دوشنبه, ۵ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 26 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

چندصد میلیون ریسک

8 سال پیش ( 1394/12/11 )
 

تولید آلبوم موسیقی در ایران بسته به اینکه آماتور باشند یا ممتاز، حرفه‌ای باشند و شناخته‌شده یا تازه‌کار بین 10میلیون تومان تا چند صدمیلیون تومان سرمایه لازم دارد. نبود قانون کپی‌رایت در ایران و دانلود آلبوم‌های موسیقی در شبکه اینترنت موجب شده تا افراد با کمترین هزینه و حتی بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای به آلبوم هنرمندان دسترسی داشته باشند و در این حالت تیراژ اولیه ممتازترین آلبوم‌ها در بازار موسیقی ایران به حدود 50هزار نسخه می‌رسد.

این مسئله در حالی است که در اوایل دهه 80 که موسیقی پاپ تازه در ایران رونق گرفته بود، به دلیل فاصله اندک نرخ آلبوم موسیقی با نوار خام، خواننده‌های تراز اول تا چندصدهزار نسخه از آلبوم‌شان را منتشر می‌کردند.یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی چند سال اخیر در ایران آلبوم  «نه فرشته‌ام نه شیطان» بوده که توسط همایون شجریان و طهمورث پورناظری با تیراژ اولیه 50هزار نسخه روانه بازار شد که بسیار ناچیز است چون گفته شده که برای تهیه این آلبوم حدود 700میلیون تومان هزینه شده است.

بنابر آمار و ارقام موجود کف هزینه‌ لازم برای تهیه آلبوم‌های تراز اول موسیقی در ایران 300میلیون تومان است. برآوردها نشان می‌دهد که برای تهیه یک آلبوم موسیقی باید از اجاره استودیو تا حق‌الزحمه نوزانده، شاعر، عوامل صدا، طراحی جلد و. . . محاسبه شود. برآورد تقریبی هزینه‌های اصلی تهیه آلبوم موسیقی به این شرح است:

خواننده: 20 تا 30میلیون تومان

آهنگساز: 10 تا 20میلیون تومان

شعر: 1 تا 2میلیون تومان  (برای هرشعر)

نوازنده‌ها: 5 تا 10میلیون تومان

استودیو: 20 تا 40هزار تومان  (هر ساعت)

میکس و مسترینگ: 20 تا 30هزار تومان  (هر ساعت)

چاپ و تکثیر: 3 تا 5میلیون تومان  (برای 5هزارنسخه)

توزیع: 2میلیون تومان  (برای 5هزارنسخه)

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jaR7tMNB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتو
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه