شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
ورود به دنیای ناشناخته ها

انواع برند در دنیای کارآفرینی

3 ماه پیش ( 1403/5/10 )

برند عبارتی است که در طول روز بارها و بارها به گوش آدم می خورد. از برندهایی تجاری مثل اپل و سامسونگ گرفته تا برندهایی که بیشتر در زمینه خیریه فعالیت دارند، همگی اسم برند را یدک می کشند. شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که برندهای مختلف با هم تفاوت هایی دارند، اما دغدغه های روزمره عملا مجالی برای مطرح شدن این سوال نداده باشد. خب ما در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه انواع برند را زیر ذره بین ببریم. 

اولین سوالی که هنگام بحث درباره انواع برند مطرح می شود، چرایی این تنوع است. خب مگر نه اینکه برند در حوزه کسب و کار ماهیت یکسانی داشته و آن کسب سود است؟ پس چرا باید انواع برند داشته باشیم؟ ما در ادامه مقاله سعی می کنیم با تعریف دقیق از انواع برند به این دست سوالات جواب دهیم. با این حال قبل از اینکه بحث مان را به طور اصولی شروع کنیم، بد نیست از یک مثال ساده استفاده کنیم. در حالی که تمام کسانی که به طور حرفه‎ای ورزش هایی مثل فوتبال و بوکس را دنبال می کنند، لقب ورزشکار دارند، هر کدام از حوزه های ورزشی مهارت ها و توانایی های خاص خود را لازم دارد. درست به همین خاطر ما در دنیای کسب و کار نیازمند استفاده از انواع برند و تعریف دقیق آنها هستیم. وگرنه در میانه راه با اشتباه در استفاده از انواع برند رو به رو خواهیم شد. 

شما در این مقاله نه تنها با انواع برند آشنا خواهید شد، بلکه تفاوت های آنها با همدیگر را نیز یاد می گیرید. این امر به شما کمک خواهد کرد در ادامه مسیر کارآفرینی کمتر دچار اشتباه شده و برندینگ را به طور اصولی پیش ببرید. متاسفانه امروزه اغلب مردم ادعاهای زیادی در رابطه با برندینگ دارند. به همین خاطر با نگاهی گذرا به دور و اطراف تان با کلی برند به درد نخور رو به رو خواهید شد. این مسئله ای است که موجب شده تا ما کارمان در این مقاله را با یک تعریف دقیق از برند شروع کنیم. سپس چرایی پرداختن به تنوع برندها در دنیای کسب و کار را زیر ذره بین خواهیم برد. در نهایت نیز شما را با برخی از مهمترین انواع برند در دنیای کارآفرینی آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نکاتی تازه در این رابطه را یاد بگیرید. 

برند دقیقا چیست؟

انواع برند در دنیای کارآفرینی

عبارت برند در طول روز بارها و بارها از سوی ما استفاده می شود، اما کمتر کسی درباره تعریف دقیق این مفهوم اطلاعات جامعی دارد. برند، در ساده ترین شکل ممکن، در واقع شخصیت چارچوب بندی شده یک کسب و کار است. این شخصیت حقوقی به کارآفرینان کمک می کند تا ویژگی ها، ارزش ها و تعهدات شرکت را به بهترین شکل ممکن به مخاطب نشان دهند. به علاوه، از نظر بصری، برند جلوه ای چشم نواز و به یادماندنی محسوب می شود. به همین خاطر برندها خیلی بهتر از شرکت ها در یاد و خاطره مردم باقی می مانند. 

مطلب مرتبط: با ارزش ترین برندهای دنیا در سال 2024

اگرچه هدف اصلی از طراحی برند ارتباط بهتر با مخاطب است، اما این امر گاهی اوقات برای شرکت های بزرگ نوعی دسته بندی نیز محسوب می شود. بدین معنا که هلدینگ های بزرگ برای ساماندهی به حوزه های مختلف فعالیت شان سراغ برندینگ می روند. هر برند در این معنا شاخه ای خاص از فعالیت هلدینگ را نمایندگی می کند. به همین خاطر فرآیند فعالیت برای کارآفرینان بسیار ساده تر خواهد شد. 

برند مجموعه ای یکپارچه از المان های بصری و معنایی است که مخاطب را به خودش جذب می کند. درست به همین خاطر اگر برند به طور اشتباهی طراحی و اجرا شود، خبری از بازگشت سرمایه یا فروش در بازار نخواهد بود. این مسئله ای است که می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی کارتان را نیز دشوار کند. 

در دنیایی که جنگ میان برندها دامنه زیادی پیدا کرده است، شما نمی توانید روی نظر مثبت مشتریان به طور طبیعی حساب باز کنید. در عوض باید از گوشه میدان به داخل گود آمده و فعالیت تان را سر و سامان دهید. برندینگ یکی از نخستین کارهایی است که هر کارآفرینی برای موفقیت در بازار باید به بهترین شکل ممکن انجام دهد. وگرنه خیلی زود با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. 

چرا شناخت انواع برند مهم است؟

شناخت انواع برند

سوال دیگری که در این میان با آن رو به رو هستیم، چرایی اهمیت انواع برند است. به راستی چرا باید با انواع برند آشنا شده و از آن برای بهبود کار استفاده کنیم؟ این سوالی است که می تواند اهمیت و حتی دامنه بسیار زیادی داشته باشد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم پرداختن به آن نه تنها امری مهم و کلیدی است، بلکه کاربردهای زیادی هم دارد. 

ما در ادامه این بخش سعی می کنیم جوابی به سوال مطرح شده در ابتدا بدهیم. پس اجازه دهید بدون هیچ اتلاف وقتی برویم سراغ اصل ماجرا.

درک تفاوت ها

درک تفاوت برند

اولین و مهمترین مزیت شناخت انواع برند مربوط به درک تفاوت هاست. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از اوضاع داشته باشید. گاهی اوقات کارآفرینان به اشتباه دست به انتخاب یک برند برای کسب و کارشان می زنند. به طوری که چند وقت بعد با تحمل کلی ضرر و هزینه ای دوباره مجبور به اثرگذاری بر روی مخاطب می شوند. این اتفاقی است که برای کسب و کارهای کوچک می تواند به قیمت از دست دادن تمام مشتریان تمام شود. به همین خاطر شما باید انگیزه تان برای فعالیت تجاری را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. وگرنه اصلا بعید نیست ماجراجویی تان در بازار خیلی زود تمام شود. 

هرچه درک شما از تفاوت میان انواع برند بیشتر باشد، انتخاب هوشمندانه تری خواهید داشت. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت تان در بازار را به شیوه ای مناسب سامان دهید. به علاوه، دیگر خبری از هزینه های اضافی در پی ناتوانی برای اثرگذاری بر روی مخاطب با یک برند اشتباه نخواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: رده بندی برترین برندها

طراحی استراتژی بهتر

طراحی استراتژی بهتر برند

وقتی شما برند درستی برای کسب و کارتان انتخاب کنید، طراحی استراتژی در بازار ساده تر خواهد شد. خب خیلی وقت ها به دلیل ناسازگاری میان استراتژی ها با نوع برند عملا هیچ فایده ای از دل سرمایه گذاری به دست نمی آید. این در حالی است که شما برای بهبود وضعیت تان همیشه نیاز به استفاده از استراتژی های بهینه خواهید داشت. این نکته ای است که می تواند برای شما به بهای توانایی تان در زمینه تعامل با مخاطب هدف تمام شود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم تنها برندهایی می توانند در بازار موفق باشند که استراتژی های مناسب با نوع فعالیت شان انتخاب کنند. این مسئله ای است که در کوتاه مدت می تواند هزینه های زیادی برای کسب و کارتان به همراه داشته و حتی توانایی تان در زمینه سودآوری را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

کاهش هزینه ها

کاهش هزینه برند

آخرین و شاید چالش برانگیزترین مزیتی که آشنایی با انواع برند به همراه دارد، مسئله مربوط به کاهش هزینه هاست. خب وقتی شما برند درستی برای کسب و کارتان انتخاب کرده باشید، هزینه های تان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. اگر دقت کرده باشید، کسب و کارهایی که توانایی انتخاب برند به طور درست را ندارند، دائما میان انواع برند سرگردان هستند. این امر می تواند دردسرهای زیادی برای آنها به همراه داشته و حتی توانایی شان برای ادامه مسیر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

شما با آگاهی از انواع برند و انتخاب گزینه ای درست به خودتان کمک خواهید کرد تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را به شیوه ای بهتر دنبال کنید. این مسئله می تواند به شما برای بهبود وضعیت تان در بازار کمک کند. به علاوه، یک برند خوب نیازی به بازاریابی یا تبلیغات پرهزینه ندارد. بنابراین شما از این بابت نیز خیال تان راحت خواهد بود. خب مگر یک کارآفرین دیگر چه چیزی برای موفقیت در بازار نیاز دارد؟

انواع برند

آشنایی با انواع برند

حالا به بخش اصلی و جذاب ماجرا رسیده ایم. نوبتی هم باشد، باید درباره انواع برند حرف بزنیم. پس اجازه دهید تا دیر نشده برویم سراغ اصل ماجرا و شما را با دنیای برندها آشنا کنیم. 

مطلب مرتبط: برندهای بزرگی که تا نزدیکی شکست رفتند

یادتان باشد، گونه های مختلف برند برای کسب و کارهای مختلف کاربرد دارد. بنابراین قرار نیست شما دست روی هر برندی گذاشته و آن را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. این امر می تواند نتایج بسیار ناگواری برای تان به همراه داشته باشد. 

هنر شما در اینجا تلاش برای استفاده از توانایی برندتان به منظور هماهنگی هرچه بیشتر با شرایط خاص کسب و کارتان است. پس هر فکر و خیال دیگری درباره انتخاب دلخواهانه برند را باید کنار بگذارید. 

خب حالا اجازه دهید برویم سراغ کار اصلی مان و آشنایی با انواع برند. 

برند شخصی

برند شخصی

برند شخصی یکی از گونه های محبوب در طول یک دهه اخیر محسوب می شود. کسانی مثل ایلان ماسک به خوبی برند شخصی را معنا کرده اند. برند شخصی معمولا زیرمجموعه یک برند دیگر محسوب می شود. مثلا برند تسلا به اندازه خودِ ایلان ماسک در سراسر دنیا شناخته شده نیست. این مسئله درباره بیل گیتس و مایکروسافت نیز مصداق دارد. 

برند شخصی حول محور یک فرد شکل می گیرد. به طوری که ویژگی های شخصیتی هر فرد نقش مهمی در توسعه کسب و کار دارد. با این حال کسانی که شخصیت درونگرا دارند، معمولا برند شخصی شان خیلی خوب از آب درنمی آید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از مهارت های ارتباطی برای پروموت کردن برند شخصی است. وگرنه کار شما با مشکلات بسیار زیادی همراه خواهد شد. این مسئله ای است که می تواند در بلندمدت اوضاع را برای شما حسابی دشوار سازد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از المان های مربوط به برند شخصی را یک امر ضروری می دانیم. 

المان های اصلی در برند شخصی در واقع توانایی فرد برای ایجاد ارتباط پایدار با دیگران است. اگر شما نتوانید ارتباط تان با دیگران را به طور مناسب سامان دهید، کارتان به طور مداوم با چالش رو به رو خواهد شد. 

برند خدمات محور

برند خدمات محور

برند خدمات محور در واقع به درد کسب و کارهایی می خورد که نه یک کالا، بلکه سرویسی را عرضه می کنند. مثلا اپراتورهای اینترنت یکی از بهترین نمونه ها در این رابطه محسوب می شود. این اپراتورها نه یک کالای فیزیکی، بلکه سرویس مربوط به اینترنت را به فروش می رسانند. بنابراین برندشان از نوع سروس محور است. 

وقتی شما یک برند سرویس محور دارید، دیگر نمی توانید روی محصولی مشخص مانور دهید. در عوض باید کیفیت خدمات و صدالبته خدمات جانبی را در دستور کار قرار دهید. این امر می تواند مزیت بسیار مهمی برای شما محسوب شده و کارتان را نیز به طور اصولی پیش ببرد. 

کسب و کارهایی که در حوزه خدمات فعالیت دارند، معمولا تعامل رو در رو با مخاطب ندارند. به همین خاطر باید بر روی انواع شیوه های ارتباط غیرمستقیم سرمایه گذاری کنند. اگر دقت کرده باشید، هرچه ارتباط مستقیم میان یک برند با مشتریان کمتر می شود، دامنه فعالیت های آنلاین آن نیز بیشتر خواهد شد. این امر به دلیل تلاش برای ایجاد اعتماد در میان مخاطب است. وگرنه کمتر کسی حرف شما را باور کرده یا به آن اعتنا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: ارزشمندترین برندهای جهان

برند کالامحور

برند کالامحور

این دسته از برند، درست برعکس نمونه قبلی است. اگر در برندهای خدمات محور پای یک سرویس مشخص در میان است، اینجا پای محصولات گوناگون در میان خواهد بود. این دقیقا همان مسئله ای است که تعامل میان برندها را قابل پذیرش می کند. 

برندهایی که محصولات مختلفی به بازار عرضه می کنند، شناخته شده ترین برندهای دنیا هستند. مثلا نایک را در نظر بگیرید؛ این برند انواع کفش ورزشی و تجهیزات حرفه ای را به فروش می رساند. درست به همین خاطر تقریبا تمام مردم دنیا این برند را به خوبی می شناسند. 

هرچه تعامل رو در رو و کالامحور میان برندها و مشتریان بیشتر باشد، ماندگار آن کسب و کار نیز در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود. این مسئله ای است که نوعی مزیت برای این گونه از برند محسوب می شود. بنابراین اگر محصول مشخصی در بازار دارید که عینی است، نباید سراغ گونه دیگری از برند بروید. 

برندهای مشارکتی

برندهای مشارکتی

مشارکت و همکاری میان چند کسب و کار در قالب برند مشارکتی خودش را نشان می دهد. این یعنی بیشتر از یک شرکت در ایجاد برند دخیل هستند. این مسئله ای است که می تواند برای برندها اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. 

خب وقتی چند شرکت در فرآیند ایجاد برند دخیل هستند، بحث مدیریت آن نیز مشارکتی خواهد بود پس نمی شود از یک‎دندگی برای پیشبرد کارها استفاده کرد. شاید مهمترین مزیت برندهای مشارکتی نیز همین نکته باشد. خب وقتی پای تصمیم های مشترک در میان باشد، توانایی افراد برای اثرگذاری بر روی مخاطب نیز بیشتر خواهد شد. این نکته ای است که به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و شانس تان را نیز بیشتر خواهد کرد. 

معمولا بسیاری از افراد از گونه برند مشارکتی استقبال زیادی نمی کنند. دلیل این امر تمایل افراد برای تصمیم گیری واحد است. خب اینطوری دردسرهای کار بی نهایت کمتر شده و افراد به سادگی هرچه بیشتر امکان اثرگذاری بر روی مخاطب را خواهند داشت. البته ما در روزنامه فرصت امروز درباره سادگی بیشتر کار تردید داریم؛ چراکه با همفکری همیشه امکان تصمیم گیری بهتر وجود دارد. این مسئله ای است که می تواند دامنه فعالیت تان را گسترش داده و نشان دهد تا چه میزان همکاری مشترک و تصمیم گیری اشتراکی کارتان را دقیق‎تر پیش می برد. 

اگر شما بودجه کافی برای راه اندازی یک برند را ندارید، شراکت با دیگران گزینه خوبی خواهد بود. به علاوه، همیشه امکان استفاده از توانایی و مهارت دیگران در این رابطه وجود دارد. خب حوزه های ترکیبی در دنیای کسب و کار بی نهایت زیاد است. به همین خاطر نیاز به کسب و کارهای ترکیبی در این میان به شدت حس می شود. این مسئله ای است که می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. پس چاره‎ای به غیر از همکاری با دیگر شرکت ها و تاسیس برند مشترک نخواهید داشت. 

برند سرمایه گذار

برند سرمایه گذار

برندهای سرمایه گذار در واقع بیشتر از اینکه یک کسب و کار مشخص و مبتنی بر تولید محصول داشته باشند، کارشان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است. مثلا برخی از برندها در حوزه خانه سازی سرمایه گذاری کرده و به دیگر برندها کمک مالی می کنند. این امر می تواند به آنها برای اثرگذاری بهتر بر روی مشتریان کمک کند؛ چراکه برندی که عملا در گود هست را تقویت کرده و در نهایت سود مشارکت می گیرند. 

مطلب مرتبط: داستان برندهای بزرگ

برندهای سرمایه گذار معمولا بهتر از هر کسب و کار دیگری حوزه های مناسب برای سرمایه گذاری را پیدا می کنند. این امر به آنها کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن کارشان را پیش برده و اطلاعات دقیق شان را نیز در اختیار دیگران قرار نمی دهند. 

اگر شما هم با موسسات سرمایه گذاری در سراسر دنیا آشنا هستید، مثال های خوبی از برند سرمایه گذاری دم دست تان است. در واقع مهمترین دارایی این برند اطلاعات شان از حوزه های مناسب برای سرمایه گذاری است. به علاوه، تمام کار اعضای این برندها نیز شناسایی حوزه های تازه و مناسب برای سرمایه گذاری است. به طوری که دیگر نیازی به بازاریابی یا تبلیغات در این مدل از برندها دیده نمی شود. فکر می کنم ویژگی های این نوع برند برای تان حسابی جالب است، مگر نه؟

برندهای غیرانتفاعی

برندهای غیرانتفاعی

برندهای غیرانتقاعی در واقع به دنبال کسب سود نیستند. آنها خدمات عمومی و عام المنفعه ارائه می دهند. ساده ترین نمونه در این میان انواع خیریه هایی است که همه ما با آنها آشنایی داریم. به علاوه، برندهایی که خدمات رفاهی به عموم مردم ارائه کرده و در قبال آن هزینه های کمی دریافت می کنند نیز در این دامنه حضور دارند. 

نکته کلیدی درباره برندهای غیرانتفاعی حضور آنها در حوزه بازاریابی است. با این حال در یک چشم انداز وسیع آنها اصلا به دنبال کسب سود یا توسعه کسب و کارشان برای سودآوری بیشتر نیستند. به علاوه، سهام شان نیز معمولا در بورس عرضه نمی شود؛ چراکه عرضه سهام نیازمند فعالیت سودآور بوده و اساسا چنین کسب و کارهایی به دنبال این مسئله نیستند. 

شاید غیرجذاب ترین نوع برند برای کارآفرینانی که در بازار به دنبال اسم و رسم هستند، همین برندهای غیرانتفاعی باشد. اگرچه در بازار معمولا احترام خاصی برای این برندها قائل هستند. به همین خاطر شما باید با حساسیت بسیار زیادی دست به انتخاب از میان این برندها بزنید. وگرنه اصلا بعید نیست کارتان با چالش های اساسی رو به رو شود. 

یادتان باشد، برندهای غیرانتفاعی اهداف و ارزش های انسانی را دنبال می کنند. بنابراین اگر دنبال سودآوری یا گرد و خاک کردن در بازار هستید، بهتر است کارتان را با انواع دیگری از برند دنبال کنید؛ چراکه برندهای خیریه سودی برای تان به همراه نخواهد داشت. 

برند عمومی

برند عمومی

این نوع از برند تحت عنوان برند دولتی نیز شناخته می شود. به طور معمول این دسته از برندها در ارتباط با عمل حاکمیتی دولت ها تعریف می شوند. بدین معنا که حکومت با استفاده از این برندها به مثابه بازوی اجرایی سیاست های مربوط به جامعه و اقتصاد را دنبال می کند. از آنجایی که حوزه فعالیت این برندها عموم مردم را شامل می شود، برند عمومی نام دارند. 

مشارکت در فرآیند مدیریت و فعالیت برندهای عمومی به این سادگی نیست. چراکه خط مشی این برند به طور معمول از سوی دولت تعیین می شود. به علاوه، آنها با برندهای تجاری همکاری زیادی ندارند؛ چراکه از نظر مالی از سوی دولت تامین هزینه شده و خدماتی که ارائه می‎دهند، نیازی به سودآوری الزامی ندارد. 

یک مثال ساده درباره برند عمومی مربوط به سازمان های مالیاتی است. معمولا یک شرکت و برند خاص دولتی وظیفه رسیدگی به وضعیت مالیاتی برندها را بر عهده دارد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز برند عمومی را گونه ای کاملا متفاوت از برند تلقی می کنیم؛ چراکه شما نباید خودتان را با انواع دیگری از چنین برندهایی مقایسه کنید. 

برند- سلبریتی

برند- سلبریتی

گونه پایانی از برند که قصد بررسی اش را داریم، در پیوند با سلبریتی ها قرار دارد. خب کسانی مثل ایلان ماسک به خاطر فعالیت های تجاری شان در طول زمان شناخته شده اند. این در حالی است که برند- سلبریتی به خاطر شهرت غیرتجاری مثلا در حوزه های ورزشی یا هنر اهمیت دارد. 

برند- سلبریتی به انواع ستاره های دنیای هنر، ورزش و گیم گفته می شود. نکته کلیدی اینکه آنها برای برندشان نه تبلیغ می کنند، نه دنبال بازاریابی هستند. در عوض کارشان را به ساده ترین شکل ممکن با فعالیت در حوزه تخصصی شان دنبال می کنند. کسانی مثل لیونل مسی نه از طریق تبلیغات پردامنه، بلکه به خاطر مهارت های فوتبالی شان شناخته شده هستند. همین امر به آنها کمک می کند تا در قالب برند- سلبریتی شهرت بسیار زیادی کسب کنند.

نکته جالب اینکه کسانی که برند- سلبریتی محسوب می شوند، معمولا توجه برندهای تجاری و بزرگ دنیا را جلب می کنند. به طوری که خیلی از افراد در دنیا به دنبال همکاری تجاری با آنها می روند. این مسئله ای است که می تواند جذابیت این مدل از برند را افزایش دهد؛ چراکه برند- سلبریتی در واقع علاوه بر حوزه فعالیت رسمی اش، از سایر حوزه ها نیز امکان درآمدزایی دارد. این مزیت برای دیگر انواع برند اصلا قابل طرح و بحث نیست. 

یادتان باشد، برند- سلبریتی شامل حوزه مالیات نمی شود؛ چراکه این دسته از افراد مالیات شان را در حوزه هایی مثل ورزش یا هنر پرداخت می کنند. بنابراین آنها در قالب یک برند دیگر فعالیت تجاری ندارند. در عوض چهره های شناخته شده بسیار مهمی هستند.

مطلب مرتبط: برندهای مدرن چطور متولد می شوند؟ داستان رشد و توسعه برندهای بزرگ

سخن پایانی

دنیای برندها

دنیای برندها پر از انواع گوناگونی است که شاید تا امروز کمتر کسی از آنها خبر داشت. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین انواع برند را به اتفاق شما زیر ذره بین ببریم. این مسئله ای بود که به شما برای آشنایی هرچه بهتر با مخاطب هدف کمک می کند. یادتان باشد، در دنیای کسب و کار کمتر برندی می تواند به معنای واقعی کلمه حوزه کارش را از قبل پیش بینی کند. به همین خاطر اگر شما پیش از اینکه کارتان به طور رسمی شروع شود، حوزه فعالیت تان را مشخص سازید، از سایر نمونه ها حسابی جلو خواهید افتاد.

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند اندک به شما برای آشنایی با انواع برند کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله دارید، تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.gopromotional.co.uk

https://deniseleeyohn.com

https://www.indeed.com

https://www.investopedia.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aa4fLwyI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه