استفاده از گوگل در عرصه بازاریابی امری رایج محسوب می شود. امروزه تمام برندها برای استفاده از خدمات این برند با هم در حال رقابت هستند. این امر در مورد کاربران نیز مصداق دارد. بسیاری از مردم نخستین تجربه شان از دنیای اینترنت با لوگوی کلاسیک و جذاب گوگل همراه بوده است. از آنجایی که این برند در طول سال های اخیر خدماتش را در بخش های گسترده ای توسعه داده است، مشاهده استفاده وسیع بازاریاب ها از خدمات این برند امر عجیبی نیست.
اگر شما تا به حال از هیچ کدام از ابزارهای گوگل برای اهداف بازاریابی استفاده نکرده اید، کلی از رقبای تان عقب افتاده اید. با این حال هنوز هم خیلی دیر نشده است. آنچه شما بدان نیاز دارید، یک برنامه دقیق و تاثیرگذاری برای جلب نظر مشتریان خواهد بود.
هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه استفاده از گوگل ترندز برای فرآیند بازاریابی است. این امر به شما فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین پیشبرد هرچه بهتر فرآیند بازاریابی تان می دهد.
گوگل ترندز یکی از ابزارهای اساسی و حرفه ای گوگل برای کاربران است. وقتی وارد صفحه اصلی این سرویس می شوید، شعار «جست وجو در میان آنچه مردم دنیا سرچ می کنند» برای شما نمایش داده می شود. این امر به خوبی هدف سرویس موردنظر را مشخص می سازد. اگر شما به دنبال دسترسی به اطلاعاتی مفید در رابطه با جست وجوی کلی کاربران در سراسر دنیا هستید، گوگل ترندز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این ابزار با استفاده از نمودارهای مختلف شمار بالایی از داده های خام را بدل به محتوای جذاب برای بازاریابی می کند.
مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب با برگزاری مسابقات هیجان انگیز
بدون تردید صحبت کردن درباره یک سرویس مناسب برای بازاریابی با استفاده از آن در عمل تفاوت های بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها در این میان شرایط بسیار دشواری را پشت سر می گذارند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از بهترین تکنیک های ممکن در این راستاست. هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از کاربردهای سرویس گوگل ترندز در عرصه بازاریابی است. در ادامه برخی از کاربردهای مهم این عرصه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
استفاده از گوگل ترندز برای مطالعه بازار
مطالعه بازار یکی از مهم ترین اهداف در زمینه بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از برندها بدون مطالعه درست بازار هیچ آینده مناسبی در این حوزه نخواهند داشت. وقتی شما با مطالعه وارد عرصه بازاریابی می شوید، امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان و همچنین درک تغییرات جاری را خواهید داشت. همچنین دیگر خبری از غافلگیری در میانه راه نخواهد بود.
بسیاری از کسب و کارها برای عرضه محصولات شان نیاز به مطالعه بازار دارند. این امر به مدیران ارشد برای انتخاب بهترین زمان به منظور عرضه محصولات کمک می کند. گوگل ترندز با ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با میزان جست وجوی کاربران برای خرید آنلاین یا به طور کلی خرید به شما فرصت تعیین بهترین زمان ممکن را می دهد.
خوشبختانه امروزه گوگل تمام آمارهای مربوط موتور به جست وجویش را در قالب دسته بندی های دقیق به کاربران ارائه می کند. معنای این امر امکان شخصی سازی دقیق مطالعه بازار برای کسب و کارتان است. اگر شما در تلاش برای عرضه یک محصول در بازار ژاپن هستید، ارزیابی داده های جهانی به کارتان نخواهد آمد. در این مورد بازاریاب ها نیاز فوری به داده های منحصر به فرد برای بازار ژاپن دارند. نکته جالب اینکه گوگل امکان انتخاب کشور و حتی شهر مورد نظر برای مشاهده وضعیت جست وجوی کاربران را فراهم می سازد. با این حساب بازاریابی با استفاده از گوگل ترندز یکی از دلنشین ترین کارهای ممکن محسوب می شود.
برخی از بازاریاب ها برای مطالعه بازار اقدام به انتخاب کشور یا شهر موردنظرشان می کنند. اگر این امر به تنهایی صورت گیرد، تمام اطلاعات مربوط به جست وجو در گوگل برای شما به نمایش درخواهد آمد. توصیه ما در این میان انتخاب منطقه موردنظر و کلیدواژه دقیق است. اینطوری دیگر خبری از اطلاعات عجیب و غریب و گیر افتادن در میان حجم بالایی از داده ها نخواهد بود.
تولید اخبار دقیق
تولید اخبار دقیق درباره حوزه کسب و کار یکی از کارهای جذاب برای بهبود جایگاه برند محسوب می شود. شما با چنین کاری امکان تبدیل شدن به منبع خبری در عرصه کسب و کارتان را خواهید داشت. مشتریان به چنین برندهایی فقط به چشم فروشنده نگاه نمی کنند، بلکه همیشه آنها را نوعی برند نوآور و همچنین مشاوری مطمئن تلقی خواهند کرد.
مطلب مرتبط: 10 نکته بازاریابی اینترنتی در سال 2021
یکی از نکات مهم در تولید اخبار به طور دقیق توجه به کیفیت شان است. اگر شما اخبار دقیق و تحلیلی از وضعیت بازار منتشر کنید، بسیاری از کاربران به سراغ شما خواهند آمد. شاید در ابتدا همه ترافیک سایت متوجه مطالعه اخبار باشد، اما در بلندمدت کاربران به برند شما و وضعیت بازاریابی تان نیز توجه نشان خواهند داد. این امر موجب افزایش توجه عمومی به برند شما و امکان تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف خواهد شد.
امروزه ما در دنیای اطلاعات زندگی می کنیم. تولید اخبار دقیق براساس اطلاعات معتبر کار سختی محسوب می شود. درست به همین خاطر مردم به منابع خبری مطمئن و کارکشته توجه زیادی دارند. اگر شما اقدام به راه اندازی یک وبلاگ برای انتشار اخبار دقیق و تحلیلی از عرصه کسب و کارتان کنید، طرفداران بسیار زیادی پیدا خواهید کرد. کاربرد گوگل ترندز در این میان امکان جست وجو در میان ترندهای خبری محبوب در میان کاربران و تولید محتوا براساس همان هاست.
اگر شما تجربه کار روزنامه نگاری را داشته باشید، به خوبی از اهمیت خبرهای دست اول آگاهی دارید. اگر شما قصد تولید اخبار تازه و دست اول دارید، باید اول از همه نسبت به وقوع یک رویداد مطلع شوید. این امر بدون استفاده از ابزار گوگل ترندز امکان پذیر نخواهد بود.
اگر شما به طور مداوم گوگل ترندز و کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارتان را جست وجو کنید، به خوبی امکان اطلاع پیدا کردن از جزییات اصلی در این رابطه را خواهید داشت.
جست وجوی کلیدواژه ها در گوگل ترندز
استفاده از کلیدواژه ها در عرصه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها در زمینه تولید محتوای بازاریابی به طور مداوم از کلیدواژه های نادرست استفاده می کنند. دلیل این امر عدم توجه بازاریاب ها به سلیقه مخاطب هدف و تلاش برای ساماندهی امور براساس تجربه شان است.
دنیای بازاریابی به طور مداوم در حال تغییر است. اگر شما در این میان به تجربه شخصی تان یا دیگر منابع غیرمعتبر تکیه کنید، سرانجامی بهتر از شکست منتظرتان نخواهد بود. گوگل ترندز امکان جست وجوی کلیدواژه ها به بهترین شکل ممکن را فراهم می کند. این امر شما را برای تولید محتوای بازاریابی با کیفیت براساس کلیدواژه های دقیق یاری می کند. معنای ضمنی این امر امکان تاثیرگذاری بالا و جلب نظر کاربران در مدت زمان اندک است.
وقتی محتوای بازاریابی برند شما درست براساس سلیقه روز مشتریان طراحی شود، دیگر دلیلی برای بی توجهی کاربران به آن وجود نخواهد داشت. بنابراین تمام کاربران به سمت برندتان جذب خواهند شد.
شما برای جست وجوی کلیدواژه ها در گوگل ترندز کار دشواری پیش رو ندارید. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای جست وجوی کلیدواژه ها براساس بازار هدف و همچنین انتخاب دست کم سه کلیدواژه است، در غیر این صورت شاید شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید.
همانطور که استفاده از کلیدواژه های پرتعداد در فرآیند بازاریابی امر نادرستی محسوب می شود، اتکا به شمار اندکی از کلیدواژه ها هم استراتژی درستی نیست. شما به چنین کاری در عمل فقط بخش محدودی از مخاطب هدف را به خودتان جلب خواهید کرد.
بدون تردید وقتی شما در عرصه بازاریابی مشغول جست وجوی کلیدواژه ها هستید، انتخاب از میان آنها امر دشواری خواهد بود. گوگل ترندز در این میان برای ساده سازی کار شما امکان مقایسه کلیدواژه ها با هم را فراهم کرده است. معنای این امر امکان مقایسه کلیدواژه ها با هم و انتخاب بهترین شان است. بون تردید چنین تکنیکی هر بازاریابی را به خودش جلب خواهد کرد.
مطلب مرتبط: بازاریابی چابک با واکنش استراتژیک به شرایط بازار
نوآوری در محصولات با گوگل ترندز
تولید محصولات تازه و نوآورانه همیشه کلید موفقیت در بازار بوده است. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر به طور مداوم در تلاش برای جست وجوی نوآوری های تازه بوده اند. محصولات پرفروش در دنیا همیشه از فناوری جدیدتری استفاده کرده اند. این امر رقبا را کنار زده و مشتریان را مستقیم به دنبال یک برند می کشاند.
بدون تردید صحبت کردن از نوآوری در تولید محصولات کار بسیار ساده تری نسبت به اجرای آن است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در عمل هیچ نوآوری در بازار ندارند. توصیه ما در اینجا استفاده از گوگل ترندز برای نوآوری های قابل ملاحظه در بازار با محصولات جدید است.
همانطور که قبل از این نیز اشاره کردیم، گوگل ترندز امکان ارزیابی ترندها و به طور کلی جست وجوهای پرتکرار در موتورش را برای کاربران فراهم می کند. اگر خبرگزاری های حرفه ای در زمینه کسب و کار درباره یک فناوری اخبار زیادی را کار کنند، نشانه مهمی برای شما به منظور استفاده از آن در محصولات تان خواهد بود. چنین امری به مثابه مهم ترین عامل برای آگاهی از فناوری های جدید و استفاده از آنها در فرآیند تولید محصولات تازه خواهد بود.
بسیاری از نوآوری های در بازار به همین سادگی روی می دهد. شما همیشه نباید یک فناوری تازه را راه اندازی کنید تا امکان استفاده از آن را داشته باشید. نکته مهم در این میان ارزیابی دقیق بازار برای استفاده از نوآوری های تازه است. این امر به شما امکان تبدیل شدن به برند محبوب مشتریان بدون نیاز به طی مسیر طولانی برای معرفی یک فناوری تازه را می دهد. تنها کاری که شما در اینجا باید انجام دهید، جست وجوی مداوم در گوگل ترندز بری آگاهی از تازه ترین ترندهای فناوری است.
بی شک بسیاری از فناوری های جدید به کار کسب و کار شما نمی آید. نکته مهم در این میان ادامه دادن مسیر موردنظر برای پیدا کردن فناوری موردنظر است. متاسفانه برخی از برندها در میانه راه منصرف شده و به وضعیت عادی برمی گردند. این امر آنها را از بزرگترین فرصت بازاریابی شان محروم خواهد کرد.
بنابراین شما باید همیشه نسبت به ادامه مسیر برای پیدا کردن ایده های مناسب در زمینه بازاریابی امیدوار باشید. شاید در مراحل ابتدایی شکست های بسیار زیادی پیش روی شما قرار داشته باشد، اما نکته مهم در این میان امکان عرضه محصولات جدید و با فناوری بهتر به بازار است. بدون تردید این امر در طولانی مدت محقق خواهد شد. بنابراین شما باید هرگونه ایده ای برای موفقیت در کوتاه مدت را فراموش کنید، در غیر این صورت فقط ضربه زیادی به خودتان و کسب و کارتان وارد خواهید کرد.
تولید محتوا با موضوعات گوگل
جست وجو در گوگل ترندز در دو بخش کلیدواژه و موضوع صورت می گیرد. وقتی شما کلیدواژه ای را جست وجو می کنید، وضعیت آن برای شما به نمایش درمی آید. با این حال ماجرا درباره موضوعات به طور کلی متفاوت است. به عنوان مثال، وقتی شما موضوع صنعت گیم را جست وجو نمایید، شمار بالایی از آمارهای مرتبط برای شما به نمایش درمی آید. نکته مهم در این میان امکان تولید محتوای بازاریابی در حوزه های مختلف به سادگی آب خوردن است.
مطلب مرتبط: بازاریابی با هشتگ های کاربردی در نیمه دوم 2021
بدون تردید هر بازاریابی دست کم یک بار در طول زندگی حرفه ای اش با کمبود محتوا مواجه شده است. این امر شاید در نگاه نخست امری طبیعی و زودگذر باشد، اما برای بسیاری از برندها نوعی کابوس همیشگی است. اگر شما ایده یا از آن مهم تر اطلاعات مناسبی برای تولید محتوای بازاریابی در دست ندارید، باید اول از همه به سراغ موضوعات گوگل ترندز بروید. این امر به شما امکان پیدا کردن آخرین تحولات در بازار و امکان بهره مندی از مزایای آن را خواهد داد. بنابراین شما هم اطلاعات مناسب در زمینه موردنظرتان و هم ایده های جالب پیدا خواهید کرد.
اگر شما جست وجو در میان موضوعات در گوگل ترندز را با گوگل نیوز ترکیب کنید، امکان تولید برترین محتوای بازاریابی را خواهید داشت. گوگل نیوز یکی دیگر از ابزارهای گوگل برای بازاریاب هاست. این ابزار امکان پیدا کردن آخرین اخبار در حوزه های مختلف را فراهم می سازد. بنابراین وقتی شما موضوع مناسب تان برای بازاریابی را پیدا کردید، استفاده از گوگل نیوز برای دسترسی به اخبار تازه کارتان را ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد.
گاهی اوقات برندها محتوای بازاریابی شان را درباره موضوعات قدیمی یا از مدافتاده ساماندهی می کنند. شاید این امر در نگاه نخست آگاهانه باشد، اما دلیل اصلی اش عدم استفاده از داده های به روز است. اگر شما از داده های قدیمی برای بازاریابی استفاده کنید، همیشه امکان بروز مشکل در رابطه با به روز بودن محتوای بازاریابی تان وجود دارد. این امر برندها را به طور مداوم در مسیر بازاریابی عقب نگه می دارد. استفاده از داده های جدید و به روز یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در زمینه بازاریابی محسوب می شود. بنابراین شما برای تولید محتوای جذاب و تعاملی در این حوزه نیاز اساسی به موضوعات جذاب و اطلاعات مناسب دارید. این امر به بهترین شکل ممکن با استفاده از گوگل ترندز فراهم می شود.
استفاده از گوگل ترندز برای تحلیل اخبار
آیا شما در حوزه خبر فعالیت دارید؟ امروزه تولید محتوای خبری یکی از ایده های جذاب برای بازاریابی محسوب می شود. این امر از سوی بسیاری از برندهای بزرگ به طور قابل ملاحظه ای دنبال می شود. بنابراین اگر شما در این میان در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، استفاده از گوگل ترندز می تواند شما را به طور کامل از رقبای تان متمایز سازد.
گاهی اوقات برندها برای انتظار مقالات و محتویات خبری شان تمایل به همکاری با یک خبرگزاری حرفه ای دارند. این امر شامل فعالیت به عنوان نویسنده مهمان در خبرگزاری موردنظر خواهد بود. اگر شما همکاری مناسبی با یک آژانس خبری داشته باشید، به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت.
گوگل ترندز امکان جست وجو در میان خبرگزاری های مطرح را فراهم می سازد. این امر درست مانند موضوعات دیگر جست وجو شده در گوگل امکان دسترسی به آمارهای دقیق را فراهم می سازد. شما با مقایسه میزان محبوبیت خبرگزاری های مختلف در نهایت امکان همکاری با بهترین گزینه را خواهید داشت. این امر به شما فرصتی بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهد داد.
شما در نهایت برای ارزیابی وضعیت تولید خبر برندتان باید معیارهایی داشته باشید. یکی از معیارهای مهم در این میان پیگیری وضعیت کلیدواژه برندتان در گوگل ترندز است. بدون تردید وقتی شما مشغول تولید محتوای بازاریابی هستید، یک انتظار مناسب افزایش جست وجوی کاربران درباره برندتان در گوگل خواهد بود. اگر شما پس از اجرای فرآیند موردنظرتان هیچ بازخوردی دریافت نکردید، یعنی اینکه مسیر را اشتباه آمده اید. این امر به معنای ضرورت بازنگری در فرآیند بازاریابی و بهینه سازی اش در مدت زمانی کوتاه خواهد بود.
مطلب مرتبط: درس هایی از گوگل برای توسعه کسب و کار
بسیاری از برندها بدون اطلاع از وضعیت بازاریابی شان به تکرار اشتباهات گذشته ادامه می دهند. با این حساب وقتی شما معیار درستی برای این حوزه در دست داشته باشید، وضعیت تان به طور مداوم بهبود پیدا خواهد کرد و خبری از تکرار اشتباهات نخواهد بود.