مدیریت و توسعه کسب و کار بدون تولید محتوا راه به جایی نمی برد. کارآفرینان از همان قدم اول آشنایی با مشتریان نیاز به محتوایی جذاب برای میخکوب کردن آنها دارند. فرقی ندارد شما قصد فروش محصولی بی نهایت ارزان قیمت را داشته باشید یا هدف تان عرضه کالایی لوکس باشد، به هر حال بازاریابی و تعامل با مشتریان همینطور خشک و خالی نمی شود. به همین خاطر تولید محتوا اهمیتی به اندازه گل دقیقه 90 در یک مسابقه فوتبال پیدا کرده است.
ارتباط میان مشتریان و برندها با توسعه شبکه های اجتماعی و انواع ابزارهای دیجیتال راحت تر از هر زمان دیگری شده است. حالا شما لازم نیست با زحمت فراوان دنبال مشتریان تان بگردید. در عوض با یک گشت و گذار ساده در ابزارهای گوگل یا شبکه های اجتماعی انواع مشتریان جلوی تان صف خواهند کشید. البته روی دیگر سکه اینقدرها ساده جلو نمی رود. هرچه باشد مشتریان دلایل محکمی برای انتخاب شما از بین هزاران برند دیگر لازم دارند. تولید محتوا میانبری است که مهم ترین دلیل دنیا را به مشتریان خواهد داد. خب وقتی یک برند عملکرد خوبی در زمینه تولید محتوا یا بازاریابی داشته باشد، اعتماد به آن خیلی سخت نخواهد بود، مگر نه؟
شما در این مقاله با سرفصل های زیر آشنا خواهید شد:
• تعریف تولید محتوا
• نقش تولید محتوا در بازاریابی
• انواع محتوا
• تکنیک هایی برای تولید محتوای بهتر
مطلب مرتبط: تولید محتوا با تکنیک های طلایی
تولید محتوا چیست؟
مخاطب های قدیمی روزنامه فرصت امروز خیلی خوب با عادت ما در زمینه بررسی استراتژی های گوناگون از پایه و اساس آشنا هستند. ما برای اینکه کار آشنایی با تولید محتوا راحت تر شود، اول از همه سراغ یک تعریف ساده برای آن رفته ایم. نکته جالب اینکه خیلی از کارآفرینان که اتفاقا ادعاهای زیادی در زمینه تولید محتوا دارند، عملا هیچ توانایی خاصی در این حوزه ندارند. به طوری که بعد از چند دقیقه فکر کردن، هیچ جوابی برای تعریف تولید محتوا نخواهند یافت.
راستش را بخواهید، تعریف تولید محتوا یکی از کارهای بی نهایت ساده محسوب می شود؛ چراکه معنای این مفهوم کاملا روشن است. همانطور که می شود حدس زد، تولید محتوا در واقع به فرآیند طراحی، ویرایش و انتشار محتوا اشاره دارد. در این فرآیند تیم های مختلفی با هم همکاری می کنند؛ درست مثل یک ورزش تیمی که جایی برای تکروی در آن وجود ندارد.
معمولا کارآفرینان تولید محتوا را برای بازیابی مشتریان از دست رفته مهم ارزیابی می کنند. با این حال شما حتی اگر قصد اثرگذاری بر روی مشتریان تازه را هم داشته باشید، باید دست به تولید محتوای باکیفیت بزنید. وگرنه اوضاع تان حسابی به هم می ریزد. خب مشتریان که کف دست شان را بو نکرده اند که شما هم در بازار حضور دارید!
تولید محتوا در حوزه بازاریابی: مرور بر مزایا
وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، بی توجهی به مسئله بازاریابی کار راحتی نخواهد بود. گاهی اوقات برخی از مفاهیم آنقدر رابطه نزدیکی با هم دارند که هر دو باهم به ذهن می رسند. تولید محتوا و بازاریابی نیز چنین اوضاعی دارند. اجازه دهید با هم روراست باشیم، بازاریابی بدون تولید محتوا اصلا معنایی ندارد. شما از هر الگوی بازاریابی که استفاده کنید، دست آخر نیاز به تولید محتوا خواهید داشت. حالا اگر کسی هیچ ایده ای درباره نحوه تولید محتوا نداشته باشد، هیچ وقت نمی تواند محتوایی مناسب تولید کند.
حالا که بحث از تولید محتوا و بازاریابی شد، بد نیست نگاهی به برخی از مزایای این شیوه نیز بیندازیم. خب حتما باید یک دلیلی داشته باشد که اغلب کارآفرینان تولید محتوا را اینقدر مهم می دانند، مگر نه؟
ما در روزنامه فرصت امروز در بحث مزایای تولید محتوا یک راست رفته ایم سر اصل مطلب. لطفا در این رابطه به نکات زیر توجه کنید:
• تولید محتوای حرفه ای به شما امکان نمایش برندتان به عنوان کسب و کاری پیشرو را می دهد.
• دسترسی به مشتریان بیشتر ساده ترین مزیتی است که با تولید محتوا در دسترس تان قرار خواهد گرفت.
• تعامل بهتر با مشتریان فعلی برند و فروش بیشتر همیشه در دسترس خواهد بود.
• جلوگیری از ریزش مشتریان با طراحی محتوای جذاب نکته ای کلیدی محسوب می شود که اغلب بازاریاب ها به خوبی از آن آگاهی دارند.
همانطور که می بینید، تولید محتوا فرآیندی کاملا منطقی و همراه با بازگشت سرمایه مناسب است. بنابراین دلیلی ندارد خودتان را درگیر عدم استفاده از این شیوه نمایید. البته صحبت درباره مزایای تولید محتوا با یادگیری نحوه اجرای این استراتژی در عمل از زمین تا آسمان با هم فرق دارد. به همین خاطر ما در بخش بعدی برخی از نکات کلیدی در رابطه با اجرای این استراتژی را بررسی خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023
انواع الگوهای تولید محتوا
تولید محتوا کاری نیست که هر کسی شبیه به دیگری انجام دهد. همانطور که هر کارگردانی در دنیا سبک خاص خودش را دارد، اینجا هم پای سلیقه شخصی در میان است. درست به همین خاطر کمپین های بازاریابی برندهای مختلف از زمین تا آسمان با هم فرق دارد. فکر می کنم حالا دیگر دلیل علاقه بی حد و مرزتان به برخی از برندهای خاص را متوجه شده باشید!
ما در این بخش قصد داریم خیلی رُک و پوست کنده درباره برخی از الگوهای محبوب در زمینه تولید محتوا با شما گپ بزنیم. پس با ما همراه باشید تا یک قدم به تولید محتوای اصولی نزدیک تر شویم.
محتوای سئو محور
بحث سئو از سال ها قبل در دنیای بازاریابی داغ است. اینکه چطور محتوای مان را بالاتر از رقبا در گوگل قرار دهیم، سوالی است که خیلی از کارآفرینان جوابی برای آن ندارند. البته اگر در دوره های سئو شرکت کرده باشید، دیگر این سوال برای تان خیلی عجیب یا حتی بدون جواب نخواهد بود. این روزها بسیاری از افراد برای تولید محتوا نیم نگاهی هم به بحث سئو دارند. به طوری که از همان اول کار کلیدواژه هایی محبوب را انتخاب کرده و براساس آنها کارشان را جلو می برند.
فرآیند کلی در زمینه تولید محتوای سئو شده ساده است. شما در این میان نیاز به یک ابزار کلیدی برای یافتن کلیدواژه ها دارید. معمولا بازاریاب ها اول از همه سراغ گوگل کی وردز (Google Keywords) می روند. البته کلی ابزار گوناگون دیگر نیز در بازار وجود دارد. به همین خاطر شما باید خودتان را برای یک انتخاب بزرگ آماده کنید. ما در این بخش قصد نداریم توصیه ای کلیدی برای تان رو کنیم. در عوض باید خودتان دست به کار شده و از بین ابزارهای مختلف انتخابی هوشمندانه داشته باشید. وگرنه همیشه درگیر فرآیند اطلاع از کلیدواژه ها باقی خواهید ماند.
قبول دارم یافتن کلیدواژه ها برای هیچ کس راحت نیست. این کار مثل آن است که از یک مهاجم گلزن انتظار داشته باشیم در مسابقه بعدی پُست دفاع آخر را داشته باشد. خب گاهی اوقات زندگی آنطور که ما انتظار داریم، جلو نمی رود. در این صورت چاره ای به غیر از انطباق با شرایط نیست. وگرنه خودمان اذیت خواهیم شد.
محتوای وبلاگی
در دنیای بازاریابی هم مثل هر حوزه دیگری مدهایی وجود دارد که بعد از مدتی کوتاه دیگر کسی به آنها روی خوش نشان نمی دهد. اوضاع وبلاگ در طول دو دهه گذشته به همین صورت بوده است. زمانی نه چندان دور همه عاشق وبلاگ های تخصصی یا حتی عمومی بودند. با این حال وقتی اوایل دهه قبل بازار شبکه های اجتماعی داغ شد، دیگر کسی سراغ این پلتفرم ها نرفت. نکته جالب اینکه حالا دوباره بازار وبلاگ ها داغ شده است؛ چراکه کاربران محتوای تخصصی را قبل از هر جای دیگری در این بخش جست وجو می کنند.
نکته مهمی که درباره محتوای وبلاگی وجود دارد، بحث مربوط به اندازه شان است. محتوای وبلاگی معمولا در مقایسه با سایر محتواها حجم بسیار بیشتری دارند. به همین خاطر هم فقط افراد متخصص سراغ استفاده از این نوع محتوا می روند. به طوری که کاربران عادی میانه خوبی با محتوای وبلاگی ندارند.
اگر شما در سایت تان دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب حرفه ای هستید، بد نیست نیم نگاهی هم به محتوای وبلاگی داشته باشید. این دسته از محتواها به طور ویژه ای نظر مشتریان وفادارتان را جلب خواهد کرد. خب انتظار ندارید که محتوای عادی تان برای مشتریان قدیمی نیز جذاب باشد؟
آخرین بحثی که درباره محتوای وبلاگی باید بدان توجه کنیم، محوریت فرمت متن است. به زبان خودمانی، در وبلاگ ها محتوای متنی حرف اول و آخر را می زنند. با این حساب اگر شما فقط روی تولید محتوای ویدئویی تمرکز کرده اید، احتمالا وضعیت وبلاگ ها حسابی شوکه تان خواهد کرد. اصلا یکی از دلایل عدم استقبال کارآفرینان از بازاریابی وبلاگی همین موضوع است. پس بد نیست کمی هم که شده در حوزه تولید محتوای متنی تمرین کنید.
مطلب مرتبط: تولید محتوا با بهترین اپ های دنیا
محتوای ویژه شبکه های اجتماعی
مردم این روزها شب و روزشان با شبکه های اجتماعی گره خورده است. به طوری که تمام اتفاقات روزمره یک آدم در اکانت شخصی اش بازتاب پیدا می کند. این امر نه تنها نگرانی های زیادی از نظر امنیت سایبری به همراه داشته است، بلکه از نظر کارشناس های حوزه سلامت نیز خطرناک محسوب می شود. نکته کلیدی در این میان بحث بهره برداری بازاریاب ها از علاقه دیوانه کننده مردم به پلتفرم های آنلاین است. خب انتظار ندارید که بازاریاب ها دست روی دست گذاشته و فقط تماشاچی علاقه کاربران به شبکه های اجتماعی باشند؟
تولید محتوای ویژه برای شبکه های اجتماعی چند سالی هست که در کانون توجه تیم های بازاریابی قرار گرفته است. شاید فکر کنید بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی فرقی با دیگر الگوهای رایج ندارد. در این صورت باید حسابی ناامیدتان کنیم؛ چراکه بازاریابی در شبکه های اجتماعی مدل های گوناگونی دارد. خب آدم که نمی تواند یک نوع محتوا را هم در یوتیوب و هم در تیک تاک بارگذاری کند.
معمولا هر شبکه اجتماعی با محوریت نوع خاصی از محتوا توسعه یافته است. مثلا در اینستاگرام بیشتر از هر محتوای دیگری عکس ها به چشم می آیند. این نکته درباره یوتیوب کاملا روی ویدئو متمرکز است. توئیتر نیز در این میان همچنان به اولویت متن وفادار مانده است. با این حساب شما برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی با شرایط نسبتا پیچیده ای رو به رو هستید که اوضاع را در یک چشم به هم زدن تغییر خواهد داد.
ویدئو این روزها با اختلافی چشمگیر محبوب ترین فرمت دنیا محسوب می شود. به طوری که براساس گزارش های مختلف بیش از 80 درصد ترافیک اینترنت جهان مربوط به این فرمت است. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟
استفاده از فرمت ویدئو برای تولید محتوا ارتباط نزدیکی با افزایش قابل ملاحظه سرعت اینترنت دارد. به طوری که در طول سال های اخیر افزایش سرعت اینترنت کار را برای بارگذاری و صدالبته تماشای ویدئوها راحت تر کرده است. شما را نمی دانم، ولی من که به جای مطالعه یک متن هرچند کوتاه ترجیح می دهم سراغ تماشای ویدئویی هیجان انگیز بروم. اینطوری نه تنها دردسر مطالعه یک متن طولانی را نخواهیم داشت، بلکه هیجان بیشتری را نیز تجربه می کنیم.
صرف نظر از ابزارهای لازم برای ضبط ویدئو، بحث ویرایش آن نیز حسابی داغ است. به طوری که برخی از ادیتورهای حرفه ای دستمزدهای عجیب و غریبی برای کارشان طلب می کنند. ما قبلا در روزنامه فرصت امروز درباره بهترین ابزارهای ادیت ویدئو با شما گپ زده ایم.
اگر دوست دارید به طور تخصصی وارد این حوزه شوید، بد نیست کمی کار با ابزارهای مختلف در این حوزه را یاد بگیرید. قول می دهم بعد از چند بار آزمون و خطا قلق کار دست تان بیاید.
مهم ترین مسئله درباره بازاریابی ویدئویی مربوط به محوریتش در یوتیوب است. این روزها مردم علاقه زیادی به یوتیوب دارند. این پلتفرم هم برای اینکه پول خوبی به جیب بزند، انواع تبلیغات ویدئویی را قبول می کند. به طوری که خیلی از کاربران در به در دنبال اد بلاکرهای درست و حسابی می گردند. یادتان باشد، اگر سراغ بازاریابی ویدئویی می روید، باید بخش عمده تمرکزتان روی یوتیوب باشد؛ چراکه این پلتفرم به طور اختصاصی برای آپلود ویدئو طراحی شده و میلیاردها کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.
تولید محتوای B2B
تولید محتوای B2B آخرین الگویی است که ما در این بخش قصد بررسی اش را داریم. در این الگو به جای اینکه مشتریان معمولی مخاطب هدف شما باشند، سر و کارتان با سایر کسب و کارها خواهد بود. به همین خاطر حال و هوای چنین محتوایی به طور کلی با بقیه الگوها فرق دارد.
از آنجایی که مدیران یا تصمیم گیرندگان کلیدی یک برند میانه خوبی با تبلیغات کلیشه ای ندارند، انتظارشان بیان نکات کلیدی است. به زبان خودمانی، شما به جای مقدمه چینی در چنین محتوایی باید یک راست بروید سر اصل مطلب. اینکه خرید از شما چه مزیت مهمی برای مشتری تان دارد، نقطه مرکزی تولید محتوای B2B را شکل می دهد. پس یک لطفی به خودتان کرده و دور مقدمه چینی های بی سر و ته را خط بکشید.
اگر نظر ما را بخواهید، در حوزه B2B هیچ میانبری به اندازه مطالعه موردی جواب نمی دهد. شما با مطالعه موردی به خوبی امکان ارائه اطلاعاتی دقیق به مخاطب و جلب نظرش را خواهید داشت. این روش معمولا در بازار B2C کاربرد زیادی ندارد؛ چراکه اصولا مشتریان عادی میانه خوبی با مطالعات موردی و زبان تخصصی شان ندارند. بنابراین شما می توانید از مزیت کارتان در این بخش به خوبی استفاده کنید.
مطلب مرتبط: تولید محتوای موفق با 7 سایت کاربردی
تولید محتوا در عمل: فرآیندی گام به گام
شما الان با تعریف تولید محتوا، مزایای آن و از همه مهمتر انواع الگوهایش آشنا هستید. از اینجا به بعد همه چیز در ارتباط با اجرای فرآیند تولید محتوا معنا پیدا می کند. باور کنید یا نه، خیلی از بازاریاب ها هیچ ایده ای در این رابطه ندارند. به طوری که همیشه نیازمند استفاده از راهنمایی و کمک دیگران هستند. از آنجایی که ما دوست نداریم شما بودجه تان را هدر دهید، در این بخش یک راهنمای گام به گام و مختصر برای تولید محتوا آماده کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا آخرین بخش کار را نیز با هم مرور کنیم.
گام اول: ایده پردازی
یافتن ایده ای مناسب برای تولید محتوا ظاهرا کار راحتی به نظر می رسد، اما وقتی در طول روز با کلی پروژه مختلف سر و کار داشته باشید، ذهن تان دیگر کشش لازم را نخواهد داشت. بنابراین استفاده از یک کمک اساسی در حکم فرشته نجات خواهد بود.
فرشته نجات شما در این بخش چیزی نیست جز توفان ذهنی (Brain Strom). این الگو به ایجاد نوعی آرامش فکری و استخراج تمام ایده های ممکن اشاره دارد. به طوری که در مدت زمانی کوتاه هر چیزی که درباره تولید محتوا به ذهن تان می رسد، روی کاغذ پیاده می کنید. شاید فکر کنید چنین یادداشت هایی هیچ ارزشی ندارد اما راستش را بخواهید اغلب اوقات از دل همین یادداشت ها ایده های تازه ای بیرون می آید.
اگر فکر می کنید توفان ذهنی برای تان کاربردی ندارد، ما باز هم تکنیک های جذاب در چنته داریم. کافی است سری به ابزار جست وجوی کلیدواژه ورد استریم (Word Stream) بزنید. این ابزار به شما امکان جست وجوی ایده های مختلف فقط و فقط با تایپ کلیدواژه ها را می دهد. اینطوری شما کلی موضوع مختلف برای تولید محتوا پیدا کرده و کارتان به راحتی جلو خواهد رفت. ماجرا حسابی ساده شد، نه؟
یادتان باشد، شما قرار نیست برای خودتان دست به تولید محتوا بزنید. پس بهتر است قبل از اینکه محتوایی را تولید کرده، به وضعیت مخاطب تان هم فکر کنید. اینطوری کارتان خیلی ساده تر جلو می رود. حداقل با این دست فرمان دیگر لازم نیست نگران شکست بی مقدمه کمپین تان باشید.
گام دوم: برنامه ریزی
حالا که ایده تان را پیدا کردید، باید یک تصمیم بی نهایت مهم بگیرید. اینکه محتوای تان را در کدام شبکه اجتماعی نشان دهید، اصلا ساده نیست. به طوری که گاهی اوقات بازاریاب ها مدت ها وقت شان را صرف بررسی این موضوع کرده و دست آخر هم به نتیجه ای نمی رسند. شما در این بخش باید دو فاکتور کلیدی را مدنظر داشته باشید:
• علاقه مخاطب هدف: اگر مخاطبان تان به طور متمرکز در توئیتر حضور دارند، دیگر نباید سراغ اینستاگرام یا بقیه گزینه ها بروید. این کار نه تنها هزینه زیادی روی دست تان خواهد گذاشت، بلکه ماهیت کمپین تان را تکراری خواهد کرد.
• ماهیت ایده: برخی از ایده ها فقط در قالب هایی خاص اجرا می شوند. مثلا اگر شما قصد دارید شرح مختصری از تاریخچه برندتان دهید، معمولا فرمت متنی بهترین گزینه خواهد بود؛ چراکه به شما امکان بیان جزییات را داده و کارتان را هم بی نهایت راحت می کند.
فکر می کنم تا الان خیلی خوب متوجه سختی های هماهنگی دو فاکتور بالا شده باشید. فرمول طلایی ما در این بخش اول از همه شامل الگوبرداری از رقباست. این کار به شما فرصت خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و کارتان را نیز ساده خواهد کرد. در گام بعد باید از مشورت سایر اعضای برند استفاده کنید. بی شک جمع بندی ایده های دیگران به شما چشم انداز بهتری برای تصمیم گیری خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.
مطلب مرتبط: تولید محتوای اسپانسری
گام سوم: تولید محتوا
حالا نوبت به اجرای ایده تان می رسد. شما در این بخش باید هر آنچه در طول هفته های اخیر درباره اش فکر کرده اید، روی کاعذ بیاورید. قبول دارم این کار چندان ساده نیست، اما اگر دو بخش قبل را با دقتی مثال زدنی دنبال کرده باشید، دیگر لازم نیست خیلی به خودتان فشار وارد کنید. تنها کاری که در این بخش باید به خوبی انجام دهید، مروری بر مراحل قبلی است.
یادتان باشد، کار تولید محتوا معمولا کمی تخصصی می شود. بنابراین اگر تخصص لازم در این حوزه را ندارید، بهتر است قبل از هر کاری از کمک دیگران استفاده کنید. شاید در این سناریو کمی هزینه اضافی روی دست تان باقی بماند، اما در عوض فرصت خوبی برای تولید محتوای باکیفیت خواهید داشت.
گام چهارم: ویرایش محتوا
محتوای خام هیچ وقت چنگی به دل نمی زند. به طوری که شما همیشه نیازمند استفاده از تکنیک های ادیت محتوا خواهید بود. در این میان ویرایش محتوای متنی از همه الگوهای دیگر ساده تر است. شما در این زمینه باید مثل یک ویراستار حرفه ای دنبال رفع مشکلات متن باشید. بعد هم می توانید با خیال راحت محتوا را منتشر کرده و نگران هیچ چیز نباشید.
گاهی اوقات بازاریاب ها ویرایش محتوا را دائما به زمان دیگری موکول می کنند. به طوری که دست آخر همه کارها روی هم انباشته می شود. آن وقت کیفیت کار نهایی به طور عجیبی کاهش خواهد یافت.
بهترین گزینه برای ویرایش محتوا دست به کار شدن درست بعد از اتمام کار تولیدست. در چنین شرایطی شما همچنان آمادگی لازم برای ویرایش درست و سریع محتوا را دارید؛ چراکه ذهن تان هنوز درگیر کم و کیف تولید محتواست.
گام پنجم: پروموت محتوا
آخرین مرحله در عرصه تولید محتوا مربوط به پروموت آن است. باور کنید یا نه، هیچ محتوایی بدون پروموت درست و حسابی توجه مخاطب را جلب نخواهد کرد. اصلا این روزها آنقدر محتواهای گوناگون در بازار وجود دارد که کمپین شما به طور کامل در میان آنها گم خواهد شد.
بحث پروموت محتوا معمولا نیازمند بودجه ای هرچند اندک است. شما برای موفقیت در این زمینه باید همیشه به فکر سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های درست باشید. اینطوری کارتان به بهترین شکل ممکن دنبال شده و از هزینه های اضافی خبری نخواهد بود.
گاهی اوقات بازاریاب ها به جای اینکه یکبار برای همیشه پروموت محتوا را انجام دهند، دائما در شبکه های اجتماعی مختلف این فرآیند را تکرار می کنند. چنین الگویی نه تنها هزینه زیادی روی دست تان خواهد گذاشت، بلکه خیلی زود انگیزه تان برای تعامل با مخاطب را نیز از بین می برد. پس بهتر است از همان اول کارتان را با تمرکز بر روی پروموت محتوا در همان پلتفرمی که انتخاب کرده اید، دنبال کنید.
مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation) بدون دردسر اضافی
سخن پایانی
تولید محتوا حالا دیگر برای شما یک راز بزرگ نیست. شما الان همه نکات لازم برای شروع کارتان در این زمینه را یاد گرفته اید و ما فعلا نکته دیگری برای آموزش به شما نداریم. یادتان باشد، تولید محتوا اساسی ترین بحث در حوزه بازایابی است. بنابراین تا زمانی که آن را یاد نگیرید، کارتان همیشه با مشکل رو به رو خواهد بود.
من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با تولید محتوا کرده باشد. شما الان دیگر یک پا کارشناس تولید محتوا شده اید. اگر بعدا به مشکلی برخوردید یا علامت سوالی در ذهن شان شکل گرفت، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و مثل همیشه با ما در ارتباط باشید.
منابع: