جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تجهیزات ضد انفجار

1 سال پیش ( 1401/5/30 )
 

تجهیزات ضد انفجار

تجهیزات ضد انفجار ، به تمامی وسایل و تجهیزاتی گفته می شود که در مکان ها و محل های مختلف که حساس بوده و مستعد انفجار و آتش سوزی است ، مورد استفاده قرار میگیرند . منظور از مکان های حساس و مستعد انفجار ، مکان هایی است که در آن انواع مختلف گاز ها و ذرات معلق وجود دارد که امکان انفجار و آتش سوزی را در این محل ها افزایش می دهد . در چنین مکان هایی از تجهیزات ضد انفجار استفاده می شود تا ریسک این نوع اتفاقات را به حداقل برساند و از هرگونه خسارت و آسیب جلوگیری گردد .

تجهیزات ضد انفجار دارای استاندارد ex هستند ک استاندارد ex بدین معناست که این تجهیزات در برابر افزایش دمای شدید ، شوک الکتریکی ، حرارت و شعله و ... مقاومت بالایی دارند. منظور از مقاومت در برابر این موارد این است که به دلیل ساختار خاصی که دارند در این موارد مقاوم هستند . اما بدین معنی نیست که در صورت انفجار هیچ آسیبی در برابر عوامل بیرونی نمی بینند . تنها می توانند از وقوع این حوادث تا جایی که ممکن است جلوگیری نمایند .

انواع تجهیزات ضد انفجار

تجهیزات ضد انفجار در انواع مختلفی تولید گشته و در بازار موجود می باشد . هریک از تجهیزات ضد انفجار کارکرد متفاوتی دارد و افراد می توانند با توجه به نیاز و میزان بودجه ی خود آن ها را تهیه نمایند . تجهیزات ضد انفجار در پالایشگاه ها ، جایگاه های سوخت ، تاسیسات برقی و صنعتی ، و کلیه ی مکان هایی که به دلیل حساس بودن امکان وقوع انفجار و آتش سوزی در آن ها بالاست ، بیشترین استفاده را دارند .

از مهم ترین انواع تجهیرات ضد انفجار می توان به این موارد اشاره کرد :

  • گلند های ضد انفجار
  • چراغ ضد انفجار
  • مهتابی ضد انفجار
  • چراغ قوه ی ضد انفجار
  • سوکت ضد انفجار
  • جعبه ضد انفجار
  • و ...

در ادامه به بررسی چراغ ضد انفجار و چراغ قوه ی ضد انفجار که دو تا از پرکاربرد ترین تجهیزات ضد انفجار است ، می پردازیم .

تجهیزات ضد انفجار ، چراغ ضد انفجار

تجهیزات ضد انفجار

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات ضد انفجار ، چراغ ضد انفجار است . چراغ ضد انفجار ، چراغی است که استفاده از آن می تواند میزان احتمال وقوع انفجار و حادثه در محیط های حساس را کاهش داده و به حداقل برساند . در محیط های حساس که مملو از گاز ها و ذرات اشتعال آور است ، مانند کارخانه های استخراج گاز و نفت و امثال آن ، نمی توان برای تامین نور و روشنایی از چراغ های عادی استفاده کرد . به این علت که درون چراغ های عادی جرقه هایی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد انفجار و سانحه ی آتش سوزی گردد . به همین دلیل استفاده از چراغ های عادی خطرناک است . در این مکان ها از چراغ ضد انفجار استفاده می شود . زیرا به دلیل ساختاری که دارد ، احتمال وقوع چنین اتفاقاتی را به حداقل می رساند .

ساختار چراغ ضد انفجار به این شکل است که دارای یک فریم آلومینیومی یا استیلی است . گاهی نیز ممکن است برای ضد ضربه شدن و جلوگیری از ترک خوردگی لنز هایی نیز داشته باشد . با داشتن چنین ساختاری هرگونه جرقه و یا اتصال در چراغ ضد انجار داخل محفظه ی آن محصور بوده و به هیچ عنوان به بیرون نفوذ نخواهد کرد .

تجهیزات ضد انفجار ، ویژگی های چراغ ضد انفجار

چراغ ضد انفجار ویژگی های خاص خود را دارد که بدین شرح است :

  • ماندگاری چراغ ضد انفجار بسیار بالاتر از چراغ های معمولی است . به همین دلیل به سادگی خراب نشده و نمی سوزند .
  • چراغ های ضد انفجار قابلیت تحرک بسیار بالایی دارند و در برابر تکان و ضربه مقاوم هستند .
  • این نوع چراغ ها گرما و حرارت بسیار کمتری ایجاد می کنند . به همین دلیل احتمال آتش سوزی یا انفجار را تا اندازه ی قابل ملاحظه ای کاهش می دهند .
  • چراغ ضد انفجار کم مصرف است .
  • هزینه نگهداری و تعمیر چراغ ضد انفجار با توجه به ماندگاری بالاییی که دارد ، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است .

تجهیزات ضد انفجار ، چراغ قوه ضد انفجار

تجهیزات ضد انفجار

چراغ قوه ضد انفجار یکی دیگر از محصولات و تجهیزات ضد انفجار است . چراغ قوه ضد انفجار نیز در برابر حرارت و ضربه و ... مقاوم است . به همین علت از این نوع چراغ قوه ها در مکان های حساس با قابلیت انفجار و اتش سوزی استفاده می شود . چراغ قوه های ضد انفجار در سایز های کوچک ، متوسط و بزرگ تولید شده و در بازار موجود می باشند .

 این نوع چراغ قوه در مدل های مختلف و با کاربرد های مختلفی تولید شده است . از مهم ترین انواع چراغ قوه ضد انفجار می توان به چراغ قوه ضد انفجار WOLF ، چراغ قوه ضد انفجار پلیکان ، چراغ قوه ضد انفجار وارم ، چراغ قوه ضد انفجار دستی ، چراغ قوه ضد انفجار کلاهی ، چراغ قوه ضد انفجار EX اشاره کرد . هرکدام از این موارد کاربرد خاص خود را دارند .

از چراغ قوه های ضد انفجار در مکان های مختلفی استفاده می شود . اماکنی مانند :

  • توزیع گاز و نفت
  • صنایع هسته ای و پتروشیمی
  • توزیع گاز و پالایشگاه ها
  • کارخانه ها و انبار های غذایی
  • عملیات های آتش نشانی
  • آزمایشگاه های الکل سازی پزشکی
  • حفاری تونل و سد سازی
  • پادگان های نظامی، صنایع دفاعی
  • کشتی های دریایی، تصفیه آب
  • و ...

تجهیزات ضد انفجار ، هزینه ی چراغ قوه ضد انفجار

میزان هزینه ی چراغ قوه ضد انفجار یکسان نبوده و متغیر است . علت این امر این است که چراغ قوه ضد انفجار در انواع مدل ها و سایز های مختلف و با کارکردهای متفاوتی تولید شده است . هرکدام از این انواع قیمت های متفاوتی دارد . به همین دلیل اگر قصد خرید چراغ قوه ضد انفجار دارید می توانید با مشاورین این مرکز تماس گرفته و استعلام قیمت نمایید . در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری نیز دارید ، می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان این مرکز بهره مند شوید و بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JoEzjw5R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه