فضای محتوای برند همیشه در حال تحول است و با توجه به اینکه 86 درصد از برندهای تجاری با مصرف کننده در تعامل هستند (B2C) حال از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، کیفیت داستان هایی که گفته می شود در بالاترین حد خود قرار دارد، اما با توجه به برندهای زیادی که برای جلب توجه مخاطبان تلاش می کنند، مهمتر از همیشه متمایزشدن از دیگران است. بیایید نگاهی به موثرترین روندهایی بیندازیم که برندها و ناشران در مشارکت محتوای خود از آنها استفاده می کنند. شرکت شما در سال آینده روی کدام یک سرمایه گذاری خواهد کرد؟
1. به جای گفتن، نشان دهید
از محصولات مشتری خود برای ایجاد محتوای خود یا کمک به شخصیت های داستان خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. برای مثال، اگر با یک ارائه دهنده نرم افزار کار می کنید، در نظر بگیرید که فناوری آنها چه مشکلی را حل می کند و داستانی درباره فردی که بر همان مشکل غلبه کرده است بگویید. یا از محصول آنها به عنوان خود رسانه داستان استفاده کنید. Uproxx و Intel این کار را در کمپین CRE8: Celebrate the Process با ایجاد 10 قطعه محتوای قهرمانانه با استفاده از لپ تاپ بارگیری شده با حافظه Optane اینتل انجام دادند. این تاکتیک می تواند راهی هوشمندانه برای نمایش محصولات مشتری شما بدون تبدیل قطعه شما به تبلیغ باشد.
مطلب مرتبط: چطور تولید محتوا را شروع کنیم؟
2. داستان را به واقعیت تبدیل کنید
هنگام ساختن محتوا برای تبلیغ یک برنامه تلویزیونی، یک رشته ارتباطی بین داستان و واقعیت پیدا کنید تا به محتوا عمق دهید. آیا شخصیت های شما در یک شهر جالب زندگی می کنند یا حرفه های منحصر به فردی دارند؟ بررسی کنید که زندگی آنها در دنیای واقعی چگونه خواهد بود و آن داستان ها را به اشتراک بگذارید. ما این را در آخرین پروژه VICE و آمازون پرایم، «جک رایان واقعی» دیدیم. این ویدئوها ماموران سابق سیا را دنبال می کنند که داستان های هیجان انگیزی از زمان کارشان برای سرویس اطلاعات خارجی آمریکا به اشتراک می گذارند.
3. نزدیک و شخصی باشید
سعی کنید محتوای برند خود را نه فقط به عنوان مقاله، بلکه به عنوان داستان های مورد علاقه انسان در نظر بگیرید. به هر حال، داستان ها بسیار بیشتر از محتوای معمولی با مخاطبان درگیر می شوند. یک مثال عالی از این گرایش Poetry and Paint است که همکاری بین Canada Keep Exploring و The New Yorker's TNY Studio است که داستان های شاعر Cleo Wade و هنرمند بصری Bareket Kezwer را روایت می کند. هدف برقراری ارتباط با
بینندگان از طریق نشان دادن معنای تورنتو، پرجمعیت ترین شهر کانادا برای این دو فرد خلاق بود.
4. مخاطبان و شرکت ها را به هم متصل کنید
ناشران برنامه های سرمقاله ای باورنکردنی دارند که با خوانندگان شان ارتباط برقرار می کند، پس چرا با همکاری در ویژگی های سرمقاله محبوب، از این موضوع استفاده نکنید؟ به نشریاتی با خوانندگانی که با مخاطبان هدف شما مطابقت دارند نگاه کنید، سپس بپرسید که آیا می توانید از یک برنامه موجود حمایت کنید. ما دیدیم که انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) در جدیدترین همکاری خود با آپارتمان درمانی این موضوع را پذیرفته است. NAR با تکیه بر موفقیت تورهای خانه ناشر، با ناشر کار کرد تا آمارهای ویژه ای را که خریداران خانه مفید می دانند، مانند قیمت متوسط خانه، اضافه کند.
5. بزرگ شوید یا به خانه بروید
استفاده از مخاطبان یک شبکه رسانه ای با انتشارات متعدد، راهی عالی برای توزیع محتوا بین طیف وسیعی از خوانندگان است. یک نمونه در مقیاس بزرگ از کمپین هایی مانند این در عمل، Ally Bank و The Studio @ XO's We're in this Together است. این مشارکت محتوای مشاوره مالی را در سه سایت شبکه تولید کرد: The Bump، The Nest و The Knot. با کار با یک استودیو در چندین سایت، می توانید بدون هزینه اضافی یا کار اضافی به خوانندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
6. در روزنامه نگاری برند سرمایه گذاری کنید
روزنامه نگاران دهه ها است که داستان های احساسی را از موضوعات گسترده منتشر می کنند و این احساسات به محتوای برندشده منتقل شده است. همکاری با ناشری با میراث روزنامه نگاری را در نظر بگیرید یا به تیم خود موظف کنید داستان های منحصر به فرد را در شرکت شما بیابند. یک قطعه برجسته امسال از WP BrandStudio واشنگتن پست است که با Optum، پیشگام در فضای خدمات پیشگیری، درمان و بهبود مواد افیونی، برای کاوش عمیق در بحران مواد افیونی کشور شریک شد.
مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)
7. به دنبال صداهایی باشید که بازنمایی نشده اند
اگرچه این صنعت در حال تکامل است، اما بازاریابی هنوز با چالش هایی مواجه است که به فراگیری می رسد. با دادن یک پلتفرم به گروه های کم نمایش، برند خود را به عنوان متعهد فرهنگی و آینده نگر قرار می دهید. فقط حواس تان باشد مشارکت باید صادق باشد، در غیر این صورت خوانندگان بی علاقه خواهند شد. برای مثال، Variety و Easterseals مجموعه ای متفکرانه به نام توانایی های نامحدود ایجاد کردند، با هدف تشویق کسانی که در صنعت سرگرمی هستند تا با افراد دارای معلولیت کار کنند.
8. اجازه دهید تصاویر هزاران کلمه را ترسیم کنند
گنجاندن تصاویر بصری می تواند به افزایش احتمال درگیر شدن خوانندگان با محتوای شما کمک کند، اما گفتن یک داستان به طور کامل از طریق تصاویر، تجربه ای فراگیرتر ایجاد می کند. امسال، Great Big Story و Coors Light مجموعه ای ویدئویی ایجاد کردند تا داستان هایی را درباره عکاسان و هنرمندانی که در حال کاوش در آمریکای شمالی هستند، تعریف کنند. کار با سازندگانی که می توانند در محتوای شما برجسته شوند و در عین حال ایجاد تصاویر برای آن یک برد_ برد است.
9. رویدادها را به محتوا تغییر دهید
به دنبال فرصت هایی (مانند رویدادها) باشید تا بتوانید محتوا را برای استفاده در یک کمپین منسجم و گسترده جمع آوری کنید. تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید ایجاد کنید، با شرکت کنندگان مصاحبه کنید و سپس از پاسخ های آنها برای توسعه انواع ویدئوها، تحلیل های صنعتی، قطعات مبتنی بر مشاوره و موارد دیگر استفاده کنید. Synchrony دقیقا این کار را در همکاری State of Pay خود با CNBC انجام داد که مصاحبه هایی با رهبران فکری در فضای تجارت خرده فروشی داشت.
10. روی نبض مسائل اجتماعی بمانید
صحبت کردن در مورد مسائل روز از طریق محتوا راهی عالی برای همسو کردن برند خود با دلایل مهم است و نشان می دهد که نگرانی های مخاطبان خود را به اشتراک می گذارید. یک راه عالی برای انجام این کار، برقراری ارتباط با افرادی است که تحت تأثیر یک موضوع مثلا در یک رویداد قرار گرفته اند. به عنوان مثال، NowThis و American Woman برای ایجاد WikiWomen با یکدیگر همکاری کردند، که به دنبال افزایش درصد پایین ویراستاران زن در ویکی پدیا با میزبانی یک Edit-a-Thon متمرکز بر زنان بود.
مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023
راه های زیادی برای بیان یک داستان شگفت انگیز وجود دارد: همه چیز به این بستگی دارد که می خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید، چه منابعی دارید، و سپس یک پیام منحصر به فرد برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان تان بیابید. این درس ها را از برخی از این برندها و ناشران برتر بگیرید تا محتوای تان بدرخشد.