چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
موفقیت بیشتر در گوگل ادز حتی موقعی که همه چیز عالی است!

چطور در گوگل ادز موفق تر عمل کنیم؟

1 سال پیش ( 1402/1/27 )

اغلب استراتژی ها و توصیه هایی که درباره گوگل ادز بین بازاریاب ها دست به دست می شود بر روی تبدیل شکست به پیروزی های تاریخی تاکید دارد. انگار که تا یک برند اوضاعش در گوگل ادز حسابی به هم نریزد، اصلا نیازی به استراتژی های اصولی نخواهد داشت. چنین کاری مثل آن است که یک کارگردان تئاتر فقط وقتی بازیگران خنده شان می گیرد، دست به کار شود. یک ایده هوشمندانه در این میان دخالت کارگردان در زمینه اجرای بازیگران، حتی وقتی همه چیز به نظر خوب می رسد، است. این طوری کیفیت نمایش از خوب به بی نظیر تبدیل می شود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم موفقیت در گوگل ادز حد و مرزی ندارد. درست به همین خاطر اگر اوضاع شما در این پلتفرم تبلیغاتی خوب پیش می رود، باید حواس تان را دو برابر بیشتر جمع کنید؛ چراکه همیشه فرصت های طلایی دم دست تان هستند تا سود بیشتری از گوگل ادز ببرید. 

موفقیت بیشتر در گوگل ادز

سوال مهمی که اینجا باید بدان جواب داد، زمان درست برای شروع تلاش در زمینه موفقیت بیشتر در گوگل ادز است. بی شک وقتی یک برند حتی یک دلار هم بازگشت سرمایه از گوگل ادز ندارد، صحبت از توسعه هرچه بیشتر کسب و کار بی معنا خواهد بود. به علاوه، اصلا چطوری باید به موفقیت بیشتر در این ابزار معروف گوگل دست پیدا کرد؟ چنین سوالاتی آنقدر مهم هست که ما یک مقاله کامل را به آن اختصاص دهیم. اگر شما هم چنین سوالاتی در زمینه کسب و کارتان دارید، در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین جواب های ممکن را پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: مهمترین تغییرات گوگل ادز برای سال 2023

چه زمانی باید کارمان در گوگل ادز را ارتقا دهیم؟

چه زمانی باید کارمان در گوگل ادز را ارتقا دهیم

تیم های فوتبالی مثل رئال مادرید یا منچستر سیتی تا وقتی بدون کوچکترین رحمی از سد رقبا می گذرند، صدای هیچ انتقادی از طرف هواداران شان به گوش نمی رسد. با این حال کافی است حتی یک تساوی مقابل رقیبی گردن کلفت به دست بیاید تا همه از ضرورت اصطلاح امور حرف بزنند. در چنین موقعیت هایی معمولا بعضی از کارشناس ها درباره ضرورت آپدیت تاکتیک های تیم، حتی وقتی همه چیز عالی به نظر می رسید، حرف می زنند. این دقیقا همان نقطه عطفی است که سرمربی های کاربلد خیلی خوب پیدا می کنند. اینطوری قبل از اینکه حتی مشکلی سر و کله اش پیدا شود، ریتم تیم از قبل هم بهتر خواهد شد.

ماجرای بالا در دنیای گوگل ادز نیز مصداق دارد. البته شما قرار نیست همین طور سرخود شروع به تغییر استراتژی کاری تان کنید. در عوض ما معیارهایی برای فهم زمان مناسب در این راستا طراحی کرده ایم. این امر به شما برای آپدیت استراتژی ها یا روند کاری تان به شیوه‎ای بهتر کمک خواهد کرد. پس شش دانگ حواس تان را به این معیارها بدهید:

•    وقتی شما به طور مداوم بازگشت سرمایه ای که مد نظرتان بوده را به دست می آورید، مهمترین سیگنال برای بلندپروازی های بیشتر را دریافت کرده اید. مثلا اگر اول سال بازگشت سرمایه ای معادل 10 به ازای هر یک دلار مد نظرتان بوده و الان سه ماهی می شود به طور مداوم این هدف محقق می گردد، کم کم باید به دنبال اهداف بلندپروازانه تر باشید؛ چراکه برندتان همین حالا هم هدف قبلی را پشت سر گذاشته است.

•    اگر با بودجه ای مشخص چند ماهی است کارتان به خوبی پیش می رود و حس می کنید اگر کمی به این بودجه اضافه کنید، خبرهای خوب بیشتری در راه خواهد بود نباید حتی یک لحظه هم درنگ کنید. قبول دارم ولخرجی در گوگل ادز عاقبت خوشی ندارد، اما اگر کارتان را بلد باشید، ماجرا حسابی فرق می کند. 

•    گاهی اوقات بازاریاب ها درک درستی از پرسونای مشتریان ندارند. به همین خاطر تمام اقدامات شان در گوگل ادز ماهیت شانسی به خودش می گیرد. اگر شما به اندازه در کارتان حرفه ای شده اید که مشتریان را مثل کف دست تان بشناسید، دیگر وقت اعمال تغییراتی اساسی در استراتژی گوگل ادز برندتان فرا رسیده است؛ چراکه مشتریان همین حالا هم انتظارات بیشتری از برندتان در زمینه تبلیغات دارند. 

•    هر بازاریابی معمولا در ابتدای سال یک نرخ حداقلی برای فروش طراحی می کند. مثلا اگر ماهانه 200 تا از محصولات شرکت به فروش برسد، اوضاع مالی مناسب خواهد بود. وقتی شما تجربه چند ماه رکوردشکنی در زمینه فروش را داشته باشید، بد نیست کمی استراتژی تان در گوگل ادز را آپدیت کنید. اینطوری دروازه ای به سوی فروش های بیشتر پیش روی تان خواهد بود. 

بی شک معیارهای مثبت دیگری نیز برای اعمال تغییرات اساسی در وضعیت گوگل ادز برندها وجود دارد. مثلا اگر شما در زمینه ایمپرشن از 50 درصد بیشتر موفقیت کسب کردید، باید فورا گام های تازه ای برای تعامل بیشتر با مشتریان بردارید. این امر درباره ماندگاری بیشتر از 14 روزه کمپین تان در آمار و ارقام گوگل ادز نیز مصداق دارد. خب معمولا هیچ کمپینی بیشتر از 5-4 روز آمارهای مناسب دریافت نمی کند. به همین خاطر اگر شما بیشتر از این مدت موفقیت کسب کردید، کاملا آماده پرداختن به یک کمپین تازه هستید؛ چراکه الکی کش دادن ماجرا در نهایت به ضررتان تمام خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تازه ترین آپدیت های گوگل ادز

چطور استراتژی مان در گوگل ادز را بهتر کنیم؟

چطور استراتژی مان در گوگل ادز را بهتر کنیم

حالا که متوجه اهمیت ارتقای کیفی استراتژی برندتان در گوگل ادز، حتی وقتی همه چیز عالی پیش می رود، شده اید باید کمی کارمان را عمیق تر جلو ببریم. دومین سوالی که در مقدمه این مقاله مطرح کردیم، درباره چگونگی ارتقای استراتژی در گوگل ادز بود. شما الان خیلی خوب از ضرورت این ارتقا خبر دارید اما هنوز راه درازی تا اجرای آن در عمل باقی مانده است. ما در ادامه قصد داریم این راه دراز را برای شما بی نهایت ساده کنیم. پس با ما همراه باشید تا ایده هایی بهینه برای ارتقای کیفی کارتان در گوگل ادز کشف کنید. 

بازآفرینی استراتژی فعلی

بازآفرینی استراتژی فعلی

حتی بهترین استراتژی های تولید محتوا یا بازاریابی در گوگل ادز هم وقتی خوب به آنها نگاه کنیم، ایراداتی جزئی دارند. مثلا کمپینی را در نظر بگیرید که با تمرکز بر روی ویدئو مارکتینگ حسابی در گوگل گرد و خاک کرده است. احتمالا ویدئو مورد نظر اگر از زیر تیغ یک منتقد حرفه ای در زمینه تولید محتوا بگذرد، دست کم یک ایراد دانه درشت خواهد داشت. پس بد نیست کارتان که همین حالا هم حسابی محبوب شده با یک بازآفرینی سریع به مرحله «بی عیب و نقص» برسانید. در این مرحله معمولا کارآفرینان کمی تنبلی از خودشان نشان می دهند اما یادتان باشد در گوگل ادز جایی برای تنبل ها نیست!

خوشبختانه گوگل ادز امکانات بسیار زیادی برای بازآفرینی کمپین ها دم دست بازاریاب ها قرار می دهد. به طوری که شما می توانید هر وقت دل تان خواست کمپین تازه ای طراحی کرده و جایگزین کمپین قبلی کنید. این امر، اگر بازآفرینی تان دقیق باشد، کمتر ذوق کاربران را کور می کند. 

یادتان باشد، ثبات همیشه عنصر خوبی نیست. این امر حتی برای ورزشکارانی که سال های سال مدال های قهرمانی را درو کرده اند نیز مصداق دارد. پس همیشه یکی دو قدم از وضعیت فعلی تان جلوتر بروید. شما را نمی دانم، ولی من که همیشه عملکرد برندهایی که قبل از کهنه شدن کمپین شان دست به آپدیت یا ارائه نمونه ای تازه می زنند، ستایش کرده ام. پس منتظر چه هستید؟ دستی به سر و گوش کمپین تان بکشید تا باز هم در اوج بمانید. 

مطلب مرتبط: کمپین های تبلیغاتی موفق در گوگل ادز

تغییر فرمت تبلیغات

تغییر فرمت تبلیغات

بازاریاب ها معمولا دوست دارند روی یک الگوی مشخص تمرکز کنند و بقیه استراتژی ها را به سود آن یک مورد کنار بگذارند. این امر شاید کار بازاریاب ها را بی نهایت راحت کند، اما در عمل مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. هرچه باشد مشتریان هیچ علاقه ای به وقت گذرانی با برندی که فقط یک مدل بازاریابی بلد است، ندارند. 

ماجرای بالا درباره فرمت محتوا نیز مصداق دارد. احتمالا شما هم دوستی داشته اید که فقط تولید محتوای متنی یا ویدئویی را بلد بوده است. در چنین شرایطی آدم ها معمولا تمایلی برای تغییر نشان نمی دهند. این امر به مرور زمان موجب بازتولید کلیشه هایی می شود که هیچ طرفداری در بازار ندارد. 

فرمول ما در این بخش «تبدیل فرمت محتوا» نام دارد. همانطور که از اسم این الگو می شود حدس زد، ماجرا به طور کامل بر مدار تبدیل فرمت کمپین ها جریان دارد. مثلا اگر شما یک تبلیغ کلیکی در گوگل ادز دارید که فقط یک بنر ثابت دارد، بد نیست آن را به ویدئویی کوتاه یا متنی جذاب تبدیل کنید. اینطوری بدون اینکه مراحل سخت پیدا کردن یک ایده تازه را پشت سر بگذارید، کمپینی با ظاهری تازه برای مخاطب تان خواهید داشت. این امر به مرور زمان کاربران را طوری به برندتان علاقه مند می کند که خودتان هم باور نکنید. 

گاهی اوقات بازاریاب ها دنبال ایده های عجیب یا بی نهایت سخت برای بهبود کارشان هستند. از آنجایی که گوگل همیشه دنبال راحتی کار بازاریاب ها بوده، امکانات خوبی برای تبدیل فرمت کمپین ها دم دست من و شما قرار داده است. البته در این زمینه نباید بی گدار به آب بزنید؛ چراکه یک اشتباه کوچک به قیمت سرنوشت کسب و کارتان تمام خواهد شد. در عوض بهتر است کارتان را کمی سبک تر شروع کنید. مثلا به جای اینکه محتوای تبلیغاتی متنی ‏تان را کلا تغییر دهید، طوری از آن یک کلیپ ویدئویی بسازید که پیام اصلی تان ثابت بماند. اینطوری کاربران استقبال بهتری از محتوای بازاریابی تان کرده و شانس بهتری برای موفقیت در بازار خواهید داشت!

استفاده از محتوای تولید کاربران (UCG)

استفاده از محتوای تولید کاربران (UCG)

این روزها اغلب برندها طرفداران پر و پاقرصی برای خودشان دارند. به طوری که هر اقدام کوچکی از سوی یک برند با واکنش دوستدارانش رو به رو می شود. در این میان محتوای تولید کاربران (User Generated Content) از آن دست محتواهایی است که کاربران درباره برندها می سازند. البته ما اینجا با همه نوع محتوایی که کاربران درباره یک برند می سازند، کاری نداریم. در عوض تمرکزمان بر روی واکنش کاربران به کمپین تان است. این امر به شما کمک می کند در کنار کمپین تبلیغاتی اصلی تان در گوگل ادز از محتوای تولید کاربران نیز سود ببرید. 

خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند محتوایی که کاربران تولید می کنند، اصلا ارزش سرمایه گذاری ندارد. خب در این صورت باید بگوییم ماجرا کاملا برعکس است. مردم معمولا واکنش بهتری به محتوای بازاریابی از جنس خودشان نشان می دهند. به زبان خودمانی، کاربران یا مشتریان عادی بهترین بازاریاب های دنیا هستند؛ چراکه خیلی خوب دغدغه و نیازهای امثال خودشان را می دانند. پس دفعه بعد که دنبال ارتقای کمپین تان در گوگل ادز بودید، بد نیست نیم نگاهی به محتوای تولید کاربران داشته باشید. 

مطلب مرتبط: مدیریت بودجه در گوگل ادز

یادتان باشد، محتوای تولید کاربران باید به طور خودجوش و داوطلبانه تولید شود، وگرنه هیچ ارزشی نخواهد داشت. پس الکی خودتان را برای دریافت این مدل محتوا به آب و آتش نزنید. اگر عملکرد برندتان به طور طبیعی خوب باشد، کم کم سر و کله این دسته از کاربران پیدا خواهد شد. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.tenthousandfootview.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PSrDVbQS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه