برخی همکاران بدون هیچ تردید اجازه می دهند شما ازحس تنفر آنها نسبت به خودتان باخبرشوید. برخی دیگرسعی دارند سیاست رفتاریشان راحفظ کنند واحساسات خو درا پنهان کنند.
لین تیلور, کارشناس محیط کارملی ونویسنده اظهار می کند: اکثر افراد حس بدشان را نسبت به دیگری در محل کار آشکارنمی کنند زیرا نمی خواهند مشگلی برای موقعیت کاریشان اتفاق بیفتند. او توضیح می دهد که غیرممکن است تمامی افراد در اداره از شما خوششان بیاید اما بهتراست همواره در جهت رفع مشگل همکارانتان تلاش کنید و سعی در برقراری رابطه ای دوستانه داشته باشید.
کسانی این چنین رفتار می کنند آینده شغلی روشن تردارند. به علاوه زمانی که رابطه کاری سالمی دارید شما در انجام کارهایتان موفق ترخواهید بود. میچل کر, یک سخنران کسب و کار بین المللی و نویسنده کتاب "مزیت طنز" نیز بیان می کند: هنگامی که همکارانتان شما را دوست داشته باشند کار ها و مشغله های کاریتان آسان تر می شود.
در اینجا به برسی 7 نشانه که نشان دهنده ی تنفر همکارانتان از شماست می پردازیم؛ به خاطر داشته باشید که شما با فهمیدن زبان بدن و لحن دیگران می توانید احساس آن ها نسبت به خودتان را تشخیص دهید زیرا در محیط کار برای کسی که برداشت درست از این رفتارها نداشته باشد محیط شغلی اش امن نخواهد بود اگر شما متوجه شدید که قربانی این رفتار ها هستید به احتمال زیاد به این معنی است که همکارتان از شما خوشش نمی آید.در ادامه به برسی این رفتار ها می پردازیم.
1. حسی درونی به شما اخطار می دهد که همکارتان از شما خوشش نمی آید.
اگر این حس به سراغتان آمد باید بدانید این موضوع ممکن است تصور خودتان باشد اما گاهی فکرتان ممکن است واقعیت داشته باشد اگر آن ها با شما نسبت به دیگران رفتار متفاوت تری درند احتمالا شما فرد مورد علاقه شان نیستید پس به احساس خود اعتماد کنید و دنبال نشانه های دیگری باشید.
2. زمانی که شما در اطرافشان هستید لبخند نمی زنند.
در اینجا در مورد داشتن روز بد یا خلق و خوی بد که گاه به گاه هرکسی تجربه می کند سخن نمی گوییم اگر همکارتان زمانی که شما اطرافشان هستید به طور عمد لبخند نمی زند پس به این معنی است که شما در اتاق یک مشگل برایش به حساب می آید.
3.از برقراری تماس چشمی اجتناب می کنند.
تیلر می گوید: کار بسیار مشگلی است که به چشمان کسی که دوستش ندارید و احترامی برایش قائل نیستید خیره شوید.اگر متوجه شدید که همکارتان از برقراری تماس چشمی با شما خودداری می کند این دلیل دیگری است که ثابت می کند همکارتان از شما خوشش نمی آید. همکارانتان از اینکه شما متوجه احساس خصومتشان شوید می ترسند پس بهترین را برای این موضوع پنهان کردن احساسشان است.پس به چشمانتان نگاه نمی کنند و سعی می کنند در مکانهایی که شما حضور دارید نباشند. و با شما به طور غیر مستقیم ارتباط برقرارمی کنند حتی اگر امکان برقراری ارتباط مستقیم باشد.و احتمالا تلاش می کنند ارتباطشان با شما را کم و یا اگر بتوانند قطع کنند. مثلا ممکن است زمانی که در مقابلتان نشسته اند و امکان ارتباط مستقیم وجود دارد کارهایشان را با ایمیل به اطلاعتان برسانند.
4. آنها از شما دوری می کنند و حضورتان را تصدیق نمی کنند.
برای مثال اگر متوجه شدید زمانی که در حال انتظار برای آسانسور هستید همکارتان مسیر پله را طی می کند یا اینکه صبر می کنند که شما از اتاق استراحت خارج شوید قبل از اینکه آنها وارد شوند. این موارد نشان می دهند آن ها از شما دوری می کنند. و همچنین اگر هنگام دیدنتان به شما "صبح بخیر" یا هنگام پایان کار "آرزوی داشتن شب خوبی" را برایتان ندارند با این کار احساس خود را به شما نشان می دهند.
5. آنها دارای زبان بدن منفی نسبت به شما هستند.
ممکن است با حرکت ظریف چشم هایشان یا دست به سینه ایستادن مداوم رو به روی شما احساسشان را نشان دهند یا اینکه زمانی که شما وارد دفتر کار می شوید سرشان را از صفحه کامپیوتر بلند نکنند. زبان بدن گاهی احساس حقیقی فرد را بیان می کند.
6. آنها از زندگی شخصی شما نمی پرسند.
اگر متوجه سخنان همکاران در مورد سرگرمی هایشان و خانواده و فرزندانشان شدید که هرگز با شما در این خصوص صحبت نمی کنند پس احتمالا آن ها مشتاق دانستن در مورد زندگی شما نیستند.
7.آنها به طور مداوم با شما مخالفت می کنند.
مخالفت همیشگی با ایده ها و نظرات شما نشانه دیگری از مورد قبول نبودن است اگر نظرات و ایده هایتان را نمی پذیرند حتی قبل از اینکه آن ها را به طور کامل توضیح دهید و یا حتی اگر ایده شما بسیار عالی و موثر و کارآمد باشد به دلیل اینکه حس بدی به شما دارند ایده هایتان را نمی توانند بپذیرند و مخالفت می کنند.
سوال این است چگونه با این افراد برخورد کنیم؟ نکته مهم این است که باید بپذیریم قرار نیست همه آدم ها از ما خوششان بیاید پس بهترین راه این است که با آن ها مودبانه رفتار کنید زیرا احساستان نسبت به هر کس همان حسی است که آن را از وی دریافت می کنید. اگر با بی ادبی رفتار کنید آن ها بی ادبانه تر پاسخ شما را خواهند داد.
بن دانتر , روانشناس و نویسنده بیان می کند که بهتر است با سیاست بیشتری با این افراد رفتار کنید و این نشان دهنده ی اخلاق حرفه ای شماست.
با این حال هر چقدر تلاش کنید محتاطالنه رفتار کنید ممکن است کسی با رفتارش روی اعصابتان برود باید بدانید رفتار با این افراد بسیار حائز اهمیت است پس بهتر است بجای فکر کردن به رفتار آزار دهنده آن ها روی چگونگی واکنش رفتاری خودتان تمرکز کنید و در آخر گاهی بهتراست با آرامش به آن ها بگویید که روش برخورد و رفتار آن ها با شما مشگل ساز است سعی کنید با آرامش صحبت کنید و از زبانی متهم کننده استفاده نکنید.
ارتباط با نویسنده: S.kiumarsi92@gmail.com