شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی مهمترین مشکلات برندسازی

چالش های برندینگ برای کارآفرینان

1 سال پیش ( 1402/4/17 )

مدیریت یک برند مشهور که در سراسر دنیا مورد احترام مشتریان باشد، برای هر کسی لذت بخش خواهد بود. بی شک کسی که پشت میز مدیریت برند اپل می نشیند، انگیزه بیشتری برای کار و کوشش خواهد داشت. حالا اگر همین فرد را به عنوان مدیر یک شرکت ناشناخته در نظر بگیریم، انگیزه اش یک سقوط آزاد همه جانبه را تجربه خواهد کرد. خب مگر کسی هم در این دنیا هست که داوطلبانه سراغ مدیریت کسب و کارهای گمنام برود؟

برندینگ معجونی است که کسب و کارهای کوچک یا ناشناخته را تبدیل به برندهایی مشهور می کند. اجازه دهید از یک مثال جذاب برای توضیح بهتر موضوع استفاده کنیم. این روزها تیم پاریسن ژرمن حسابی با ولخرجی در بازار نقل و انتقالات اسمش را سر زبان ها انداخته است. این در حالی است که تا همین 10 سال قبل، کسی حتی اسم این تیم را هم نشنیده بود. کاری که مدیران این تیم انجام دادند، برندسازی با محوریت جذب بازیکنان و کادر فنی حرفه ای بود. البته شما قرار نیست همیشه برای برندینگ کلی پول خرج کنید، اما نتیجه نهایی همیشه یکسان خواهد بود: شهرت بیشتر در بازار.

چالش های برندینگ برای کارآفرینان

برخی از کارآفرینان فکر می کنند برندسازی فرآیندی خطی و همیشه قابل پیش بینی است. خب اینکه برخی از کسب و کارها با سرمایه گذاری درست در این حوزه به موفقیت های بزرگ رسیده اند، اصلا دلیل خوبی برای خوش خیالی من و شما نیست. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر کاری در این دنیا سختی های خاص خودش را دارد. به طوری که اگر تمرین کافی در یک حوزه نداشته باشید، همان اول راه با شکست های بزرگ غافلگیر خواهید شد. این داستان درباره برندینگ هم مصداق دارد. 

مطلب مرتبط: استراتژی های برندینگ برای توسعه کسب و کار

ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین مشکلاتی که پیش روی کارآفرینان در زمینه برندسازی قرار دارد، مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم چالش های زیادی در زمینه برندینگ دارید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. پس با ما همراه باشید تا ته توی ماجرا را دربیاوریم. 

چالش های برندینگ: فهرستی از مهمترین اشتباهات

احساس بی نیازی از برندینگ: مهمترین خطای دنیا

احساس بی نیازی از برندینگ

صاحبان کسب و کارهای کوچک خیال می کنند هیچ وقت به برندینگ نیازی نخواهند داشت. تصور اینکه شما در بازار هیچ وقت نیازی به توسعه کسب و کارتان نداشته باشید، بیش از اندازه خوش خیالی محسوب می شود. به علاوه، شما حتی اگر در یک محدوده کوچک هم فعالیت کنید، دیر یا زود نیاز به تعامل با همه مشتریان خواهید داشت. این درست همان زمانی است که شما از نظر برندینگ با مشکل رو به رو خواهید شد؛ چراکه بدون سرمایه گذاری زودهنگام روی برندینگ کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

یادتان باشد، برندینگ کاری نیست که شما به طور دلبخواهی انجام دهید. در عوض برای موفقیت در بازار باید همیشه نیم نگاهی به بهبود اوضاع داشته باشید. وگرنه خیلی زود تبدیل به برندی کلیشه ای خواهید شد. 

احساس بی نیازی از برندینگ میان کارآفرینان یک دلیل کاملا مشخص دارد. اغلب افراد فکر می کنند «بعدا» به برندینگ نیاز پیدا خواهند کرد. این در حالی است که بدون سرمایه گذاری به موقع در این حوزه هیچ وقت برندی جذاب نخواهید داشت. پس همین حالا چنین فکر و خیال هایی را کنار گذاشته و کارتان را با جدیت بیشتری ادامه دهید.

جست وجوی موفقیت کوتاه مدت: خیالی خام!

جست وجوی موفقیت کوتاه مدت

آیا کاری را سراغ دارید که در کوتاه مدت موفقیت بزرگی برای تان به همراه داشته باشد؟ اغلب اوقات کارآفرینان برای اینکه تجربه لذت بخشی در بازار داشته باشند، دنبال میانبرهای فوری هستند. راستش را بخواهید، حتی بهترین میانبرهای دنیا هم فقط بخشی از مسیر را برای تان کوتاه خواهد کرد. به زبان خودمانی، شما قرار نیست راه 100 ساله را یک شبه طی کنید. پس چنین فکر و خیال های خامی را از سرتان بیرون کنید. 

برندینگ کاری نیست که شما یکبار برای همیشه انجام داده و تا آخر عمر از مزایای آن استفاده کنید. در عوض باید هر روز خودتان را به عملکرد درست در این حوزه متعهد کرده و بدون کوچک ترین مشکلی کارتان را ادامه دهید. هرچه باشد در بازار که برای من و شما فرش قرمز پهن نکرده اند. به علاوه، برندینگ هم زمان لازم دارد؛ چراکه مشتریان یک روزه یا یک هفتگی به یک برند اعتماد نخواهند کرد. پس بهتر است دور موفقیت های سریع و کوتا‎ه مدت در این حوزه را خط بکشید؛ چراکه فقط و فقط کارتان در بازار را سخت خواهد کرد. 

یادتان باشد، اسم هایی مثل کوکاکولا یا اپل که این روزها ذهن هر کسی را به سوی خیال های خوش می برد، در طول زمان با خاطرات خوش گره خورده اند. بنابراین انتظار نداشته باشید برندسازی یک شبه برای تان معجزه کرده و برندتان را در حد و اندازه غول های بازار بالا ببرد. یک ایده هوشمندانه تر توجه به برندسازی به عنوان یک فرآیند در طول زمان است. 

مطلب مرتبط: برندینگ موفق با 6 اقدام موثر

اشتباه گرفتن برندینگ با سایر حوزه ها: به وقت سوءتفاهم

اشتباه گرفتن برندینگ با سایر حوزه ها

برندینگ به نظر خیلی از کارآفرینان یک حوزه کاملا مستقل نیست. به همین خاطر دائما آن را با کارها یا حوزه های دیگر اشتباه می گیرند. انگار که برندسازی همیشه باید در کنار بقیه فعالیت های دنیا باشد تا اثرگذاری لازم را به همراه بیاورد. در چنین موقعیت هایی نتیجه نهایی کار هرچه از آب درآید، اسمش برندسازی نخواهد بود. 

هر کاری در این دنیا در جای خودش مهم و صدالبته متمایز از بقیه حوزه هاست. حالا اگر شما تمایز این حوزه با بقیه بخش ها را به رسمیت نشناسید، خیلی زود باید هزینه ای گزاف برای این کار پرداخت کنید. مهمترین مشکلی که در این بخش باید بر آن غلبه کنید، به رسمیت شناختن برندینگ است. یادتان باشد، این کار فقط با حرف زدن انجام نمی شود. در عوض باید مرز میان برندسازی با بازاریابی و تبلیغات را درک کنید؛ چراکه با ولخرجی در دو حوزه بالا برندی محبوب در بین مشتریان نخواهید داشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم برندسازی بیشتر از اینکه در ارتباط با تبلیغات باشد، نوعی اثرگذاری روانی بر روی مشتریان است. به طوری که آنها ناخودآگاه شما را به سایر رقبا ترجیح دهند. پس اگر فکر کرده اید قرار است با تبلیغات پرزرق و برق نظر مشتریان را عوض کنید، مسیر را کاملا اشتباه آمده اید. 

برندسازی بدون داستان: چالشی به قدمت تاریخ!

برندسازی بدون داستان

وقتی درباره برندینگ حرف می زنیم، باید نقش اساسی برای داستان ها در نظر داشته باشیم. خب شما قرار نیست همینطور خشک و خالی سراغ مشتریان رفته و انتظار موفقیت داشته باشید. در دنیای کسب و کار هر حوزه ای ابزارهای خاص خودش را دارد. شما برای موفقیت در زمینه برندینگ چاره ای به غیر از داستان سرایی نخواهید داشت. پس بهانه تراشی های کلیشه ای را کنار گذاشته و کمی روی مهارت تان برای داستان سرایی کار کنید. 

یادتان باشد، شما قرار نیست داستان هایی در حد و اندازه رمان نویس های بزرگ دنیا طراحی کنید. همین که اندک اشاره ای به سرگذشت برندتان کرده و ارزش های کلیدی تان را به مشتریان یادآور شوید، به اندازه کافی مناسب خواهد بود. نکته جالب ماجرا وقتی شروع می شود که داستان تان اثرش را روی مخاطب ایجاد کند. آن وقت متوجه اهمیت داستان به عنوان عنصر اصلی در برندینگ می شوید. 

فرمول ما در روزنامه فرصت امروز برای داستان سرایی جذاب استفاده از یک شروع هیجان انگیز و پایان بندی تا حدودی مطابق انتظار است. یادتان باشد، شما باید همه غافلگیری ها را همان اول کار رو کنید. وگرنه خیلی زود مخاطب از شما ناامید شده و دیگر پی ماجرا را نمی گیرد. 

باور کنید یا نه، مشتریان حوصله زیادی ندارند. بنابراین شما باید در همان اول راه تاثیرگذاری عمیق تان را روی مخاطب پیاده کنید. وگرنه اوضاع تان حسابی بیخ پیدا خواهد کرد. اگر از ما می شنوید، پایان بندی های حماسی را برای فیلم های سینمایی بگذارید؛ چراکه معمولا مشتریان داستان شما را تا انتها دنبال نخواهند کرد. در عوض فقط آغاز هیجان انگیز داستان در ذهن شان خواهد ماند. 

کار بدون برنامه: سقوط آزادی به سوی شکست

کار بدون برنامه

آیا کارآفرینی را سراغ دارید که بدون هیچ برنامه ریزی مشخصی در بازار دست به کار شده و موفقیت های بزرگ به دست آورده باشد؟ شاید یکی دو گزینه به ذهن تان برسد، اما با نگاهی دقیق تر تقریبا هیچ کس با چنین مشخصاتی وجود خارجی ندارد. خب موفقیت در ماراتن نفسگیر کارآفرینی اصلا فرآیند شوخی برداری نیست. خیلی از کارآفرینان با سال ها تمرین و تلاش در بازار هم نمی توانند به قله های موفقیت برسند. در این میان تکلیف آدم های بی برنامه از قبل روشن است!
مشکلی که ما در این بخش روی آن دست گذاشته ایم، مربوط به بی برنامگی کارآفرینان هنگام صحبت از برندینگ است. انگار که همه چیز در میانه راه باید تعیین و تکلیف شود. شاید چنین روشی برای یک شاعر یا نویسنده جواب دهد اما شما به عنوان کارآفرین نیاز به برنامه ای مدون دارید. نکته جالب اینکه بدون چنین برنامه ای حتی اعضای هیأت مدیره هم طرح تان را قبول نخواهند کرد. خب آنها که پول شان را از سر راه نیاورده اند تا همینطور بی مقدمه به باد دهند.

اگر نظر ما را بخواهید، ابتدا و انتهای یک برنامه برندینگ باید از مدت ها قبل روشن باشد. اینکه شما چطور در بازار گلیم تان را از آب بیرون می کشید، اتفاقی نیست که برعهده شانس بگذاریم. به علاوه، اغلب اوقات در طول فرآیند برنامه ریزی امکان استفاده از نظرات دیگران نیز وجود دارد. بنابراین شما به جای اینکه تنهایی به دل ماجرا بزنید، از توصیه های دیگران نیز بهره مند خواهید شد. پس منتظر چه هستید؟ از این به بعد به جای اینکه دست روی دست گذاشته و منتظر موفقیت باشید، مدیریت کامل حوزه برندسازی را به دست بگیرید. این طوری موفقیت های بیشتری در انتظار شما خواهد بود. 

مطلب مرتبط: برندسازی شخصی همراه با رازهای طلایی

حرف آخر

مهمترین چالش های برندسازی

برندینگ کار بدون دردسری نیست. با این حال خیلی وقت ها کارآفرینان سراغ اشتباهات تکراری می روند. هدف ما در این مقاله مرور برخی از مهمترین چالش های برندسازی بود. شما الان نه تنها با چالش های این حوزه آشنا شده اید، بلکه برخی از اساسی ترین اشتباهات در این حوزه را نیز شناخته اید. از اینجا به بعد همه چیز به پشتکار خودتان برای برندسازی اصولی بستگی دارد. یادتان نرود به بقیه مقالات ما در روزنامه فرصت امروز درباره برندینگ سر بزنید. مثل همیشه اگر نیاز به کمک یا راهنمایی داشتید، روی ما حساب کنید.

منابع:

https://www.linkedin.com

https://prophet.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cI46lfks
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه