پنجشنبه, ۲۳ اسفند(۱۲) ۱۴۰۳ / Thu, 13 Mar(3) 2025 /
           
فرصت امروز

ایمیل مارکتینگ با گذشت دهه ها از معرفی اش به عنوان یک الگوی بازاریابی هنوز هم بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار خود دارد. هزینه پایین این مدل به همراه سادگی ارسال انبوه آن به خوبی این تداوم را توجیه می کند. در کنار این مسئله بسیاری از بازاریاب ها بعد از این همه مدت به استفاده از چنین مدلی عادت کرده اند. درست مثل فوتبالیستی که دائما مهاجم نوک بوده و حالا نمی تواند در پست دیگری خوب بازی کند. البته در این میان چالش های زیادی نیز پیش روی بازاریاب ها قرار دارد. شاید مهمترین دردسر در این میان نرخ بازشدگی ایمیل ها باشد. خب اغلب ما بدون اینکه ایمیل های تبلیغاتی را نگاه کنیم، یک راست حذف شان خواهیم کرد. این درست همان جایی است که اوضاع برای برندها کمی تیره و تاره می شود. 

نرخ پایین باز شدن ایمیل های تبلیغاتی چالشی جدی برای کسب و کارها محسوب می شود. باور کنید یا نه، بودجه های هنگفتی برای ایمیل مارکتینگ صرف می شود در حالی که ایمیل های تبلیغاتی که ارسال شده اند هرگز دیده نمی شوند و عملا تمام این هزینه ها بدون کسب هیچ گونه سودی از بین می رود. بی شک این مسئله برای یک برند که چشم به کسب سود دارد نمی تواند خبر خوبی باشد. این گونه هدررفت منابع مانند سوراخی است که آب را به درون قایق تان راه داده و بدون اصلاح آن غرق شدن شما حتمی خواهد بود. در این وضعیت است که شما مجبور خواهید بود به سراغ راه حل ها و رویکردهای جدیدتر بروید.

تبلیغات ایمیلی بی برو برگشت باید دیده شده و تاثیر بگذارد، نه آنکه بی سرانجام راهی صندوق پیام های حذف شده بشود و تمام تلاش های تان را هدر بدهد. شما لازم است در این بخش بیشتر تمرکز نموده و با استفاده از روش های جدیدتر میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی تان را بیشتر نمایید. در دنیای پررقابت امروز، ایمیل مارکتینگ همچون شمشیری دولبه عمل می کند. شما می بایست یاد بگیرید که چگونه باید از تیزی آن به سود خود بهره مند شده و جلوی ضررهای احتمالی آن را بگیرید. با انتخاب رویکردهای صحیح است که می توانید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده و گامی مهم برای موفقیت برند خود بردارید.

ما در این مقاله به بررسی تکنیک هایی می پردازیم که به شما کمک می کند تا نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی خود را افزایش داده و تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف داشته باشید. در همین راستا از تعاریف ساده و مهم نرخ بازشدگی شروع کرده و شما را به ابزارها و تکنیک هایی آشنا می کنیم که کمک می کنند بتوانید تبلیغاتی موثر و هدفمند برای مشتریان تان ایجاد کنید. پس با ما همراه شوید تا با کلید طلایی باز شدن ایمیل های تان آشنا شوید.

نرخ بازشدگی دقیقا چیست؟

نرخ بازشدگی دقیقا چیست؟

نرخ باز شدن ایمیل به درصدی از مخاطبان گفته می شود که ایمیل تبلیغاتی شما را باز کرده و محتوای آن را مشاهده می کنند. در واقع مشخص این نرخ به تعداد کسانی که پس از دریافت ایمیل تان آن را باز می کنند، اشاره دارد. برای درک بهتر از این مفهوم تصور کنید شما برای 100 نفر ایمیلی فرستاده اید و تنها 20 نفر از آنها این پیام را باز کرده اند در این صورت نرخ بازگشایی پیام شما 20 درصد خواهد بود و به همین ترتیب این عدد نشان می دهد که چه درصدی از تلاش های بازاریابی تان با شکست مواجه شده است. در واقع می توانید درستی استراتژی های خودتان را بسنجید.

مطلب مرتبط: نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نرخ باز شدن ایمیل یک شاخص مهم برای اندازه گیری اثربخشی کمپین های ایمیل مارکتینگ است و شما براساس آن می توانید روش و شیوه های مختلف را آزمایش کرده و ببینید کدام روش برای جذب مخاطب کارایی بیشتری دارد. هرچه بیشتر بتوانید به این شاخص مسلط شوید قطعا ایمیل مارکتینگ شما اثرگذارتر خواهد بود و منجر به جذب مخاطبان بیشتر برای شما خواهد گردید. برای بالا بردن نرخ بازشدگی باید برنامه ریزی دقیق تری را مدنظر داشته باشید.

به یاد داشته باشید، نرخ باز شدن ایمیل بسته به عوامل مختلفی، مانند نوع صنعت، اندازه کسب و کار، کیفیت لیست ایمیل ها و جذابیت موضوع ایمیل متغیر است و نباید تمام نرخ ها را با یکدیگر یکسان و مقایسه پذیر در نظر بگیرید. حواس تان باشد، عوامل بسیاری بر این شاخص اثرگذار بوده و همه چیز با شرایط موجود و استراتژی بازاریابی شما در ارتباط است. به عنوان یک بازاریاب همواره سعی داشته باشید که به بهترین استراتژی ها دست یافته و برای ایجاد یک ایمیل موفق و جذب کننده برنامه ریزی کرده و تمام جوانب را مدنظر قرار بدهید. برای رسیدن به قله موفقیت لازم است تمام این عوامل را همزمان مورد بررسی و تحلیل قرار بدهید.

بنابراین برای درک و بررسی نرخ باز شدن ایمیل باید حتما به جزییات و موارد تاثیرگذار در هر کسب و کار نیز توجه داشته و تحلیل های مخصوص خودتان را انجام دهید. تحلیل بدون شناخت درست و درک شرایط حاکم بی فایده است. برای تبدیل شدن به یک متخصص حوزه تبلیغات همواره لازم است برای آموزش و یادگیری مفاهیم تلاش نمایید. با انجام این کار به نتایج خوبی نیز دست پیدا خواهید کرد.

تکنیک های افزایش نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی

تکنیک های افزایش نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی

ایمیل های تبلیغاتی در طول یک دهه اخیر بدل به محتوایی کسل کننده شده اند. به طوری که خیلی از کاربران حتی حوصله باز کردن آنها را هم ندارند. در کنار این مسئله انواع اپ و افزونه مرورگرها به کاربران کمک کرده تا از جهنم ایمیل های تبلیغاتی خلاص شوند. این یعنی بازاریاب ها برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف باید سطح بالاتری از خلاقیت را به خرج دهند. وگرنه ایمیل های شان تاثیر مناسبی به همراه نخواهد داشت. این مسئله ای است که می تواند در صورت بی توجهی برندها به تجربه ای مرگبار تبدیل شود. ما در ادامه سعی می کنیم برخی از توصیه های کلیدی برای بهبود این وضعیت را با شما در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید تا نکات اساسی در این رابطه را مرور کنیم.

تکنیک اول: نوشتن عنوان های جذاب و ترغیب کننده

نوشتن عنوان های جذاب و ترغیب کننده

آیا تا حالا برای تان پیش آمده با مشاهده عنوان یک کتاب شیفته اش شوید؟ این دقیقا تاثیر تیتر خوب بر روی ذهن مخاطب است. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در نرخ باز شدن ایمیل، عنوان آن است که مانند یک قلاب عمل کرده و با ایجاد کنجکاوی در مخاطب او را به سمت باز کردن پیام تان هدایت می نماید. تیتر ایمیل اولین چیزی است که مشتری تان می بیند و باید از همان ابتدای کار خودی نشان داده و حس خوبی در مخاطب ایجاد نماید. همواره به یاد داشته باشید انتخاب درست عنوان مانند انتخاب لباس شیک برای دعوت به یک مهمانی است. شما از همان ابتدای کار باید به بهترین شکل ظاهر بشوید.

شما باید برای نوشتن عنوان های جذاب و غیرتکراری وقت صرف کرده و به بهترین شکل ممکن از قدرت کلمات برای جلب توجه مخاطبان بهره مند شوید و برای جذب مخاطب تان هرچه در چنته دارید به کار ببندید. در نظر داشته باشید انتخاب یک عنوان قدرتمند درست مثل کاشتن یک بذر قوی در یک زمین حاصلخیز است و شما باید منتظر برداشت یک محصول پر بار و عالی باشید. عنوان مناسب بهترین کلید برای جذب مشتری به حساب می آید.

از ایجاد عنوان های کلیشه ای و تکراری بپرهیزید. شما باید در انبوه پیام های تبلیغاتی از فرصت طلایی ای که در ابتدای کار به دست آورده اید، نهایت استفاده را ببرید و از انتخاب کلمات کلی و بی خاصیت همواره دوری کنید. مردم هر روز با پیام های تبلیغاتی بی شماری روبه رو هستند. با این شرایط تنها پیامی ماندگار می شود که خاص، نو و بدیع باشد و بتواند حس کنجکاوی را در دل مخاطب بیدار کند. برای داشتن تبلیغات اثربخش به هیچ عنوان نباید ریسک کرده و فرصت طلایی را از دست بدهید.

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ در سالی که گذشت

استفاده از کلمات قدرتمند، ایجاد حس کنجکاوی، مطرح کردن سوالات جذاب، و شخصی سازی عنوان ها، می تواند به طور قابل توجهی نرخ باز شدن ایمیل شما را افزایش دهد. می توانید از انواع و اقسام روش ها و فن بیان ها استفاده نمایید اما یادتان باشد هر تلاشی را برای بهتر دیده شدن به کار بگیرید. انتخاب عنوان درست کلید موفقیت شما خواهد بود. شما در طراحی عنوان های تبلیغاتی قرار است طعم شیرین محصول و خدمات تان را از طریق کلمات در کام مشتری ایجاد نمایید و به نوعی ذائقه و سلیقه مشتری های تان را نیز تحریک کنید. به این ترتیب شما با خلق عنوان های جذاب و غیرکلیشه ای این فرصت را خواهید داشت تا حس کنجکاوی مخاطب خود را تحریک کرده و او را برای گشودن پیام خود تشویق کنید. طراحی های خلاقانه هم در محتوا مهم هستند و هم در طراحی یک عنوان جذاب و ترغیب کننده که منجر به باز شدن ایمیل می شود.

تکنیک دوم: ارسال ایمیل های شخصی سازی شده

ارسال ایمیل های شخصی سازی شده

یکی دیگر از تکنیک های مهم برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل، ارسال ایمیل های شخصی سازی شده به هر یک از مشتریان است. به کار گیری روش شخصی سازی به مشتری نشان می دهد که چقدر به فکرش هستید و سلیقه و علایقش را تا چه اندازه مورد توجه قرار داده اید. از یاد نبرید که با هر مشتری مانند یک دوست قدیمی برخورد کنید و خود را برای ایجاد یک ارتباط دوستانه آماده کنید. مشتری برای همیشه ماندگار خواهد شد.

به جای ارسال یک پیام عمومی به تمام افراد لیست خود، پیام های خود را براساس سوابق خرید، علایق و رفتار هر فرد طراحی کنید و متناسب با آنها محصولات و پیشنهادات خود را در اختیارشان قرار دهید. تلاش برای ارائه خدمات فردی به هر مشتری از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و مشتری های خاص دوست دارند که حس کنند به شکل اختصاصی برای آنها برنامه ریزی نموده اید. شخصی سازی یعنی خلق بهترین تجربه خرید برای مشتری های شما.

استفاده از نام مخاطب در عنوان و متن ایمیل، نشان دهنده توجه شما به هر یک از مشتریان بوده و شانس بیشتری برای دیده شدن ایمیل شما توسط مخاطب را افزایش می دهد. شما از یک نام ساده برای طراحی تبلیغات خود بهره نمی برید بلکه در صدد نشان دادن احترام خود به مشتری و افزایش صمیمیت در تبلیغات تان هستید. مخاطب با دیدن نام خود، حس خوشایندی را در دل حس کرده و خود را خاص تر و ویژه تر احساس می کند و این یعنی برداشتن گامی مثبت در جهت ایجاد یک رابطه صمیمانه تر با مشتری ها.

شخصی سازی می تواند در سطح عمیق تری نیز انجام شود و شما با این ابزارها در پی جلب نظر مشتری ها و احترام گذاشتن به سلایق آنها هستید. به عنوان مثال، پیشنهاد محصولات متناسب با سابقه خرید قبلی مشتری یا ارائه محتوای مرتبط با علاقه های شخصی او. شخصی سازی ایمیل مثل نوشتن نامه ای دوستانه برای یک رفیق قدیمی است و صمیمیت نهفته در آن قطعا باعث ایجاد یک رابطه مستحکم و طولانی مدت می شود. در ایمیل مارکتینگ تان از این قدرت استفاده کنید.

با ارسال ایمیل های شخصی سازی شده، به مخاطب نشان می دهید که نه تنها به آنها احترام می گذارید، بلکه به خوبی به نیازها و ترجیحات آنها هم توجه می کنید و این موضوع مشتری را ترغیب خواهد کرد تا پیام های شما را دنبال کرده و بر این اساس از خدمات تان استفاده نماید. شما با این روش در پی ایجاد وفاداری هرچه بیشتر برای برندتان خواهید بود. مشتری های راضی شما سفیران پرقدرت تری برای تبلیغات تان خواهند بود.

تکنیک سوم: بهینه سازی زمان ارسال ایمیل

بهینه سازی زمان ارسال ایمیل

وقت شناسی نه تنها در مصاحبه های کاری، بلکه تقریبا در تمام حوزه های زندگی اهمیت دارد. یکی از عوامل موثر در نرخ باز شدن ایمیل ها، زمان ارسال پیام ها است. شما برای اینکه دیده بشوید، می بایست بدانید مشتریان شما در چه زمان هایی بیشترین فرصت را برای بررسی ایمیل های شان دارند. باید بفهمید که مشتریان شما در چه زمان هایی ایمیل های شان را چک می کنند. گاهی ممکن است فرستادن ایمیل در زمانی نامناسب نتیجه عکس برای شما داشته باشد. هر کاری را باید در زمان مناسب خود انجام دهید. این موضوع مانند ماهیگیری می ماند و اگر ماهیگیران با زمان های مناسب صید آشنا نباشند قطعا ناامید به خانه برخواهند گشت.

اگر نظر ما را بخواهید، بهترین زمان ارسال ایمیل های تبلیغاتی در صبح های زود یا اواخر روز است. در این مواقع افراد وقت بیشتری برای چک کردن ایمیل های خود داشته و فرصت کافی برای دیدن و بررسی تبلیغات تان دارند. پس برای رسیدن به نتیجه بهتر هم باید برنامه ریزی داشته باشید و هم باید در زمان مناسب عمل نمایید و تلاش برای شناسایی بهترین زمان برای ارائه پیام تان ضروری خواهد بود. این گونه برنامه ریزی های هوشمندانه شما را برای دیدن موفقیت های بزرگ تر مهیا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

شما باید با تحلیل رفتاری مشتریان خود، زمان مناسبی را برای ارسال ایمیل ها پیدا کنید و الگوهای متفاوتی را امتحان کرده تا بتوانید درک درستی از شرایط به وجود آورید. با آزمایش و خطا می توانید بفهمید مخاطب های شما چه سبک رفتاری دارند و در چه زمانی بیشتر ایمیل های شان را باز می کنند. بررسی کردن رفتار مشتری به شما کمک می کند تا در زمان مناسب و با انتخاب استراتژی های صحیح تر، به هدف تان دست پیدا کنید.

استفاده از ابزارهای تحلیل ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا بهترین زمان های ارسال را برای هر گروه از مشتریان خود شناسایی کرده و با شخصی سازی ارسال در زمان درست شما قدم بلندی را برای پیروزی در بازاریابی تان برمی دارید. برای بهترین زمان بندی بهتر است یک برنامه جامع و دقیق از قبل داشته باشید. با ارسال ایمیل ها در زمان مناسب، شما می توانید نرخ باز شدن آنها را افزایش داده و شانس دیده شدن پیام های خود را نیز افزایش دهید. ارسال به موقع و با برنامه از هدررفت انرژی تان جلوگیری خواهد کرد. پس انتخاب زمان مناسب همان کلید اصلی گشودن درهای موفقیت خواهد بود. هر قدم تان باید اصولی و درست باشد.

تکنیک چهارم: ایجاد لیست ایمیل هدفمند

ایجاد لیست ایمیل هدفمند

ارسال تصادفی ایمیل برای مخاطب کار اصلا درستی نیست. این کار دقیق مثل آن است که به زور یک هوادار تیم رئال مادرید را پای مسابقه فرمول یک بنشانید. شاید با زور کمی کار جلو برود، اما هیچ وقت خبری از بازگشت سرمایه نخواهد بود. یکی از اشتباهات بزرگ در ایمیل مارکتینگ ارسال پیام به افرادی است که هیچ علاقه ای به خدمات و کالای شما ندارند. به جای ایجاد لیست های بلند بالا از شماره ها و ایمیل هایی که سرانجامی ندارند، تمام تلاش خود را بر کیفیت مخاطبان خود قرار بدهید و افرادی را به لیست خودتان اضافه کنید که مشتری واقعی و مشتاق برندتان هستند. کیفیت در هر زمینه مهمتر از کمیت است و اگر به دنبال مشتری وفادار هستید می بایست به این نکته مهم توجه داشته باشید.

ارسال ایمیل های تبلیغاتی به لیستی از مخاطبان نامرتبط و بی علاقه، نه تنها باعث افزایش نرخ باز شدن نمی شود، بلکه به اعتبار برند شما نیز لطمه می زند و مخاطب های نامناسب سبب می شوند شما در ارائه خدمات به مخاطبان خاص خود نیز عملکرد درستی نداشته باشید. نباید این اصل را هرگز از یاد ببرید که هر چیز در جای خودش درست عمل می کند و شما لازم است با این اصل برای پیشبرد کار خود، هماهنگ باشید. شما مانند کسی هستید که در حال طبخ غذا برای مهمانان ویژه خودتان می باشید. برای یک مهمانی بی نقص لازم است در انتخاب مهمانان خود نیز نهایت دقت را به خرج بدهید.

برای ایجاد یک لیست ایمیل هدفمند، از روش هایی مانند ثبت نام در وب سایت، ارائه پیشنهادات ویژه در ازای دریافت ایمیل و استفاده از لید مگنت ها (محتوای رایگان ارزشمند) استفاده کنید و از افرادی بخواهید تا با ثبت نام در لیست شما برای دریافت اطلاعات، هم خود را در دسته مخاطبان خاص شما قرار بدهند و هم به شما این فرصت را بدهند تا ارتباط نزدیک تری را با آنها ایجاد نمایید و این استراتژی یکی از روش های قدرتمند برای ایجاد یک گروه وفادار به نام و نشان شماست. فراموش نکنید برای داشتن مشتری وفادار تلاش های تان را دو چندان نمایید.

همچنین تلاش کنید افرادی را به لیست خودتان اضافه کنید که نسبت به خدمات شما علاقه واقعی داشته و آمادگی تعامل با پیام های شما را داشته باشند. تلاش کنید افرادی که هیچ تمایلی ندارند را وارد لیست ایمیل تان نکنید. یک لیست خوب شامل افرادی خواهد بود که از دیدن پیام های شما خسته نشده و برای دیدن ایمیل های تان همیشه کنجکاو هستند. از این طریق در دنیای پر هیاهوی امروز بهترین و پرسودترین کمپین تبلیغاتی را طراحی نموده اید.

تکنیک پنجم: بهینه سازی ایمیل ها برای موبایل

بهینه سازی ایمیل ها برای موبایل

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد ایمیل های خود را از طریق گوشی های هوشمند چک می کنند، بهینه سازی ایمیل ها برای نمایش در موبایل امری بسیار حیاتی و ضروری است و شما به عنوان یک بازاریاب حرفه ای لازم است این نکته مهم را به خوبی در نظر بگیرید. در دنیای امروز بخش عمده ای از مخاطب های شما از طریق تلفن های همراه به ایمیل ها و محتوای شما دسترسی پیدا می کنند. طراحی غیراصولی باعث آسیب رساندن به کسب و کار شما خواهد شد. تلفن های همراه به پل های ارتباطی جدید با مشتریان تبدیل شده اند و می بایست برای تبلیغات، استفاده درست از آن را یاد بگیرید.

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ را چگونه شروع کنیم؟

اگر ایمیل شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که محتوای شما به درستی نمایش داده نشود و مخاطب را از دیدن ادامه ایمیل و همچنین برند شما دلسرد کند. بسیاری از مردم ایمیل هایی که خوانا نیست و مناسب تلفن های همراه طراحی نشده است را سریع حذف کرده و برای همیشه آن را نادیده خواهند گرفت. هر فرصتی برای تاثیرگذاری بر مخاطب مهم است و نباید با سهل انگاری آنها را از دست داد. در این صورت است که شما باید ایمیل های خود را با طراحی واکنش گرا (Responsive) آماده کنید تا به خوبی در صفحه نمایش گوشی های مختلف، تبلت ها و دستگاه های مختلف دیده شوند و مشتری با هیچ گونه مشکلی در نمایش پیام تان رو به رو نشود. برای یک مشتری هیچ چیز بدتر از دریافت پیام ناخوانا و نامناسب در ایمیل نمی باشد. شما باید تمامی ابعاد این مسئله را برای نمایش هرچه بهتر پیام های تان در نظر بگیرید. هدف تان خلق یک تجربه کاربری ایده آل می باشد.

استفاده از فونت های مناسب و خوانا، تصاویر باکیفیت و حجم کم و طراحی باکس های دعوت به عمل (CTA) به کاربران کمک می کند تا به راحتی بتوانند با ایمیل های شما تعامل داشته باشند و با وضوح بیشتر تمامی جوانب آن را بررسی کرده و تصمیم بگیرند که براساس این تبلیغ اقدام لازم را انجام دهند یا خیر. یادتان باشد هم زیبایی و جذابیت بصری هم قابلیت های کاربردی برای مشتری شما اهمیت فراوانی دارد و این نکته بسیار مهم در طراحی ایمیل برای مشتریان تلفن های همراه است.

بهینه سازی ایمیل برای موبایل، نه تنها تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان فراهم می کند، بلکه باعث افزایش نرخ باز شدن ایمیل نیز خواهد شد؛ چراکه به مشتری نشان می دهد به چه میزان برای استفاده آسان او اهمیت قائل هستید. در واقع احترام گذاشتن به نیاز مشتری یک قانون ثابت و مهم در جهان تجارت می باشد و رعایت کردن آن یعنی پایبند بودن به تمام اصول حرفه ای و تلاش برای رسیدن به قله های افتخار و موفقیت.

سخن پایانی

بهینه سازی نرخ بازشدگی ایمیل

ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از روش های بی نهایت تاثیرگذار در دنیای کسب و کار محسوب می شود. با این حال بسیاری از برندها در استفاده از آن درگیر چرخه پایان ناپذیر کلیشه می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه ایمیل مارکتینگ شما را با جریان غیرتکراری این حوزه آشنا کنیم. حالا شما تمام ابزارهای موردنیاز برای ورود به این حوزه را دارید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دستی به سر و گوش ایمیل های تان بکشید تا به بهترین شکل آمادگی رقابت در بازار را پیدا کنید. اینطوری مخاطب های بیشتری نیز در کنار برندتان حضور خواهند داشت. 

منابع:

https://optinmonster.com

https://www.forbes.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yGcJlM8A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5قیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیبایی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه