امروزه همه ما در دنیای اطلاعات محور زندگی می کنیم. وقتی از ابتدای روز در محیط کار حاضر می شویم، حجم گسترده ای از داده را تولید و مورد توجه قرار می دهیم. عرصه بازاریابی در طول سال های اخیر به طور گسترده ای به داده های معتبر وابسته شده است. این امر به معنای استفاده از داده های معتبر برای مدیریت حوزه کسب و کار و همچنین بازاریابی است. بدون شک تحلیل حجم گسترده ای از داده ها از عهده بازاریاب ها خارج است. درست در همین نقطه باید نسبت به کمک ابزارهای تحلیل بازاریابی توجه کرد. این ابزارها به دلیل بهره مندی از هوش مصنوعی و همچنین ارائه دامنه وسیعی از امکانات به سرعت در حال توسعه و استفاده از سوی کسب و کارها هستند، با این حساب اگر کسب و کار شما هنوز اقدام به استفاده از این گزینه ها نکرده است، باید تجدیدنظری اساسی در این حوزه صورت دهد. در ادامه برخی از گزینههای مناسب برای کسب و کارها در حوزه استفاده از ابزارهای تحلیل بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ویرال استت
آیا شما به دنبال برترین ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا یوتیوب هستید؟ ویرال استت با استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند و همچنین ترکیب دامنه وسیعی از تحلیل های معتبر اطلاعات مفیدی در اختیار برندها قرار می دهد. امروزه یکی از دغدغه های مشترک تمام کسب و کارها دسترسی به اطلاعات ترکیبی است. این امر زمان بسیار زیادی از بازاریاب ها خواهد گرفت بنابراین استفاده از ابزار ویرال استت در عرصه بازاریابی به معنای کاهش زمان موردنیاز برندها برای ارزیابی کمپین ها خواهد بود.
مطلب مرتبط: جعبه ابزار بازاریابی
وینچر
مدیریت سئو همیشه یکی از دغدغه های قدیمی بازاریاب ها بوده است. بسیاری از برندها علی رغم تولید محتوای جذاب هرگز نظر دامنه وسیعی از مخاطب هدف را جلب نمی کنند. دلیل این امر باید در نحوه فعالیت چنین برندهایی در حوزه سئو جست وجو شود. اگر یک برند توانایی مدیریت حوزه سئو به صورت کاربردی را نداشته باشد، شانسی برای موفقیت بلندمدت در این حوزه نخواهد داشت. امروزه بسیاری از برندها نیاز فوری به دسترسی به اطلاعات دقیق پیرامون حوزه سئو دارند. وینچر به درد چنین بازاریاب هایی خواهد خورد.
هزینه استفاده از وینجر برای کسب و کارها 10 یورو در ماه خواهد بود. با توجه به اهمیت حوزه سئو در کسب و کارهای امروزی پرداخت این هزینه منطقی به نظر می رسد.
بازسمو
بازسمو تمام نیازهای کسب و کارها در حوزه بازاریابی را پوشش می دهد. امروزه تعداد اندکی از ابزارهای بازاریابی در حوزه های مختلف فعالیت دارند. دلیل این امر نیاز به طراحی گسترده و همچنین هزینه نهایی بالای ابزارهاست. بازسمو در این میان کیفیت خدماتش را فدای قیمت نهایی نکرده است. بازاریاب ها با استفاده از این ابزار امکان ارزیابی و تحلیل وضعیت برندشان در اغلب شبکه های اجتماعی را خواهند داشت. نکته جالب اینکه در به روز رسانی های مداوم بازسمو شبکه های اجتماعی تازه ای به فهرست پشتیبانی اش اضافه می شود بنابراین هر پلتفرم تازه ای دارای جایگاه مشخص در بازسمو است.
شاید تنها نقطه ضعف بازسمو قیمت بسیار بالای آن در مقایسه با دیگر ابزارها باشد. دلیل این امر نیز سطح بالای امکانات این ابزار در مقایسه با دیگر رقبایش است. کسب و کارها برای بهره مندی از امکانات کامل این ابزار هوشمند باید ماهانه 99 دلار حق اشتراک پرداخت نمایند. نکته جالب اینکه تمام کاربران امکان بهره مندی از یک ماه اشتراک رایگان بازسمو را خواهند داشت. این امر به انتخاب بهتر ابزار موردنظر کمک خواهد کرد.
سرفر
مدیریت سئو در زمینه صفحات سایت کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها فقط به نکات کلی در زمینه سئو عمل می کنند. این امر مشکلات بسیار گسترده ای پیش پای کسب و کارها قرار می دهد. اگر بازاریاب های شرکت شما از ارزیابی مداوم وضعیت هر صفحه از سایت تان خسته شده اند، باید نسبت به استفاده از ابزار سرفر اقدام نمایید. این ابزار هوشمند به طور مداوم وضعیت صفحات مختلف سایت را مورد بررسی قرار می دهد بنابراین در صورت نیاز توصیه ها و اطلاعات لازم را در اختیار برند موردنظر قرار خواهد داد.
یکی از مزیت های اصلی سرفر امکان کار ساده با آن است. محیط کاربری این ابزار به صورت کاملا ساده ای طراحی شده است بنابراین افراد دارای تخصص اندک در حوزه بازاریابی و سئو نیز امکان بهره مندی از امکانات این ابزار را خواهند داشت. هزینه استفاده از این ابزار کاربردی ماهانه 49 دلار خواهد بود. البته یک هفته فرصت آزمایش سرفر نیز در اختیار برندها قرار دارد.
کلیکی
کلیکی یکی از ابزارهای کامل بازاریابی با امکانات منحصر به فرد است. استفاده از هیت مپ (Heat Map) در بسیاری از حوزه ها دارای کاربرد است. ابزار کلیکی با ترسیم هیت مپ از ترندهای بازاریابی و نقاط قوت و ضعف کمپین های برندها کمک شایانی به آنها می کند. سالانه شمار بسیار زیادی از برندها بدون اطلاع از وضعیت بازاریابی شان با شکست مواجه می شوند.
اگر کسب و کارها نسبت به وضعیت بازاریاب شان اطلاع داشته باشند، بدون تردید شرایط بازاریابی بسیار بهتری را پشت سر خواهند گذاشت. این امر با کمک کلیکی امکان پذیر خواهد بود. استفاده از هیت مپ های ساده یکی از مزیت های محوری کلیکی محسوب می شود. این امر کار با ابزار موردنظر را برای افراد فاقد تخصص بازاریابی نیز ساده خواهد کرد. هزینه استفاده از کلیکی ماهانه 10 دلار خواهد بود، با این حساب ابزار موردنظر یکی از گزینه های ارزان در دسترس برندها محسوب می شود.
مطلب مرتبط: ابزارهای اساسی برای بازاریابی
سیگنام
توانایی فناوری هوش مصنوعی بر هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از برندها در طول زمان مشکلات پایداری برای بازاریابی دارند. این امر ناشی از ناتوانی برای تحلیل وضعیت بازار و همچنین عرصه بازاریابی به صورت اصولی است. ابزار سیگنام با هدف استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت ارزیابی های بازاریابی وارد بازار شده است. شاید مزیت اصلی این ابزار ارائه حجم گسترده ای از اطلاعات طبقه بندی شده به برندها باشد. این امر کار برندها برای بازاریابی دقیق را به طور عمده ای توسعه خواهد داد.