شما وقتی دنبال خرید یک محصول هستید، اول از همه کجا سراغ آن را می گیرید؟ دانشجویی را در نظر بگیرید که برای کارهای روزمره اش یک لپ تاپ جدید لازم دارد. احتمالا دانشجوی قصه ما قبل از اینکه سراغ فروشگاه های بزرگ برود، یک چرخی در شبکه های اجتماعی خواهد زد؛ چراکه این روزها در اینستاگرام، یوتیوب و هزار و یک پلتفرم دیگر توصیه های به درد بخوری درباره محصولات مختلف به چشم می خورد. پس هیچ دلیلی وجود ندارد که آدم به جای تکیه دادن به صندلی اش و گشت و گذار آنلاین وقتش را با فروشنده های مختلف تلف کند.
مثال بالا به خوبی نقش شبکه های اجتماعی در تصمیم گیری مشتریان را نشان می دهد. این روزها دیگر جای هیچ شک و شبهه ای نیست که پلتفرم های اجتماعی تاثیر بی چون و چرایی بر روی تصمیم مردم برای خرید دارند. البته این به معنای موفقیت همه برندها در ماراتن بازاریابی و فروش در پلتفرم های آنلاین نیست. در عوض این حساب و کتاب های گوناگون است که فرق بین برندهای برنده و بازنده را مشخص خواهد کرد.
ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم مارکتینگ موفق در شبکه های اجتماعی بدون دسترسی به اطلاعات درجه یک فقط و فقط یک خیال خوش خواهد بود. خب اگر بازاریابی را سراغ دارید که بدون استفاده از اطلاعات در این نبرد سنگین پیروز شده، ما را هم بی خبر نگذارید.
اگرچه ما قبلا درباره ابزارهای آماری در شبکه های اجتماعی با شما گپ زده ایم اما سال جدید تازه از راه رسیده و نباید انتظار داشت با همان دست فرمان قبلی در سال 2023 رنگ موفقیت را ببینیم. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ بهترین ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی رفته ایم. این فهرست به روز شده براساس عملکرد ابزارهای مختلف در سال 2022 تهیه شده است. پس اگر شما هم دوست دارید با قدرت سال 2023 را شروع کنید، هیچ جوره این مقاله را از دست ندهید.
مطلب مرتبط: مارکتینگ همراه با ابزارهای گوگل
ابزارهای آنالیز در شبکه های اجتماعی: ورژن 2023
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): همچنان بهترین در دنیا!
گوگل اسمی نیست که همینطور راحت از کنارش بگذریم. خیلی از مردم برای هر مشکلی سراغ این غول آنلاین را می گیرند و مدیران گوگل هم با طراحی سرویس های مختلف حسابی سنگ تمام گذاشته اند. بنابراین جای تعجب ندارد که فهرست مقاله مان را با اسمی آشنا شروع کنیم.
اگرچه گوگل آنالیتیکس در اصل برای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت ها طراحی شده، اما در طول سال های اخیر شروع به ارائه اطلاعاتی درباره شبکه های اجتماعی نیز کرده است. برخی از خدمات گوگل آنالیتیکس در حوزه شبکه های اجتماعی به این شرح است:
• منبع ترافیک اکانت تان در شبکه های اجتماعی و تحلیل ترافیک سایت براساس ترافیک ورودی از شبکه های اجتماعی مختلف
• امکان تحلیل وضعیت اکانت تان در شبکه های اجتماعی براساس اهداف تعیین شده برای کمپین های بازاریابی تان
• تعیین میزان نرخ تبدیل (Conversion Rate) در شبکه های اجتماعی
• ارزیابی تاثیر هر شبکه اجتماعی بر روی تغییرات مربوط به نرخ تبدیل
همانطور که می بینید، گوگل آنالیتیکس مزایای پایه ای خوبی برای بازاریاب ها تدارک دیده است. اگر شما تازه کارتان در شبکه های اجتماعی را شروع کرده اید، خدمات این ابزار حسابی به دردتان خواهد خورد. به ویژه اینکه آنالیتیکس به طور رایگان در دسترس من و شما قرار دارد، آن را بدل به گزینه ای بی نهایت جذاب کرده است. اگر بخواهیم مزایای گوگل آنالیتیکس را زیر ذره بین ببریم، باید گفت تقریبا همه سایت ها و شبکه های اجتماعی با آن سازگار هستند. بنابراین شما وسط کار با پیام خطا یا ارورهای جورواجور رو به رو نخواهید داشت. بی شک هر کسی که تجربه مواجهه با این پیام ها وسط فعالیت بازاریابی را داشته باشد، خیلی خوب می داند ارورهای اینچنینی مثل سطل آب یخی است که یکهو روی سر آدم خراب می شود.
از آنجایی که گوگل برند بی نهایت مشهوری است، دسترسی وسیعی به اطلاعات مربوط به مخاطب هدف شما دارد؛ چراکه مخاطب هدف شما بی برو برگشت جزو کاربران گوگل نیز هستند. البته این تمام ماجرا نیست؛ چراکه مثل هر داستانی اینجا هم یک نیمه تاریک وجود دارد. کار با گوگل آنالیتیکس شاید هزینه ای برای برندها به همراه نداشته باشد اما مهارت زیادی طلب می کند. ترجمه این فکت برای کارآفرینان نیاز به یادگیری نحوه کار با گوگل آنالیتیکس است. پس اگر هیچ تجربه ای در کار با این ابزار ندارید، احتمالا کارتان در استفاده از آن حسابی سخت خواهد شد.
مهمترین نقطه ضعف گوگل آنالیتیکس عدم طراحی اش برای شبکه های اجتماعی است. اگرچه بازاریاب ها به طور گسترده از آن برای ارزیابی اوضاع اکانت شان در پلتفرم های اجتماعی استفاده می کنند، اما در اصل این ابزار برای کار دیگری ساخته شده و آن آنالیز وضعیت سایت هاست.
بازسامو (BuzzSumo): ابزاری برای همه بازاریاب ها
یکی از گزینه های محبوب ما در این فهرست بازسامو است. این ابزار برخلاف گوگل آنالیتیکس به طور اختصاصی برای آنالیز شبکه های اجتماعی طراحی شده است. به علاوه، شما با استفاده از آن دیگر نیازی به خرید ابزارهای دیگر نخواهید داشت. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که همه چیز را یکجا می خواهید، بازسامو پکیج حیرت انگیزی برای تان کنار گذاشته است. از تحلیل عملکرد رقبا گرفته تا آنالیز وضعیت کلی برند، پیگیری درد و دل کاربران و همینطور مطالعه بازار، همه و همه با استفاده از بازسامو امکان پذیر است.
بی شک خیلی از بازاریاب ها برای انتخاب یک ابزار نیاز به نکات دقیقی دارند. به همین خاطر ما در این بخش فهرستی کامل از امکانات بازسامو را تقدیم تان می کنیم. پس شش دانگ حواس تان را جمع کرده و بعد تصمیم بگیرید:
• جستوجو برای محتوا: این سرویس به شما امکان گشت و گذار در میان محتواهای مختلف در شبکه های اجتماعی را می دهد. شاید فکر کنید چنین سرویسی هیچ اهمیتی ندارد، اما کافی است یک لحظه هم که شده خودتان را جای مدیر نگرانی قرار دهید که دوست دارند نظر کاربران درباره برندش را بداند. آن وقت به اهمیت این سرویس برای کسب و کارها پی خواهید برد.
مطلب مرتبط: بازاریابی با ابزار کلیدواژه گوگل همراه با تکنیک های طلایی
• آنالیز محتوا: پیدا کردن اطلاعات کاربردی درباره عملکرد برند در شبکه های اجتماعی اصلا کار ساده ای نیست. خیلی از برندها برای این کار ماه ها تلاش می کنند و آخر سر نیز دست از پا درازتر سر خانه اول قرار می گیرند. اگر شما بازاریاب باهوشی باشید، خیلی زود ضرورت استفاده از ابزارهای حرفه ای را درک خواهید کرد. بازسامو در اینجا به شما کمک می کند تا زیر و بم محتوای تان به زبان آمار را دربیاورید. خب مگر یک بازاریاب به غیر از اطلاعات دقیق درباره محتوای بازاریابی اش دیگر به چه چیزی احتیاج دارد؟
• اینفلوئنسر مارکتینگ: اینفلوئنسر مارکتینگ در ظاهر کار راحتی به نظر می رسد، اما پیدا کردن یک آدم مطمئن برای همکاری بازاریابی دست کمی از صعود به قله اورست ندارد. به همین خاطر بازسامو در یک بخش اختصاصی به برندها برای یافتن بهترین اینفلوئنسرها در حوزه کاری شان کمک می کند. اینطوری شما بدون اینکه وقت تان را تلف کنید، ماهرترین اینفلوئنسرهای دنیا را دم دست تان خواهید داشت.
حالا که خدمات اساسی بازسامو را زیر و رو کردیم، نوبت به ارزیابی مزایا و معایب آن می رسد. اول از هم باید بگوییم بازسامو یک ابزار رایگان نیست اما با ثبت نام در آن به مدت چند روز سرویس رایگان دریافت می کنید. از طرف دیگر رابط کاربری این ابزار بی نهایت ساده طراحی شده تا هیچ بازاریابی با آن مشکلی نداشته باشد. با این حال خرید نسخه پرمیوم آن هزینه بالایی روی دست تان خواهد گذاشت. از طرف دیگر در آپدیت های جدید بازسامو سعی کرده دور سرویس های کم طرفدارش را خط کشیده و فقط روی چند مورد متمرکز شود. بنابراین بازاریاب های سختگیر شاید نیاز به استفاده از یک ابزار جانبی هم داشته باشند. اگرچه ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازسامو در ورژن پرمیوم کار شما را به راحتی راه می اندازد.
برند 24 (Brand 24): گزینه ای جذاب اما گران!
برند 24 ابزاری است که در طول سال های اخیر حسابی اسم در کرده و سر زبان ها افتاده است. این ابزار به جای اینکه یک نرم افزار به معنای سنتی باشد، خدمات آماری را در قالب آنلاین ارائه می کند. این یعنی شما در سایت برند 24 ثبت نام کرده و از طریق همان سایت همه اطلاعات را دریافت خواهید کرد. بازاریاب ها برای شروع به کار در این ابزار باید ماهانه 49 دلار کنار بگذارند. البته همه کاربران به محض ثبت نام یک دوره دو هفته ای از خدمات رایگان برند 24 را دریافت خواهند کرد.
سرویس هایی که برند 24 در اختیار کسب و کارها قرار می دهند، تنوع قابل قبولی دارد. از بررسی وضعیت کلیدواژه ها گرفته تا معیارهای مربوط به نرخ تعامل با کاربران در انواع پلتفرم های اجتماعی، همه و همه در قالب نمودارهای جذاب در اختیار شما خواهد بود. یکی از مزایای جالب برند 24 هماهنگی اش با تمام شبکه های اجتماعی است. بنابراین لازم نیست برای برخی از پلتفرم ها از یک ابزار و برای بقیه از ابزاری دیگر استفاده کنید.
آیا تا حالا برای تان پیش آمده نسبت به همه معیارهای بازاریابی مشکوک شوید؟ اینطور وقت ها آدم فکر می کند معیارهای مورد بحث بیشتر دروغ هایی زیبا هستند تا نکاتی واقعی. اگر شما هم تا حالا چنین احساسی را تجربه کرده اید، ابزار برند 24 سرویسی تحت عنوان «معیار تاثیرگذاری» برای تان آماده کرده است. این معیار به طور کلی میزان اثرگذاری محتوای بازاریابی تان بر روی مخاطب هدف را ارزیابی می کند. در نتیجه اگر وضعیت تان از نقطه نظر اثرگذاری بر روی کاربران چندان جالب نباشد، توصیه های تازه ای به شما خواهد کرد. آن وقت می توانید با خیال راحت به راه تان ادامه داده و اوضاع تان را سر و سامان دهید. یادتان نرود خیلی از بازاریاب ها عملا کلی هزینه انجام می دهند، اما به خاطر بی توجهی به میزان اثرگذاری بر روی مشتریان تا هزار سال دیگر هم اوضاع شان فرقی نخواهد کرد.
برخی دیگر از خدمات برند 24 مثل بقیه ابزارهای مشابه است. مثلا پیگیری وضعیت هشتگ ها یا آنالیز محتوای تولیدی کاربران درباره برندتان از جمله چنین مواردی است. اگر شما دوست دارید همیشه از نظرات مشتریان درباره برندتان مطلع باشید، استفاده از سرویس این بخش کاملا ضروری خواهد بود.
اگر قرار باشد نقاط ضعف برند 24 را بررسی کنیم، باید گفت این ابزار کمی گران برای تان آب می خورد. به علاوه، گاهی اوقات با آپدیت های تازه حسابی روی اعصاب تان رژه خواهد رفت. به ویژه اگر این تغییرات مربوط به رابط کاربری اش باشد.
سوترندر (Sotrener): ابزاری برای حرفه ای ها
سوترندر یکی از ابزارهای جذاب و در عین حال کاملا تخصصی در فهرست ماست. اگر ابزارهایی که تا اینجا زیر ذره بین بردیم، کمابیش به درد همه بازاریاب ها می خورد، این یک مورد فقط مخصوص حرفه ای هاست. پس اگر در طول سال های اخیر تجربه زیادی در بازار کسب کرده اید و حالا قصد دارید از تجربه تان با ابزاری بهتر نهایت استفاده را ببرید، این بخش کاملا مخصوص شماست.
مطلب مرتبط: بهترین ابزارها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی
اگر قرار باشد بهترین ابزار بازاریابی دنیا را معرفی کنید، اول از همه روی چه ویژگی دست می گذارید؟ بی شک هر بازاریابی براساس سلیقه و نوع نیازش سراغ یک مورد خاص خواهد رفت. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم آنالیز وضعیت محتوای ارگانیک و اسپانسری به طور همزمان مهمترین معیار برای یک ابزار همه فن حریف است. اینطوری شما هم وضعیت بازاریابی تان را بررسی می کنید هم حواس تان به اوضاع تبلیغات خواهد بود. این دقیقا همان شرایطی است که سوترندر برای تان فراهم می کند.
این روزها میزان هزینه تیم های بازاریابی در دنیای تبلیغات امر بی نهایت مهمی است. حتی در بازاریابی ارگانیک هم بدون یک بودجه حداقلی همه کارها روی هوا خواهد ماند. به همین خاطر طراح های سوترندر سراغ یک سرویس بی نهایت کاربردی رفته اند. این سرویس به بازاریاب ها برای ارزیابی و پیش بینی هزینه مورد نیاز برای فعالیت در بازار کمک می کند. پس اگر دوست دارید کارتان در شبکه های اجتماعی بدون دغدغه مالی دنبال شود، سوترندر گزینه نهایی تان خواهد بود.
شما را نمی دانم، ولی من که وقتی وسط یک پروژه بودجه کم می آورم طوری استرس می گیریم که نگو. هرچه باشد بدون یک بودجه بازاریابی مناسب آدم اعتماد به نفس لازم برای هیچ کاری را نخواهد داشت. پس چه بهتر که قبل از اینکه وارد عرصه بازاریابی شوید، اوضاع مالی را کاملا زیر ذره بین داشته باشید. اینطوری با خیال راحت تری شرایط را دنبال کرده و اوضاع تان نیز در بازار خیلی به هم نخواهد ریخت.
مزیت های سوترندر به عنوان یک ابزار مناسب برای شروع سال جدید امکان بررسی تمام زوایای اکانت تان در شبکه های اجتماعی است. به طوری که با استفاده از این ابزار خیال تان بابت همه جزییات راحت خواهد بود. از طرف دیگر تیم پشتیبانی این ابزار به طور 24 ساعته کنار شماست تا اوضاع تان در بازار خیلی به هم نریزد. آپدیت های پشت سرهم سوترندر نیز برخلاف بقیه ابزارها خیلی رابط کاربری اش را دستکاری نمی کند. به همین خاطر همیشه همان حس نوستالژیک اولیه در استفاده از آن باقی خواهد ماند.
شاید تنها نکته منفی درباره سوترندر عدم پشتیبانی از لینکدین باشد. بنابراین اگر دوست دارید در لینکدین نیز فعالیت گسترده ای داشته باشید، سوترندر خیلی به دردتان نخواهد خورد؛ چراکه مدیران این ابزار اصلا لینکدین را یک پلتفرم اجتماعی به حساب نمی آورند!
کوشجل: برنامه ریزی با دقت میلی متری!
طراحی تقویم محتوا یا حتی تقویم کاری شاید برای خیلی ها کار ساده ای باشد اما به محض اینکه وارد گود شوید همه چیز تغییر خواهد کرد. به همین خاطر استفاده از ابزارهای تخصصی برای برنامه ریزی در دستور کار هر بازاریاب حرفه ای قرار دارد. البته کوشجل در این میان نقشی فراتر از برنامه ریز را ایفا می کند. این ابزار با ارائه اطلاعات دقیق به شما برای تعیین بهترین زمان بارگذاری محتوا نیز کمک خواهد کرد. البته تصمیم نهایی بازهم به عهده شما خواهد بود اما دست کم اینطوری با چشم های باز انتخاب تان را انجام می دهید.
پیشنهادهای کوشجل که براساس تحلیل رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی است، به طور کلی در سه قالب ارائه می شود:
• بهترین روز برای آپلود محتوا
• بهترین زمان برای آپلود محتوا
• بهترین فرمت برای تولید محتوا
بی شک حتی آماتورترین بازاریاب های دنیا هم وقتی موارد بالا را به خوبی بدانند، دیگر نگران شکست نخواهند بود. خب اگر کسی را سراغ دارید که با داشتن چنین اطلاعاتی دم دستش هم می تواند یک کمپین بازاریابی را به نابودی بکشد، ما را هم بی خبر نگذارید.
اگرچه کوشجل اول کار فقط یک ابزار برنامه ریزی بود اما این روزها دامنه کارش را حسابی گسترش داده است. از این نظر مدیران کوشجل هر بار با کمی آب تنی در حوزه ای تازه به دامنه سرویس های خود اضافه کرده اند. به طوری که این روزها کوشجل اطلاعاتی درباره وضعیت پست های شما در شبکه های اجتماعی نیز ارائه می کند. با این حساب می توانید با خیال راحت کارتان در شبکه های اجتماعی را دنبال کرده و فکر هیچ مشکلی را هم نکنید.
بی شک کوشجل یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای برنامه ریزی در زمینه تولید محتوا یا پیگیری کارهای مختلف است. با این حال حتی چنین ابزاری نیز خالی از ایراد نیست. اگر شما کسب و کار صفر کیلومتری هستید، کوشجل احتمالا برای تان گران خواهد بود. به علاوه، رابط کاربری این سرویس هنوز خیلی با هوش مصنوعی اش هماهنگ نیست. بنابراین گاهی اوقات با مشکلات ریز و درشت در استفاده از آن رو به رو خواهید شد.
مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای اتوماسیون برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی
اسپروت سوشیال (Sprout Social): نامی آشنا و همچنان کاربردی
درست است که این مقاله درباره ابزارهای بازاریابی مناسب برای سال 2023 است اما هیچ دلیلی ندارد گزینه های به درد بخور قدیمی را همینطور الکی دور بریزیم. این کار دقیقا مثل تصمیم بی پایه و اساس یک کارگردان برای خط زدن تک تک ستاره های قدیمی سینما از اثرش خواهد بود. هرچه باشد سوپراستارهای قدیمی هم اندازه نسل جدید بین فیلم بازها طرفدار دارند، مگر نه؟
اسپروت سوشیال از آن دست ابزارهایی است که تقریبا همه نیازهای یک بازاریاب را پوشش می دهد. به همین خاطر همیشه جای ویژه ای در بین انتخاب بازاریاب ها دارد. اگر شما دوست دارید کارتان بدون دردسر و فقط با یک ابزار پیش برود، اسپروت سوشیال بهترین گزینه خواهد بود. شما در این ابزار از برنامه ریزی برای تولید محتوا تا تعیین زمان مناسب آپلود پست ها را دم دست تان خواهید داشت. از طرف دیگر این ابزار بسته به نوع کسب و کارتان توصیه های بازاریابی و فروش نیز تحویل تان می دهد. بنابراین دیگر مشکلی بابت افزایش فروش از طریق بازاریابی نخواهید داشت.
ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم اسپروت سوشیال به خاطر استفاده از اطلاعات گوگل آنالیتیکس در کنار هوش مصنوعی خودش از نظر دقت آمار و اطلاعات در رتبه اول قرار دارد. به علاوه، توصیه های تیم فنی این شرکت برای برندها نیز اغلب اوقات کاملا کاربردی است. با این حال بعضی ایرادات کوچک انتخاب آن را سخت و دشوار کرده است. مثلا این ابزار دوست داشتنی هنوز هم باگ های زیادی برای بارگذاری پست در اینستاگرام و تیک تاک دارد. از طرف دیگر کار با یوتیوب در قالب اسپروت سوشیال نیز چندان راحت نخواهد بود. به عنوان آخرین نکته هم باید گران بودن این سرویس برای بازاریاب ها و برندها را مد نظر داشته باشیم.
کی هول (KeyHole): هشتگ ها تحت کنترل شما هستند!
بازی با هشتگ ها و بارگذاری محتوای دقیق یکی از سرگرمی های همیشگی تیم های بازاریابی محسوب می شود. دنیای هشتگ ها به دلیل تنوع خیره کننده اش جذابیت بی نهایت زیادی دارد. از طرف دیگر بازاریابی ارگانیک بدون هشتگ ها اصلا معنایی ندارد. به همین خاطر خیلی از مارکترها از همان روز اول سراغ هشتگ ها می روند. وقتی هم صحبت از هشتگ ها باشد، هیچ ابزاری به اندازه کی هول به کار برندها نمی آید.
شما با ابزار کی هول علاوه بر بررسی صفر تا صد کلیدواژه های حوزه کاری تان امکان تحلیل محتوای قبلی اکانت تان را نیز خواهید داشت. اگر بازاریاب باهوشی باشید، احتمالا ارزیابی نقاط قوت و ضعف محتوای قبلی تان را حسابی جدی می گیرید. این کار به شما نشان می دهد چقدر در اثرگذاری بر روی مخاطب موفق عمل کرده اید. هرچه باشد همیشه جا برای جبران اشتباهات وجود دارد، مگر نه؟
بی شک مهمترین مزیت کی هول پیگیری وضعیت کلیدواژه ها در حد حرفه ای می باشد. با این حال به روز رسانی های دیر به دیر این ابزار در کنار رابط کاربری عجیبش کمی برای بازاریاب ها دردسرساز می شود. پس اگر دوست دارید رابط کاربری ابزارتان بی نظیر باشد، توصیه ما شروع کار با بقیه ابزارهاست. اینطوری خیال تان بابت اثرگذاری بر روی مخاطب هدف راحت خواهد شد. بعدا که کمی تجربه تان در این حوزه بیشتر شد، کی هول گزینه خوبی خواهد بود. هرچه باشد این ابزار از دست تان فرار که نمی کند. پس با خیال راحت اولین تجربه تان را با ابزارهای ساده تر سپری کنید.
ما در روزنامه فرصت امروز عاشق گزارش های کی هول در قالب کاملا بصری هستیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات موردنیازتان را به صورت کاملا تصویری مشاهده کنید، اصلا نباید از خیر این ابزار بگذرید. به علاوه، هزینه استفاده از کی هول نیز در مقایسه با بقیه رقبا اصلا به چشم نمی آید. پس اگر می توانید خودتان را با رابط کاربری عجیب کی هول وفق دهید، انتخاب خوبی جلوی تان قرار دارد.
مطلب مرتبط: آنالیز رقبا با 17 ابزار كاربردی
کوینتلی (Quintly): یک ابزار برای همه نیازها
حالا که جمع ابزارهای کامل و دارای سرویس های متنوع مان جمع است، بد نیست سری هم به کوینتلی بزنیم. این ابزار حتی از پلتفرم قدیمی گوگل پلاس هم پشتیبانی می کند. در حالی که خودِ گوگل دیگر حساب چندانی روی این ابزار قدیمی نمی کند، مدیران کوینتلی برای نشان دادن اهمیت تک تک پلتفرم ها هنوز از این شبکه اجتماعی پشتیبانی می کنند. بنابراین شما اینجا با یک گزینه کاملا حرفه ای و دارای سرویس های به درد بخور رو به رو هستید.
اگر انتظار دارید کوینتلی سرویس های کاملا تازه یا عجیبی رو به روی تان قرار دهید، سخت دراشتباهید. در عوض این ابزار همه آنچه در بقیه ابزارها مشاهده می کنید را یکجا فراهم کرده است. با استفاده از کوینتلی شما می توانید بدون دردسر اوضاع تان در شبکه های اجتماعی را زیر ذره بین برده و حتی جزئی ترین اطلاعات مورد نیازتان را نیز پیدا کنید. برخی از خدمات این ابزار به این شرح است:
• آنالیز یکجای اکانت شما در شبکه های اجتماعی و ارائه اطلاعات جامع درباره اوضاع آنلاین برندتان
• امکان انتخاب معیارهای شخصی سازی شده و دریافت اطلاعات مطابق آن
• امکان پیگیری وضعیت مشتریان و ارائه خدمات جانبی به آنها از طریق داشبورد این ابزار
بی شک مزایای کوینتلی آنقدر زیاد هست که تا صبح ما و شما را مشغول کند. به همین خاطر ما به جای تعریف و تمجید الکی از امکانات این ابزار یک راست رفته ایم سراغ بخش جنجالی ماجرا. مزایای کوینتلی کاملا روشن است؛ شما می توانید هر نیازی که فکرش را بکنید با این ابزار رفع کنید. با این حال نقاط ضعف آن اصلا شوخی بردار نیست. پرداخت ماهانه 300 دلار با بودجه اغلب کسب و کارها سازگاری ندارد. به همین خاطر اصلا جای تعجب ندارد که تمام مشتریان ثابت این ابزار را برندهای بزرگ تشکیل می دهند.
اگر شما از طرفدارهای اطلاعات عمیق و تخصصی هستید، احتمالا کوینتلی حسابی ذوق تان را کور خواهد کرد؛ چراکه اطلاعات این ابزار بیش از اندازه کلی است. بنابراین در نگاه اول هیچ حرف تازه ای برای گفتن نخواهد داشت. پس اگر دوست دارید اطلاعات تان مثل گوگل آنالیتیکس دقیق و عمیق باشد، احتمالا کوینتلی گزینه خوبی برای تان نخواهد بود.
مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای تحلیل بازاریابی از نظر سطح قیمت
منابع: