متاسفانه در جامعه ما به برند و برندسازی اهمیت چندانی داده نشده است و مدلهای تکراری و رقابتی ناسالم همچون تبلیغات مختلف برای واسطهها یا قرعهکشی و موارد تکراری مشابه با هزینههای بسیار انجام میشود. در حالیکه با هزینههای بهمراتب کمتر و با تدوین جایگاه صحیح برند میتوان مخاطبان را هر چه بهتر جذب کرد. یکی از راهکارهای ارتباطی و متقاعدسازی دردنیای ارتباطات امروز استفاده از شخصیتهای هنری، ورزشی، علمی و بهطورکلی مشاهیری است که بهنوعی میتوانند مهر تایید برای انتخاب آن برند باشند. کتاب نقش مشاهیر در رشد برندها نوشته سارا میرزایی به تفصیل اهمیت و روشهای موثر استفاده از شخصیتهای مشهور را بیان میکند.
در این کتاب ضمن بررسی ارتباطات برند و توضیح در مورد اهمیت جایگاهسازی برند، استفاده از مشاهیر در ارتباطات برند، موردکاوی از برندهای بینالمللی در رابطه با آسیبشناسی استفاده نادرست از شخصیتها در برندهای ایرانی بحث شده و تحقیقات وسیعی در سطح شهر تهران انجام شده است که نتایج جالبی از دیدگاه مصرفکنندهها را در این زمینه میدهد.
در بخشی از این کتاب میخوانیم مهمترین دلیل استفاده از مشاهیر این است که آنان بیشتر از بقیه دیده میشوند و بهنوعی آنها زیر ذرهبین افراد جامعه هستند. تا زمانیکه الگوبرداری از شخصیت قهرمانان در جامعه متداول باشد، بهرهگیری از مشاهیر برای دیده شدن بیشتر برند، در مرکز توجه قرار گرفتن آن و هدایت مردم به سمت مصرف کالایی خاص دلیل محکمی برای استفاده از آنان است. زیرا با استفاده از بعد شخصیتی الگو بودن آنها میتوانند بهترین انگیزه برای مصرف کالای تبلیغاتی توسط دوستداران خود باشند.
این کتاب در 145 صفحه و قیمت 7هزار تومان توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسیده است.