فرآیند تولید محتوا دارای بخش های متحرک بسیار زیادی است، که آن را به یکی از چالش برانگیزترین و البته سرگرم کننده ترین جنبه های محتوای برندشده تبدیل می کند. شما باید فرمت مناسب داستان خود را انتخاب کنید که خواه ویدئو، متن یا تصویر باشد. شما باید داستان خود را به شیوه ای قانع کننده و منحصر به فرد تعریف کنید. شما باید با شرکای مختلف به روشی مثبت و سازنده همکاری کنید. همچنین باید مطمئن شوید که آنچه خلق می کنید برای مخاطبان و سایتی که محتوا را در آن قرار می دهید مناسب باشد.
انتخاب شریک: چگونه تصمیم بگیریم که آیا یک برند به کمک نیاز دارد یا نه؟
در دوران محتوای برندشده، برندهای بیشتری متوجه می شوند که مصرف کنندگان محتوا را جذاب تر از اشکال سنتی تبلیغات می دانند. تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که 83 درصد از بازاریابان انتظار دارند میزان بودجه ای که به بازاریابی محتوا اختصاص داده اند، در آینده ثابت بماند یا افزایش یابد.
مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)؛ هر آنچه بازاریاب ها باید بدانند
آیا بودجه باید صرف ایجاد و انتشار محتوای داخلی شود یا به سمت حمایت مالی از محتوای تولیدشده توسط ناشران رسانه سوق داده شود؟ در Pressboard، ما بر این باوریم که هر برنامه بازاریابی محتوایی جامع، نیاز به تخصیص منابع به هر دو روش را دارد. برندها باید خودشان را به عنوان یک رسانه ببینند و در عین حال از تخصص ناشرانی که سال ها برای تسلط بر این صنعت صرف کرده اند نیز استفاده کنند.
تولید محتوا در داخل
تحقیقات نشان می دهد که 92.34 درصد از شرکت هایی که از بازاریابی درونگرا استفاده می کنند شاهد افزایش سود هستند. این موضوع می تواند به سادگی یک وبلاگ شرکتی یا به اندازه مجموعه های ویدئویی قوی باشد. اما در هر صورت، اگر منابع لازم برای ایجاد آن در داخل را دارید، محتوا باید حداقل بخشی از آمیخته بازاریابی برند شما باشد.
بسته به اندازه و ساختار سازمان شما، ایجاد محتوای داخلی ممکن است بهترین مسیر برای تولید محتوایی باشد که هویت برند یا پیام کارزار شما را بیان کند. سه مزیت حیاتی برای داشتن یک کارمند محتوای داخلی وجود دارد: هر یک از اعضای تیم توسط شما استخدام می شوند و اطمینان حاصل می کنید که مهارت ها و تجربه مناسبی دارند. آنها به طور تمام وقت کار می کنند و مسئولیت پذیری و توانایی مربیگری خودشان را در طول زمان فراهم می کنند و در آخر آنها با بقیه اعضای تیم شما یکپارچه شده اند، که به معنای منحنی یادگیری سریع و درک خوب از چشم انداز و برند شرکت است.
انتخاب شریک محتوای برندشده
اگر مطمئن نیستید که همه چیزهایی را که برای تحقق اهداف محتوایی خود نیاز دارید در اختیار دارید یا اگر ترجیح می دهید زمان و منابع خود را بر سایر اهداف تجاری متمرکز کنید، باید حمایت مالی از محتوا را در نظر بگیرید.
هنگامی که شما با یک ناشر رسانه کار می کنید، بیش از تنها یک جایگاه در وبسایت آنها به دست می آورید زیرا می توانید از تخصص آنها در تولید محتوا استفاده کنید. هنگام همکاری، توصیه های آنها را جدی بگیرید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید نیروی صرف شده آنها را با نیازهای برند خود متعادل کنید. از این گذشته، ناشر می خواهد که محتوای شما نیز مانند شما عملکرد خوبی داشته باشد.
برون سپاری تولید محتوا به فریلنسرها
با ارائه دانش قابل اعتماد به مخاطبان تان در مورد صنعت خود، برندتان را به عنوان یک رهبر قابل اعتماد در حوزه فعالیت خود قرار می دهید. اگر در حال حاضر تریبون هایی در سازمان خود دارید که می توانند اطلاعات مفید و جالبی را به مخاطبان تان ارائه دهند که عالی است!
با این حال، موارد زیادی وجود دارد که برندها می توانند از تولید محتوایی که خارج از حوزه های تخصصی سنتی آنها است سود ببرند. یک بانک بزرگ در موضوع خدمات مالی یک چهره معتبر است، اما ممکن است از ایجاد محتوای سفر برای تبلیغ کارت پاداش سفر جدید خود نیز بهره مند شود. در این مثال، ممکن است برای شرکت توصیه نشود که شروع به انتشار داستان های سفر در وبلاگ یا کانال یوتیوب خود کند، زیرا مخاطبان آنها را به عنوان یک متخصص در این موضوع نمی دانند. اینجاست که استخدام یک فریلنسر می تواند پشتیبانی را فراهم کند.
نگاهی به درون: استودیو محتوای Variety
به عنوان منبع شماره یک برای اخبار سرگرمی، Variety به خوبی می داند که صنعت سرگرمی تا چه اندازه بر فرهنگ به طور کلی تأثیر می گذارد و به آنها اعتبار می دهد تا در مورد مسائل فرهنگی صحبت کنند.
درو مایلز، معاون مشارکت برند جهانی، استودیو محتوای Varietyمی گوید: «ما در واقع به طور گسترده ای به سرگرمی گرایش داریم، زیرا این چیزی است که ما هستیم. اقتدار ما در صنعت سرگرمی به ما اجازه می دهد تا مجوز خلاقانه ای را برای بررسی مسائل مهم و پیچیده ای که بر فرهنگ ما تأثیر می گذارد، بررسی کنیم. ما می توانیم با قدرت در مورد موضوعات مهم عدالت اجتماعی مانند برابری جنسیتی، اصلاحات عدالت کیفری، خشونت با اسلحه و LGBTQ صحبت کنیم.»
مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023
ساده بودن فرآیند تولید محتوا را آسان می کند
اکنون همه به ساده سازی فکر می کنند. ما سعی می کنیم این کار را برای مشتریان آسان کنیم. با همکاری این فرصت به وجود می آید که تا آنجا که ممکن است همه چیز را ممکن کنیم. وقتی در مورد محتوای برند صحبت می کنیم، گاهی اوقات مردم این تصور را دارند که کار سفارشی انجام شده است، به این معنا که باید از مجوزها و قوانین عبور کنیم (که البته انجام می دهیم)، اما اگر بتوانیم فرآیند را ساده کنیم و آن را تا حد امکان ساده کنیم، سطحی از راحتی را به مشتری می دهد. آنها می دانند که در پایان روز، به آنچه می خواهند می رسند، اما این روند نباید پیچیده باشد.