شاید بهترین خبر برای بازاریاب ها در سراسر دنیا بازگشت سرمایه بالا از طریق استفاده از گوگل ادز باشد. این سرویس برای بسیاری از کارآفرینان جذابیت فوق العاده بالایی داشته و امکان شخصی سازی تبلیغات به طور ویژه را فراهم می سازد. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، هیچ سرویس تبلیغاتی به اندازه گوگل برای تان جذابیت ندارد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و محبوبیت تان در دنیای آنلاین را به طور شگفت انگیزی افزایش می دهد.
اگرچه گوگل ادز یکی از بهترین سرویس های تبلیغاتی دنیا محسوب می شود، اما خبر بدی نیز در این میان برای شما وجود دارد. این خبر مربوط به سیستم مزایده ای گوگل است. بر این اساس کسب و کارهای مختلف برای نمایش تبلیغات شان در گوگل ادز به طور مداوم در رقابت با هم بوده و فقط پیشنهادهای بالا در این سرویس امکان جلب نظر کاربران را دارد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک کرده، اما در طرف مقابل هزینه زیادی نیز برای تان به همراه خواهد داشت.
بسیاری از کسب و کارهای فعال در زمینه تبلیغات مایل به پرداخت هزینه بالا برای نمایش محتوای بازاریابی شان در گوگل ادز نیستند. این امر مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت چنین کسب و کارهایی در گوگل به همراه داشته است. اگر شما نیز چنین مشکلی را پیش رو دارید، یکی از راهکارها تلاش برای استفاده از تکنیک های مختلف به منظور صرفه جویی در هزینه های تان است. شاید عجیب به نظر برسد، اما امروزه هیچ راهکاری برای صرف نظر از فعالیت در گوگل ادز نیست. به هر حال در اینجا صحبت از بهترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در دنیاست. بنابراین شما باید هر طور که شده شانس تان در این حوزه را آزمایش کنید.
مطلب مرتبط: کمپین های تبلیغاتی موفق در گوگل ادز: همراه با فهرست کلیدواژه های پرطرفدار
اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات تان در گوگل ادز هستید، توصیه های مورد بحث در این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین توصیه ها و روش ها برای تبلیغات حرفه ای در گوگل ادز در کنار صرفه جویی در هزینه هاست. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای در زمینه کاهش هزینه ها توسعه می دهد. با این حساب دیگر کمتر مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین تکنیک ها در این رابطه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
1. استفاده از هدف گذاری مکانی
هدف گذاری مکانی یا جغرافیایی یکی از امکانات بسیار عالی برای فعالیت در گوگل ادز است. این امر به کاربران امکانات بسیار خوبی برای مشاهده تبلیغات مطابق با سلیقه و ترندهای مربوط به حوزه زندگی شان می دهد. برندها از مدت ها قبل به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سراغ استفاده از شیوه های شخصی سازی تبلیغات رفته اند. در این میان یکی از بهترین گزینه ها در گوگل ادز مربوط به نمایش تبلیغات برای کاربران حاضر در یک موقعیت مکانی خاص است. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی کاربران را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
یادتان باشد هر کاربری در فضای آنلاین مایل به خرید از برندهای باکیفیت محصولات و همچنین تبلیغات بالاست. یکی از نشانه های تبلیغات باکیفیت نیز توجه به موقعیت مکانی کاربران است. این امر امکانات پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب اگر به دنبال بهینه سازی شانس تان در فضای گوگل ادز هستید، می توانید از همین امروز فقط برای کاربران یک یا چند بازار خاص محتوای تان را به نمایش بگذارید. این امر نه تنها برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه دارد، بلکه سطح پرداختی تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
یکی از اشتباهات بازاریاب ها در زمینه فعالیت در گوگل تمایل برای پرداخت هزینه به طور چشمگیر است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار جذاب و هیجان انگیز به نظر برسد، اما در واقعیت شانس شما برای جلب نظر کاربران را کاهش می دهد. اگر شما در یک بازار محلی فعالیت داشته باشید، در عمل نیازی به حضور در بازارهای بین المللی یا کشورهای خارجی نخواهید داشت. به عنوان مثال، برندی که در استرالیا محصولاتش را تولید و عرضه می کند، هیچ نیازی به مشتریان بازار آمریکای شمالی ندارد. بنابراین هدف گذاری بر روی بازار استرالیا و نمایش محتوای تبلیغاتی اش به طور انحصاری برای این دسته از کاربران در گوگل ایده بسیار خوبی خواهد بود. شما به این ترتیب شانس زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با شخصی سازی محتوا و کاهش هزینه های سرسام آور برندتان خواهید داشت.
2. استفاده از کلیدواژه های خاص
بسیاری از اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان اقدام به استفاده از کلیدواژه های پرتعداد و نمونه های بسیار عام می کنند. به عنوان مثال، اگر شما در حوزه تولید کفش فعالیت دارید، استفاده از کلیدواژه هایی نظیر «فروش کفش» یا «کفش های باکیفیت» به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. شما به این ترتیب فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. با این حال این امر پایان ماجرا نیست. بسیاری از برندها در فضای گوگل ادز فعالیت دارند و احتمالا تبلیغات شما در فضای موردنظر خیلی زود از نگاه کاربران دور می ماند. این امر می تواند تمام هزینه های شما را بی نتیجه ساخته و شانس تان را در بازار به طور چشمگیری کاهش دهد. با این حساب شما باید برای جلب نظر کاربران راهکار دیگری مدنظر قرار دهید.
مطلب مرتبط: بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز: راهنمای قدم به قدم برای بازاریاب ها
توصیه ما در این بخش برای تاثیرگذاری بهتر بر روی کاربران و صرف مقدار پایین تری از هزینه تلاش برای هدف گذاری بر روی کاربران با کلیدواژه های خاص است. اجازه دهید به همان مثال فروش کفش برگردیم. در این مثال شما به جای استفاده از کلیدواژه های عمومی می توانید اندکی بر روی حوزه تخصصی تان متمرکز شوید. اگر شما فقط در زمینه تولید کفش های ورزشی یا حتی بیشتر فقط و فقط در زمینه تولید کفش گلف زنانه فعالیت دارید، امکان شخصی سازی کلیدواژه ها به طور حرفه ای پیش روی تان خواهد بود. این امر به شما شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و دیگر دردسرهای صرف هزینه بالا را نیز به همراه نخواهد داشت.
بی تردید کاربرانی که به دنبال آشنایی یا خرید کفش های گلف هستند، کلیدواژه ای عمومی در این حوزه را مورد توجه قرار نمی دهند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در کسب و کار شما خواهد داشت. درست به همین خاطر باید برای جلب نظر کاربران به طور مداوم اقدام نمایید. یکی از مثال های خوب در این راستا استفاده از کلیدواژه «کفش گلف زنانه» است. این عبارت هماهنگی بالایی با محصولات شما داشته و میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور چشمگیری بالا می برد. نکته جالب اینکه به دلیل خاص بودن کلیدواژه مورد نظر میزان رقابت بر سر آن نیز به شدت کمتر از نمونه های عمومی تر خواهد بود. به این ترتیب شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بدون نیاز به صرف هزینه های بالا را خواهید داشت.
3. استفاده از کلیدواژه های دقیق
یکی از اشتباهات مهم برندها در زمینه بازاریابی و تبلیغات در گوگل توجه صرف به کیفیت تبلیغ و فراموشی نکاتی مانند کاربست کلیدواژه های درست و دقیق است. در این صورت حتی اگر محتوای تبلیغاتی شما کیفیت بسیار بالایی نیز داشته باشد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در این میان نخواهید داشت. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نکات مربوط به استفاده از کلیدواژه های دقیق را مد نظر قرار دهید. این امر می تواند شانس تان در بازار را به شدت تقویت کرده و جلوی بسیاری از مشکلات تان در زمینه صرف هزینه بالا را نیز بگیرد.
خوشبختانه امروزه گوگل سرویس های بسیار دقیقی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و بهینه سازی عملکرد برندها در حوزه تبلیغات دارد. یکی از این خدمات مربوط به معرفی کلیدواژه های مناسب برای حوزه فعالیت هر کسب و کار است. این امر در ابزار گوگل کی وردز به خوبی در دسترس قرار دارد. البته شما در این صورت نیز باید همچنان نسبت به استفاده از مطالعه خودتان در بازار و تلاش برای بهینه سازی نتایج گوگل با توجه به شرایط خاص برندتان اقدام نمایید. در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید.
4. استفاده از تمام اکستنشن ها
اکستنشن های تبلیغاتی در گوکل به مثابه ابزارهایی برای جلب نظر بیشتر کاربران مطرح است. این امر شاید برای بازاریاب های تازه کار بسیار سخت باشد، اما در عوض شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. شما به این ترتیب دیگر نیازی برای صرف هزینه های بی نهایت زیاد برای تمدید تبلیغات تان نخواهید داشت. به علاوه، بازگشت سرمایه برندتان نیز به طور چشمگیری بیشتر می شود.
اکستنشن های تبلیغاتی در دوره کنونی به طور قابل ملاحظه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کاربرد دارد. این بخش به طور چشمگیری جزییات تبلیغات شما را بهینه سازی کرده و شانس تان برای جلب نظر کاربران را نیز بی نهایت بالا می برد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تعامل با مخاطب هدف پیش رو نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: تبلیغات گوگل ادز موفق: آموزش سیستم مزایده ای گوگل + 6 تکنیک طلایی
وقتی یک تبلیغ در گوگل ادز نمایش داده می شود، کاربران به غیر از لینک اصلی برخی از جزییات نظیر آدرس URL و همچنین شماره تماس و توضیحات ابتدایی محتوا را مشاهده خواهند کرد. متاسفانه برخی از برندها نسبت به استفاده از نکات موردنظر برای جلب نظر کاربران توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه داشته و شانس کسب و کار شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد.
اکستنشن های تبلیغاتی در گوگل ادز در واقع همان مواردی است که در بخش بالا مورد اشاره قرار گرفت. شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم نسبت به استفاده درست از اکستنشن ها مطمئن شوید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر کاربران از بین برود. در این صورت دیگر تبلیغات تان بازدید بالایی نداشته و شانسی هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نمی گیرد.
شما به عنوان بازاریاب باید همیشه حواس تان به بخش های مختلف تبلیغات تان باشد. این امر به طور ویژه ای در گوگل ادز با هزینه های بالای تبلیغات در آن مصداق پیدا می کند. بنابراین شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بهترین راهکارها را مورد ارزیابی و توجه قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان کنار گذاشته شوید. در این میان استفاده از تمام اکستنشن های تبلیغاتی و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور استاندارد ایده بسیار خوبی خواهد بود.
5. استفاده از اطلاعات مربوط به سیستم مزایده ای برای طراحی تبلیغات
طراحی تبلیغات همیشه امری سخت و دشوار بوده است. در این میان شما باید به طور مداوم نکات مربوط به استفاده از کلیدواژه های حرفه ای را مدنظر قرار دهید و در کنار این مسئله آمادگی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نیز داشته باشید. این امر می تواند به شما کمک شایانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و بسیاری از مشکلات مالی تان را نیز حل کند. منظور ما در این بخش استفاده از هر نوع اطلاعاتی نیست، بلکه فقط اطلاعات معتبر و مهم را مدنظر داریم. شما به این ترتیب فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و هزینه های تان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
امروزه اغلب شبکه های اجتماعی گزارش های دقیقی درباره وضعیت برندهای تجاری عرضه می کنند. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای فعالیت مناسب در دنیای بازاریابی می دهد. گوگل نیز در این میان گزارش های دقیق و کاربردی برای برندها منتشر می کند. با این حساب اگر شما به دنبال تبلیغات بهتر در این فضا هستید، می توانید همیشه بر روی تبلیغات گوگل ادز برای فعالیت بهینه برندتان حساب باز کنید. این امر شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای در دنیای کسب و کار افزایش داده و دقت تبلیغات تان را بهینه می کند.
مطلب مرتبط: گوگل ادز (Google Ads) چیست؟ همراه با معرفی 5 مدل تبلیغاتی آن
بی تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه مشکل دارند. این امر نه تنها مربوط به بحث هزینه تبلیغات، بلکه شامل میزان بازگشت سرمایه نیز می شود. در این بین اگر شما به طور مداوم از اطلاعات معتبر و تاثیرگذار برای طراحی و نمایش تبلیغات سود ببرید، شانس تان در بازار چند برابر خواهد شد. خبر خوش اینکه سرویس های مختلف گوگل به طور رایگان در دسترس شما قرار دارند. بنابراین نیازی به پرداخت هزینه برای بهینه سازی تبلیغات تان با هزینه ای اندک نخواهید داشت. این امر می تواند شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی کرده و فرصت های بی شماری پیش روی تان قرار دهد.
6. طراحی صفحه فرودهای باکیفیت
صفحه فرود برای هر تبلیغی مهم و اساسی است. اگر شما بهترین تبلیغات در گوگل ادز را هم داشته باشید، در صورتی که کیفیت صفحه فرودتان پایین باشد، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند برای شما به شدت آزاردهنده باشد. بدون تردید امروزه کاربران انتظارات زیادی از برندها، محصولات و تبلیغات شان دارند. بنابراین شما فرصتی برای اشتباه کردن در این فضا ندارید. این امر می تواند به مثابه یک زنگ خطر اساسی باشد.
طراحی صفحه فرود اغلب اوقات از همان ابتدای شروع به فعالیت یک برند مد نظر قرار می گیرد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی پیش روی تان خواهید داشت. این نکته برای شما بی نهایت مهم بوده و سرنوشت تبلیغات تان در دنیای گوگل ادز را تعیین می کند.
بی شک طراحی صفحات فرود باکیفیت برای بازاریاب های تازه کار امر سخت و دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید در ابتدای راه تان الگوبرداری از دیگر برندها را در دستور کار قرار دهید. این امر به شما فرصت خوبی برای یادگیری اصول کار از دیگر برندها و تاثیرگذاری بهینه بر روی آنها می دهد. با این حساب در بازار کسب و کار همیشه نیم نگاهی به عملکرد سایر برندها داشته باشید.
7. استفاده از اهداف درست
اهداف شما در تبلیغات گوگل باید درست و حرفه ای باشد، در غیر این صورت به طور مداوم برای تحقق شان با مشکل و چالش های بزرگ رو به رو خواهید شد. این امر می تواند برای برند شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و موقعیت تان در بازار را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد.
اگر شما تا به امروزه اهداف تان را بدون توجه به میزان حرفه ای بودن آنها طراحی کرده اید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر با استفاده از نکات این بخش در کارتان تغییر ایجاد کنید. این امر شامل استفاده از اهداف مرتبط با فعالیت های تان است. بدون شک فروش بیشتر برای هر برندی نوعی هدف مهم محسوب می شود. با این حال شما باید افزایش اعضای خبرنامه، ترافیک کلی سایت و همچنین نرخ کلیک بر روی تبلیغات تان را نیز مد نظر قرار دهید. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. درست به همین خاطر شما در صورت موفقیت در این حوزه شانس تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.
مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی گوگل: راهنمایی کامل برای بازاریاب ها
بدون تردید بازاریابی در فضای گوگل ادز امر ساده ای نیست. امروزه با افزایش رقابت در این فضا دشواری های این امر به خوبی نمایان شده است. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید به طور مداوم از تکنیک های استاندارد و روش هایی برای کاهش هزینه ها استفاده نمایید. نکات مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای کاهش هزینه های شما در حوزه بازاریابی خواهد بود.