه آنها پول های بادآورده دست شان است و هیچ چیزی درباره شرایط بازار نمی دانند. 

مطلب مرتبط: اصول مدیریت سهامداران در کسب و کار

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم در رابطه جدال بالا هر کدام از طرفین تا حدودی حق دارند. خب گاهی اوقات مدیران آنقدر درگیر فعالیت تجاری هستند که نیاز به زاویه دیدی متفاوت در بازار دارند. این امر به آنها کمک خواهد کرد تا درک بهتری از شرایط پیدا کنند. به علاوه، سهامداران نیز باید خودشان را برای پذیرش شرایط متفاوت در بازار آماده نگه دارند. این مسئله به آنها کمک خواهد کرد تا ارزش سهام شان حفظ شود. خب مدیران که دوست ندارند به هر قیمتی شده اعتبارشان را بر باد دهند. پس تا حدی باید به مهارت و دانش آنها اعتماد کرد.

ما در ادامه سعی می کنیم برخی از نکات کلیدی برای بهبود روابط میان مدیران و سهامداران را مرور کنیم. اگر رابطه شما با سهامداران شرکت حسابی شکرآب است، می توانید از ایده های این مقاله برای بهبود هرچند جزئی کارتان استفاده کنید. خب همیشه اولین قدم سخت ترین قدم است، مگر نه؟ پس اجازه دهید بدون مقدمه برویم سراغ اصل ماجرا.

پیشقدم گفت وگو شوید: ریسکی که باید پذیرفت

پیشقدم گفت وگو شوید

خب شما به عنوان یک مدیر نمی توانید همیشه یک گوشه نشسته و انتظار داشته باشید دیگران خودشان را با شرایط شما سازگار کنند. بالاخره سهامداران هم کمی مغرور بوده و هیچ وقت اول از همه پیشقدم نمی شوند. این در حالی است که چنین تعلل هایی در نهایت به ضرر کسب و کار خودتان تمام خواهد شد. به همین خاطر ضروری است از نکات مناسب و کلیدی برای بهبود وضعیت تعامل با مخاطب تان سود ببرید. منظور ما پیشقدم شدن برای یک گفت وگوی مناسب است.

گاهی اوقات دشمنی های بی نهایت دیرینه با یک گفت وگوی صمیمی حل و فصل می شود. کلید موفقیت در این میان پیشقدم شدن شماست. درست حدس زدید، این کار خیلی سخت است. به ویژه وقتی که اختلافات ریشه دار میان طرفین وجود داشته باشد. با این حال گاهی اوقات شما نیاز به تحمل سختی ها برای چشم انداز بهتر کسب و کارتان دارید. این امری است که می تواند به شما برای موفقیت بیشتر در بازار کمک کند. 

لازم نیست در همان ابتدا به طور مستقیم با سهامداران ارتباط گرفته و از آنها برای گفت وگو دعوت به عمل بیاورید. در عوض نکاتی مثل ارسال ایمیل یا حتی پیامک مناسب خواهد بود. البته شما در متن موردنظر باید نشان دهید تا چه اندازه نسبت به این تعامل خوشبین هستید.

وقتی شما اولین قدم را بردارید، طرف مقابل نیز کمی نرم خواهد شد. این مسئله ای است که می تواند به شما برای بهبود روابط از دست رفته تان کمک کند. یادتان نرود، در دنیای کسب و کار قبل از اینکه اوضاع برندتان به هم بریزد، باید فکری به حال تعامل با مخاطب کنید، وگرنه از یک جایی به بعد دیگر هیچ توانی برای اثرگذاری بر روی دیگران نخواهید داشت؛ چراکه دیگر کمتر کسی حرف شما را باور کرده و بدان اهمیت می دهد.

تنظیم زمان مشخص برای جلسات منظم: ایده ای کاربردی 

تنظیم زمان مشخص برای جلسات منظم

وقتی ارتباط شما حالت مقطعی داشته باشد، انگیزه طرف مقابل برای تعامل با شما روز به روز کمتر خواهد شد. خب این اتفاق در زندگی روزمره نیز بی نهایت رخ می دهد. درست به همین خاطر بسیاری از مردم بدون هیچ گفت وگو یا حرف مشخصی رابطه شان را با هم قطع می کنند. این امر می تواند ناشی از عدم تعامل منظم میان افراد باشد. به طوری که یکی از طرفین حس کند فقط وقتی دیگری نیاز یا مشکلی دارد، سراغش را می گیرد. خب در این صورت چالش بی نهایت مهم و بزرگی رو به روی طرفین خواهد بود.

مطلب مرتبط: تکنیک های سرمایه گذاری مطمئن در بازار سرمایه

سناریوی بالا معمولا در دنیای کسب و کار نیز تکرار می شود. به طوری که سهامداران حس می کنند پس از سرمایه گذاری دیگر مدیران هیچ کاری با آنها ندارند. به همین خاطر به مرور زمان انگیزه شان برای تعامل با آنها کاملا به صفر می رسد.

شما به عنوان قهرمان کسب و کارتان باید همیشه برنامه ای ویژه برای برند خود داشته باشید. ما در روزنامه فرصت امروز برنامه ریزی را رمز موفقیت در هر کاری می دانیم. مثلا قهرمان های المپیک را در نظر بگیرید؛ آنها با تمرین و تکرار مداوم توانسته اند به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنند. اشتباه نکنید، شما قرار نیست تبدیل به قهرمان های المپیک شوید. در عوض یک ایده هوشمندانه تلاش برای تقویت ارتباط با سهامداران از طریق برنامه ریزی منظم برای زمان بندی بهتر در زمینه ارتباط با مخاطب تان است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا همیشه سهامداران را به مثابه مخاطب اصلی حوزه مالی در کنار خودتان نگه دارید.

یادتان نرود، در دنیای کسب و کار بسیاری از برندها نیاز دارند به طور مداوم اعتماد مشتریان شان را کسب کنند. این امر درباره سهامداران نیز مصداق دارد. به همین خاطر ضروری است وضعیت یک برند براساس میزان اعتماد سهامداران نیز سنجیده شود. شما برای موفقیت در این حوزه اول از همه باید به طور منظم با سهامداران جلسه داشته باشید.

 شاید جلسات هفتگی چندان نیاز نباشد، اما بد نیست هر دو هفته یکبار یا هر ماه جلسه ای با آنها ترتیب دهید. اینطوری دست کم حرف های اصلی آنها را شنیده و فرصتی برای اظهارنظر به آنها می دهید.

باور کنید یا نه، خیلی وقت ها سهامداران فقط دوست دارند حرف یا ایده شان شنیده شود. در این میان اصلا مهم نیست تا چه اندازه منطقی منسجم برای مدیریت شرایط دارید. در هر صورت نکته طلایی فراهم سازی شرایطی به منظور بیان نکات مورد نظر سهامداران است. این امر در صورتی که به طور منظم دنبال شود، وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را تقویت کنید.

تعامل بر مدار روراستی: ضرورتی حیاتی

تعامل بر مدار روراستی

مدیران گاهی اوقات برخی از نکات مربوط به برندشان را از قصد با سهامداران در میان نمی گذارند. شاید این نکته را یک نگاه کلی مطلوب یا حتی جایز به نظر برسد، اما شما نمی توانید بر مدار چنین تعامل هایی اوضاع تان در بازار را مدیریت کنید. این امر می تواند شک و تردید سهامداران را به طور فزاینده ای افزایش دهد. 

یکی از نکات کلیدی که در رابطه میان شما و سهامداران باید همیشه رعایت شود، مسئله مربوط به صداقت است. خب شما نمی توانید نکات مهم کسب و کارتان را از آنها پنهان کرده و در نهایت انتظار واکنش های مثبت از سوی آنها را داشته باشید. این مسئله ای است که می تواند شرایط را برای شما به طور قابل ملاحظه ای سخت نماید.

بی شک سهامداران برخی از اطلاعات تخصصی درباره برندتان را درک نخواهند کرد. با این حال گزارش صورت حساب ها و همچنین بیان چشم انداز پیش روی برند در این میان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. درست به همین خاطر ضروری است تا نوع نگاه تان نسبت به ارائه اطلاعات به سهامداران را تغییر دهید.

یک نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای نشان دادن حسن نیت است. این یعنی باید اطلاعات و نکات کلیدی را طوری با مخاطب تان در میان بگذارید که همیشه احساس همراهی شما را پشت سرش داشته باشد. فقط در این صورت می توانید کمی هم که شده اوضاع را به سود خود تغییر دهید. پس نگران چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و گزارش های دقیق و صادقانه به آنها بدهید.

بی شک ارائه برخی از اطلاعات در قالب گزارش های مکتوب ریسک زیادی دارد. بنابراین می توانید در کلیات مشترک تان برخی از نکات اساسی را بیان کنید. اینطوری دیگر ریسک درز اطلاعات به حداقل می رسد.

فراموش نکنید، در دنیای امروز هیچ چیز پنهان نمی ماند. به زبان ساده تر، دنیای مدرن عصر شفافیت بی حد و مرز است. پس اگر شما با سهامداران صادق نباشید، احتمالا آنها اطلاعات مورد نیازشان را از جای دیگری تامین خواهند کرد. آن وقت شما می مانید و کلی توجیه که هیچ خریداری ندارد.

مطلب مرتبط: نکاتی برای سرمایه گذاری موفق

به سهامداران گوش دهید: مسیری دوطرفه

به سهامداران گوش دهید

تعامل میان سهامداران و مدیران معمولا بر مدار سخنرانی های بی پایان مدیران جریان دارد. انگار که سهامداران اصلا حرفی برای گفتن نداشته و شرایط شان گاهی اوقات دشوار نمی شود. این مسئله ای است که گاهی اوقات برای کارآفرینان سختی های زیادی نیز به همراه می آورد.

شما نمی توانید دنیای کسب و کار را یک جاده یکطرفه در نظر گرفته و طرف مقابل تان را از هر حقی برای اظهارنظر محروم کنید. خب با توجه به تنوع کسب و کارها در بازارهای مدرن، سهامداران در مواجهه با چنین شرایطی خیلی زود سراغ یک حوزه دیگر برای سرمایه گذاری خواهند رفت. این مسئله ای است که می تواند شرایط را به طور قابل ملاحظه ای برای آنها سخت و دشوار نماید. به همین خاطر باید همیشه حواس تان نسبت به تغییر اوضاع و شرایط جمع باشد. وگرنه اصلا بعید نیست شرایط تان در بازار به طور مداوم بدتر شود.

ایده ما در این بخش کاملا واضح و روشن است. شما باید همانطور که به مخاطب تان کلی اطلاعات می دهید، گاهی اوقات نیز کمی سکوت کرده و منتظر واکنش های شان باشد. اصلا چه بسا آنها هم ایده های خوبی داشته باشند که امکان بررسی بیشتر را فراهم کرده و راهکاری مناسب به شما دهد. این نکته ای است که می تواند در بلندمدت برای شما هیجان زیادی به همراه بیاورد.

فراموش نکنید، شما در مواجهه با سهامداران با کارشناس های خبره کسب و کار رو به رو نیستید. به همین خاطر ضروری است گاهی اوقات نگاه منطقی و موشکافانه ترس نسبت به اوضاع داشته باشید. چه بسا برخی از ایده های آنها در دنیای واقعی قابل اجرا نباشد. با این حال اگر شما نتوانید کارتان را به خوبی پیش ببرید، خیلی زود سهامداران از شما ناامید می شوند.

گوش دادن به دیگران هنری است که در دنیای کنونی کمتر کسی از آن برخوردار است. این نکته ای است که می تواند برای شما یک مزیت محسوب شود. کافی است توانایی تان در گوش دادن به دیگران را تقویت کرده و سپس بازدهی اش را به خوبی مشاهده نمایید. خب در این صورت نه تنها چیزی را از دست نمی دهید، بلکه به ساده ترین شکل ممکن دستاوردهای تازه ای در دنیای کسب و کار در انتظارتان خواهد بود. خب چرا هنوز دست روی دست گذاشته اید؟ دفعه بعد که سهامداران شرکت را ملاقات کردید، بد نیست کم هم که شده به حرف شان گوش دهید. این نکته ای است که از ما یک کارآفرین بی نهایت حرفه ای و مدیری شایسته خواهد ساخت.

توجه به سابقه سهامداران: اشاره به گذشته ها!

توجه به سابقه سهامداران

سهامداران دوست دارند همیشه در کانون توجه باشند . این نکته ای است که اگر به خوبی از سوی شما رعایت شود، اعتماد دوچندان آنها را به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر ما در این بخش سعی داریم شما را برای فعالیت بهتر در زمینه توجه به سهامداران ترغیب کنیم.

کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، کمی توجه به سرگذشت سهامداران است. البته قرار نیست مثل کارآگاه ها وارد زندگی شخصی شان شوید. در عوض یک ایده خوب در این میان تلاش برای توجه به تاریخچه سرمایه گذاری آنها و استفاده از همین نکته برای بهبود وضعیت تان است. خب وقتی شما نسبت به گذشته و سوابق کاری سهامداران توجه نشان می دهید، کارتان ساده تر خواهد شد؛ چراکه آنها به خوبی نسبت به توجه بی حد و حصر شما آگاهی پیدا می کنند.

شاید یکی از مهمترین دستاوردهای شما در زمینه تعامل با مخاطب هدف یا همان سهامداران در همین جا خلاصه شود. خب همانطور که سهامداران قبل از انتخاب یک برند برای همکاری کلی تحقیق می کنند، شما هم بد نیست گاهی اوقات کمی تحقیق را چاشنی کارتان کنید. اینطوری اعتبار و روندهای اساسی در همکاری سازمانی را نشان می دهید. ماموریت شما در این میان به طور خلاصه نشان دادن این نکته است که تا حد امکان انتخاب یک سهامدار و همکاری با او از سوی شما تصادفی نیست. این نکته می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی مخاطب تان داشته باشد.

کافی است کمی هم که شده خودتان را جای کسی قرار دهید که به عنوان سهامدار با برندتان همکاری دارد. اینکه شما متوجه توجه ویژه مدیران شده و بفهمید پس از بررسی های دقیق برای همکاری انتخاب شده اید، همیشه حس خوبی را منتقل می کند. بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید این حس خوب را از مخاطب تان دریغ کنید؛. چراکه می تواند نتایج وحشتناکی برای برندتان به همراه داشته و حتی اوضاع را کمی به هم ریخته نماید. 

مطلب مرتبط: راهکارهای سرمایه گذاری مطمئن

انعطاف پذیری در قبول شرایط: پیش به سوی موفقیت 

انعطاف پذیری در قبول شرایط

سهامداران معمولا با مدیرانی که شرایط را خیلی سخت و پیچیده می کنند، میانه خوبی ندارند. این امری است که می تواند شرایط را برای شما بی نهایت عجیب پیش برده و حتی فرصتی به منظور تعامل بهینه میان شما و مخاطب تان نیز ایجاد نکند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کمی انعطاف پذیری گام بلندی به سوی موفقیت محسوب می شود. این در حالی است که شاید پافشاری بر روی برنامه های قدیمی یا تک سویه مسیر برعکس را طی کند.

بی شک مدیران میانه چندان خوبی با شنیدن حرف های دیگران ندارند. به همین خاطر اگر شما به موقع دست به کار نشوید، اصلا بعید نیست در کوتاه ترین زمان ممکن توانایی تان برای تعامل درست و حسابی با مخاطب را از دست بدهید. آن وقت سهامداران تصویر خشک و انعطاف‎ناپذیری از شما در ذهن خواهند داشت. راستش را بخواهید، تغییر چنین تصویری شاید ساده به نظر برسد، اما در عمل اصلا ممکن نیست. به همین خاطر بهتر است کمی هم که شده به فکر وضعیت تان در بازار باشید. خب گاهی اوقات کنار گذاشتن برنامه های قدیمی همیشه ایده چندان سختی نیست. بد نیست اینطوری به ماجرا نگاه کنید که با چنین روندی کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب بی نهایت ساده تر خواهد شد. ماجرا جالب شد، نه؟

سعی کنید همیشه تصویر مناسبی از خودتان در ذهن سهامداران بسازید. این امر نه تنها رابطه فعلی شما با آنها را تقویت می کند، بلکه در یک چشم انداز وسیع موجب ترغیب دیگر سهامداران برای همکاری با شما خواهد شد. نتیجه این امر تنوع دسترسی به سهامداران مختلف بوده و شرایط شما را حسابی بهتر می کند.

تعیین اهداف و زمان بندی دقیق: وعده های پوچ ممنوع!

تعیین اهداف و زمان بندی دقیق

خیلی از مدیران در مواجهه با سهامداران دائما وعده های توخالی می دهند. این امر با هدف وقت خریدن به هر قیمتی صورت می گیرد. انگار که خریدن وقت اضافه به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را بهتر پیش برده و نشان دهید تا چه اندازه آماده موفقیت در بازار هستید.

راستش را بخواهید، دیدگاه بالا شاید در کوتاه مدت دردی از شما دوا کند، اما یک راهکار بلندمدت محسوب نمی شود؛ چراکه به شما فرصت خوبی برای تعامل اساسی و سازنده با مخاطب نخواهد داد. به علاوه، شما در زمینه بهبود شرایط تان در ارتباط با سهامداران نیز پیشرفتی نخواهید کرد؛ چراکه دو دستی خودتان را در کانون اتهام و تردید قرار داده اید. 

اگر یادتان باشد، ما در بخش های قبلی درباره ضرورت رویکرد صادقانه نسبت به سهامداران حرف زدیم. خب اگر شما حواس تان نباشد، خیلی زود در این رابطه با شکست های اساسی رو به رو می شوید. آن وقت دیگر هیچ فرصتی برای بهبود چشم اندازهای پیش روی تان نخواهید داشت.

یک ایده مناسب در این میان تلاش برای تعیین اهداف شرکت به طور دقیق است. اینطوری دست کم سهامداران از روند فعلی فعالیت شما مطلع خواهند شد. به علاوه، شما این امکان را خواهید داشت که به بهترین شکل ممکن سطح تعامل تان با آنها را تقویت کنید؛ چراکه دیگر چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

شاید فکر کنید تعیین اهداف دیگر به معنای رهایی از دردسر است. خب در این صورت هنوز یک گام دیگر باقی مانده که باید نسبت به آن توجه نشان دهید. این گام در واقع مربوط به تعیین زمان بندی دقیق برای تحقق اهداف است. خب شما نمی توانید سهامداران را تا ابد منتظر تحقق اهداف نگه دارید. در عوض باید زمان بندی دقیقی برای تحقق اهداف تان داشته و به مخاطب نشان دهید تا چه اندازه کارتان جدی است.

توصیه ما در رابطه با زمان بندی تحقق اهداف دوگانه است. از یکسو شما باید خودتان را برای یک برنامه کوتاه مدت آماده کنید که جذابیت زیادی برای سهامداران داشته باشد و از سوی دیگران برنامه ای بلندمدت به آنها بدهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در عین حال که نحوه فعالیت برندتان را برای سهامداران تشریح می کنید، کمی هم وضعیت برندتان را همراه نظم بیشتر سازید. این نکته جذابیت های بسیار بیشتری برای شما و کسب و کارتان به همراه خواهد داشت. پس بهتر است قبل از هر چیزی در این میان به فکر زمان بندی دوگانه باشید. اینطوری کارتان ساده تر شده و از سوی دیگر سهامداران نیز دائما شما را در منگنه برای تحقق سریع اهداف قرار نخواهند داد. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: چگونه ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشیم

سخن پایانی

بهبود وضعیت مدیران با سهامداران

مدیران معمولا در تعامل با سهامداران چالش های بسیار زیادی دارند. همین امر گاهی اوقات وضعیت یک شرکت را تا مرز ورشکستگی نیز پیش می برد. به همین خاطر ضروری است از توانایی های کسب و کار برای بهبود شرایط خود نهایت استفاده را ببرید. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات ساده و در عین حال کاربردی برای بهبود وضعیت مدیران در ارتباط با سهامداران را زیر ذره بین ببریم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا رابطه ای پایدار و مناسب با مخاطب تان ایجاد کنید. پس به جای اینکه همچنان به هر قیمتی که شده روش های قبلی تان را پیش ببرید، بهتر است یکبار هم که شده به فکر استفاده از راهکارهای تازه بیفتید. بی شک یکبار امتحان ایده های این مقاله وضعیت تان در رابطه با مخاطب را از این رو به آن رو خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید. اگر هم جایی به مشکل خوردید، مثل همیشه ما آماده کمک به شما خواهیم بود.

منابع:

https://www.tractivity.co.uk

https://blog.jambo.cloud

https://www.apm.org.uk

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oAeWbiCh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه