دوشنبه, ۵ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 26 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اسب بخار، بازار خودروی کشور نسبت به سال های گذشته با افزایش تیراژ و تنوع و بازیگر همراه شده است. در این سال ها، بعد از تحریم ها، شرکت های جدید به بازیگران بازار اضافه شده اند. این شرکت ها با ازسرگیری واردات بیش تر هم شده اند. به نحوی که، نسبت به سال های پیش از سال ۹۷، نام های زیادی به چشم می خورد. این شرکت ها برخی تولیدکننده شده اند و برخی دیگر نیز فعالیت خود را روی واردات متمرکز کرده اند، بعضی دیگر نیز با واردات شروع کرده و قصد دارند که در آینده تولیدکننده شوند.

با این حال همچنان بازار خودرو بنا به دلایل صنعتی و غیرصنعتی همچنان فاقد پویایی و رقابت لازم است. بخش عمده ای از این وضعیت به تحریم های مستقیم صنعت خودروسازی کشور مرتبط می شود. این اقدام باعث شد تمام شرکای بزرگ و کوچک خودروسازان داخلی به سرعت قید همکاری و شراکت را بزنند و جای دیگری دنبال توسعه بازارها و افزایش درآمد خود باشند.

رقابتی کردن بازار و قیمت خودرو با مشارکت خودروسازان چینی

این شرایط بازار خودرو را با بحران سخت و سنگین مواجه و مقدمات دور زدن تحریم ها را فراهم کرد. با توجه به مسدود بودن راه ها، تمام مسیرها به چین ختم شد. حالا بازار خودروی ایران به یکی از نمایشگاه های محصولات خودروسازان نه چندان مطرح چین بدل شده است.

سایر برندها در حال حاضر جایی در این بازار ندارند، البته با ازسرگیری واردات امیدهایی ایجاد شد، اما به دلیل پا بر جا بودن تحریم ها، حتا برندهای غیرچینی هم از چین می آید و در عمل واردات هم چنگی به دل نزده است. همچنان سایه سنگین چین در جاده مخصوص وجود دارد. اما خبری از واردات مستقیم از سایر کشورها نیست. این مسئله باعث شده است که زمینه رقابت بسیار محدود و خالی از نشاط و تحرک لازم شود.

در این شرایط، وزیر صمت دولت چهاردهم معتقد است: «واردات خودرو قانونی مصوب توسط خانه ملت است، برای اصلاح خودروسازی نیز راهی جز ایجاد رقابت نداریم. رقابت می تواند منجر به رشد ایمنی و بهبود مصرف سوخت شود؛ بنابراین با واردات خودرو می توانیم این مهم را انجام دهیم.»

اما پرسش اصلی این است که آیا باز هم در زمین خودروسازان چینی باید دنبال رقابت باشیم یا این که قرار است رقابت واقعی شکل بگیرد و محصولات شرکت ها و کشورهای دیگر به کشور وارد شود؟ آیا با روش موجود، رقابت معنا پیدا می کند؟ آیا مانند سال های اخیر تعداد بیش تر و متنوع تری از محصولات چینی وارد کشور خواهد شد؟

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iPMIARy0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتو
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه