یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
راهنمای بازاریابی آنلاین برای استارت آپ های هنری

بهترین شبکه های اجتماعی برای هنرمندان

1 سال پیش ( 1402/4/18 )

دنیای هنر دامنه و طرفدارهای بی نهایت زیادی دارد. شاید یک نفر در دنیا میانه خوبی با موسیقی سنتی نداشته باشد، اما احتمالا نظرش درباره موسیقی پاپ کاملا متفاوت خواهد بود. به علاوه، آنقدر حوزه های هنری مختلف در دنیا هست که بالاخره نظر آدم را به خودش جلب کند. 

علاقه آدم ها به هنر پدیده تازه ای نیست. از زمان های دور عشق بشر به هنر واضح بوده است. به طوری که باستان شناس ها هرچند سال یکبار نظرشان درباره قدیمی ترین آثار هنری به دست آمده از نوع بشر را تغییر می دهند. البته در دوران کنونی هنر هم مثل هر بخش دیگری از زندگی ما وارد صنعت و تجارت شده است. کافی است یک نگاه گذرا به دور و اطراف تان بیندازید تا متوجه تنوع بالای برندهای حوزه هنر شوید. در کنار این مسئله باید هنرمندان مستقل را هم به یاد داشته باشیم.

بهترین شبکه های اجتماعی برای هنرمندان

حوزه فعالیت هنری هم مثل هر بخش دیگری از زندگی مدرن با ترافیک بی نهایت زیادی رو به روست. به طوری که یک استارت آپ تازه شانس زیادی برای دوام در بازار ندارد. البته مگر اینکه صاحب آن کسب و کار میانه خوبی با شبکه های اجتماعی داشته باشد!

مطلب مرتبط: انواع شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن برای برندها

فعالیت در شبکه های اجتماعی همان قطعه گمشده پازل کسب و کارها برای موفقیت در دنیای مدرن است. شاید فکر کنید استارت آپ های هنری نباید حضور پررنگی در پلتفرم های اجتماعی داشته باشند. خب در این صورت باید باورتان را کاملا تغییر دهید. چه کسی گفته یک استودیوی عکاسی یا گروه موسیقی نباید در شبکه های اجتماعی خودنمایی کنند؟ ما در این مقاله قصد داریم تصور و نگاه شما نسبت به فعالیت کسب و کارهای هنری در شبکه های اجتماعی را کاملا تغییر دهیم. پس با ما همراه باشید تا نگاه تان کاملا زیر و رو شود. 

شبکه های اجتماعی برای اهالی هنر: مرور بر مزایا

شبکه های اجتماعی برای اهالی هنر

مزایای شبکه های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از افراد برای ارتباط با دوستان یا اعضای خانواده دنبال ابزارهای مطمئنی هستند. شبکه های اجتماعی در این میان دروازه ای به سوی تعامل بهتر آدم ها با یکدیگر محسوب می شود. به طوری که شما در فرآیند جذاب و شخصی سازی شده با دوستان تان تعامل خواهید داشت. 

مزایای پلتفرم های اجتماعی برای کسب و کارها به طور کامل با افراد عادی فرق دارد. مهمترین مسئله در این میان دسترسی به دامنه هرچه وسیع تر مخاطب هدف است. مثلا استودیوی فیلم سازی را در نظر بگیرید که تازه کارش را شروع کرده است. بی شک این استودیو با کمی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی توجه زیادی را به خودش جلب خواهد کرد. به طوری که دیگر نیازی به بازاریابی یا ولخرجی های تبلیغاتی نخواهد داشت. 

نکته دیگری که مخصوص کسب و کارهای هنری است، دریافت ایده های تازه است. خب شما که تنها هنرمندان این دنیا نیستید. عضویت در شبکه های اجتماعی به شما برای یافتن ایده های تازه یا ترکیب برخی از ایده های شناخته شده کمک می کند. نتیجه این کار خلق ایده های کاملا تازه برای کارتان خواهد بود. کافی است نقاشی را در نظر بگیرید که با دنبال کردن بقیه دوستان و همکارانش در اینستاگرام ایده های تازه و کاربردی برای کارش پیدا می کند. آن وقت دیگر لازم نیست هر بار برای کشیدن یک تابلوی تازه ماه ها با خودش کلنجار رفته و دست آخر ایده خوبی هم پیدا نکند. 

آخرین نکته ای که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، مربوط به امکان فروش آنلاین محصولات در شبکه های اجتماعی است. هنرمندان همیشه برای فروش محصولات شان مشکلات زیادی داشته اند. با این حساب شما می توانید بدون دردسر اضافه کارتان را جلو برده و مطمئن باشید فضایی برای فروش محصولات تان دم دست دارید. 

بهترین پلتفرم ها برای هنرمندان: فهرستی طلایی

بهترین پلتفرم ها برای هنرمندان

سوال مهمی که درباره حضور هنرمندان در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، بهترین گزینه ها برای آنهاست. بی شک کسب و کارهای حوزه هنر تفاوت های معناداری با بقیه گونه ها دارند. به همین خاطر حضور آنها در شبکه های اجتماعی اصلا اوضاع عادی نیست. به همین خاطر ما در این بخش فهرستی از شبکه های اجتماعی مناسب که به کار شما می آیند، گردآوری کرده ایم. 

اینستاگرام: پلتفرمی برای همه!

اینستاگرام، پلتفرمی برای همه

آیا کسی را سراغ دارید که در اینستاگرام حضور نداشته باشند؟ اگر کسی را سراغ دارید که هنوز یک اکانت هم که شده برای خودش در این پلتفرم ندارد، احتمالا فرد موردنظر کلا میانه خوبی با فناوری های دیجیتال ندارد؛ چراکه این روزها مردم روزشان را با اینستاگرام شب می کنند. بنابراین بی توجهی به این پلتفرم اصلا امکان پذیر نیست.

مطلب مرتبط: آداب فعالیت در شبکه های اجتماعی

نکته جالب درباره اینستاگرام آپدیت مداوم آن برای کاربران است. به طوری که روز به روز استفاده از آن بدل به کاری جذاب تر می شود. کار به جایی رسیده که حتی تیم فنی اینستاگرام به فکر کسب و کارها هم افتاده است و قابلیت فروش مستقیم محصولات را به پلتفرمش اضافه کرده است. 

بی شک اینستاگرام به خاطر شهرت بالایی که دارد، گزینه ای جذاب برای کارآفرینان محسوب می شود. این نکته درباره اهالی هنر هم مصداق دارد. با توجه به آپدیت های منظم این پلتفرم شما به راحتی امکان استفاده از آن برای پیشبرد اهداف تان را خواهید داشت. بنابراین دیگر نباید دست روی دست گذاشته، در عوض همین امروز اکانت تان را ایجاد کنید. 

فیس بوک: دوست صمیمی هنرمندان

فیس بوک، دوست صمیمی هنرمندان

فیس بوک اولین شبکه اجتماعی به مفهوم کنونی است. مارک زاکربرگ وقتی با دوستانش روی ایده فیس بوک کار می کردند، حتی خوش خیال ترین افراد هم فکر توسعه سریع مفهوم شبکه های اجتماعی به سرشان نمی زد. با این حال این روزها همه مردم در فیس بوک و صدها پلتفرم دیگر حضور فعالی دارند. به طوری که آدم ها بیشتر وقت شان را نه در دنیای واقعی، بلکه شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

بی شک مسئله دسترسی به دامنه وسیع مخاطب برای هنرمندان نیز کلیدی خواهد بود. استارت آپ های این حوزه بیشتر از همیشه به توجه مخاطب نیاز دارند. بنابراین حضور در فیس بوک برای آنها بی نهایت کلیدی خواهد بود؛ چراکه نیازشان به تعامل با مخاطب هدف را پوشش خواهد داد. 

یکی از ویژگی های جذاب فیس بوک برای هنرمندان امکان ایجاد صفحه هنری است. این قابلیت در اینستاگرام و تقریبا سایر پلتفرم های اجتماعی به چشم نمی خورد. وقتی شما صفحه ای هنری برای خودتان تاسیس می کنید، همه کاربران از لحظه نخست ماهیت صفحه تان را متوجه خواهند شد. به طوری که دیگر لازم نیست از همان لحظه نخست شروع به توضیح حوزه کاری تان کنید. 

از آنجایی که در فیس بوک گروه ها و انجمن های متنوعی فعالیت دارد، هنرمندان امکان تعامل با افراد علاقه مند در حوزه فعالیت شان را پیدا می کنند. اینطوری شما به جای اینکه درگیر بازی بی پایان بازاریابی شوید، با یک میانبر سریع مخاطب تان را پیدا خواهید کرد. 

دوینت آرت (Deviant Art): پلتفرمی مخصوص هنرمندان

دوینت آرت (Deviant Art)، پلتفرمی مخصوص هنرمندان

کارآفرینان کاردرست معمولا به حضور در لینکدین افتخار می کنند. اگرچه برای خیلی ها لینکدین صرفا مکانی برای پز دادن محسوب می شود، اما کم نیستند کسانی که موقعیت های شغلی عالی از طریق ارتباطات لینکدین پیدا می کنند. این ماجرا برای هنرمندان هم مصداق دارد. البته همیشه کمبود یک شبکه اجتماعی کاملا مخصوص برای هنرمندان احساس شده است. به همین خاطر این روزها دوینت آرت محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. به طوری که خیلی از کارآفرینان دنیای هنر برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب شان روی حضور در این پلتفرم حساب باز می کنند. 

اگر بخواهیم نگاهی کلی به دوینت آرت بیندازیم، در واقع این پلتفرم بیشتر نوعی نمایشگاه آنلاین محسوب می شود. به طوری که کاربران امکان بازدید از آثار هنرمندان مختلف را پیدا کرده و گاهی اوقات نیز حراجی های آنلاین شگفت انگیزی در آن برگزار می شود. 

همانطور که می شود حدس زد، دوینت آرت جذابیت زیادی برای کاربران دارد. شما لازم نیست حتما یک هنرمند باسابقه باشید تا از امکانات این پلتفرم لذت ببرید. گاهی اوقات کاربران عادی نیز برای وقت گذرانی یا مشاهده آثار هنری در این پلتفرم ثبت نام می کنند. با این حساب شما می توانید حساب ویژه ای برای موفقیت کاری در این پلتفرم باز کنید. 

مطلب مرتبط: نکاتی که هر بازاریابی درباره شبکه های اجتماعی باید بداند

پینترست: گزینه ای قدیمی و دوست داشتنی

پینترست، گزینه ای قدیمی و دوست داشتنی

پینترست از آن دست پلتفرم هایی است که علی رغم سابقه طولانی در بازار کمتر از آنچه باید مورد توجه قرار گرفته است. نکته جالب اینکه پینترست قبل از اینستاگرام فعالیتش را شروع کرد. با این حال هیچ وقت به شهرتی هم اندازه با اینستاگرام نرسید. دلیل این امر وفاداری این پلتفرم به اشتراک عکس بود. به طوری که هنوز هم خبری از کپشن به معنای دقیق کلمه در پینترست نیست. این نکته شاید برای کاربران معمولی خیلی جذاب نباشد اما حسابی هوش از سر علاقه مندان به دنیای هنر می برد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم پینترست به طور ویژه به درد عکاس ها و نقاش ها می خورد؛ چراکه شما در این پلتفرم امکان به اشتراک گذاری انواع تصاویر برای مخاطب تان را خواهید داشت. نکته جالب اینکه هر اکانت باید اطلاعات تماسش را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. اینطوری شما به عنوان یک هنرمند یا نماینده شرکتی فعال در حوزه هنری به سادگی امکان تعامل با مشتریان را خواهید داشت. 

یوتیوب: گزینه مورد علاقه فیلم سازها!

یوتیوب، گزینه مورد علاقه فیلم سازها

یوتیوب سالانه با نمایش تبلیغات مختلف در پلتفرمش میلیاردها دلار سود به جیب می زند. جذابیت یوتیوب نه به خاطر نمایش انحصاری ویدئوها، بلکه تنوع بالای موضوعاتی است که کاربران در آن دست به تولید محتوا می زنند. به زبان خودمانی، شما هر نوع محتوایی را در این پلتفرم پیدا خواهید کرد. فرقی هم ندارد حوزه مورد علاقه تان چه باشد، در هر صورت یوتیوب محتوایی به درد بخور برای تان پیدا می کند. 

علاقه مندان به دنیای هنر معمولا در یوتیوب نیز خودی نشان می دهند. از آنجایی که این پلتفرم به طور ویژه در زمینه نمایش ویدئو فعالیت دارد، بسیاری از دانشجوهای رشته سینما بدان علاقه خاصی دارند. اگر شما هم در این حوزه تحصیل می کنید، به راحتی امکان نمایش برخی از آثارتان برای مخاطب را خواهید داشت. مزیت یوتیوب دسترسی وسیع به کاربران و عدم نیاز به ثبت نام ویژه برای ایجاد کانال است. بنابراین اگر بودجه اندکی دارید، یوتیوب گزینه ای ایده آل برای شما خواهد بود. 

برخی از کارآفرینان هر کاری می کنند تا بازخورد مخاطب شان را دریافت کنند. اگر شما محتوای ویدئویی دم دست دارید، یوتیوب بهترین گزینه برای کارتان خواهد بود. به طوری که در عرض چند دقیقه فرصت تعامل با مخاطب را داشته و کارتان به راحتی هرچه تمام‏ تر جلو خواهد رفت. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کانالی برای خودتان در یوتیوب تاسیس کنید. اینطوری در یک چشم به هم زدن بازخورد مخاطب تان دم دست تان خواهد بود. 

تامبلر (Tumblr): گزینه ای کلاسیک

تامبلر (Tumblr)، گزینه ای کلاسیک

اگر از عکاس های باسابقه درباره اولین پلتفرم آنلاین دنیا با محوریت عکس سوال کنید، احتمالا نامی ناشناخته جلوی روی تان خواهد گذاشت: تامبلر!

مطلب مرتبط: چرا کارآفرینان باید در شبکه های اجتماعی فعال باشند؟

تامبلر از آن دست پلتفرم هایی است که کمتر کسی در دنیا تجربه کار با آن را دارد. شاید این امر به خاطر رابط کاربری متفاوت و همچنین آپدیت های دیر به دیرش باشد. ما اینجا کاری با دلیل اصلی بی توجهی به تامبلر نداریم، اما راستش را بخواهید دوستداران هنر میانه خوبی با این پلتفرم دارند. برخلاف سایر شبکه های اجتماعی که فضایی عمومی برای تمام سلیقه ها محسوب می شود، تامبلر هویتش را به خوبی حفظ کرده است. به طوری که این روزها تمام کاربران این پلتفرم از علاقه مندان به هنر، به ویژه عکاسی و نقاشی، هستند. ماجرا جالب شد، نه؟

تامبلر برای کاربران امکانات خیلی خاصی در نظر نگرفته است. آنها بیشتر بر روی ایجاد فضایی صمیمی به منظور تعامل کاربران تاکید دارند. بنابراین خبری از داشبورد اختصاصی یا گزارش های دقیق مربوط به هر اکانت نیست. در عوض شما فرصت دسترسی به دامنه ویژه ای از افراد علاقه مند به دنیای هنر را خواهید داشت. 

آرت استیشن (Art Station): ایستگاه هنر!

آرت استیشن (Art Station)، ایستگاه هنر

آرت استیشن به طور ویژه به هنرمندان عرصه سرگرمی اختصاص دارد. فرقی ندارد شما یک استندآپ کمدین تازه کار باشید یا صاحب استودیوی طراحی بازی ویدئویی، در هر صورت آرت استیشن از شما دعوت می کند تا با عضویت در پلتفرمش ارتباطات تان را تقویت کنید. این کار برای خیلی از کارآفرینان جذابیت زیادی دارد؛ چراکه امکان یافتن همکاران مختلف شان را پیدا کرده و از دل همین امر همکاری های بزرگی را رقم می زنند. 

اگرچه فضای آرت استیشن مثل بقیه پلتفرم های مخصوص حوزه های هنری نیست اما از نظر دسترسی به کاربران وضعیت بهتری دارد. خب اگر کسی را سراغ دارید که به تماشای ویدئوهای مربوط به فرآیند طراحی بازی های مشهور ویدئویی دست رد می زند، ما را هم بی خبر نگذارید. 

شاید تنها مشکل آرت استیشن اختصاصش به حوزه سرگرمی باشد. بنابراین جایی برای عکاس ها یا مجسمه سازها در این پلتفرم نخواهد بود، در غیر این صورت امکانات این پلتفرم دل هر کارآفرینی را خواهد برد. 

سخن پایانی

پلتفرم مناسب برای کارآفرینان حوزه هنر کار

انتخاب یک پلتفرم مناسب برای کارآفرینان حوزه هنر کار راحتی نیست. خیلی از گزینه های مورد بحث در این پلتفرم تقریبا به طور عمومی در دسترس کاربران قرار دارد. با این حال ما در این بخش گزینه هایی مثل تیک تاک یا توئیتر را فاکتور گرفته ایم. دلیل این امر نیز حال و هوای کاملا متفاوت این پلتفرم ها در مقایسه با دیگر گزینه هاست. اگر شما به دنبال گزینه ای مناسب برای فعالیت استارت آپ هنری تان هستید، مرور دوباره گزینه های مورد بحث در این مقاله به خوی راهنمایی تان خواهد کرد. به طوری که دیگر نیازی به منابع مختلف در این رابطه نداشته باشید. 

مطلب مرتبط: برنده ها و بازنده های دنیای شبکه های اجتماعی

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با شبکه های اجتماعی مناسب اهالی هنر کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای پیرامون موضوع مقاله داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس همین الان از طریق یکی از پُل های ارتباطی با ما ارتباط برقرار کنید. 

منابع:

https://www.socialpilot.co

https://www.creativebloq.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t0hGzuUa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه